Една уникална екстра, интегрирана за първи път в позабравената Ford Sierra

17 Юли, 2025 16:00 6 780 16

  • ford-
  • sierra-
  • размразяване на стъкла-
  • екстра

Quickclear: Технологията, която разтапя леда за секунди

Една уникална екстра, интегрирана за първи път в позабравената Ford Sierra - 1

Макар да сме в разгара на лятото, всеки шофьор помни зимните сутрини, които често започват с една и съща досадна рутина за милиони шофьори – борбата със замръзналите предни стъкла. Докато традиционните методи включват стъргалки, спрейове за размразяване или дълго чакане на двигателя да загрее, Ford въведе една технология, която революционизира този процес – системата "Quickclear" за отопление на предното стъкло. Това е функция, която, макар и сега по-разпространена, в миналото е била възприемана като истинско инженерно чудо и отличителен белег на марката.

Край на скрежа за миг

Представена за първи път през 80-те години на миналия век и широко популяризирана в модели като Ford Sierra и по-късно Mondeo, технологията "Quickclear" предлагаше бързо и ефективно решение на проблема със замръзналите стъкла. Вместо да разчита на въздушния поток от отоплението на купето, което отнема време, "Quickclear" директно загряваше повърхността на стъклото, разтапяйки леда и скрежа за броени секунди. Това осигуряваше мигновена видимост и значително съкращаваше времето за подготовка на автомобила в студено време.

Как работи "вълшебството"?

Тайната зад ефективността на "Quickclear" се крие в изключително фини метални нишки, вградени директно в предното стъкло. Тези нишки са толкова тънки, че на практика са невидими за човешкото око, когато седите зад волана, и не пречат на видимостта. Когато системата се активира с натискането на бутон, през тези нишки протича електрически ток, който ги загрява. Топлината се предава директно към стъклото, разтапяйки леда и скрежа от външната страна и предотвратявайки запотяването от вътрешната.

Удобство и безопасност в едно

Основното предимство на "Quickclear" е невероятното удобство, което предлага на водача. Вместо да стърже или да чака, шофьорът може просто да натисне един бутон и да остави системата да свърши работата. Това не само спестява време, но и допринася значително за безопасността, тъй като осигурява чиста и незамъглена предна видимост почти веднага след стартиране на двигателя, дори и при екстремно ниски температури. Особено ценна е функцията при внезапна промяна на времето, когато стъклото може бързо да замръзне по време на движение.

Емблематична функция и наследство

Системата "Quickclear" се превърна в емблематична функция за автомобилите Ford, отличавайки ги от конкуренцията в продължение на години. Въпреки че днес много други производители предлагат подобни технологии за отопляеми предни стъкла, Ford беше един от пионерите в масовото им внедряване. Тази проста, но гениална иновация показа как едно практично решение може да подобри значително ежедневието на милиони шофьори, превръщайки една досадна зимна задача в бърз и безпроблемен процес.


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 21 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    23 2 Отговор
    Хубава машинка...беше кола на 1983 год.99 г си купих такава...за времето си бяха много киправи...

    Коментиран от #3, #5

  • 2 ник

    12 4 Отговор
    Сиера е премиум модел и е разполагал с такива екстри. Аз карах Fiesta 1.25 16v, много пъргав мотор, разработен съвместно с Yamaha и върви като японска кола високооборотна, не повярвах че е Форд. Все пак Форд е скучна марка, кой е очаквал Фиеста да върви почти като Тойота или Нисан? Фиестата нямаше тая екстра за разтапянето на леда!

    Коментиран от #7

  • 3 Справка

    7 4 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Била е ама втора след парахода Ауди 100.

    Коментиран от #10

  • 4 сектант

    19 1 Отговор
    помня ралитата със сиери и ескорти косуорт или поне така направени бяха 2.0 16 винтила със кръгчетата за фарове и хрилете отзад - наистина провокират емоцията в човек - тогава бяха тоягата на времето си - ама говорим за други времена все пак1
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Да бе

    11 0 Отговор
    Чак пък невидими. Особено като караш срещу слънцето
  • 7 Моля

    15 2 Отговор

    До коментар #2 от "ник":

    Скучна кола?! Скучни са Нисан и Тойота. Форд са най-забавните за каране автомобили в евтиния сегмент.
  • 8 може пък да съм полезен на някой

    3 0 Отговор
    първата ми кола имах през далечната 2000-на година бях още зелен 18 годишен сополанко и тогава още ме научиха как да се справям с леда на предното стъкло за около минута-две от тогава стъргалки несъм ползвал но последните години вече няма и поледици за да ми се налага да размръзявам стъкла та да ви кажа да си знаете бутилка СТУДЕНА вода може и две зависи колко дебел е ледът полива се бавно на тънка струя и стъклото светва но запомнете добре СТУДЕНА ВОДА!!!
  • 9 До 7-ми

    9 5 Отговор
    Форд забавна. По-скучна марка е само Опел. Ти изглежда не си карал стари Тойоти и Нисани дето 1.3 вървяха повече от 1.6 немските и Форд. Фиеста 1.1 не може да тръгне камо ли да върви, Фиеста 1.3 60 коня е спряяла кола, да не говорим за Ескорт 1.3 или Сиера 1.6 и дори 2.0 не върви. А знаеш ли как върви Корола 1.6 89-та година,ами 130 коня и купе 900кг. Тя ли е скучна или Сиера 2.0 115 коня дето тежи 1200 кг.., и то обновения, че стария 2.0 е 101 коня!!! Сиера няма мотор с който да ускорява под 10 секунди, освен 3.0 V6, което е безумие. Японците с 1.3 са по-динамични отколокото Форд с 2.0. От Ескорт и Орион хубав мотор им е 1.6 105 коня, но пада от Корола GTI 1.6. Били динамични Фордовете хаха,ама ти стар Форд карал ли си, в статията се говори за стари коли. Японските бяха много по-бързи и динамични. Просто не си карал. Тойота предлага многоклапанни мотори в клас Корола от 85-та година в клас 1.3, когато абсолютно никоя европейска кола не предлагаше. Всикчо Голфове опели,фордове, пежа,рена бяха с 8 клапанови мотори с по 55 коня, японеца пртедлагаше 75 коня 1.3 още 87-ма година и вървеше повече от европейските 1.6! Нищо не си карал и не знаеш, чел си клишета без никакъв опит с японски коли.

    Коментиран от #11

  • 10 Пилотът Гошу

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "Справка":

    Ти да не мислиш, че Сиера и 100 са в една категория? Аудито струваше достатъчно повече. Сиерата е с Ауди 80 една категория. Освен това не се пъни, Сиерата е най-успешния автомобил ползван в моторните спортове - спечелил е 86% от официалните състезания. РС500 беше даже с втори инжекцион, готов за спорта. Няма от какво да се срамува Сиерата.
  • 11 Пилотът Гошу

    3 3 Отговор

    До коментар #9 от "До 7-ми":

    Аре не се пъни толкова. Няма корола, дето да върви повече от Ескорт или Сиера. АЕ82/АЕ86 версиите дето се пънеш толкова са по-бавни даже от 1.6 рс турбо ескорта. За Сиера РС Косуърт и Ескорт РС Косуърт въобще не можеш и да си мечтаеш да съпоставяш... чул си ти, че японците ползват АЕ86 за дрифт и вече се пънеш да говориш за ралита... Къде се набираш кат глист на ламарина... РС500 Сиерата е в още по-висока класа от нормалната или ескорта... Въобще не си наясно, не се мъчи...
  • 12 ник

    3 1 Отговор
    Кой ти говори за АЕ86?? Пиша за Корола 1.6 GTI млката двуврата 89-та. Дори не ти пиша за японските турбо версии. Каква Сиера,какви фордове,какви ескорти. Сиера е най-бавната кола в гражданските версии. Няма Сиера под 10 секунди ускорение, това е Москвич. Единствената без Косуърт е 3.0 V6 с ускорение 9 секунди. Това е най-бързата Сиера в историята. Косърт не е гражданска версия, той е състезателната версия с 220 коня и е 7 секунди. Сега си извади тефтера и си запиши Корола Труено и се запознай с японските КОРОЛИ. Това че си неграмотен и знаеш само Москвич и Форд от времето на Тодор Живков не те извинява,че не знаеш японските Тойоти от това време. И те са по-бързи и динамични от Форд! Камо ли Сиера бабешката кошница.
  • 13 ник

    2 1 Отговор
    какво ми говориш за разни спортни Сиера,като в магазина са продавали бабешки Сиери, които на пъят ги разминават Тойоти 1.3, дето са доста по-динамични от Сиера 2.0
  • 14 Тод

    0 0 Отговор
    Отвори Autodata и сравни ускорението на Опелите от 80-те (Kadett, Vectra A) дтугите и кажи нещо което да е по-бързо с тези коне?
    И аз смятах Опелите за посредствени и безонтересни, докато не си купих по принуда Vectra A 1,6 карбуратор в почти завотако състояние. Имал съм Avensis 2.0 147к.с. и имам BMW e36 318ti 140к.с.

    Коментиран от #15

  • 15 Тод

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Тод":

    До коментар 9.
  • 16 Ламбо

    0 0 Отговор
    Славчев отвори прозореца и погледни има ли сняг навън.