Пробег от 3000 км и зареждане за пет минути с новата батерия на Huawei

20 Юни, 2025 10:48 4 652 21

  • huawei-
  • батерии-
  • пробег-
  • catl

Компанията се цели във високи върхове

Пробег от 3000 км и зареждане за пет минути с новата батерия на Huawei - 1

Въпреки че не е пряк производител на батерии, китайският технологичен гигант Huawei прави значителни промени в областта на съвременното съхранение на енергия, като инвестира значителни ресурси в научноизследователска и развойна дейност за разработване на новаторска технология за твърдотелни батерии. Последната им патентна заявка разкрива смели претенции: батериен пакет, способен да осигури невероятен пробег от 3000 километра с едно зареждане, съчетан с удивително време за пълно зареждане от пет минути.

Ако тези цифри се реализират, това би представлявало един от най-трансформативните пробиви в технологията на батериите до момента. Huawei се похвали с енергийна плътност между 400 и 500 Wh/kg, което е огромен скок, равен на два до три пъти енергийната плътност на наличните в момента литиево-йонни батерии, която обикновено варира между 200 и 300 Wh/kg.

Освен това Huawei изглежда се занимава с някои от най-устойчивите пречки, които пречат на комерсиализацията на твърдотелните батерии. Патентът им описва подробно един новаторски подход, включващ добавяне на сулфидни електролити с азот. Твърди се, че тази иновация значително подобрява електрохимичната стабилност и безопасност, като същевременно значително забавя разграждането – две критични пречки, които отдавна пречат на широко разпространеното внедряване на твърдотелната технология.

Макар тези твърдения да са впечатляващи от теоретична гледна точка, засега те са точно това: теоретични. Експертите от бранша предупреждават, че постигането на такъв екстремен пробег и бързи скорости на зареждане вероятно ще изисква години на по-нататъшно развитие. Освен това, съществуващата инфраструктура за зареждане в световен мащаб просто не е подготвена да се справи с огромното количество енергия, необходимо за пълно зареждане за пет минути на батерии с толкова колосален капацитет.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 16 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Поръсен с джоджен

    9 19 Отговор
    Да-бе-да... Това са или пълни лъжи или нещо дето ще работи 2 зареждания след което ще се взриви в лицата на всички наоколо като атомна бомба.

    Коментиран от #2, #4, #20

  • 2 Чесън с гьозум

    31 4 Отговор

    До коментар #1 от "Поръсен с джоджен":

    Незнам, но батериите на телефоните им държат по 4-5 години, докато на "топ" марките се сдухват точно на втората. А и една друга марка гърмеше, не е тази, ако не помниш да ти припомня.
  • 3 хаха

    21 6 Отговор
    Супер. А сега да кажат и с какво ще зареждат тези батерии, защото при тока има лека особеност, че мощността е напрежение по ампери. За 100KW са нужни при 10000 волта 10 ампера. За 500KW вече са 10000 волта по 50 ампера. При 200 волта 100KW са 500 ампера. Домашните инсталации са по 50 ампера, че и по-малко. Заряд на примерно 300KWh батерия за 5 минути би искал при 10000 волта 360 ампера ток- нещо като консумацията на голям цех, или 10000 х 30=300KW 12(5 мин)=300Kwh. При 220 волта би било над 15000 ампера. Има ли такава преносна мрежа? Има ли достатъчно производство на ток за хиляди такива коли? Колко струва изграждането на зарядни станции, когато се подготви мрежата? Или Бай Пешо включва електричката да се зарежда и спира тока на половината квартал или, недай боже, направо запалва кварталния трафопост?
    Тези батерии освен да ги зареждат някъде на конвеер до АЕЦа и да ги разкарват с камиони за подмяна, не биха били използваеми поне 50г напред. Просто никой не инвестира в увеличаване на капацитета на мрежата десетки пъти, че и освен за заряд на електрокари няма и смисъл да се прави.

    Коментиран от #9, #10, #11

  • 4 хаха

    16 3 Отговор

    До коментар #1 от "Поръсен с джоджен":

    Всъщност този тип батерии са много по-стабилни от литиевите и не се самозапалват. Но самата идея за заряд за 5мин на стотици киловатчасове извън лабораторна среда с електроцентрала само за лабораторията да работи е извън нивото на технологиите в момента. Накрая рекламно ще казват, че може да се прави, ама всеки ще зарежда по 2-3 дни на досегашните зарядни. Нещо като да купиш 5Г телефон, когато мрежите бяха още 2Г. Е, ще имаш интернет, ама с примерно 20К вместо 500МБ.
  • 5 куче-пазач

    9 10 Отговор
    Защо ли не вервам на китайците?

    Коментиран от #6

  • 6 Щото си с айфон

    11 7 Отговор

    До коментар #5 от "куче-пазач":

    Който е пак китайски.

    Коментиран от #8

  • 7 1-20

    5 5 Отговор
    Колко силно гори тази китайска превъзходна ?
  • 8 Некой

    5 14 Отговор

    До коментар #6 от "Щото си с айфон":

    Няма как Айфона ми да е китайски, след като е измислен в Калифорния
  • 9 Няма проблеми

    12 7 Отговор

    До коментар #3 от "хаха":

    Никой не ти е казал, че не можеш да зареждаш на стандартните зарядни станции, дето зареждат само 520 км за пет минути и ще изграждат 4000 такива зарядни станции само тази година в Китай. Е вярно, че ще трябва да висиш половин час зареждане за три месеца пробег, ама кой те кара да ги зареждаш наведнъж, може всеки ден да зареждаш по 1000 км за една цигара време за да ти стигнат за 360 000 км годишно. Виж ако минаваш по 3000 км на ден наистина ще трябва да висиш цели 30 минути на тази заряда.


    Ама то и ти за толкова време зареждаш бензин за 3 000 км, ама не можеш да ги заредиш наведнъж за разлика от тази батерия.

    Коментиран от #16

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Дом, sweet home

    12 7 Отговор

    До коментар #3 от "хаха":

    Е кой ти пречи да заредиш тази батерия от домашен контакт? При капацитет 400kWh за 3 000 км, с мощност 7,4 киловата се зарежда за около две денонощия - един уикенд на всеки три месеца шофиране, който спокойно можеш да заредиш за четири нощи .

    София Виена София са 2000 километра без нужда от спиране за зареждане като с бензина, което означава, че след като се върнеш ще възстановиш заряда за 3 нощи на нощна тарифа - 50 лв за цялото пътуване.
  • 12 гост

    14 6 Отговор
    Алооо, къде сте? Бензин, газ, дизел? Много ви беше важно времето за зареждане и пробега нали? Ето, измислиха го хората. Я да видим сега колко минуса ще нацъкате от злоба

    Коментиран от #14, #19

  • 13 Няма слънце, няма проблем

    12 1 Отговор
    Зареждаш септември месец от слънцето и чак до Нова година нямаш нужда от зареждане, докато ги минеш тези 3000 км.


    Ако от Септември до януари пекне за някой ден слънце зареждаш за още три месеца напред. Да имаш до първа пролет
  • 14 Хаха

    5 4 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Това са само пропагандни лозунги и намерения.

    Коментиран от #15

  • 15 Хи-хи-хи

    11 2 Отговор

    До коментар #14 от "Хаха":

    Така ти се иска! Със сигурност тази технология няма да бъде въведена през следващите няколко години, Но въпроса не е дали, а кога ще бъде въведена.

    Дали има смисъл от 3000 км пробег с едно зареждане вече е отделен въпрос. Допускам че дори това да е физически възможно с наличните батерии, надали някой се нуждае от повече от 1 000 км пробег, щом може да ги зареди за 5 минути. При толкова бързо зареждане, дори 500-600 км стават напълно достатъчни и е под логично да намалиш теглото на автомобила отколкото да увеличаваш пробега, Ако вече разполагаш с батерии с голяма енергийна плътност.
  • 16 Интересно

    3 2 Отговор

    До коментар #9 от "Няма проблеми":

    Когато тази технология види бял ден, наистина ще е сериозен удар по ДВГ. Не се косене за зареждането, представете си масово станции за подмяна на батерията, вместо бензиностанции. Спираш, за 5 Мин батерията е подменена с напълно заредена, заминаваш. Ако искаш може да зареждаш батерията по-бавничко в къщи или на обществено зарядно. Така, вместо да има 1М места за зареждане, ще има 10х станции. Както е с бензиностанциите, сега.
  • 17 И защо

    3 0 Отговор
    Ти е бърза смяна на батерията за автомобил с 3 000 км пробег? Вероятно пътуваш 6000 км без въобще да спираш и 10 минути зареждане между спиранията ще са ти огромен проблем и затова трябва да са само три минути за смяна?
  • 18 Шах

    1 0 Отговор
    Китайците направиха и батерия която работи 50 години без зареждане .Но не казват за цената .
  • 19 Име

    0 2 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Явно сте доста наивен, и сте сложили "каруцата пре коня"!
  • 20 ганю

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Поръсен с джоджен":

    сипвай си нафта и бензин и си карай на воля
    не се коси с тези простотии
    една чанта с ток се носи трудно
    тежи скъпа подръжка и гаранция франция
  • 21 незнайко

    1 0 Отговор
    Твърдотелните батерии са бъдещето . 100 KW батерия за пробег от 600 км. е достатъчна при положение, че може да се зареди за 5 минути след като се изпразни ! Даже 10 минути няма да съборят никого във времето ако ще се кара още 600 км. ! Проблема на инженерите сега е да не се палят батериите а на нас потребителите ЗАРЯДНИТЕ станции които в БЪЛГАРИЯ са много малко а и цената на зареждане е ТРИ пъти по висока от битовата енергия ! 75 ст. е средна цена за зареждането на киловат от зарядна станция !