Tesla се отказва от китайските батерии

1 Юли, 2025 13:00 3 091 12

  • tesla-
  • батерии-
  • производство

Започва собствено производство в САЩ

Tesla се отказва от китайските батерии - 1

Tesla е напът да завърши своя първи завод за производство на LFP (литиево-железен фосфат) батерии в САЩ. Новата фабрика, разположена в Спаркс, Невада, е част от мащабното разширяване на комплекса Gigafactory Nevada. Този ход е от ключово стратегическо значение както за компанията, така и за американския енергиен и автомобилен пазар.

Досега Tesla разчиташе изцяло на вносни LFP батерии от Китай, които използваше основно в своите индустриални системи за съхранение на енергия Megapack. Новото производство в САЩ ще позволи на компанията значително да намали зависимостта си от чуждестранни вериги за доставки, да избегне геополитически рискове и да направи тези батерии по-достъпни. Това ще е от полза както за стационарните системи за съхранение на енергия, така и потенциално за масовите електрически превозни средства на Tesla.

Строежът на фабриката беше пазен в тайна. В началото на реализацията си проектът не беше публично обявен, но сега стана ясно, че е едно от ключовите съоръжения в разширяването на инфраструктурата на Gigafactory в Невада. Целта е да се осигурят батерийни клетки, които отговарят на всички американски технически и екологични стандарти.

Ключови предимства на новото производство

Едно от най-големите предимства е, че според патентите на компанията, собствените LFP клетки на Tesla може да са дори по-евтини от тези, които в момента се внасят от Китай. Тази ценова ефективност е от решаващо значение за постигането на конкурентоспособност на пазара на достъпни електромобили.

Освен това, американският произход на батериите ще позволи на продуктите на Tesla да се възползват от федералния данъчен кредит на САЩ за електрически превозни средства. Поради факта, че вносните батерии не отговаряха на тези критерии, Tesla беше принудена да спре да продава модели с LFP клетки на вътрешния пазар на САЩ през последните години.

След пускането в експлоатация на завода в Невада, се очаква Tesla да може да възобнови продажбите на електромобили с LFP батерии на американския пазар. Те ще се използват и в голям мащаб в енергийните ѝ системи за търговския и общинския сектор, където LFP технологията е особено привлекателна заради дългия си експлоатационен живот, термичната си стабилност и по-ниската си цена в сравнение с никел-кобалт-мангановите клетки.

Заслужава си да се отбележи, че до 2024 г. Tesla е инвестирала около $10 милиарда в развитието на производствени мощности в САЩ. Завършването на завода за LFP батерии е важен етап от тази стратегия, осигурявайки на компанията по-голяма независимост и гъвкавост в производствения процес, особено в условията на засилваща се глобална конкуренция в областта на батерийните технологии.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Те хубаво ще се откажат от батериите

    9 9 Отговор
    Ама хората се отказаха от колите им. Ами сега?

    Коментиран от #10

  • 2 Коментар

    5 6 Отговор
    Как китайски батерии? Няма и един китайски винт в Тесла.
  • 3 Госあ

    13 8 Отговор
    Краварите пак крадат от Китай технологии ! Спре а да крадат мозъци от там, щото не могат вече, и почнаха да крадат технологии. Тесла е тотално чао, ако еврозелките не я субсидират
  • 4 Някой

    9 6 Отговор
    Ще купуват през прекупвачи и няма да се водят китайски.
  • 5 Опа

    9 10 Отговор
    Китайският балон започва да се пука.
  • 6 Крушката си имала опашка

    9 3 Отговор
    Ето каква е причината да отлагат производството на камиона. Първоначално щяха да го оборудват с 46 80 батерии, но така и не усвоиха напълно процеса и имат доста брак, което прави клетките скъпи.


    LFP е стара и добре позната технология, която се произвежда от години и се знаят всички тънкости за нейното производство. Това беше най-евтината батерия, която може да си купи от китайците. Ако наистина постигнат по-ниска цена на производство, ще могат да произвеждат камиона на много ниска себестойност, както и по-евтин модел лек автомобил, примерно Модел 2
  • 7 Гост

    5 6 Отговор
    Още една опорка на Теслю адреналинката електричка се провали.Тесла не произвежда батерии, внася китайски и им лепи етикет Тесла.

    Коментиран от #8, #9

  • 8 Годт

    6 6 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Допълнение.

    В статия да пише че разширяват не съществуващият досега завод. т.е като умножиш нула по нула получаваш пак 0, следователно и сега след разширението няма да произвежда никакви батерии.

    Да слушате Акио Тойода!

    Toyota има най-големия световен опит при батериите в света защото беше първа в електрификацията и затова има най-големи производствени мощности в световен мащаб.
  • 9 Много си

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    нейнформиран.

    Тесла вече има заводи в САЩ и произвежда Литиевоионни батерии в тях, като капацитета е толкова голям, че всички други заводи в света взети заедно не пройзвеждат толкова литиевоионни клетки-батерии подходящи за коли и съхранение на соларни паркове.
    С този завод хептен ще ги забие. Сам си направи сметка колко коли и соларни паркове прави Тесла, че поръчва на външни доставчици и пак не може са захрани глада си за литиеви клетки, а пройзвежда повече от всички други взети заедно.

    Много хора забравят, че Тесла не е само пройзводител на коли! Тя е конгломерат.
    Коли
    Соларни паркове
    Соларни керемиди
    Мобилни сглобяеми къщи
    Хуманоидни роботи

    Коментиран от #12

  • 10 Отказали са се грънци

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Те хубаво ще се откажат от батериите":

    У наше село в Разлог
    Вече има повече Тесли отколкото Голф четворки!
    И ще стават още повече, след две три години повече и от голф 5...
    Пък ти вервай на глупостите по новините.

    Много тънак момент е че Тесла е автопройзводителя с най-голяма чиста печалба на всяка бройка кола, а е в люта битка с китайците.

    Фирмата за момента е изключително стабилна финансиво, не я мислете.
  • 11 OEM производство

    0 0 Отговор
    Tesla работи с няколко доставчици на батерии, включително Panasonic, LG Energy Solution, CATL и BYD.
    Tesla също така е разработила собствена батерия, 4680, която се внедрява в нови фабрики и с някои от споменатите партньори.
    Tesla използва много OEM производство с различни партньорства.
  • 12 ганю

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Много си":

    скоро за китайците ще има
    на тслата дръжката как им влезе мъжката
    както пееше Слави като една Ванга е
    Трифонов