Last news in Fakti

14 Юли, 2023 20:20 7 278 11

Електромобилът на Xiaomi крие огромна батерия

  • xiaomi-
  • батерия-
  • електромобил

Капацитетът ѝ е 101кВтч

Електромобилът на Xiaomi крие огромна батерия - 1

Макар в последно време новините около Xiaomi и техният електромобил да намаляха, то китайската компания активно разработва четириколесното си и се очаква през следващата година да видим готов продукт. Потвърждение за това са кадри публикувани в myfixguide, които разкриват капацитета на батерията, както и част от останалите ѝ характеристики.

От кадрите можем да разберем, че Li-Ion акумулатор е с капацитет от 101кВтч и тежи точно 642 килограма. От Xiaomi все още не са потвърдили информацията, но ако това се окаже вярно, то електрическия автомобил на марката ще може да се похвали с една от големите батерии на пазара.

Към момента автомобилният отдел на Xiaomi се състои от над 2300 служители, част от които са работили в някои от най-големите автомобилни марки. За сега се знае, че колата, която китайците ще произведат ще бъде седан с електрическо задвижване. Неизвестният към момента модел ще заложи на нови технологии, включително и автономно шофиране, което вероятно ще видим в краен вариант по-напред във времето.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 34 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Шаро

    7 16 Отговор
    Много ниска енергийна плътност. Да вземат да сменят доставчика

    Коментиран от #11

  • 2 Абсолютно Точно

    17 30 Отговор
    копие на Тесла. Браво на Китайците, ненадминати майстори във копирането.

    Коментиран от #3, #5, #6

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Тод

    13 7 Отговор
    Господи, не може да я пуснете с този външен вид!
    Моля Ви, не го правете!
  • 5 ммммм

    14 1 Отговор

    До коментар #2 от "Абсолютно Точно":

    Нека първо излезе официално, че аз до сега видях 10 различни лийк-а с различна визия :)
  • 6 Тоя па

    10 0 Отговор

    До коментар #2 от "Абсолютно Точно":

    Каква теслъ те е нацепила, бе? Все едно да кажеш, че БМВ е копирало Мерцедес. Какво очакваш, когато трябва да се гони аеродинамичност, че да не се зори батерията? И когато трябва да има фарове, 4 врати и 4 колела?
  • 7 Нищо

    8 3 Отговор
    екологично в тази кола, когато само за изкопаването на руда за добиване на 1кг литии се изразходва около 4т дизел. Това се отнася и за всякакви ел. миксери. Просто проблема е изместен там, където широката публика не го вижда….

    Коментиран от #8

  • 8 4т дизел

    6 6 Отговор

    До коментар #7 от "Нищо":

    са достатъчни за около 50000км за 1 дизелов автомобил. Когато включиш и допълнителните разходи на фосилно гориво за транспорт и преработката на рудата докато се стигне до 1кг използваем литии….да не излезе, че 1 ел.миксер е в пъти по замърсяващ околната креда от конвенционален автомобил с ДВГ?
  • 9 Незнам

    2 3 Отговор
    За екологичност колко и как се тълкува замърсяването. Но ... с такава батерия при сегашните нива на енергийна плътност тазли "лека кола" да не тежи 3,5 тона :-D
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Язе

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Шаро":

    157 wh/kg определено не е впечатляваща енергийна плътност, въпреки че става въпрос за целия модул, а не за ен плътност на отделната клетка, но не съм проверил каква точно е химията на батерията. Предполага че е литиево желязо фосфатна и ако е така няма да има запалване на вечния огън при катастрофа, а животът й ще е поне 2000 цикъла.