Свръхмоделната система за управление Direct Adaptive Steering, която дебютира съвсем скоро с луксозния седан Infiniti Q50, страда от замръзване и може да бъде опасна, съобщава Autoweek. Японската марка вече е привикала в сервизите си 23 автомобила, снабдени с кормилна уредба от типа Drive by Wire.
Причина за отзоваването на колите е разследване, проведено от американска Служба за пътна безопасност (NHTSA). Резултатите от него сочат, че претъпканата със сервомеханизми и електронни компоненти система излиза от строя при ниски температури. Студът причинява замръзването на отделни задвижващи части и неправилна работа на софтуера, което може да доведе до отказ на управлението.
Потенциалните дефекти нанасят сериозен удар върху имиджа на седана, рекламиран като един от най-високотехнологичните автомобили в света. Техническите неизправности могат да имат и негативен ефект за марката Infiniti, която се бори за парче от пая на най-големите играчи в премиум сегмента и усилено атакува Европа.
Опитите да бъде отделен воланът от управляващите колела датират отдавна. Една от първите компании, които пробваха да внедрят система от типа Drive by Wire, бе Honda. Заради подобна система, но на спирачките - Bosch Sensotronic - Mercedes-Benz бe принуден да отзове 1.3 млн. автомобила от моделите E-Klasse и CLS, произведени през 2003-2009 г., и понесе сериозни имиджови щети.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Dimitar Nikolov
13:46 17.12.2013
2 ВИП АМГ
Коментиран от #3
15:43 17.12.2013
3 Shmeker
До коментар #2 от "ВИП АМГ":
Буахахаа.. той може да е качествен, да е направен по ISO 9001 или по-висока система СУК, обаче това няма как да накара япончетата да измислят нещо без да го откраднат и доразвият.Коментиран от #10
15:46 17.12.2013
4 Борчо
15:58 17.12.2013
5
Prekaliha s tezi ekstri i glezotiiki vsiakakvi!
18:23 17.12.2013
6 Nikolay Tsonev
18:38 17.12.2013
7 Красимир Димитров
18:46 17.12.2013
8 Симеон Тасев
19:06 17.12.2013
9 Симеон Тасев
19:06 17.12.2013
10 ВИП АМГ
До коментар #3 от "Shmeker":
kogato sam karal iaponski avtomobili ti si hodil prav pod masata.iaponskoto e dobro osobeno ako e toyota,honda ili infiniti.inache az sam fen na Mercedes no nebih si pozvolil da opliuia s leka raka iaponskite proizvoditeli.Коментиран от #15
19:20 17.12.2013
11 мечока
19:27 17.12.2013
12 Симеон Тасев
20:55 17.12.2013
13 Бай Иван
20:57 17.12.2013
14 derp derp
21:31 17.12.2013
15 EMSKI
До коментар #10 от "ВИП АМГ":
Пиши на български бе,неграмотен!!!Коментиран от #16, #22
22:07 17.12.2013
16 ВИП АМГ
До коментар #15 от "EMSKI":
pali motora08:25 18.12.2013
17 Валентин Везирски
09:04 18.12.2013
18 Валентин Везирски
Коментиран от #19
09:10 18.12.2013
19 Борчо
До коментар #18 от "Валентин Везирски":
"отчитане на неизправност в системата Drive by Wire тя става изцяло механично зацепена посредством съединител м/у волана"----
т.е. пак има електроника и софтуер, които "решават" кога има проблем. Каква е надеждността на този съединител и управляващата го електроника? Ами ако в дадени условия двете системи не сработят и станеш неуправляем? В хидравликата при проблем - теч или нещо друго, веднага се усеща и имаш достатъчно време да спреш и най-важното - запазваш контрол.
10:25 18.12.2013
20 Кобрата
Колкото повече електроника има толкова повече главоболия се създават
Коментиран от #21
15:57 18.12.2013
21 ВИП АМГ
До коментар #20 от "Кобрата":
07:54 24.12.2013
22 АРЕС АРЕС
До коментар #15 от "EMSKI":
18:27 25.12.2013