MG4 ще бъде „първият модел в света“ с твърдотелна батерия

23 Юли, 2025 11:00 7 998 7

  • mg4-
  • твърдотелна батерия

Разкрити са нови подробности за второто поколение на модела

MG4 ще бъде „първият модел в света“ с твърдотелна батерия - 1

Достъпният електрически автомобил MG4 ще получи иновативна твърдотелна батерия. Новият MG4 с батерия от следващо поколение ще бъде представен на 5 август, съобщава уебсайтът CarNewsChina.

Батерията на MG е 95% твърда и само 5% течна електролитна. Капацитетът ѝ е 70 kWh, а теглото ѝ е приблизително 370 кг. Пробегът на MG4 в тази версия ще бъде 537 км, докато във версията с конвенционална литиево-желязо-фосфатна батерия той ще бъде около 400 км.

Отбелязва се, че твърдотелната батерия на MG се държи по-добре при ниски температури. С нея пробегът на електрически автомобил при студено време не намалява толкова много, колкото при традиционните литиеви батерии.

MG4 ще бъде „първият модел в света“ с твърдотелна батерия

Електрическият автомобил MG4 с твърдотелна батерия е оборудван с двигател с мощност 163 конски сили. Максималната скорост е ограничена до 160 км/ч.

Освен това, твърдотелните батерии са по-малко чувствителни към прегряване, което ги прави по-безопасни – има по-малък риск от пожар. Това позволява и ултрабързо зареждане.

Новият MG4 с твърдотелна батерия ще струва около 120 000 юана (16 400 долара) в Китай. Това ще бъде първият в света масово произвеждан електрически автомобил с тази технология.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 13 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БайБоцимир

    18 7 Отговор
    Ако цената в Европа е близка до тази и пробегът е около 500 км, настават тежки времена за колите с ДВГ.

    Коментиран от #5

  • 2 Цървул

    16 4 Отговор
    Алчна европейска цена - двойно . Да приберем горницата от хората и да си я разпределим на нашите фирми .

    Коментиран от #3

  • 3 Антикомуне

    4 11 Отговор

    До коментар #2 от "Цървул":

    Верни си цървули. Като толкова ги разбираш нещата, купи си колата от Китай, транспортира си я до България. Плати мито, такси, регистрация и после се похвали колто ти е излязла. Само не разбрах какво общо има ЕС с цървулските ти проблеми? България има собствено законодателство.
  • 4 Новата реалност

    8 1 Отговор
    Китайците изпревариха Toyota, която се пише лидер при твърдотелните батерии, защото има най-много патенти.

    Китайците без много шум направо започнаха производството, вместо да се хвалят Колко са напреднали 15 години подред
  • 5 Сзо

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "БайБоцимир":

    Няма как цената да е близка до тази.
  • 6 Антиелектрика

    3 0 Отговор
    16 400 долара в Китай, а в ЕС 164 000 еврО.
  • 7 12345

    3 0 Отговор
    При 45% мито, 20% ДДС, транспорт по море и т.н. цената става х2. Тук ще е около 35 хиляди евро.