Европейската комисия ще създаде "коридори на солидарността" в помощ на износа на селскостопански стоки от Украйна.
"След руското нашествие в Украйна и блокадата на украинските пристанища украинското зърно и други селскостопански стоки вече не могат да бъдат изнасяни извън страната. Ситуацията застрашава продоволствената сигурност в световен мащаб и е необходимо спешно да бъдат намерени алтернативни логистични маршрути, използвайки всички видове транспорт", посочват от пресцентъра на институцията.
Днес ЕК представи план за действие за създаване на т.нар. "коридори на солидарността", за да се гарантира, че Украйна може да изнася зърно, както и да внася стоките, от които се нуждае - от хуманитарна помощ до фуражи и торове.
"В рамките на по-малко от три месеца 20 милиона тона зърно трябва да напуснат Украйна, използвайки инфраструктурата на ЕС. Това е огромно предизвикателство, така че е от съществено значение да се координират и оптимизират логистичните вериги, да се създадат нови маршрути и да се избегнат затрудненията, доколкото е възможно", заяви европейският комисар по въпросите на транспорта Адина Вълян.
Въпреки непосредствените усилия на ЕС и държавите членки за улесняване на преминаването на границите между Украйна и ЕС, хиляди вагони и камиони чакат в Украйна да бъдат освободени да преминат границата. Понастоящем вагоните чакат средно 16 дни, а на някои пропусквателни пункта — до 30 дни. В украинските силози все още се съхранява зърно, готово за износ.
Едно от предизвикателствата е различната ширина на междурелсието: украинските вагони не са съвместими с по-голямата част от железопътната мрежа на ЕС, така че повечето стоки трябва да бъдат претоварени на камиони или вагони, които отговарят на стандартното междурелсие на ЕС. Този процес отнема много време, а съоръженията за претоварване по границите са ограничени, посочват от ЕК.
За да се преодолеят тези пречки Комисията призовава участниците на пазара на ЕС спешно да предоставят допълнителни превозни средства. За да се отговори на търсенето и предлагането, ЕК ще създаде логистична платформа за намиране на партньори и ще поиска от държавите членки да определят специални звена за контакт във връзка с "коридорите на солидарността".
Украинските пратки за износ на селскостопански продукти следва да се ползват с предимство и управителите на инфраструктурата да предоставят железопътни слотове за този износ. Комисията също така призовава участниците на пазара спешно да прехвърлят подвижни товарачи за зърно към съответните гранични терминали, за да се ускори претоварването. Споразумението с Украйна в областта на автомобилния транспорт също ще премахне участъците със затруднения в транспорта. Комисията ще проучи и възможностите за допълнителни финансови гаранции, за да се насърчат транспортните оператори от ЕС да разрешават на превозните си средства да влизат в Украйна.
Освен това ЕК призовава националните органи да прилагат максимална гъвкавост и да осигурят подходящ персонал за ускоряване на процедурите на граничните контролно-пропускателни пунктове.
Комисията ще направи оценка на наличния капацитет за съхранение в ЕС и в координация с държавите членки ще спомогне за осигуряването на по-голям капацитет за временно съхранение на украинския износ.
В средносрочен до дългосрочен план Комисията ще работи и за увеличаване на инфраструктурния капацитет на новите коридори за износ и за създаване на нови инфраструктурни връзки в рамките на възстановяването на Украйна.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 част от плана
Коментиран от #10, #11
18:01 12.05.2022
2 г-жа Миндер
18:01 12.05.2022
3 АнтиГост
Накрая ще се удавят в морето си от петрол и газ.
18:01 12.05.2022
4 Вован
Коментиран от #6
18:02 12.05.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 ТаУмВзе
Коментиран от #22
18:12 12.05.2022
10 Аха
До коментар #1 от "част от плана":
На теб зърно не ти трябва! Ти и без това го даваш на Путин да си го взима! А сега ревеш, че нямало да имаш!Коментиран от #12
18:12 12.05.2022
11 жоро
До коментар #1 от "част от плана":
Ами как няма европейците да купуват украинско жито, след като има намаление от 40%? А в Украйна тази зима се очертава глад, щото старата реколта ще бъде изнесена, а новата ще се провали заради войната.18:15 12.05.2022
12 аха
До коментар #10 от "Аха":
за 20 години путин лично на мен нищо не ми е взел глупако но за 15 любимите ти еврогейзери ми ограбиха тоталнио живота18:16 12.05.2022
13 Йозеф Гьобелс и фрау Гьобелс
18:20 12.05.2022
14 Иван
18:24 12.05.2022
15 Опит, грешка, опит, грешка
18:26 12.05.2022
16 Спомен
18:31 12.05.2022
17 Демек
18:32 12.05.2022
18 hahaha
18:36 12.05.2022
19 Хмммм
18:36 12.05.2022
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Ще има и
18:38 12.05.2022
22 АЗ №9
До коментар #9 от "ТаУмВзе":
Много гладувах за ДА се изуча ЗА инженер АМА нищо не стана18:39 12.05.2022
23 Коридори на солидарноста?? Какво име му
Коментиран от #28
18:42 12.05.2022
24 📌🇧🇬
Газпром спря газовите потоци към Полша и България и заяви, че ще ги държи изключени, докато страните не се съгласят да плащат за горивото в рубли. Този ход накара останалата част от Европа-особено Германия-да се тревожи дали те ще бъдат отрязани.
Най-голямата икономика в Европа няма да може да се справи с каквито и да било спирания на доставките на руски газ, а икономическата такса ще бъде "драматична", заяви в сряда компанията "Юнипер".
Дори ако Русия не разшири забраната до други страни, на континента вече има отзвук. Цените на газа в Европа се повишиха с 24% в сряда, което доведе до допълнително свиване на разходите в момент, когато инфлацията нараства и възстановяването след Ковид е под заплаха. Европа вече е силно изложена на последиците от войната в Украйна. По-рано Този месец Международният валутен фонд намали прогнозата си за растеж на еврозоната за 2022 г.с 1,1 процентни пункта до 2,8%. Ето един поглед към някои от най-засегнатите големи компании и как производствените проблеми там засягат други предприятия и потребители надолу по линията.:
- БАСФ. Германският химически гигант разчита на тръбопроводи от руски газ, за да произвежда съставните елементи за автомобилната, фармацевтичната и селскостопанската промишленост на страната. Досега компанията се справя с кризата
18:50 12.05.2022
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 mi6osp
19:01 12.05.2022
30 Сатана Z
Z
19:05 12.05.2022
31 📌🇧🇬
- БАСФ. Германският химически гигант разчита на тръбопроводи от руски газ, за да произвежда съставните елементи за автомобилната, фармацевтичната и селскостопанската промишленост на страната. Досега компанията се справя с кризата чрез увеличаване на цените, но сериозно прекъсване на доставките на газ може да спре производството на по-модерни химикали, като полиуретановата пяна за пластмасовите панели, воланите и седалките, които се намират в автомобилите, произведени от БМВ, Мерцедес-Бенц и Фолксваген.
- Яра Интернешънъл. Норвежкият производител на торове вече е намалил производството на амоняк и урея в европейските си съоръжения до по-малко от половината от капацитета, а други в индустрията са предприели подобни стъпки. Природният газ се използва като суровина за азотни торове, като обикновено представлява около 80% от разходите на производителя.
19:54 12.05.2022
32 СОЛИДАРНО
20:06 12.05.2022
33 От страни
20:09 12.05.2022
34 Отбор Ягодка
20:39 12.05.2022
35 Коридори ама друг път!
21:03 12.05.2022
36 ОКРАИНА ОСТАВА БЕЗ ХЛЯБ!
22:32 12.05.2022
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Беля човек
И ние ще плащаме тройно за всичко!
Е това вече не може да се припише на Путин! Зеленски спря газта!
Развявайте смело украйнското знаме, предатели на българския народ.
Помагайте на зеленото чудовище!
00:16 13.05.2022
40 И КАТО КАК СИ ПРЕДСТАВЯТ ЕВРОПАТА ДА
12:23 13.05.2022
41 ЕВРОПА МАЙ НЕ Е ЧУЛА ПУТИН .............
12:29 13.05.2022
42 баба Гицка
03:14 15.05.2022