10 Юни, 2023 11:30 2 649 19

Ford патентова преносима батерия за електромобили

  • ford-
  • батерия-
  • електромобили-
  • преносима батерия

Американската компания планира да използва багажник върху покрива, за колите на ток

Ford патентова преносима батерия за електромобили - 1

Автомобилните компании се опитват да решат един от най-големите проблеми на колите на ток, а пробегът, който според много хора, все още не е достатъчен за спокойно пътуване. Някои компании предлагат изключително бързо зареждане, други разчитат на големи батерии или пък други технологии, които да задоволят клиентите и техните нужди.

Сега от Ford имат изключително интересна и ефективна технология за зареждане на автомобили, която може да помогне, когато батерията ви свърши. Американската компания патентова интересна технология, която използва традиционен багажник за покрив в който, обаче се крие нещо доста полезно. Технологията бе забелязана от RDale във форум за електромобили Ford, малко след като е подадена към бюрото за патенти в САЩ.

Ford патентова преносима батерия за електромобили

В кутията за багаж на тавана всъщност са разположени допълнителни акумулатори, които служат като преносима батерия за смартфон, но с по-големи размери. В края на кутията можем да видим и прекаран кабел, който достига точно до порта за зареждане. Преносимата батерия разполага и с отвори за охлаждане, които могат да бъдат управлявани допълнително, за да предотвратят влизането на вода или кал при акумулаторите.

Ford патентова преносима батерия за електромобили

От Ford казват, че батерията е насочена главно към местата на които няма достъп до зарядни станции, но лесно може да бъде използвана и за допълнително захранване, когато тръгнете на по-дълъг път. Разбира се, остава минусът, че трябва да спрете някъде, за да заредите. Друг основен проблем на тази разработка е теглото, което както знаем не е никак малко.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Факт

    22 4 Отговор
    Бензин или дизел - сипваш догоре пълен резервоар за 5 минути. Тая глупост с батериите - 300 км. пробег, ако не пускаш климатика и се возиш сам.

    Коментиран от #10

  • 2 ДВГ завинаги

    14 1 Отговор
    Смеххххх
  • 3 истина ти казвам

    14 1 Отговор
    Ми не стават ел.тенекетата и тва е! Тия сами си слагат въжето! Като направат всичко на ток,изобщо нема да ми пука дали карам премиум марка или китайски кочиняк!
  • 4 Всеки луд с номера си

    11 1 Отговор
    Едни правят преносими батерии за места без зарядни станции, а други виждат бизнес възможност и строят като луди по много зарядни станции на всяко място, където все още няма зарядни станции, за да изпреварят конкуренцията и всички да зареждат при тях.

    Само за една седмица, с тези вторите бяха подписани споразумения както с ford така и с general motors да зареждат на техните зарядни станции и да им осигуряват милиарди печалба годишно от зареждане. Доста повече и по-сигурни доходи от парите които им плащаха за въглеродни квоти досега.

    Според анализатори, само след три-четири години, печалбите им от зарядните станции ще са по-големи от печалбите от производство на автомобили.

    Коментиран от #19

  • 5 БОЗА

    8 0 Отговор
    Външна батерия,а...а в багажника,като крайна осигуровка и преносим генератор...Гретето е във възторг... ;-)


    Този коментар изразява личното мнение на автора.То може да не съвпада с позициите на "Факти",като цяло,и на отделни коментиращи в частност,за което БХ(Баклава и Халва)
  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    13 1 Отговор
    Всеки ден ще мъкнеш това на багажника без да го използваш ,
    защото може да ти се наложи да го използваш‼️
    За преразхода и влошената динамика с висок център на тежестта дори не ми се коментира ‼️
    Само тесльовци мо е да са във възторг ❗

    Ами да сложат един агрегат с туба бензин - по-леко и по-сигурно❗

    Коментиран от #13

  • 7 Тайван е Китайски

    4 0 Отговор
    преносима батерия за електромобили Китай имат от 3 години ! Тяхната сигурно не е патентована нали ?
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 сектант

    5 8 Отговор

    До коментар #1 от "Факт":

    да, така е, кой не иска да сменя масла и филтри, да плаща застраховки еко такси, да се чупи по колата му всеки малък маркуч от пластмаса, на дупка две да изпадат болчета от мотора, да плаща синя зона и въпреки това да има право там само до 1 час да стои, да дава по 300 лева на резервоар - АБЕ ЕЛЕКТРИЧКИТЕ СА ЗА БАЛЪЦИ Я ДАЙ НА НАФТИЧКА АМА БЕЗ ДПФ ДА ПОДПУШВА ЗА ДА СЪ ВИДИ ЧИ ВЪРИ

    Коментиран от #14

  • 11 Знайко

    4 1 Отговор
    Да не засягам темата с ядрения апокалипсис и действителността след него, но само ще попитам феновете на електрички как ще си ги ремонтират без оторизирания сервиз, който няма да бачка дорти и само при лек грип!?....щото в момента имам подготовка и възможности да ремонтирам основно един двигател от времето когато колите още нямаха компютри....да даже може да се ремонтира дори и да нямаш ток!
  • 12 гост

    8 0 Отговор
    Какво друго може да се очаква от Форд , освен поредната глупост !!! След като Хенри Форд измисли конвейера едно свястно нещо не са измислили ! С тая батерия на покрива освен да се обърнеш на първия завой , да не говорим да спираш на мокро или не дай боже заледено , само хубави работи !! Да не говорим , че 99 процента от колите не могат да носят в такъв багажник повече от 100 кг !! И този багажник влошава въздушното съпротивление почти 2 пъти !! Тоест вместо да удължи пробега може дори да го намали !! Изобщо някой май е усвоил някакви пари за " разработки" !! Септемри като тръгне Сайбъртрък и ще приключат за норматив , то и без това само на пикапите се крепят !
  • 13 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #6 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Не позна , само тъпи петрололюбци , дето само сънуват туби и бензиностанции могат да са във възторг от такава глупост !! Хората с акъл като Тесла са направили една дребна подробност , като влезеш в Тесла и просто и кажеш , щото с нея можеш да говориш , къде отиваш , тя на секундата ще ти каже имаш ли ток за да стигнеш и къде да заредиш , ако трябва ! Дори ще ти предложи друг маршрут , ако по този няма как да стане !! И ако трябва даже сама ще те закара , ама като знам любителите на Форд , нищо чудно да им хареса поредната глупост на марката , хаха !!
  • 14 СЕКТИТЕ ДОКАЗАНИ СА ЗА

    8 0 Отговор

    До коментар #10 от "сектант":

    ПРОМИТИ МОЗЪЦИ. МОЛЯ НЯКОЙ ДА ДАДЕ СЕКТА С ДОКАЗАНИ ПОЛОЖИТЕЛЕН ПРИНОС КЪМ ОБЩЕСТВАТА..... СЛЕД ЗАРИБЯВАНЕТО СЛЕДВА И ДРАНЕТО... ТВА НЯМА ДА ВИ ГО ЙАЖАТ...... ЗЕМЯТА Е ПРЕЖИВЯЛА ОПУШВАНЕТО ОТ МИЛИОНИ ВУЛКАНИ И ДАЖЕ Е ПРОЦЪФТЯЛА БЛАГОДАРЕНИЕ НА ТЯХ ЗАЩОТО В ОСНОВАТА НА ФИТОСИНТЕЗАТА Е КОНСУМАЦИЯТА НА ВЪГЛЕРОДЕН ДИОКСИД ОТ РАСТЕНИЯТА И ПРЕОБРАЗУВАНЕТО ИМ В КИСЛОРОД... ЗА КАКВО МИСЛИТЕ Е ИМАЛО ПО 200 МЕТРА ВИСОКИ ДЪРВЕТА.... И ЗА КАКВО МИСЛИТЕ ЧЕ СЕГА СЕ ИЗСИЧАТ ГОРИТЕ......
  • 15 незнайко

    5 0 Отговор
    Това е същото като да си сложиш една туба с гориво в багажника за резерва ! Какво са измислили незнам ?
  • 16 Леле

    4 0 Отговор
    "Американската компания планира да използва багажник върху покрива, за колите на ток"....Ха-ха-хаааа, ще се спукам от смях. Карат си ток в багажника ...ха-ха-хааа. Не е ли по-добре на всяка ел. кола да и закачат по едно ремарке с генератор на ток. Като ти свърши тока на батерията насред голото поле, то просто си пускаш дизеловия генератор и си зареждаш батерията. Леле, развеселиха ме с тоя багажник на покрива пълен с ...ток!
  • 17 гост

    4 0 Отговор
    теглото най-отгоре на багажника е доста неадекватно като решение. добави и ограничението за подобни багажници от 80кг и си задай въпроса колко киловата би могла да е батерия тежаща 70кг (да извадим едни 10кг. за електроника, кутия и кабел). Груба сметка показва към 15квч батерия. Е това дали си струва при увеличеното тегло и най-вече съпротивление от нарушената аеродинамика, особенно с този извит и стърчащ кабел :) . Това е меко казано идиотско решение. много повече смисъл би направил един рейнджекстендър със роторен двигател, който да може да се зареди с 20л. гориво и да отдаде едни 70-80квч ток към колата, също така да може да бъде зареден на всяка една бензиностанция в пуста местност и да тежи под 50кг. Екото в случая е само лозунг.
  • 18 Реалист

    3 0 Отговор
    Следващото патентовано решение ще е батерия в ремарке. Поне може да е повече от 80кг. от батерията в покривен багажник и да предостави по-практична мощност - 50-80 KWh.
  • 19 Така е

    6 0 Отговор

    До коментар #4 от "Всеки луд с номера си":

    Прав си, сега е голяма далавера да купиш ток на 0,30 лв като промишлен потребител и да го продадеш на 0,80 лв за зареждане на ел. кола. На зарядните в Кауфланд, например, се зарежда на цена 0,88 лв/kW и разхода на електричката ти излиза по скъп отколкото на дизел, при цена на нафтата 2,50 лв/л.