12 Септември, 2024 11:17 8 832 23

Mercedes-Benz представи нови твърдотелни батерии, които ще осигурят пробег на електромобилите от над 1 000 километра

  • mercedes-benz-
  • factorial-
  • твърдотелни батерии

Същевременно иновацията ще олекоти електромобилите с 40%

Mercedes-Benz представи нови твърдотелни батерии, които ще осигурят пробег на електромобилите от над 1 000 километра - 1

Mercedes-Benz представи нови твърдотелни батерии за електромобили от следващо поколение. Иновативните батерии са разработени съвместно с компанията Factorial. Американската компания твърди , че нейната технология ще разшири обхвата на електрическите превозни средства, ще увеличи безопасността и ще намали разходите за автомобилните производители в сравнение с това, което е на пазара днес.

Mercedes-Benz беше един от няколкото автомобилни производители, заедно с Hyundai и Stellantis, които инвестираха 200 милиона долара във Factorial още през 2022 година. От години компанията промотира собствената си FEST (Factorial Electrolyte System Technology) твърдотелна платформа. Нейните твърдотелни батерийни клетки, базирани на платформата FEST, сега бяха доставени в заводите на Mercedes-Benz.

От компанията твърдят, че по-безопасният дизайн ще намали нуждата от тежки охладителни системи вътре в батерията. Благодарение на „революционната енергийна плътност“ от 450 Wh/kg, новата технология може да увеличи обхвата на електрическите превозни средства с до 80% и същевременно да намали теглото им.

Factorial има за цел да гарантира на бъдещите електрически превозни средства пробег от над 1 100 км, като същевременно намалява теглото с 40% в сравнение с традиционните литиево-йонни батерии. Серийните твърдотелни батерии за електрически превозни средства се очаква да бъдат въведени до края на десетилетието.

Според главния технически директор Маркус Шафер, новата технология е "крайъгълен камък на стратегията и амбицията на Mercedes-Benz" в разработването на батерии за електрически превозни средства.

Mercedes-Benz представи нови твърдотелни батерии, които ще осигурят пробег на електромобилите от над 1 000 километра


Поставете оценка:
Оценка 5 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДрайвингПлежър

    24 30 Отговор
    Ама по нанадолнище ли ;) Щото последния им "тест" с "рекордния" пробег от 949 км мисля беше се оказа при средна скорост 50 и нанадолу - стартираха от град с 950 м надморска височина, а крайната точка на това чутовно технологично постижение беше на морското равнище ;)
    Електрофилски дивотии съвсем не ми се слишат, щото ми омръзна от тая гнусот! На Бенц и на останалите полит-коректни роби им пожелавам приятен път към ада!
  • 2 караш колата и отзад ремарке

    15 24 Отговор
    с батерии .
  • 3 така семайката

    23 2 Отговор
    Само реформи и иновации братя му е майката
  • 4 Гост

    20 23 Отговор
    Бензина има енергийна плътност от 11,8 квтч/кг,тези ми се хвалят с 0,45 квтч/кг,което е 26 пъти по малко.

    Коментиран от #5, #8, #11

  • 5 ДрайвингПлежър

    20 22 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    И увеличения пробег, с който се хвалят всъщност идва от увеличения капацитет на батерията - все едно 60 литровия резервоар да го замениш с 90 литра и да се хвалиш как колата ти е с голям пробег. А всъщност за вече 10 и кусур години активно развиване на електротрошки самата консумация на енергия не е мръднала надолу и си лапат по едно 20 кВч на 100 и горник
  • 6 И тия скоро...

    14 11 Отговор
    Тия кога ще напускат потъващия кораб?!
  • 7 0ъ6т5р

    19 15 Отговор
    Я дайте да изясним нещата, а...

    Фирма Х успяла да произведе ограничена ТЕСТОВА партида с батерии и пратила от тях на швабите да проверят как е положението... Това означава точно едно НИЩО...

    Дори и батерии с 1000, и с 1500км. пробег НЕ променят нищо... Това е просто "увеличение на резервоара"- НИЩО ПОВЕЧЕ... Разходът на ток си остава същия, скоростта на зареждане си е същата, липсата на зарядни станции си остава без промяна...
    Това е като навремето с метана- бакшишите тъпчеха по няколко бутилки и оставаха без багажник щото зарядните станции бяха малко и ставаха опашки... А онези бакшиши които карат на газ слагат малка бутилка дето я зареждат дето им падне, че и за 3-4 минути...
    Големият резервоар НЕ решава основният проблем с липсата на зарядна мрежа... И да питам- когато в сегашният обем и тегло вместо 100 сложите 200квт батерия тя за колко време ще се зарежда?
  • 8 нашия

    20 5 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    ами направи си САМ бензин и карай колкото ти е воля на душата.....свобода брат.....

    Коментиран от #9, #23

  • 9 Пзсхзхд

    8 5 Отговор

    До коментар #8 от "нашия":

    Бензин по-трудно, но олио за дизелов двигател, да. Обаче освен всичко друго е акцизна стока, така че сметката трудно излиза.

    Но, не се притеснявай, токът също е акцизна стока, просто към момента ставката на акциза му е нула. В момента, в който на правителството му потрябват още пари от акцизи, ставката ще стане по-голяма от нула. И в началото вероятно ще бъде само за тока за колите. Както има различна нафта за селскостопанските производители.
  • 10 220волта късо съединение

    8 15 Отговор
    Никога няма да има бъдеще за тази деришня. електромобила. Някой с шизофрения се събудил и решил да направи Тесла. Той вече е освидетелстван. Последваха го още болни мозъци от Европа и Китай. Умните хора обаче си работят по водородните технологии и опонеже там никой не налива милиарди както в батериите затова нещата още не са финализирани. Но Тойота не спи и бавно и славно си напредва. Дано сме живи обаче един ден някой с всичкия си акъл да се събуди и да прозре краха на тока и бъдещето на водорора. Няма друго решение за екологията за енергията за бъдещето на тая скапана земя. А нашата мила родина е толкова назад с всичко че дори нямам сили да го коментирам. Жалка картинка сме.

    Коментиран от #12

  • 11 Пишеш от доста време глупости

    8 6 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Пишеш от доста време глупости по форумите. Енергийната плътност в случая е без значение. Има един параметър дето се нарича КПД. Хайде сега сравни КПД на ДВГ и на електромобил. И пак смятай.
    Навлязат ли масово в автомобилостроенето твърдотелните батерии - SSB, това е и края на ДВГ. Основно по икономически причини.
    Другия крайъгълен камък в индустрията е Натриевите SSB. Прогнозите са да навлязат в масова употреба до 6-8г. Може и по - рано. С това ще се реши проблема със евтиното и надеждно съхранение на електроенергия.
    Да ти хвърля и жокер. Работи се усилено по технология за съхранение на водород при нормална температура и налягане. Там обаче интересите са и в двете посоки много силни. Да се внедри промишлено и да не се допусне масовост на технологията. Основните довод е лесното използване на технологията за взривни устройства.

    Коментиран от #13, #14, #17

  • 12 Използването

    8 5 Отговор

    До коментар #10 от "220волта късо съединение":

    на водород в електромобила е опасно и неефективно. Цената му е твърде висока, взривоопасен е и трудно се съхранява. Поради високата цена на получения от дестилирана вода т.н. "зелен водород" масово се използва получаване на водород от метан /при която се отделя СО и СО2/. Към момента над 85% от произведеният водород е от метан /природен газ/. И въпреки това цената на енергията подавана от батерия в автомобила е с повече от 60% по висока ефективност. Да напомня, че най - ефективната технология /с най - високо КПД/ за използването на водорода е производството на електричество получено от водородна клетка. Та накратко -водородните автомобили са електроавтомобили които използват водород за източник на енергия.
  • 13 Гост

    6 13 Отговор

    До коментар #11 от "Пишеш от доста време глупости":

    Да смятаме.Кпд на електрокара е 70%,КПД на съвременните бензинови и дизелови турбо двигатели с впръскване на горивото под високо налягане е над 50%.Проблемът на електрокара е калпавата батерия,тежаща 500 кг,един резервор е 50 кг.Като добавим 30 пъти по малката енергийна плътност на батерията,електрокара няма никакъв шанс да се наложи.

    Коментиран от #15

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Пламен

    14 4 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Пишеш таман глупости......... ефективността на автомобилен електродвигател е над 90% а този на термичен двигател не повече от 42% . Къде ги прочете тия 50% и 70% ???

    Коментиран от #16, #21

  • 16 Гост

    4 8 Отговор

    До коментар #15 от "Пламен":

    Теслю(Пламене),КПД на електродвигателя е 90%.Като прибавиш КПД на инвертора, батерията и механичното КПД,общото КПД на електромобила става под 70%.Кпд 40% има двигател с карбуратор от 60те години.

    Коментиран от #18

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Алън Пугачов

    8 3 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Гостът кара автомобил само с двигател и никакви други системи по него и затова КПДто му е свръх огромно! А пък запалването не го брои и работата място също и орез зимата не го подгрява. Не кара в тежък трафик, в задръствания, не спира на светофари и изобщо си пее "Бяла роза ще закича, на капака на москвича..." 😂
  • 19 Няма лошо

    5 4 Отговор
    Спорете за различните ДВГ. Реалноста в момента е че една електричка нисък и среден клас за града и околията е незаменима. Втора ръка за бедния БГ шофьор. И ще му излезе сметката. Ще я кара поне 10/15 г. без да пипне нищо по нея. 5 ст. разход на километър. Никакъв консуматив и т. н.

    Коментиран от #20

  • 20 коийухъгтф

    5 0 Отговор

    До коментар #19 от "Няма лошо":

    Кой ти е дилъра бе- и аз искам от туй дето ти доставя, явно е качествено...

    Електрокар нисък/среден клас, втора ръка със що-годе читава батерия- едни 20 бона... Пробегът му ще е пряко сили 150км.... Разходът му на ток ще е поне 12-13квт/100км.... Ако го зареждаш вкъщи ще ти струва да кажем 3лв... Забравете за "нощна тарифа"- тя скоро ще бъде махната... Колко от вас имат собствен гараж? Единици... Колко имате собствено парко място в подземен паркинг (там има как да се сложи зарядна станция)- още по-малко и от тези с гаража сте...
    И къде ще зареждате тогава? На обществените зарядни? ОК- там цената започва от 70ст. за киловат... И разходът ви вече рязко прескочи 8лв/100км...
    В общи линии всяка тойота хибрид гори градско около 4-4,5л./100км.- за чий ми е изобщо тая електричка?
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Гласувам Не подкрепям никого

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "нашия":

    Бензин не мога, но етанол (спирт) и био-дизел мога да си правя колкото ми трябва и цената излиза 3-4 пъти по-ниска от тази на бензиностанциите. Но не може само с драскане по форумите и акъл трябва ;-)))