Въпреки че не е пряк производител на батерии, китайският технологичен гигант Huawei прави значителни промени в областта на съвременното съхранение на енергия, като инвестира значителни ресурси в научноизследователска и развойна дейност за разработване на новаторска технология за твърдотелни батерии. Последната им патентна заявка разкрива смели претенции: батериен пакет, способен да осигури невероятен пробег от 3000 километра с едно зареждане, съчетан с удивително време за пълно зареждане от пет минути.
Ако тези цифри се реализират, това би представлявало един от най-трансформативните пробиви в технологията на батериите до момента. Huawei се похвали с енергийна плътност между 400 и 500 Wh/kg, което е огромен скок, равен на два до три пъти енергийната плътност на наличните в момента литиево-йонни батерии, която обикновено варира между 200 и 300 Wh/kg.
Освен това Huawei изглежда се занимава с някои от най-устойчивите пречки, които пречат на комерсиализацията на твърдотелните батерии. Патентът им описва подробно един новаторски подход, включващ добавяне на сулфидни електролити с азот. Твърди се, че тази иновация значително подобрява електрохимичната стабилност и безопасност, като същевременно значително забавя разграждането – две критични пречки, които отдавна пречат на широко разпространеното внедряване на твърдотелната технология.
Макар тези твърдения да са впечатляващи от теоретична гледна точка, засега те са точно това: теоретични. Експертите от бранша предупреждават, че постигането на такъв екстремен пробег и бързи скорости на зареждане вероятно ще изисква години на по-нататъшно развитие. Освен това, съществуващата инфраструктура за зареждане в световен мащаб просто не е подготвена да се справи с огромното количество енергия, необходимо за пълно зареждане за пет минути на батерии с толкова колосален капацитет.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Поръсен с джоджен
Коментиран от #2, #4, #20
10:55 20.06.2025
2 Чесън с гьозум
До коментар #1 от "Поръсен с джоджен":
Незнам, но батериите на телефоните им държат по 4-5 години, докато на "топ" марките се сдухват точно на втората. А и една друга марка гърмеше, не е тази, ако не помниш да ти припомня.10:57 20.06.2025
3 хаха
Тези батерии освен да ги зареждат някъде на конвеер до АЕЦа и да ги разкарват с камиони за подмяна, не биха били използваеми поне 50г напред. Просто никой не инвестира в увеличаване на капацитета на мрежата десетки пъти, че и освен за заряд на електрокари няма и смисъл да се прави.
Коментиран от #9, #10, #11
11:07 20.06.2025
4 хаха
До коментар #1 от "Поръсен с джоджен":
Всъщност този тип батерии са много по-стабилни от литиевите и не се самозапалват. Но самата идея за заряд за 5мин на стотици киловатчасове извън лабораторна среда с електроцентрала само за лабораторията да работи е извън нивото на технологиите в момента. Накрая рекламно ще казват, че може да се прави, ама всеки ще зарежда по 2-3 дни на досегашните зарядни. Нещо като да купиш 5Г телефон, когато мрежите бяха още 2Г. Е, ще имаш интернет, ама с примерно 20К вместо 500МБ.11:11 20.06.2025
5 куче-пазач
Коментиран от #6
11:40 20.06.2025
6 Щото си с айфон
До коментар #5 от "куче-пазач":
Който е пак китайски.Коментиран от #8
11:53 20.06.2025
7 1-20
12:49 20.06.2025
8 Некой
До коментар #6 от "Щото си с айфон":
Няма как Айфона ми да е китайски, след като е измислен в Калифорния13:37 20.06.2025
9 Няма проблеми
До коментар #3 от "хаха":
Никой не ти е казал, че не можеш да зареждаш на стандартните зарядни станции, дето зареждат само 520 км за пет минути и ще изграждат 4000 такива зарядни станции само тази година в Китай. Е вярно, че ще трябва да висиш половин час зареждане за три месеца пробег, ама кой те кара да ги зареждаш наведнъж, може всеки ден да зареждаш по 1000 км за една цигара време за да ти стигнат за 360 000 км годишно. Виж ако минаваш по 3000 км на ден наистина ще трябва да висиш цели 30 минути на тази заряда.Ама то и ти за толкова време зареждаш бензин за 3 000 км, ама не можеш да ги заредиш наведнъж за разлика от тази батерия.
Коментиран от #16
15:06 20.06.2025
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Дом, sweet home
До коментар #3 от "хаха":
Е кой ти пречи да заредиш тази батерия от домашен контакт? При капацитет 400kWh за 3 000 км, с мощност 7,4 киловата се зарежда за около две денонощия - един уикенд на всеки три месеца шофиране, който спокойно можеш да заредиш за четири нощи .София Виена София са 2000 километра без нужда от спиране за зареждане като с бензина, което означава, че след като се върнеш ще възстановиш заряда за 3 нощи на нощна тарифа - 50 лв за цялото пътуване.
15:26 20.06.2025
12 гост
Коментиран от #14, #19
19:58 20.06.2025
13 Няма слънце, няма проблем
Ако от Септември до януари пекне за някой ден слънце зареждаш за още три месеца напред. Да имаш до първа пролет
21:52 20.06.2025
14 Хаха
До коментар #12 от "гост":
Това са само пропагандни лозунги и намерения.Коментиран от #15
06:58 21.06.2025
15 Хи-хи-хи
До коментар #14 от "Хаха":
Така ти се иска! Със сигурност тази технология няма да бъде въведена през следващите няколко години, Но въпроса не е дали, а кога ще бъде въведена.Дали има смисъл от 3000 км пробег с едно зареждане вече е отделен въпрос. Допускам че дори това да е физически възможно с наличните батерии, надали някой се нуждае от повече от 1 000 км пробег, щом може да ги зареди за 5 минути. При толкова бързо зареждане, дори 500-600 км стават напълно достатъчни и е под логично да намалиш теглото на автомобила отколкото да увеличаваш пробега, Ако вече разполагаш с батерии с голяма енергийна плътност.
11:59 21.06.2025
16 Интересно
До коментар #9 от "Няма проблеми":
Когато тази технология види бял ден, наистина ще е сериозен удар по ДВГ. Не се косене за зареждането, представете си масово станции за подмяна на батерията, вместо бензиностанции. Спираш, за 5 Мин батерията е подменена с напълно заредена, заминаваш. Ако искаш може да зареждаш батерията по-бавничко в къщи или на обществено зарядно. Така, вместо да има 1М места за зареждане, ще има 10х станции. Както е с бензиностанциите, сега.15:34 22.06.2025
17 И защо
17:18 22.06.2025
18 Шах
08:43 23.06.2025
19 Име
До коментар #12 от "гост":
Явно сте доста наивен, и сте сложили "каруцата пре коня"!16:13 03.07.2025
20 ганю
До коментар #1 от "Поръсен с джоджен":
сипвай си нафта и бензин и си карай на воляне се коси с тези простотии
една чанта с ток се носи трудно
тежи скъпа подръжка и гаранция франция
02:43 05.07.2025
21 незнайко
16:58 05.07.2025