17 Декември, 2013 12:05 19 085 22

Иновационната кормилна уредба на Infiniti замръзвала

  • infiniti-
  • q50-
  • direct adaptive steering-
  • drive by wire

Свръхмоделната система за управление Direct Adaptive Steering, която дебютира съвсем скоро с луксозния седан Infiniti Q50, страда от замръзване и може да бъде опасна, съобщава Autoweek. Японската марка вече е привикала в сервизите си 23 автомобила, снабдени с кормилна уредба от типа Drive by Wire.



Причина за отзоваването на колите е разследване, проведено от американска Служба за пътна безопасност (NHTSA). Резултатите от него сочат, че претъпканата със сервомеханизми и електронни компоненти система излиза от строя при ниски температури. Студът причинява замръзването на отделни задвижващи части и неправилна работа на софтуера, което може да доведе до отказ на управлението.



Потенциалните дефекти нанасят сериозен удар върху имиджа на седана, рекламиран като един от най-високотехнологичните автомобили в света. Техническите неизправности могат да имат и негативен ефект за марката Infiniti, която се бори за парче от пая на най-големите играчи в премиум сегмента и усилено атакува Европа.

Опитите да бъде отделен воланът от управляващите колела датират отдавна. Една от първите компании, които пробваха да внедрят система от типа Drive by Wire, бе Honda. Заради подобна система, но на спирачките - Bosch Sensotronic - Mercedes-Benz бe принуден да отзове 1.3 млн. автомобила от моделите E-Klasse и CLS, произведени през 2003-2009 г., и понесе сериозни имиджови щети.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Dimitar Nikolov

    4 4 Отговор
    Замръзващ волан - каква приятна изненада за всички шофьори които обичат да пииват преди да карат
  • 2 ВИП АМГ

    3 6 Отговор
    neshto me samniava.tova ne e produkt na VAG a kachestven iaponski avtomobil

    Коментиран от #3

  • 3 Shmeker

    1 8 Отговор

    До коментар #2 от "ВИП АМГ":

    Буахахаа.. той може да е качествен, да е направен по ISO 9001 или по-висока система СУК, обаче това няма как да накара япончетата да измислят нещо без да го откраднат и доразвият.

    Коментиран от #10

  • 4 Борчо

    8 1 Отговор
    Не съм против прогреса, винаги съм казвал, че мениджърите и счетоводителите трябва да са през 10-на преки от сградата на инженерите, и същите да имат контакти само на коледното парти. За чий .... ще замениш една "проста", надеждна и доказала се през годините хидравлична система за управление, с един куп софтуер, електроники и соленоидни механизми? По-евтино ли е да се произведе нещо такова? Или по-гъзарско и рекламно?
  • 5

    2 4 Отговор
    Mnogo inovacii mnogo elekronika vsevazmojni ekstri i posle problemi normalno e.
    Prekaliha s tezi ekstri i glezotiiki vsiakakvi!
  • 6 Nikolay Tsonev

    4 6 Отговор
    Крайно време е бръснатите крака да се откажат да конструират автомобили, а на тяхно място да седнат истински мъже.
  • 7 Красимир Димитров

    5 3 Отговор
    Претъпкан с нови неизпитани технологии и електроника автомобил на висока цена.За парите си получаваш скъпи технологии,а не качествен автомобил.
  • 8 Симеон Тасев

    1 7 Отговор
    нормално все пак не е стока
  • 9 Симеон Тасев

    1 6 Отговор
    не е бенц все пак или баварец
  • 10 ВИП АМГ

    1 4 Отговор

    До коментар #3 от "Shmeker":

    kogato sam karal iaponski avtomobili ti si hodil prav pod masata.iaponskoto e dobro osobeno ako e toyota,honda ili infiniti.inache az sam fen na Mercedes no nebih si pozvolil da opliuia s leka raka iaponskite proizvoditeli.

    Коментиран от #15

  • 11 мечока

    6 1 Отговор
    По принцип българина си нема работа да кара Инфинити, ни има пътища като хората, нито има култура на шофиране, още по-малко пък го заслужава. Медът не е направен за устата на магарето !
  • 12 Симеон Тасев

    0 10 Отговор
    японците знаят само да крадат и доработват само не стават за нищо
  • 13 Бай Иван

    4 2 Отговор
    Mи махнете софтуера и всичко ,ще се оправи!Хората нямат нужда от безумнио електроники в колите си! Когато ми се припикае знам къде е тралетната не е необходима една купчина електроника да ми показва пътя!
  • 14 derp derp

    3 3 Отговор
    скъп Нисан,,,,а нема нужда.
  • 15 EMSKI

    2 3 Отговор

    До коментар #10 от "ВИП АМГ":

    Пиши на български бе,неграмотен!!!

    Коментиран от #16, #22

  • 16 ВИП АМГ

    1 2 Отговор

    До коментар #15 от "EMSKI":

    pali motora
  • 17 Валентин Везирски

    4 1 Отговор
    до Симеон Тасев- приятел като чета и ти си от онези дето нищо не знаят но в нета са компетентни по всички точки... когато хонда пуснаха VTI (1.6 - 160 hp) БMW и други там немци не знаеха какво е това и BMW копираха технологията (но зле) да направят 2.0 150hp пффф а двигателите 2jz (toyota) и RB25 (Нисан infiniti ) и до ден днешен са най-предпочитани от автомобилните маниаци а за надеждността на Infiniti и Lexus не може да се каже и дума в сравнение с недомислените електроники окачвания и ДВГ на немците! Но на изуст всеки знае, но малко се обосновават когато дават мнение...
  • 18 Валентин Везирски

    1 1 Отговор
    И другото което при отчитане на неизправност в системата Drive by Wire тя става изцяло механично зацепена посредством съединител м/у волана и кормилната уредба които при нормална работа при палене отделя и волана остава "безжичен"

    Коментиран от #19

  • 19 Борчо

    2 1 Отговор

    До коментар #18 от "Валентин Везирски":

    "отчитане на неизправност в системата Drive by Wire тя става изцяло механично зацепена посредством съединител м/у волана"
    ----
    т.е. пак има електроника и софтуер, които "решават" кога има проблем. Каква е надеждността на този съединител и управляващата го електроника? Ами ако в дадени условия двете системи не сработят и станеш неуправляем? В хидравликата при проблем - теч или нещо друго, веднага се усеща и имаш достатъчно време да спреш и най-важното - запазваш контрол.
  • 20 Кобрата

    7 1 Отговор
    Абе тая електроника дето натряскаха в тези новите коли обърка цялото автомобилостроене...Те хората са казали ''Гениалните неща са прости''.
    Колкото повече електроника има толкова повече главоболия се създават

    Коментиран от #21

  • 21 ВИП АМГ

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Кобрата":

  • 22 АРЕС АРЕС

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "EMSKI":