Полското външно министерство извика руския посланик, след като Владимир Путин нееднократно обвини Полша през последните дни за избухването на Втората световна война, предаде Асошиейтед прес.
Полската държавна информационна агенция ПАП съобщи, че посланик Сергей Андреев е бил повикан "спешно" в министерството във Варшава. Било му е заявено, че полските власти категорично се противопоставят на неотдавнашните "исторически инсинуации" от страна на Путин и други руски представители, каза полският заместник-външен министър Марчин Пшидач.
Той посочи, че Полша смята изразените от руския президент и други представители на руското ръководство възгледи за равносилни на "сталинистки прочит на историята" и "пропаганда на тоталитарна държава".
Това е поредният спор между двете славянски страни заради спомена за войната, отбелязва Асошиейтед прес. През последните дни Путин критикуваше остро резолюция на Европарламента, в която се казва, че Съветският съюз носи отговорност за Втората световна война.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 руски трол
Коментиран от #11, #12, #28, #95
10:54 28.12.2019
3 ГЕРБ
До коментар #1 от "Владимир Путин":
Пожелавам ти да му попаднеш в ръчичките , за да му го кажеш лично, червена гнидо.10:58 28.12.2019
4 :D:D:D:D
До коментар #1 от "Владимир Путин":
Нямаше какво да кажеш ли, та повърна тази безмислица?!?11:01 28.12.2019
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Кожухаров
Западняците са ги имали за цигани , а руснаците за подлизурковци.
Май нищо не се е променило до сега.
Коментиран от #26
11:01 28.12.2019
7 До2
11:02 28.12.2019
8 а дали е така
До коментар #5 от "може":
Таз канара май не може се помести от мястото си вече !11:03 28.12.2019
9 Сандо
руснаците им спестяваха много неща.Дойде обаче време истината да излезе наяве.И тази истина изобщо няма да се хареса на поляците.
11:04 28.12.2019
10 Гледач
Коментиран от #23, #68
11:04 28.12.2019
11 pepy
До коментар #2 от "руски трол":
Вече започна подготовката за руската Wikipedia... Мъка!11:04 28.12.2019
12 неграмотник
До коментар #2 от "руски трол":
А как Полша и Германия разграбиха Чехословакия първо - а ?11:05 28.12.2019
13 историк
Коментиран от #14
11:05 28.12.2019
14 тъпунгер
До коментар #13 от "историк":
Защо бе овчи ? Защото казва истината ?Коментиран от #17
11:07 28.12.2019
15 АМИИИ
До коментар #1 от "Владимир Путин":
Прост и безсилен получовеко , заради такива предатели като теб БЪЛГАРИЯ е била под турско и руско робство !Коментиран от #18, #25
11:09 28.12.2019
16 нищо ново
Коментиран от #21
11:09 28.12.2019
17 С правилен ник си
До коментар #14 от "тъпунгер":
Учи, учи че си изостанал !11:11 28.12.2019
18 тъпунгер
До коментар #15 от "АМИИИ":
когато се научиш да четеш между редовете ,тогава скачай с гол задник срещу горещ ръжен .11:13 28.12.2019
19 сухияТ
11:14 28.12.2019
20 бояршчик
Коментиран от #22, #55
11:14 28.12.2019
21 марамунгел
До коментар #16 от "нищо ново":
Много Холивудски филмчета си гледал соросня. От там ли черпиш познания за историята ? То заради такива като тебе - паметници на тия които разрушиха София !11:15 28.12.2019
22 говедарче
До коментар #20 от "бояршчик":
в нафталина си ти бе центаджия и явно добре си живееш там. Виждал ли си скоро времето навън ? Или си живуркаш като къртик в дупката.11:17 28.12.2019
23 Баяч
До коментар #10 от "Гледач":
А САЩ. с какво е виновна?Коментиран от #66, #89
11:18 28.12.2019
24 ще почакаме
Коментиран от #27
11:19 28.12.2019
25 кажи бе получовек
До коментар #15 от "АМИИИ":
кога ще станеш цял човек ?Я пак кажи за Турското робство ? Ба ти простото човече дето си .11:19 28.12.2019
26 Роко
До коментар #6 от "Кожухаров":
Я пак за историята? 1920 година маршал Тухачевски повежда червените орди да завладяват Германия, но се сблъсква с едно дребно проблемче създадената преди две години армия полска. Резултата руснаците ядат такъв бой че 19 години не смеят да си изпълзят от кочинката. Едва през 1939 след като стават съюзници на Хитлер посмяват, но чак след като става ясно, че германците печелят посмяват да се включат във войнатаКоментиран от #30, #85, #117
11:21 28.12.2019
27 дончо съм
До коментар #24 от "ще почакаме":
Кога викаш ще се разпада краварника ?11:21 28.12.2019
28 !!!
До коментар #2 от "руски трол":
Ти разбра ли за какво се спори?От архивите:Посланик на Полша в Германия преди ВСВ благодари на Хитлер за идеята му всички евреи от Полша да бьдат изселени насилно сьс помощта на фашисти в Африка.И за това предложение на Хитлер посланика предложи да бьде дигнат памятник на Адофа в центьра на Варшава.
Това е алиш-вериш на полски овчарки с фашистска власт по това время.
Полша в момента доказва,че и тя не толкова нещастна и по сьщество,сьщата"акула".Само че никой не й даде да се развихри.
Между друго,през 1946 година в Полша са извьршени хилядни убийства на евреи.
Да назовават нещата сьс имената им-това направил Путин.И архивите.
Коментиран от #31
11:21 28.12.2019
29 az #Победа75
11:26 28.12.2019
30 Кожухаров
До коментар #26 от "Роко":
От палач Полша стана жертва през 1939 г.1 септември не е началото, а едно от началата на Втората световна война - всеки брои според "паметта" си, а тя е избирателна... Германия се извини на Полша, а Полша извини ли се за Чехословакия (на днешна Чехия), а на Израел за чистките срещу полските евреи? Да сте чули?
Полша отбелязва 1 септември 1939-а с Германия, но срамежливо забравя за септември 1938-а, когато със съдействието на същата тази нацистка Германия Полша отправя ултиматум на Чехословакия и й отнема част от Силезия.
В разграбването на Чехословакия участва и Унгария, но с благословията на Англия и Франция - Мюнхенският договор 1938.
След една година Полша от палач става жертва, но помни последното, и днес го чества с Германия, като отказва да покани Русия. Толкова за историческата памет.
Впрочем Аушвиц работи до последно, освободен от Съветската армия, не от съюзниците, не от поляците.
Коментиран от #91, #93
11:28 28.12.2019
31 руски трол
До коментар #28 от "!!!":
Да ,да ,да ,да !!! Ма нали и аз това казвам !!! Молотов и Рибентроп са подписали едно споразуменийце ,което е имало за цел ЕДИНСТВЕНО И САМО да спомогне за добруването на поляците и поради това са избити САМО няколко милиона от тях , а па територията им е поделена между СССР и Германия (щото - не са знаели какво да правят със земята си). То те така и за евреите се бяха загрижили и за това САМО 6-7 милиона бяха избити в концлагери (милостивите нацисти искаха да ги срещнат по бързо с техният Бог). Да не говорим за Й.В. Сталин (известен като ЧОВЕКОЛЮБЕЦА) ми той изтрепа САМО 10-12 милиона свои сънародници и прати на заколение САМО 22 милона руски солдата. Абе - светец !!!Коментиран от #34, #39
11:31 28.12.2019
32 Екстра
Коментиран от #38
11:32 28.12.2019
33 az #Победа75
Защо повечето нацистки концлагери са построени на територията на Полша? И защо в повечето от тях пазачи, а всъщност касапи са поляци?
Отговорът е много прост, защото поляците са диви антисемити! И това е било добре известно на Хитлер и нацистите.
11:35 28.12.2019
34 кажи бе специалист
До коментар #31 от "руски трол":
Първата световна поляците заграбват една територия от Украйна. ВСВ руснаците си я връщат. Полша няма право на тия земи.Да не казвам че след края на ВСВ руснаците все пак ги компенсират с територия за сметка на Германия .
Поляците защо сега не я върнат !
11:38 28.12.2019
35 Бесен Язовец
11:39 28.12.2019
36 Хомос еректус
11:42 28.12.2019
37 мистър Олимпия
а Русия е държавата с най висок стандарт на живота в света ,рублата е световната валута ,руснаците живеят минимум по 200 г. ,а средната пенсия стига за закупуването на малък остров в Карибският басейн !
11:42 28.12.2019
38 Хамсал
До коментар #32 от "Екстра":
Тихо, това не се споменава!11:45 28.12.2019
39 Дух
До коментар #31 от "руски трол":
Сталин бил принуден да води отбранителна война.И той побеждава.Да,да!Побеждава с цена на миллиони жертви.Друг вьпрос за руски жертви в самата Русия.
А ти что толково се изживяваш?
Изживявай по добре поведение на Бьлгария като сьющник на хитлеровска каолиция.Да чуем оценката ти за това!
Коментиран от #46, #73
11:47 28.12.2019
40 Бесен Язовец
Коментиран от #45
11:48 28.12.2019
41 възхитен
Коментиран от #50
11:49 28.12.2019
42 ПИЧ
Коментиран от #57
11:50 28.12.2019
43 Изкукал Русофил
11:51 28.12.2019
44 Хрониките на Евразия
Полша е агресора - едната половина на Полша нападна Германия, втората половина нападна . СССР!
Наложи се и Хитлер и Сталин да се отбраняват от агресивните поляци ..
Но в името на Истината , ние архивите ги засекретихме до 2042 година , а документите ще почистим и унищожим ..
Коментиран от #49
11:52 28.12.2019
45 Алфа Вълкът
До коментар #40 от "Бесен Язовец":
Как е травестит?Коментиран от #48, #56
11:52 28.12.2019
46 руски трол
До коментар #39 от "Дух":
Есль тебе будет удобнее - продолжай по русский.Коментиран от #53
11:52 28.12.2019
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 траверса си ти
До коментар #45 от "Алфа Вълкът":
бе другарче с мека китка и перо на задните части.Коментиран от #92
11:56 28.12.2019
49 архивите са живи
До коментар #44 от "Хрониките на Евразия":
Полша се възползва в края на ПСП и прилапва една част от територията на Украйна. Но я владее само 18 години. Тая част си я прибират руснаците. Те си помнят вересиите !Коментиран от #52
11:58 28.12.2019
50 малко теле си но голяма говедо
До коментар #41 от "възхитен":
ще станеш. Върви направи още един паметник на героите които бомбиха София а и цяла България.Подлизурковците нямате свършване.12:00 28.12.2019
51 Начев
Коментиран от #60
12:01 28.12.2019
52 Хрониките на Евразия
До коментар #49 от "архивите са живи":
Полша започна Втората световна война .Путин спаси руската икономика .
В Украйна от 2014 година се води гражданска война.
Русия има най - доброто здравеопазване.
Азбуката ни я дадоха американците .
А ако нещо не както трябва , виновни са американците …
С нетърпение вече очакваме да излезе руската суверенна Уикипедия …
Коментиран от #59, #70
12:02 28.12.2019
53 Дух
До коментар #46 от "руски трол":
Пише се "на русском"....12:02 28.12.2019
54 Историята
12:06 28.12.2019
55 robur
До коментар #20 от "бояршчик":
Ндaa ,икoнoмичecкaтa cитуaция в Руcия e oтчaйвaщa ,нaрoдa e изглaднял и oзвeрял и e врeмe дa ce извaди oт нaфтaлинa и бacнятa зa "вeчният врaг" - Пoлшa .Драги Писатели - след като живеете в една европейска държава която не може да осигури на половината население нормален достът до питейна вода нямате никакво право да коментирате другите
и моля ви се кога ли някой ще напише бях в Русия върнах се от Русия защото омръзвате вече с тези щуротии дето съчинявате
Коментиран от #88
12:08 28.12.2019
56 Бесен Язовец
До коментар #45 от "Алфа Вълкът":
Да го лапаш негърски не умит!12:09 28.12.2019
57 пич ти да не си поляк
До коментар #42 от "ПИЧ":
Поляците с мания за величие тръгват на бой като искат по тоя начин да станат първа сила в Европа. Полша участва с 12хил рицари и оръженосци ! При първия опит - неуспешен се изтеглят и оставят българското население на произвола на турците - които изливат гнева си на него .При втория опит - ядат хурката от турците за високомерието си - също като Наполеон !
Това слага край на кръстоносните походи - като крайно неефективни !
12:09 28.12.2019
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 архивите са живи
До коментар #52 от "Хрониките на Евразия":
Защо бягаш от истината че Полша заедно с Германия разграбиха Чехословакия 1938 г ???А на чия страна беше Полша през ПСВ и как заграби половин Украйна ???
12:13 28.12.2019
60 Хрониките на Евразия
До коментар #51 от "Начев":
Няма ли кой да каже на пациентите , че войната свърши преди 75 години ?Но ...Полша планира да стане газов хъб и доставчик на американска газ за Европа .
РФ също има планове да снабдява с газ Европа .
А Путин , като газов търговски пътник , започна информационна атака на конкурента ..
Очаквайте още серии от филма ..
Коментиран от #63, #65, #79
12:14 28.12.2019
61 Генерал
Но двете страни не успяват да се споразумеят кой и каква част от Съветска Украйна ще управлява. Има още много факти за ролята на Варшава в разпалването на новата Световна война. Всеки, който се интересува, може да си намери.
12:14 28.12.2019
62 Баш Бащицата
12:20 28.12.2019
63 че май фаче
До коментар #60 от "Хрониките на Евразия":
Полша няма газ за себе си а ще става газов хъб ?? А газ от къде ? Ще пърдят в тръбата ? То и ние ще ставаме газов хъб на балканите ама в някой друг живот. Газът си идва по тръбата и няма никаква нужда от тия хъбове. А поляците все чакат някой друг да ги пази и голям страх ги гони.12:22 28.12.2019
64 Гларус
12:25 28.12.2019
65 Хи хи
До коментар #60 от "Хрониките на Евразия":
Полша ще доставя газ на европа викаш?Амерска?Ха ха ха.Че миналата година говедото си купи руска втечнена.Помниш ли резила?И що ще минава през Полша газа викаш?Това да не ти е стар газопровод и всеки се е наредил на софрата.Сега или е втечнена или през морето.И Укрите например духат.Както и Поляците.Щели газ да продават.Ха ха.Коментиран от #69, #72
12:26 28.12.2019
66 иво
До коментар #23 от "Баяч":
С атомните бомби над Япония и над България иубииствата на милиони деца12:29 28.12.2019
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 дон чичо
До коментар #10 от "Гледач":
Заедно с Германия си поделят Чехия през 1938, мисляКоментиран от #90
12:32 28.12.2019
69 Хрониките на Евразия
До коментар #65 от "Хи хи":
А ти помниш ли резила на Путин , когато миналата година обяви , че спира газа за Литва ..Руските медии се скъсаха да се гордеят как Путин наказва Европа ..Но само за 2 дена ..
Пак е пуснаха ..
А кораба , който тогава купи Газпром , за да снабдява останалият без газ Калининград от наказването , сега превозва американска до Полша ..
Коментиран от #71
12:33 28.12.2019
70 тео
До коментар #52 от "Хрониките на Евразия":
Американците дават бомби и смърт а друго само земат12:34 28.12.2019
71 жълтурко
До коментар #69 от "Хрониките на Евразия":
То краварите внасяха втечнен газ от Русия миналата година !! А уж били износител номер едно ???12:36 28.12.2019
72 Хрониките на Евразия
До коментар #65 от "Хи хи":
И въобще 2019 година , е годината на провала на газовата политика на Путин ..По добре да бяха строили газопроводи до Китай , за да им върнат по - бързо кредитите ..
Коментиран от #78, #80, #82
12:37 28.12.2019
73 дон чичо
До коментар #39 от "Дух":
е нали бехме административци в Солун и Скопие ...Слава на Германия-егати славата.За това в Македония ни наричат бугари окупатори12:45 28.12.2019
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Писдулски 1934
12:52 28.12.2019
78 дон чичо
До коментар #72 от "Хрониките на Евразия":
пропуснал си "Сила Сибирьи" работи вече месец ,почети малкоКоментиран от #81
12:54 28.12.2019
79 Начев
До коментар #60 от "Хрониките на Евразия":
Да, с нетърпение очаквам всяка една серия, господин Хроника. Да не би да си хронично болен щом това ти е никнейма?Коментиран от #83
13:04 28.12.2019
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Хрониките на Евразия
До коментар #78 от "дон чичо":
Силата на Сибир е малко , ще им са нужни 50 години за да се разплатят с китайците ..Само Газпром дължи на китайски банки $50 милиарда .
13:12 28.12.2019
82 Роко
До коментар #72 от "Хрониките на Евразия":
И като построят кво? Китай купува същия обем газ както и преди (колкото Украйна преди Крим наш). А и са го предплатили за 25 години напред. Но няма проблеми след като им дадоха дърводобива и петрола, ще им дадат и газодобива.Коментиран от #84, #86
13:13 28.12.2019
83 Хрониките на Евразия
До коментар #79 от "Начев":
Абе защо пациентите , когато няма какво да измислят , започват да се правят на доктори ?13:15 28.12.2019
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 po-znaesht
До коментар #26 от "Роко":
Малее. по-голем идиот от тебе нема!!Осмисли си коментара !!Казваш,че "Русия се ВКЛЮЧИЛА във войната,като видяли,че германците побеждават"???Това НИКОЙ голяяяям идиот като тебе досега не беше твърдял!!!! Та,нали германците нападнаха СССР през 1 юни 1941 г.!!!13:33 28.12.2019
86 Хрониките на Евразия
До коментар #82 от "Роко":
Ето точно за това говоря :"Главният лекар на психиатрията, все някога ще го сменят , но диагнозата на пациентите ще си остане същата !"
Значи викаш , много е добре да продаваш Сибир на китайците ?
Значи е вярно , че след като ви сменят главният лекар , Русия ще се окаже ограбена тотално и 100 години няма да може да се разплати ?
13:35 28.12.2019
87 Бай Стойчо
господство, тук глупаците се застрелват, взривяват се и се борят срещу фашизма и комунизма. Сега горе-долу пак е така...
13:38 28.12.2019
88 Дух
До коментар #55 от "robur":
Изказване нв Путин е след :Сополи,който пуска евросьюза,че свмо СССР е активен учасник за започване на ВСВ.
Архивите,впрочем,и др.данни,че Полша е СЬЧИНИТЕЛ и фалшификатор на история,като иска да се представя за най пострадала дьржава.
Няма нищо лично,-говорят архивите.Сьщата агресьрка,но иска да прикрие своята сьщност.
13:39 28.12.2019
89 Гледач
До коментар #23 от "Баяч":
С подкрепата на Американските бизнесмени за ХИТЛЕР. Но сега не ми се пише ПРОЧЕТИ ако ти е интересно.Не пиши преди да прочетеш.13:41 28.12.2019
90 Гледач
До коментар #68 от "дон чичо":
1 септември 1939 започва .Германия нахлува в Полша .Малко по късно СССР също нахлува в Полша .По този начин Германия има физическа ГРАНИЦАТА с СССР. И когато казват че Германия напада СССР я напада на полска територия13:46 28.12.2019
91 Роко
До коментар #30 от "Кожухаров":
Приятелю сега пак направих справка за участниците във ВСВ и за пореден път не открих Русия да е участвала (е вярно има руска армия която участва но войниците от нея и до днес в РФ се смятат за предатели въпреки че са се сражавали под флага който днес гордо развяват по парадите на "победата"). Та за чий е поляците да канят на честването на началото на войната представители на страна която не е участвала във войната? Колкото до 38-ма Чехословакия е една измислена изкуствено създадена държава (като Югославия). Полша получава територии населени изключително с поляци. Съюз или общи действия с Германия няма. Виж съюз и общи военни действия има между СССР и Германия ;(СССР се включва едва на 17 септември защото още им държи влага от разгрома преди 19 години) дори си устройват съвместен парад на победата в току-що завладяна с общи усилия полски град Брест. Но Путин и българските му гъзоблизци предпочитате да забравите фактите и да измисляте несъществуващи съюзи между Германия и Полша. Германия. Нито Хитлер, нито който и да е германец е имал намерение да напада СССР до декември 1940 година исторически факт по който никой дори в Русия не спори. Тогава СССР поставя нови условия на Германия изисквайки предаването на Румъния и България (които по договорката от 19 август 39-та са в германската сфера). Това принуждава Хитлер да се замисли за война на изток нещо което той не е искал все пак две години Германия води войната на запад изцяло благодарение на съветските суровКоментиран от #96, #97, #98
13:49 28.12.2019
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Роко
До коментар #30 от "Кожухаров":
Германия води две години война на запад благодарение на съветските суровини щедро предоставяни от Сталин на нищожни цени (последния ешалон преминава границата през ноща на 21 срещу 22 юни 1941). А да и страната която иска коридори за нападения е СССР и поляците им отказват.13:56 28.12.2019
94 Adam
14:17 28.12.2019
95 Гост
До коментар #2 от "руски трол":
Ако бе прочел малко повечко, щеше да разбереш как поляците са искали да изклатят и германците и французите. Ма мустакатия с късите мустачки не се вързал и предложил на другия да я разделят. Другия се съгласил, така и така ще е за курбан, поне буфер да е за някое време, докато постегне редиците. А, полското правителство заряза народа си и беж в Румъния.14:29 28.12.2019
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Ако това
До коментар #91 от "Роко":
което казваш за декември 1940 е вярно, защо тогава България отказва да изпрати войски на североизток, нещо което можеше да наклони везните и напълно да промени Историята, особено впредвид че нашата войска е била много по-доказана от румънската, унгарската и финландската.Коментиран от #100
14:44 28.12.2019
98 Писдулски 1934
До коментар #91 от "Роко":
Отвори си уикипедия пакт Хитлер Писдулски 1934 това е първия пакт за ненападвние на Германия.Това е безспорен исторически факт.Това което си написал не е точно така.В историята няма Ако или да Ама има факти .Коментиран от #99
14:45 28.12.2019
99 Роко
До коментар #98 от "Писдулски 1934":
Договора от 34 е това което пише а именно договор за ненападение. Сключен между по -силната държава Полша и по - слабата Германия няма допълнителни клаузи за поделяне на други държави. Фактите на 19 август 1941 година СССР и Германия сключват договор за подялба на Полша на 1 септември 1939 година Германия напада Полша на 17 септември СССР напада Полша изпълнявайки клаузите от договора от 19 август на 22 септември вермахта и червената армия правят парад на победата в току-що завладяния полски град Брест.Коментиран от #106
15:15 28.12.2019
100 Роко
До коментар #97 от "Ако това":
Защото цар Борис III не желае да участва в тази война и до 9 септември 1944 година българската армия реално не участва в нея освен в защита на родината. А и наистина ли мислиш, че изпращането на българската армия на фронта би променило нещо? Германия загуби тази война 4 часа сутринта на 1 септември 1939 година.Коментиран от #109
15:23 28.12.2019
101 Роко
До коментар #96 от "Гост":
Искал жизнено пространство на Изток кога? Има го на един ред в книгата на затворника Адолф Шикългрубер "Моята борба" която дори не е предполагал че някога ще бъде издадена (не трябва да забравяме, че Шикългрубер е водач на про съветския бунт в Мюнхен за което влиза в затвора и има маниакалните червеноидни отклонения по световно господство). Ако беше си направил труда да я прочетеш щеше да знаеш, че става дума за едно много далечно бъдеще след като германската нация усвой запада. По същото време вестник Правда публикува речи на другаря Сталин (и не само негови на цялото ръководства на СССР) как ще завладеят целия свят.15:38 28.12.2019
102 Тошко
16:32 28.12.2019
103 ели
Коментиран от #105
17:01 28.12.2019
104 ели
17:05 28.12.2019
105 Роко
До коментар #103 от "ели":
Ей това лъжата я нямаш за нищо. Първо Сталин иска коридорите, за да нападне Германия през 1939 година (всъщност иска да окупира Полша както прави с балтийските републики следващата година) тогава Чехословакия отдавна я няма, през 1938 когато Хитлер поставя ултиматума на чехите съветското ръководство отказва всякаква помощ (въпреки молбите на чехите). А маршал крадльо никога не се е опитвал да спаси Варшава тя е оставена да бъде унищожена. Съветските войски спират настъплението по всички фронтове и не пречат на немците да изтеглят войски от фронта, за да смажат въстанието. А да и войната на СССР с Япония продължава точно 23 дни (9 август-1 септември 1945 година) не осем години СССР се включва във войната след като Япония моли за мир (двете атомни бомби карат японското правителство да моли за мир) с цел да заграбят каквото могат (притесняват се че американците няма да им дадат това което са им обещали в Ялта).17:31 28.12.2019
106 Писдулски 1934
До коментар #99 от "Роко":
Добре през 1938 г Полша навлиз ли в Чехословакия заедно с Германия/ факт/ и отказва ли коридор на СССР .Ако полските управляващи са извърши това значи са съпричастни към започването на войната.Отношенията между Германия Полша И Русия са сложни и са още от 15 и век до наши дни и не е лесно за обяснение .За Полша най големия враг е бил СССР затова е и този договор в случай на война като от 1922 г. за която очевидно се готвятКоментиран от #107, #108
17:34 28.12.2019
107 Роко
До коментар #106 от "Писдулски 1934":
О свещенна простота СССР иска коридорите през август 1939 година (Чехословакия я няма от една година, а да Чехословакия отстъпва териториите без военен конфликт така че не пиши глупости за съвместно полско германска настъпление) от Англия и Франция в хода на преговорите за съюз срещу Германия. Полша отказва (събития в Балтика година по - късно доказват че са били прави да не се съгласяват) тези коридори след отказа на поляците СССР прекъсва преговорите със англичани и французи (на 16 август)и сключва съюз с Хитлер (на 19 август). Договорът е сключен в Москва под личното наблюдение на Сталин. Единадесет дни по късно започва ВСВ. Това са фактите и колкото ти и господарите ти да лъжете няма как да ги промените.Коментиран от #110
18:21 28.12.2019
108 Роко
До коментар #106 от "Писдулски 1934":
А да приятелю би ли обяснил дали няма да се готвиш за война със съседа който вече те е нападал и през цялото време крещи на всички че иска да те унищожи (всички съветски вестници и радиостанции побликуват речите на вождовете в които единствена тема е трябва да завладеем света да унищожим всички държави) и плаща тонове злато на всеки идиот който е готов да им помогне за това.18:41 28.12.2019
109 Да обобщим
До коментар #100 от "Роко":
Казваш - Германия изведнъж решили да воюват с Русия, защото последните взели да ги едва ли не изнудват да им предадат съюзниците си Румъния и България. Нашият цар пък хем само искал да защитава родината, ама видиш ли, не пратил никакви войски срещу евентуалния окупатор. И да - вярвам, че нашите войски щяха да променят изхода, защото унгарците и румънците провалят немците, ако са си били изпълнили своята част от задачите, немската армия най-малкото щеше да има необходимото спокойствие да помете Сталинград, а въпреки одисеята на Наполеон, има много мнения, че това е щяло да предопредели победителя от сблъсъка. Но да се върнем на основното: Цар Борис III ни защитава, като... не изпраща войски срещу страна, която е изявила желание пряко или косвено да ни окупира (е то - зона на влияние значи или едното или другото, най-малкото те ще ни определят управниците, иначе как ще ни "влияят")??? Не пасва.Коментиран от #111
20:19 28.12.2019
110 Писдулски 1934
До коментар #107 от "Роко":
Никой не говори за настъпление , а за нахлуване след отстъпление на чешките части.Има отделни стълкновения между чешки полицаи и полски военни. А Писдулски е националист който просто след 1919 г се опитва да разшири Полша .В тези времена всички са били грешни.Все пак през1958 Полша и Чехия окончателно се споразумяватКрая на Първата световна слага началото на втората поради многобройните несправедливости срещу победените.Поляците много добре си знаят кривиците особено с евреитеКоментиран от #112
23:29 28.12.2019
111 Роко
До коментар #109 от "Да обобщим":
Пич колко армия е можела да изпрати България на фронта 100-200 000 пряко сили (това не ти е балканската война където целия народ доброволно тръгва за фронта)? Би ли обяснил как тези 200 000 лошо въоръжени войника ще променят ситуацията на фронта (армията има няколко стари чешки танка и няколко стари немски, артилерия от ПСВ, а цялата авиация се опитва да спре англо-американските бомбардировки така че си остава вкъщи). А и проблема на Хитлер не е, че Сталин иска България, а че иска Румъния единствения източник на петрол за райха.09:40 29.12.2019
112 Роко
До коментар #110 от "Писдулски 1934":
Приятелю Полша е държава възстановила държавността си след ПСВ, но много населени с поляци територии не са включени в територията й и е нормално да искат да ги освободят. Чехословакия е изкуствено създадена държава нямаща нищо общо с народите които живеят на територията. Точно за това и никой не приема за трагедия разпада й. Организатор и вдъхновител на ВСВ е СССР (те поставят Хитлер на власт, обучават танкистите и пилотите му, снабдяват го с всичко необходимо да води война) надявайки се да предизвикат световна война която да доведе до световна революция и те са единствените които са готови за тази война към 22 юни 1941 година имат над 24 000 танка (най - модерни в света в целия останал свят има 5000 стари танка общо) при авиация и артилерия съотношението е подобно, имат над 6 милионна кадрова армия преди мобилизацията (при същото население царска Русия събира след мобилизация едва 5 милиона)Коментиран от #113
10:03 29.12.2019
113 horh
До коментар #112 от "Роко":
Всичко това щеше да е така,ако Германия не беше нападнала СССР! Пакта Рибентроп-Молотов се счита за нищожен по всички павила на МПП. Така,че колкото да пишеш тук, ударите ти са във въздуха! Цялата трагедия е във Версай след ПСВ там се корени злото,приятелю!Коментиран от #114, #115, #116
18:32 29.12.2019
114 Роко
До коментар #113 от "horh":
Това че Германия обява война на СССР не променя факта, че Сталин организира и финансира войната. Няма вечни приятели особенно сред социалистите. Ако Хитлер не беше взел властта в Германия (а той я взима с подкрепата на Сталин) нямаше да има война. Ако германските пилоти и танкисти не се бяха обучавали на съветските полигони войната щеше да е кратка. Ако Сталин не беше подарявал хиляди тонове стратегически суровини войната щеше да приключи преди края на 39 година. Но Сталин е правил всички тези неща за което народа му е платил с над 40 милиона жертви.20:26 29.12.2019
115 Роко
До коментар #113 от "horh":
А да пакта Молотов-Рибентроп (сключен е в Москва по инициатива на Сталин така че това е правилното изписване) не се счита за нищожен според правилата на МПП. Той си остава престъпен акт с който започва най - кървавата война в човешката история отнела живота на над 150 милиона човекаКоментиран от #118
20:33 29.12.2019
116 Роко
До коментар #113 от "horh":
А и още нещо ако си извършил престъпление това че в един момент съучастника ти е извършил същото срещу теб това не означава, че това те оневинява за престъпленията ти20:40 29.12.2019
117 Странно
До коментар #26 от "Роко":
Странно алтернативна история учите в ЦРУ.Уважаеми троле, Тухачевски и грам идея не е имал да ходи до Германия. Просто националсоциалистът Йозеф Пилсудски решил да възстановява т.нар. Жеч Посполита - или т.нар. Polish–Lithuanian Commonwealth , велика Полша, та започнал войната в 1920г., на територията на западна Белорусия, за съжаление не отчел, че земите си имат собственик --- те са руски . Това са същите земи по линията Керзон, по която е минавала границата между Русия и Полша , по споразумението от 1918г. , с което Временното Правителство на Руската република ,дава независимост на Полша и което споразумение Пилсудски нарушава в 1920г. и окупира в 1921г., тези земи по линията Керзон - западна Белорусия и западна Украйна , които СССР си връща в 1939г.
Друг е въпросът ,че тези земи изначално са си били руски и са завзети от поляците в 14 -ти век от крал Казимир Велики /Кажимеж/ ...това е.
Що се отнася до войната в 1920г., поляците язат бой от Минск до Варшава, където Тухачевски допуска грешка ., не изчаква подкрепление и преминава към атака с наличните корпуси ... с помощта на френски военни части , поляците успяват да победят и сътворяват т.нар. "Чудо на Висла".
Та не е лошо да не ползвате ЦРУшката история, а да си четете източниците ... например в Енциклопедия Британика, многа ясно пише кой и къде е започнал войната в 1920г.
Надявам се ,че няма да обвините Енциклопедия Британика , като руска фейк медия.
Коментиран от #120
23:30 29.12.2019
118 Верно ли
До коментар #115 от "Роко":
Верно ли ?А какво ще кажете за пакта Пилсудски - Хитлер от 1934г. , с който Полша , като съюзник на Германия окупира Чехословакия ...и до днес Тешин е полски //Шчечин/.
Какво ще кажете за пакта Хитлер - Боне /Франция/от 1938г. ?
Какво ще кажете за Германско - Британското Морско споразумение за разпределяне на сферите на колонизация в Африка ?
А за тихоокеаноското споразумение Германия - САЩ за разпределянето на част от островните групи ...
Всички те са преди пакта Молотов - Рибентроп ...
Такъв пакт имат и балтийските държави и Финландия с Хитлер ...и пак преди СССР.
Можете да си проверите ...а войната започва с окупацията на Чехословакия и аншлуса на Австрия ...и те са в 1938г. т.е. преди сключването на пакта Молотов - Рибентроп
Коментиран от #119
23:42 29.12.2019
119 Роко
До коментар #118 от "Верно ли":
БРАВО измисли нова история само за да оправдаеш престъплението на господарите си. Войната започва на 1 септември 1939 година дата приета от абсолютно всички страни участвали в нея, а на 17 септември СССР се включва във войната на страната на Германия на 22 септември е проведен парада на победата в полския град Брест с който червени и кафяви социалисти празнуват победата си. Пакта между Финландия и Германия е сключен след опита на СССР да завладее Финландия и след нарушаването от страна на СССР на клаузите на пакта Молотов-Рибентроп (окупират Буковина от Румъния която е в германската сфера) А балтийските страни са имали договор за ненападение и защита със СССР не с Германия (всички знаем до какво доведе това). ПАК ПОВТАРЯМ ПАКТА ПЛИСУДСКИ-ХИТЛЕР ОТ 34 НЯМА АБСОЛЮТНО НИЩО ОБЩО С ЧЕХОСЛОВАКИЯ (по това време Хитлер още не се е укрепил във власта и не е имал интереси извън нея). Шчечин е полски град населен с полско население даден на измислената държава Чехословакия по време на Версайския диктат. Полски и германски войски НИКОГА НЕ СА БИЛИ СЪЮЗНИЦИ колкото и да ти се иска.01:44 30.12.2019
120 Роко
До коментар #117 от "Странно":
Олеле още един ИСТОРИК. А бе хора вземете се образовайте малко преди да пишете глупости. ФРЕНСКИ ВОЙСКИ в Полша няма (наистина имат съюзна армия но тя е украинска). А дебила Тухачевски губи войната не заради грешка (грешка може да направи някой който знае какво прави, а той идея си е нямал от военно дело), а заради малоумието си. Един съвет ако искаш да ми кажеш нещо за руска или съветска история потърси РУСКИ източник (ако може официален), а не енциклопедика британика, че иначе можеш да повториш някоя глупост.02:08 30.12.2019