Last news in Fakti

18 Януари, 2020 07:50 6 072 116

Русия: В Полша са избивали евреи

  • втора световна война-
  • русия-
  • война-
  • евреи-
  • полша-
  • армия крайова

Москва публикува разсекретени документи от войната

Русия: В Полша са избивали евреи - 1
Снимка: Shutterstock

Продължават историческите спорове, свързани с Втората световна война. Москва, която отрича да е виновна за започването на най-кървавия конфликт в човешката история, обвини полската съпротива, че е избивала евреи през войната.

Руското министерство на отбраната обвини полската съпротива срещу нацистите, че е убивала евреи и украинци във Варшава по времето на Втората световна война. Министерството публикува разсекретени документи от войната, предаде AFP.

Тези документи свидетелстват за факта, че подразделения на Армия Крайова са избили останалите във Варшава украинци и евреи и са взели за заложници съветски офицери, избягали от германски плен, се казва в изявление на руското ведомство. Армия Крайова е била основната организация на полската съпротива срещу нацистката окупация. Тя е била създадена на полска територия и ръководена от полското правителство в изгнание, базирано в Лондон.

Антисемитизмът сред членовете на полската съпротива е деликатна тема в Полша. Москва отправи обвиненията на фона на засилващото се напрежение между Русия и Полша по отношение на войната. Полският премиер Матеуш Моравецки в края на миналия месец разкритикува руския президент Владимир Путин, който заяви, че Полша си е сътрудничела с германския лидер Адолф Хитлер.

Путин също така наскоро омаловажи тайния протокол към пакта Рибентроп-Молотов, подписан на 23 август 1939 г. и довел до поделянето на част от Източна Европа, включително на Полша, между Нацистка Германия и Съветския съюз. Съветският съюз атакува Полша на 17 септември 1939 г., докато полската армия все още води отчаяна битка срещу германските сили. Съветският съюз окупира обширна част от полската територия преди германското нападение срещу СССР на 22 юни 1941 г.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Шаломов акбар

    17 54 Отговор
    Руски жидове тласкат Русия към дъното.
  • 2 Анти жид

    47 17 Отговор
    Какво като са избивали евреи? Те Богове ли са, че винаги им се отделя СПЕЦИАЛНО внимание? Що за 'демокрация' е това 10 евреи да учравляват 800 милиона бели маймуни на запад?

    Коментиран от #65

  • 3 СссереМ

    13 47 Отговор
    Интригите на най-големите престъпници в човешката история нямат край.То е ясно че никой не им вярва ама пак се напъват.
  • 4 Колев

    13 41 Отговор
    По големи антисемитисти в международен мащаб от руснаците И. Аксаков и граф Игнатиев трудно могат да се посочат . През 1882 г. прокарват закон в Русия, сравнение с който нацизма бледнее.
    Винаги съм си мислил, че това е причината в София да има улици с техните имена.
  • 5 Усмивката

    22 38 Отговор
    И в Русия са избивали българи, украинци, грузинци, татари, молдовци,узбеки,чеченци,поляци, литовци,латвийци, естонци....

    Коментиран от #24

  • 6 Гаро

    18 13 Отговор
    Те са си за избиване.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Кожухаров

    68 9 Отговор
    Че то това отдавна се знае. Поляците са предавали съседите си заради имуществото което са щели да получат.
    Сега се правят на света вода ненапита. Приеха закон който забранява споменаването на Полша във връзка с концлагерите и престъпленията срещу евреите.
    Поляците винаги са играели ролята на лакеи .

    Коментиран от #18, #110

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Швейк

    62 9 Отговор
    Поляците са най големите подлизурковци. Като са големи тарикати защо не върнат сега териториите на Германия?

    Коментиран от #105

  • 12 Ели

    43 12 Отговор
    Ляхите пак заекват в оправдание на маниакалните амбиции Полша до Балтика и Черно море.
    Да заекват, да си носят печата на срама.

    Да се знае и помни от поколенията - преки виновници за ВСВ са Полша и Румъния.
    60 милиона от цял свят загинаха, заради Ляхите.
  • 13 Биде

    30 11 Отговор
    Еми колкото и да не им се иска такава е била обективната истина като цяло поляците са мразели,избивали, ограбвали евреи и са се самонастанявали в опразнените им къщи.Не съм запознат исторически на какво се дължи такова отношение, но вероятно са го заслужили!

    Коментиран от #14, #16

  • 14 Ели

    36 5 Отговор

    До коментар #13 от "Биде":

    Не само евреи, и украинци, самите немци са се отвращавали от Ляхите.

    Затова после, украинците им го връщат с клането - Волин.

    Коментиран от #34

  • 15 Монгола

    46 9 Отговор
    Има и кино ленти от Полша и Унгария как цивилни поляци тормозят по улиците евреи заедно с хитлериски войници, и не са били изолирани случаи, а повсемесно!!! На какви се правят полските нациски подлоги?

    Коментиран от #21

  • 16 СссереМ

    10 42 Отговор

    До коментар #13 от "Биде":

    Ей трол стига плямпа глупости,поляците са най-големите жертви на войната и след нея.
  • 17 Умберто

    9 28 Отговор
    Сталин е бил миротворец.Само Махатма Ганди е човека.А руснаците са изпращали и избивали своите офицери освободени от плен от нацистите след ВСВ.Провокациите им нямат край.Руснака не може да понася,ако другите живеят по-добре от него.На такива провокации не трябва да се реагира с омраза.
  • 18 Усмивката

    9 20 Отговор

    До коментар #9 от "Кожухаров":

    И за българите се приказва същото. Но чак сега ,след тридесет години в свободна демокрация, излизат все още с мъка историческо ,прикривани факти за движението на ,, Горяните" , като отговор на съветската окупация. По интересното е че и сегашните властници в Б ългария с неохота споменава за това.... Защо ли????
  • 19 Умберто

    8 26 Отговор
    Руснаците да си оправят техните проблеми.Свобода на словото,да не бият жените си,което там е практика,да дадат права на животните-не да си гледат тигри и лъвове у дома.Ако се чудят,за какво да си дават парите,да се занимават с благотворителност.
  • 20 Умберто

    3 11 Отговор
    Про-во-ка-то-ри!
  • 21 Усмивката

    11 12 Отговор

    До коментар #15 от "Монгола":

    България е един от малкото примери за непреследвани на евреи. Но от това не бива да се вади извода че само поляците в европа са преследвали евреите

    Коментиран от #25

  • 22 ⚡ Хрониките на Евразия

    7 29 Отговор
    Не е нормално , човек който се готви да управлява до смърт Русия , постоянно лъже ..

    Коментиран от #28

  • 23 Умберто

    7 11 Отговор
    Да живее Великия китайски народ,те ще владеят света!
  • 24 Kcaniba

    13 4 Отговор

    До коментар #5 от "Усмивката":

    В Русия - никога!!
    Болшевиците - еареите трокуи, коганович, зиновиев и грузинеца сталин - са избивали!!
    И не забравяйте - няма по големи парантии от паляшките!!!
  • 25 любопитен

    12 10 Отговор

    До коментар #21 от "Усмивката":

    Що пропускаш евреите от Македонско? Ще кажеш ли какво стана с тях? Нали Македония е българска земя? Мислиш ли, че евреите не помнят това?

    Коментиран от #30

  • 26 Умберто

    5 19 Отговор
    Въпрос към Русия.Как виждате бъдещето на човечеството?Отговор:Дупка>Газ>Тръби>Ракети.

    Коментиран от #27

  • 27 Kcaniba

    18 5 Отговор

    До коментар #26 от "Умберто":

    Риторичен въпрос към фащ и робите им.
    фащ - ядрени взривове, резервати с местни "индианци", американският биг брадър и секънд хенд пипл!!!
    Полша - картофи, публични домове и лъжи,лъже,лъжи!!!

    Коментиран от #37

  • 28 История

    29 3 Отговор

    До коментар #22 от "⚡ Хрониките на Евразия":

    През 1938 г. Хитлер и Мусолини от една страна и Чембърлейн и Даладие заедно с полския външен министър отделят Словакия от Чехия . Последната е разделена между Полша и Германия . Полша взема Тишинска област а Германия останалото. Войната е заложена от съглашенството на западните цивилизации с Хитлер! Сталин се е противопоставял на тази подялба! Той е предложил пакт за взаимопомощ ! За да го елиминира запада дава Чехия на Хитлер и поляците! Путин говори с факти и доказателства! Вината за ВСВ носи запада!

    Коментиран от #32

  • 29 соросоид дебил

    32 3 Отговор
    " Съветският съюз атакува Полша на 17 септември 1939 г., докато полската армия все още води отчаяна битка срещу германските сили."...Ало джендър- журналята, ако сте неграмотни по-добре не пишете подобни глупости. СССР влиза 2 седмици по-късно, когато Полша вече не съществува.Германската армия вече е окупирала почти цяла Полша до днешният Брест-Беларус. Когато руснаците влизат германците предават тези територии отново на СССР /западна Украйна и Беларус заграбени от Полша по време на революцията в Русия/. Даже има снимка от това време в Брест където са строени съветски и немски части и става предаването.

    Коментиран от #55

  • 30 Усмивката

    7 9 Отговор

    До коментар #25 от "любопитен":

    Македония е отделен случай.Евреите са преследвани почти на всякъде където е било окупирано от немците. Но пак напомням, за Бтората световна война е отговорна почти всички европрйски държави включително и ,,освободителката" Русия.

    Коментиран от #35

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Усмивката

    4 12 Отговор

    До коментар #28 от "История":

    Не спомена за съглашението ,,Рибентроп Молотов".Към споразумението е приложен таен допълнителен протокол за определяне границите на областите от взаимен интерес в Източна Европа в случай на „териториално и политическо преразпределение“.Договорът се превръща в политическа изненада за другите страни. Слуховете за съществуването на допълнително тайно споразумение идват малко след неговото подписване.С допълнителния протокол на СССР са признати права над Литва, Латвия, Естония, Финландия, северната част от Полша и Бесарабия (днешна Молдова), които са анексирани след нападението на Германия над Полша и подписването на Договорът за дружба и граници между СССР и Германия, 28 септември 1939 г....Това се срамно прикривана история от Съветите , митологизирани за борци за свобода

    Коментиран от #38, #69, #82

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 любопитен

    10 3 Отговор

    До коментар #30 от "Усмивката":

    Там окупационните войски са били български, за да освободят немски сили за Източният фронт! Хайде стига с тези увъртания, като фурнаджийски лопати сте! Смешковци!

    Коментиран от #39

  • 36 Усмивката

    5 11 Отговор

    До коментар #33 от "соросоид дебил":

    Много акъл ръсиш гледам. Тоава не им да ва право на Русия да заграбва цели държави.Войни е имало в миналото и между хемци и франки. Значи ли че Германцте с право са започнали войната. Друг въпрос е как са я приключили. И то заради психопата Хитлер.
  • 37 Умберто

    2 12 Отговор

    До коментар #27 от "Kcaniba":

    Има нов модел смартфон,ти чу ли?Сталин се казва,работи на газ,само трябва да имаш тръба.

    Коментиран от #66

  • 38 История

    12 6 Отговор

    До коментар #32 от "Усмивката":

    Пакта Рибентроп - Молотов е сключен година по късно когато след като е изолиран от запада , Сталин няма много голям избор в стремежа си да отложи войната! Принуден е, а запада иска война между СССР и Германия.

    Коментиран от #40

  • 39 Усмивката

    6 12 Отговор

    До коментар #35 от "любопитен":

    Не споменах ли че на територията на България се е случило нещо различно в разрез от останалия свят.Какво да те ,,айстигам" не разбрах.В Русия по това време са избивали българи само за това че си българин. Нима само евреите са хора и само това е пример за античовешка политика.Кога Русия ще се извини за това.А се занимават с Полша
  • 40 Усмивката

    5 12 Отговор

    До коментар #38 от "История":

    Така ли било.А защо тогава е таен. И защо остава тайна дълги години , дори и през прехвалената следвоенна Русия освободителката.За да не лъсне истината че Сталин е страхливец и предател . Притиснат и възползващ се , както западните държави от ситуацията , но тайно. да не разберат другите какъв политически измамник е и военнопрестъпник.

    Коментиран от #42, #45

  • 41 соросоид дебил

    13 2 Отговор
    Напротив дава им пълно право! След като европейските комплексирани народи са като змии затворени в тенджера, където постоянно се ядат и избиват по между и вършат куп глупости.Това е дало пълно право на победителите тогава по предложение на Чърчил Европа да бъде разделена на сфери на влияние за да бъде подържан някакъв мир. Сега отново започва напрежение именно защото се пренебрегват договорите от след ВСВ.
  • 42 Хамсал

    17 2 Отговор

    До коментар #40 от "Усмивката":

    Договор между Полша и Германия има още през1934 г. Как мислиш, че Поляците си дръпнаха Тешинска област и част от северна Силезия при анексирането на Чехия от немците? Ами Мюнхенското споразумение между Чембърлейн и Хитлер, че и французите участват в него а Дучето им е посредник! Що се правите всички козяци на улави! Кой му даде на Хитлер пари за военната промишленост, та ако ще кой му даде пари да купува житото на руснаците? Не бяха ли американски банки? А кои ги държат тези банки?

    Коментиран от #43, #46, #50

  • 43 Умберто

    2 10 Отговор

    До коментар #42 от "Хамсал":

    Въпросната област е завзета от Чехия по време на Полско-Руската война през 1920г,когато руснаците губят и са принудени да подпишат мирен договор.Чехия се възползва и напада в гръб,само да ти кажа.

    Коментиран от #48

  • 44 Умберто

    4 7 Отговор
    На 23 януари 1919 г. Чехословакия обаче въвежда войски в Тешинска област и я заема изцяло. На 28 юли 1920 г., по време на настъплението на Червената армия в Съветско-полската война, международен арбитражен комитет приема решение за присъединяването на по-голямата част от областта към Чехословакия, в това число и някои участъци, в които поляците са преобладаващото мнозинство.

    Коментиран от #57

  • 45 История

    8 3 Отговор

    До коментар #40 от "Усмивката":

    Договорите в повечето случаи, притежават и тайни клаузи. Като нашия договор за F-16!
  • 46 Усмивката

    5 13 Отговор

    До коментар #42 от "Хамсал":

    Никой не оневинява никого. Но Русия трябва да престане да се занимава с историята на другите народи и да понесе своята историческа вина за много събития и позор.Като започне от своята най голяма лъжа в историята на човечеството Октомврийската револяция и комунизма.С това е нанесла много повече щета на отделните народи и като цяло на световния ход на историята. А като ревностни християни , тръгнали да гледат сламката в окото на другия , а отказват да извадът гредата от собственото
  • 47 Румяна Костова

    8 6 Отговор
    Русия се управлява от евреин и това го знае целият свят, но чак пък толкова да се престарава......???
  • 48 Хамсал

    8 1 Отговор

    До коментар #43 от "Умберто":

    Да ти кажа ли на кой е принадлежала тази област през \/ в.пр.н.е.? И това не омаловажава факта, че Полша и Германия имат военен договор преди пакта Рибентроп-Молотов!

    Коментиран от #49

  • 49 Умберто

    4 8 Отговор

    До коментар #48 от "Хамсал":

    Да потърсим опорни точки в Шумерската цивилизация предлагам.
  • 50 Тиберий

    13 3 Отговор

    До коментар #42 от "Хамсал":

    Войната я пали който я финансира другото е следствие Войната е запалена от задокеанските ционисти

    Коментиран от #51

  • 51 Усмивката

    4 10 Отговор

    До коментар #50 от "Тиберий":

    Да бе . И са платили за октомврийската революция на всеки человек по 50 долара да излязат на протест.. А и руско финладската война. И за протестите против правителството на Бойко Методиев.Де са тия ционисти. И те като тайния Кремълски апарат трудни за откриване.

    Коментиран от #52

  • 52 Тиберий

    5 1 Отговор

    До коментар #51 от "Усмивката":

    С очите си ще ги гледаш но няма да ги видиш Нямате представа че ви яъртят на пръста си
  • 53 Само в Русия

    4 10 Отговор
    Руснаци избиваха руснаци. Сталин изби 30 милиона. После като рухна ССС Р "другарите" разграбиха всичко и докараха народа до просешка тояга, а жените руски заляха Европа и света да продсват телата си за да оцелеят. В България 90% от проститу. ките бяха рускини, по Европа също. Този същият народ се откупуваше от Цар Николай до началото на 20 век, след като 100 години преди това бе отменено крепосничеството, но това акт на откупуване и не всички са могли. Докато западняците си карали роби от колониите, рашките направили роби собствения си народ.
    В момента при така прокламираният "путински ред и възход" в руския парламент е пълно с милиционери и шефове на престъпни групировки, а народа, горкият народ.

    Коментиран от #85

  • 54 газ53

    5 9 Отговор
    Също както у нас. Ссср нападна България през 1944, избиха 10000 човека без съд,сложиха на власт най-големите простаци и откраднаха архивите.След това лъгаха света че са ни освободили-(от кого??)

    Коментиран от #58, #112

  • 55 Ели

    8 4 Отговор

    До коментар #29 от "соросоид дебил":

    Много отчаяна, пакта за ненападение с Хитлер.
    Окупирането на Тешин. Пилсудски. Накрая правителството им бяга в Лондон и Румъния.

    Невръщането на Данцинг на немците, половин година преди това немците си искат Данцинг и водят преговори, в назначения ден за поредните преговори с МвНР Германия отиват в Лондон.

    Същият този Лондон, коъто отпуска на Хитлер 1 милиард, същото правят и САЩ.
    Позицията им се променя едва когато Хитлер отказва да върне кредите уволнявайки финансовия си министър.

    Отчаяно се борели, затова отказват на Франция и СССР войските да минат през територията им да защитят чехите.

    Преки виновници за ВСВ Полша, Румъния, САЩ, Англия.
    Полша трябваше да е на подсъдимата скамейка, да плаща обезщетения и репарации на цял свят, и да е раздробена на квартали .

    Да връщат немските земи подарени им от Русия - тарикати, ненапразно концлагерите са били в Полша.
    Два пъти Русия им прости опожараването на Варшава, е получиха си заслуженото и от Хитлер, и от Украйна, и от Русия - нещастници.

    Коментиран от #56

  • 56 Ели

    1 2 Отговор

    До коментар #55 от "Ели":

    Данцинг е с международен статут - свободен град, а поляците са над целия свят - има възмедие.

    Коментиран от #63

  • 57 Нико

    6 2 Отговор

    До коментар #44 от "Умберто":

    Чехословакия е създадена през октомври 1918 година след края на Първата световна война върху земи от състава на бившата Австро-Унгария. (Уикипедиа)
    Мислете малко и четете история.

    Коментиран от #72, #76

  • 58 #55

    6 4 Отговор

    До коментар #54 от "газ53":

    Простаците ги сложиха на власт след 10.1.89 , западните партньори!

    Коментиран от #59, #73

  • 59 газ53

    3 10 Отговор

    До коментар #58 от "#55":

    Прав сте.След 10.1.89 продължиха да управляват руско-надупени комунисти.Дори Жанчо банкрутира държавата за да платят данък расссия
  • 60 ТИТО

    6 3 Отговор
    ПОЛЯЦИТЕ НЯМАТ НИКАКВА ВИНА .СТАЛИН ПРЕДАДЕ ХИТЛЕР.ЧЪРЧИЛ Е ПЕЧАЛИВШ.АКО СТАЛИН БЕШЕ СЪС ХИТЛЕР ЕВРОПА И СВЕТА ЩЯХА ДА СА ДРУГИ.
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Ели

    11 4 Отговор

    До коментар #61 от "⚡ Хрониките на Евразия":

    Не празнуват, защото нямат какво да празнуват, ако зависеше от тях цялата планета щеше да се нарича Полша, нещо подобно на Македония
    .
    Предали всичките си съюзници, ненапразно Чърчил казва:
    "поляците са хиените на Европа" .

    Имали са само един достоен генерал, защитаващ Полша - за жалост.
    Всички други генерали, генщаб и др. бягат поголовно.

    Докато големите политици демократи се криели в Лондон на топличко. Което като свършила ВСВ искали да управляват - хитреци.
  • 63 Име

    7 0 Отговор

    До коментар #56 от "Ели":

    Данциг, Ели, Данциг. Не Данцинг. Или Гданск на български.

    Коментиран от #64

  • 64 Ели

    1 0 Отговор

    До коментар #63 от "Име":

    Прав сте, Данциг, благодаря.

    За Гданск дори не знам къде се намира, не мога да го открия на картата.

    Коментиран от #68

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Kcaniba

    6 3 Отговор

    До коментар #37 от "Умберто":

    Самсунг- Корея, айфон - Китай.
    Телевизори - Самсунг, ЕлДжи Корея, Сони - Япония.
    Автомобили - крайслер - китай, дизелите са италия, джиип, додж - двиг Италия, шевролет - корея. Космически полети аполо и тн - двиг Русия!!!
    Сгъстен газ - руски.
    Друго?

    Коментиран от #71

  • 67 Ахам

    7 0 Отговор

    До коментар #65 от "FURY":

    Всички нормални народи не мразят други народ и етноси.
  • 68 Име

    4 0 Отговор

    До коментар #64 от "Ели":

    Гданск Е Данциг. Гданск е на полски, български и повечето други езици. Данциг е предимно на немски, холандски и още няколко езика.

    Коментиран от #74

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Умберто

    0 3 Отговор

    До коментар #69 от "Иван":

    Благодарим му за Македония.
  • 71 Умберто

    1 5 Отговор

    До коментар #66 от "Kcaniba":

    Кореа,но не Северна,там са ракетите на почит.Китай-западни инвестиции и ноу хау.Япония-съюзник на САЩ.Епъл,Спейс Екс,Тесла...Друго?

    Коментиран от #75

  • 72 Умберто

    1 3 Отговор

    До коментар #57 от "Нико":

    Същото се отнася за теб.Хаха чети ти.
  • 73 Умберто

    1 3 Отговор

    До коментар #58 от "#55":

    Да, Бай Тошо е бесния интелЕгент...
  • 74 Ели

    5 1 Отговор

    До коментар #68 от "Име":

    Благодаря, шегувах се с Гданск, визирих апетитите на Велика Полша и изчезването й от картата на Европа - 2 пъти.

    Интересно ми е дали без съгласието на меж. общност Хитлер е щял да нападне Полша, ако Полша беше отстъпила Данциг?
  • 75 Kcaniba

    4 3 Отговор

    До коментар #71 от "Умберто":

    Ало, сталинчо, към съюзник!!!?? Окупирани са 1968!!! Япите са бомбени с атом 1945!!!
    Събуди се!!! Китай са комунисти, всичсо у фащ е мейз ин Чайна!!!

    Коментиран от #77

  • 76 Умберто

    1 2 Отговор

    До коментар #57 от "Нико":

    Нали това е от уикипедия бе,човек.Ти чуваш ли се,добре ли си?
  • 77 Умберто

    1 3 Отговор

    До коментар #75 от "Kcaniba":

    Комунисти,но със западен капитал опериращи и с ноу хау от запада.Ако не си видял по-горе съм написал,че Китай ще владее света,защото на първо място са Конфуцианци,ако ме разбираш.Конфуций,май френд,Сун Дзъ,нещо да ти говорят?Къв Сталин,кви 5лв...

    Коментиран от #79

  • 78 Умберто

    1 4 Отговор
    Или руснаците им дадоха на Китай ноу хау за Хуауей?Па що руснаците не направят един ?Или те създадоха икономическото чудо Южна Кореа?Как може да говорите такива глупости,не ми е ясно.
  • 79 Kcaniba

    4 2 Отговор

    До коментар #77 от "Умберто":

    Сталинчо , сталинчо, тези дето им се кланяш, и заспами чак амбразурата!!
    Какво свое имат?? Резервати имат, роботърговска история, расзъм, колониализъм и бомбене на стотици европейски градове с фосфор, Японски с атом, корейски с напалм, виетнамски с еджинт орандж.
    Паляците са избивали евреите - факт.
    Фащисаните ва памперси!!!

    Коментиран от #81, #83

  • 80 Димитър

    2 7 Отговор
    Полуживотните от русия са унищожили повече евреи в сибирските концлагери, отколкото германците са избили в техните лагери.

    Коментиран от #86, #90

  • 81 Умберто

    0 5 Отговор

    До коментар #79 от "Kcaniba":

    Виждаш ли,работата е там,че на никой не се кланям.Но да вярвам на глупава и елементарна пропаганда,не ме търси.Статията е за Русия.Когато има за САЩ,ще кажа и там мнението си.
  • 82 Молотов Рибентроп

    7 0 Отговор

    До коментар #32 от "Усмивката":

    Договорът Рибентроп Молотов е сключен от СССР, след като такива договори преди това са сключили Полша, Франция и Англия.

    СССР се оказва сам срещу Хитлер, още през 1934 Сталин моли Запада да се сключи антихитлеристка коалиция.
    През 1938 г. отново Сталин моли Запада за коалиция.
    През 1939 отново Сталин моли за антихитлеристка коалиция, нарочно френската и английска делегации пътуват с кораб, и не са упълномощени да сключват споразумения.

    Протакат 2 седмици преговорите, без ясен и точен ангажимент, седмици преди войната. На СССР му писва и сключва Договора за ненападение с Германия.

    Когато Чърчил научава, че Германия напада СССР, възкликва радостно: Англия е спасена.

    Не СССР напада Полша, а Хитлер.
  • 83 Умберто

    0 8 Отговор

    До коментар #79 от "Kcaniba":

    Факт е,че руските са избили доста българи и са ти сложили правешки ром да те управлява.Тодор Замфирков,чийто дядо е носил главата на Бенковски,а ти им се кланяй,щом искаш и им приемай пропагандата,имаш право.

    Коментиран от #84

  • 84 Kcaniba

    9 0 Отговор

    До коментар #83 от "Умберто":

    Столинчо, сталиччо, кви пет цента, ос.ра амбразурата.
    Поляците избиваха евреите . Това е темата.
    Относно твоите ивоинжевски клишета знаем!
    По турско е било рай!! Турците спасянали - руснаците избивали!!!

    Коментиран от #87

  • 85 Мария

    8 0 Отговор

    До коментар #53 от "Само в Русия":

    НЕ СИ ЗАПОЗНАТ С ИСТОРИЯТА,КРЕПОСТНИЧЕСТВОТО СЪЩЕСТВУВА В рУСИЯ ОТ 1649 ДО 1861,т.е.е само 200 години,в западна Е вропа почти хилядолетие.Официално крепостничеството в Европа е отменено с революциите през 19 в.Крепостните селяни предлагали девиците на господарите си. Правото на първа брачна нощ се предавало по наследство, продавало или проигравало
    Революциите в Централна Европа:
    Приети са конституции, отменено е крепостничеството в Австрийските и Германските земи.
    Има и по-ранни случаи:
    Дания – 1778 г. Премахване на крепостничеството; селяните получават земя.
    Днес
    западняка живее на кредит. На кредит му е цялата собственост – от колата до покъщината. Жилището най-често е под наем или в по-добрия случай – пак на кредит. В работническите квартали в Англия и телевизорите са … под наем срещу такса.
    Кредитите се изплащат цял живот и се оставят в наследство на следващото поколение. На практика това, което ползва западняка не е негово. Т.е. – той никога не е свободен и независим човек. Остава си крепостен, като дядо си и прадядо си.

    Коментиран от #92

  • 86 Зверове

    9 1 Отговор

    До коментар #80 от "Димитър":

    Дай документи и архиви с точни цифри колко концлагери на смъртта е имало в СССР.
    За полските полуживотни избивали евреи, руснаци и поляци антихитлеристи, знаем.
    За изселване на полско население от Галиция: Познан - открит октомври 1939,Лодз-Радогошч.

    Лагери за интернирани:Иновроцлав,Джялдово,Гдиня,Щутово, Данциг - разстреляни повече от сто хиляди поляци на 196 места за масови екзекуции.

    Концентрационни лагери:1940 Освиенциум,Аушвиц,Майданек, 1941 -Биркенау,Грос-Росен,Шутхоф.

    В Аушвиц умират ДЕСЕТ Хиляди съветски военнопленици 1941 от глад.

    1942 -за незабавно унищожение Хелмно,Белжец 600 000 убити вклч. поляци и деца, Собибор -250 000 убити поляци и деца,Треблинка-750 000 убити от цяла Европа.
  • 87 Умберто

    0 9 Отговор

    До коментар #84 от "Kcaniba":

    Относно турското така наречено робство можеш да спориш с Достоевски.И не разбирам защо използваш някакви иронизиращи епитети,чувстваш се по-голям ли,не ми е ясно.Дали са избивали евреи в Полша,това ще го кажат историците.Руските пляски да кажат те кои са избили.Християните кланящи се на мумия...
  • 88 Умберто

    0 6 Отговор
    Достоевски...Какво станА,май френд?
    И ето, ние се явяваме като спасители на работниците от този гнет, като им предлагаме да влязат в нашата войска – в редовете на социалистите, комунистите и анархистите, на които ние винаги оказваме подкрепа в името на братското правило за общочовешка солидарност, прокарвана от нашето интернационално масонство.

    Коментиран от #94

  • 89 Умберто

    0 7 Отговор
    Коментар?
    Така стана, понеже притежателите на тия гласове бяха тръгнали, както се знае в цял свят и особено у нас, да спасяват угнетените, унизените, смазаните и изтерзаните. Помня, че още преди обявяването на войната бях чел в наши най-сериозни вестници предвиждания за шансовете в предстоящата воина и за необходимите разходи и излизаше, че безспорно, „навлизайки в България, ще бъдем принудени да изхранваме не само нашата армия, но и умиращото от глад българско население”. Лично съм го чел и мога дори да посоча къде съм го чел; та с така изградена представа за българите ние тръгнахме от бреговете на Фниския залив и на всички руски реки да проливаме кръвта си за тях – поробените и изтерзаните, и изведнъж видяхме китните български къщички с градинки около тях, цветя,’ плодове, добитък, обработена земя, която богато се отблагодарява за грижите, и като връх на всичкото по три православни църкви на всяка джамия — и ще се бием за вярата на поробените! „Как смеят!” — кипнаха мигновено оскърбените сърца на някои освободители, лицата им пламнаха от обида. „Ами ние сме дошли да ги спасяваме, значи те трябва да ни посрещат едва ли не на колене. Да, ама те не коленичат, те ни гледат накриво, даже май не ни се и радват! Не ни се радват на нас! Вярно е, посрещат ни с хляб и сол, ама гледат накриво, накриво!…”
  • 90 Ахам

    8 3 Отговор

    До коментар #80 от "Димитър":

    Аргументирай се с цифри и факти в колко лагера, колко евреи са убили в СССР - вклч. военнопленници от глад, деца - в газови камери, жени, старци - евреи!

    И колко са убили полските полуживотни?

    Чакам!

    Коментиран от #91, #93

  • 91 Умберто

    0 6 Отговор

    До коментар #90 от "Ахам":

    Това с камерите е пълна измислица.

    Коментиран от #100

  • 92 Само в САЩ

    7 0 Отговор

    До коментар #85 от "Мария":

    само да те допълня........Основен белег за свободата на хората е собствеността
    Има два вида народи:
    – Народи от собственици – свободни хора.
    – Крепостни народи.
    Българите традиционно сме народ от собственици.
    Още от древността – независимо, какви власти и управления се сменят. И независимо от това, как се нарича обществения строй у нас.
    Така е и при съседните ни народи, които живеят покрай нас.
    Типични крепостни народи са западноевропейците
    Те традиционно нямат собственост. Всичко – от земята, до къщата и жената – е собственост на феодала – все едно дали той е сеньор, лорд, или еврейската банка.

    Коментиран от #102, #116

  • 93 Умберто

    0 5 Отговор

    До коментар #90 от "Ахам":

    Потърси я тубата за Ричард Уилямсън,кардинал от Ватикана ,за камерите да послушаш ;)

    Коментиран от #95

  • 94 Ауу

    12 3 Отговор

    До коментар #88 от "Умберто":

    Не каза за руснаците изградили армията ти.

    Пък и малко култура на носещите потури и фесове Балканци не е била излишна.

    А когато Русия е имала император, двор, офицерство, университети, балет, наука, войска, географско дружество - дедите ти са носели потури и фесове.

    Като плюеш Русия спри се, че днес президент щеше да ти е Ердоган и да пишеш турски на латиница, а името ти щеше да е Шевкет, Хасан, Ахмет и т.н.

    Коментиран от #97, #98, #99

  • 95 Верно

    8 1 Отговор

    До коментар #93 от "Умберто":

    Представители на педофили, банки перящи пари от наркотици, оръжия, проституция - с две думи Ватикана не слушам.

    Еле пък Ватикана служила за канал - бягство на хитлеристи и укривала златото и парите им.

    Намерил кой да ми дава за източник - педофилите от Ватикана, че обвиниха и БГ несправедливо, подлогите на световния капитал.

    Коментиран от #96

  • 96 Умберто

    1 3 Отговор

    До коментар #95 от "Верно":

    А пред Аушвиц има паметна плоча в памет на 1,5млн жертви,всичко.Евреите казват 6млн евреи...ти от къде имаш цифри не се знае.Е слушай цигарения поп Кирил.

    Коментиран от #103

  • 97 Умберто

    0 6 Отговор

    До коментар #94 от "Ауу":

    Е те пък руските без нашата азбука щяха да пишат на китайски.Не плюя никой,това са фактите.Избита българска интелигенция и заместване на елита с неграмотници от пролетариата.Факти.
  • 98 Умберто

    1 9 Отговор

    До коментар #94 от "Ауу":

    Достоевски втори път
    Така стана, понеже притежателите на тия гласове бяха тръгнали, както се знае в цял свят и особено у нас, да спасяват угнетените, унизените, смазаните и изтерзаните. Помня, че още преди обявяването на войната бях чел в наши най-сериозни вестници предвиждания за шансовете в предстоящата воина и за необходимите разходи и излизаше, че безспорно, „навлизайки в България, ще бъдем принудени да изхранваме не само нашата армия, но и умиращото от глад българско население”. Лично съм го чел и мога дори да посоча къде съм го чел; та с така изградена представа за българите ние тръгнахме от бреговете на Фниския залив и на всички руски реки да проливаме кръвта си за тях – поробените и изтерзаните, и изведнъж видяхме китните български къщички с градинки около тях, цветя,’ плодове, добитък, обработена земя, която богато се отблагодарява за грижите, и като връх на всичкото по три православни църкви на всяка джамия — и ще се бием за вярата на поробените! „Как смеят!” — кипнаха мигновено оскърбените сърца на някои освободители, лицата им пламнаха от обида. „Ами ние сме дошли да ги спасяваме, значи те трябва да ни посрещат едва ли не на колене. Да, ама те не коленичат, те ни гледат накриво, даже май не ни се и радват! Не ни се радват на нас! Вярно е, посрещат ни с хляб и сол, ама гледат накриво, накриво!…”

    Коментиран от #104

  • 99 Умберто

    0 8 Отговор

    До коментар #94 от "Ауу":

    Тези мантри не минават с Ердоган.Те па чалаха 500 ГОДИНИ и видиш ли,още сме имали езика си и вярата си,която после обаче комунистите преследваха и унишожиха за 45г.По-способни са комунетата явно.А и са ни лишили от някои букви,двойно Е например. Но това са дреболии ;)
  • 100 Хамсал

    9 0 Отговор

    До коментар #91 от "Умберто":

    Ооо,уля се вече, нямало камери! Надница ли гониш? Цял ден си в сайта, що не изкараш семейството на чист въздух?

    Коментиран от #101

  • 101 Умберто

    0 8 Отговор

    До коментар #100 от "Хамсал":

    Разбирам нямаш аргументи.В Дубай съм на терасата на хотела,споко.

    Коментиран от #111

  • 102 Зависи

    5 0 Отговор

    До коментар #92 от "Само в САЩ":

    Свободата е субективно понятие, лично за мен:

    да пътувам свободна до всички краища на света,
    да няма гладни и бедни,
    чист въздух и вода,качествена храна
    да няма експлоатирани, и експлоатиращи,
    липса на престъпност, сигурност, качествено и достъпно здравеопазване,
    забрана на чалга, достъп до качествено образование.
    доволни, усмихнати, културни общества и народи


    Най-важното: свят без войни.

    Нито комунизма, нито капитализма постигнаха тези ценности.

    (собственост и пари не ме интересуват - защото сме смъртни, краят за всички ни е един)
  • 103 Ауу

    9 1 Отговор

    До коментар #96 от "Умберто":

    Нали четеш?
    Всичко наготово ли искаш в този живот, като не вярваш на документи от САЩ, Франция, Англия, СССР и международни комисии, трибунали, разпити, чети бат Сали и цар Киро - етикетите на бутилките.

    Бива отричане на факти,но вашето е ...
  • 104 666

    11 3 Отговор

    До коментар #98 от "Умберто":

    Достоевски съвсем точно е описал България и тя е такава до 1940,бедна селско аграрна държава без електричество,вик,пътища,здравеопазване/освен в големите градове/,след това само за 40 години тази аграрна държава става най силната индустриална страна на Балканите,в съседна Турция където по това време върлува дивия капитализъм,хората масово бягат от глад търсейки по добър живот,в Гърция същото,е сега зо години по късно и ние усетихме техният хал от тогава
  • 105 До Швейк

    3 5 Отговор

    До коментар #11 от "Швейк":

    ... Като са големи тарикати защо не върнат сега териториите на Германия?... Ам чи руснаците да върнат полските територии и Калининград или още Кьонигсберг и после ги пиши тия моабети.
    И главанак знаеш ли, че прословутата крепост Брест до 1939 г. е била полска ?

    Коментиран от #106, #114

  • 106 Аман

    3 2 Отговор

    До коментар #105 от "До Швейк":

    Защото не си чел историята на Полша!
  • 107 стоян георгиев

    1 9 Отговор
    в полша са избивали евреи много по-малко отколкото са избивали в ссср по същото време!та путин сега да критикува поляците че при липсата на сувернитет ,окупирани от немци и руснаци са избивали евреи за да спасят своите кожи или за отмъщение е смешно!
  • 108 ПЕНКО

    1 3 Отговор
    НАЙ-ИНТЕРЕСНОТО Е,ЧЕ ЕВРЕИТЕ СЪЗДАВАТ ХРИСТИЯНСКАТА РЕЛИГИЯ / ПО СОЦИАЛНО ИСТОРИЧЕСКИ ПРИЧИНИ/ , А ВЯРВАЩИТЕ ИМ "КАТОЛИЦИ " - ДОРИ ГИ ИЗГОНВАТ ОТ ИСПАНИЯ !?!? " ГЕНИАЛНИТЕ " ПРЪСНАТИ ПО СВЕТА/ С ГОНЕНИЯ И РЕПРЕСИИ /СЪЗДАВАТ ТЯХНОТО СИ БАНКОВО "ДЕЛО-РОДШИЛД"И ДНЕС ЧРЕЗ ДОЛАР- ОСИГУРЯВЯТ СТРАДАНИЕ НА ЦЯЛОТО ЧОВЕЧЕСТВО !?!? ЗАЩО 6 МИЛИАРДА ИСКАТ УНИЩОЖЕНИЕ НА 1 МИЛИАРД ЕВРЕОЗАВИСИМИ ???? БРИТАНСКАТА "КОРОНА" ЕВРЕЙСКО ЗАВИСИМА ЛИ Е ... ЩОТО ХРОСТОС СИ Е ЕВРЕИН -"ЙЕХУДА"-"ИЕСУС" И ...ХОП СТАДО ОТ ОВЦИ- БОЖИИ !?!?!?!?
  • 109 Ай стига бе

    3 1 Отговор
    Аз мислех че само Сталин ги е гонил и избивал
  • 110 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 111 serjant

    4 0 Отговор

    До коментар #101 от "Умберто":

    Ami vzemi da skochich nai nakraja che da ne prechish na horata da jivejat spokoino...

    Коментиран от #113

  • 112 serjant

    3 0 Отговор

    До коментар #54 от "газ53":

    ti chto ne proverish kadeto trjabva, pa togaz, kat sa podgotvish kakto trjabva , sa izkaji ... a ne taka samo za njakoja stotinka...
  • 113 Умберто

    0 2 Отговор

    До коментар #111 от "serjant":

    Па живей бе,кой те спира...Мн гупаци са останали у Бг.Ограничени,трагедия. ..мн зле.Никога не съм вярвал,че човек може толкова да пропадне,както обществото в Бг.
  • 114 БАРС

    1 0 Отговор

    До коментар #105 от "До Швейк":

    Дааа вярное но всички които са живеели там са говорили на перфектен руски много интересно нали.Вземи и прочети чия територия е била по рано и чия територия си връщтат руснаците.
  • 115 факт

    2 0 Отговор
    ЛЕЛЕ, АКО ОТВОРЯТ БЪЛГАРСКИТЕ!?
  • 116 ТОЧКАТА

    0 0 Отговор

    До коментар #92 от "Само в САЩ":

    СВОБОДАТА Е друга категория,а не ,,СОБСТВЕНОСТ,,..В Америка/европа/ свободата е ЛИЧНА!!!/да правиш квото си искаш///В ОСТАНАЛИЯТ СВЯТ!!!/православни,ислям,будизъм,хиндуизъм,шамани,африка,езотеризъм/....КОИТО СА МНОГО ПО-ВЕЧЕ свободата е ФУНКЦИЯ НА ДЪРЖАВНОСТА!!!!Защото само ОБЩЕСТВОТО!!!/ДЪРЖАВАТА ,на този етап/ГАРАНТИРА ПАРАМЕТРИТЕ НА ЛИЧНАТА СВОБОДА!!/ДЕТСТВО,ОБРАЗОВАНИЕ,РЕАЛИЗАЦИЯ НА ИНДИВИДА!!! И ЗАЩИТА /За да може да прави ТОВА,тя ТРЯБВА ДА Е НЕЗАВИСИМА И СУВЕРЕННА!!!!Затова по рано ИРАК,ИРАН,СИРИЯ,НИЕ!!!бяхме по добре по индекс РАЗВИТИЕ!!!!а сега по растеж!!!!!КОЙ РАСТЕ БЕ????Ковачки/ДА....
Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Китай, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Индия, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания