Войната в Украйна подкопа доверието на Русия в нейните конвенционални сили и увеличи значението за Москва на нестратегическите ядрени оръжия като средство за възпиране и победа над НАТО в потенциален бъдещ конфликт. Това се посочва в доклад на Международния институт за стратегически изследвания, цитиран от "Ройтерс".
Нестратегическите ядрени оръжия са всички ядрени оръжия с обсег до 5500 км, като се започне от тактически оръжия, предназначени за използване на бойното поле - за разлика от стратегическите ядрени оръжия с по-голям обсег, които Русия или САЩ биха могли да използват, за да нанасят удари по територията на другата страна.
Институтът повдигна въпроса дали Русия може да бъде насърчена да използва нестратегически ядрени оръжия с убеждението, че на Запада му липсва решимостта за ядрен отговор.
"Руското възприемане на липсата на надеждна воля от страна на Запада за използване на ядрени оръжия или за приемане на жертви в конфликт допълнително засилва агресивната мисъл и доктрина на Русия за нестратегическите ядрени оръжия", се посочва в доклада.
Отбелязва се, че логиката на използването на нестратегически ядрени оръжия би била да ескалира конфликт по контролиран начин, "или да попречи на САЩ и НАТО да се включат, или да ги принуди да прекратят войната при руски условия".
Москва отрича да използва ядрени заплахи, но няколко от изявленията на президента Владимир Путин от началото на войната в Украйна бяха тълкувани като такива от Запада - като се започне от първия ден на руската инвазия, когато той предупреди за "последствия, с които никога не сте се сблъсквали във вашата история" за всеки, който се опита да попречи или заплаши Русия.
Предупрежденията му обаче не спряха САЩ и техните съюзници от НАТО да предоставят масивна военна помощ на Украйна, включително модерни оръжейни системи, които бяха немислими в началото на войната.
Путин се противопостави на ястребовите призиви за промяна на обявената от Русия доктрина, която позволява ядрена употреба в случай на "агресия срещу Руската федерация с конвенционални оръжия, когато самото съществуване на държавата е застрашено". Той обаче промени позицията на Русия по ключови ядрени договори и обяви, че разполага тактически ядрени оръжия в Беларус.
Западни анализатори и политици следят отблизо дебата между руските военни експерти за това дали Москва трябва да свали прага си за употреба на ядрени оръжия.
Миналата година руският анализатор Сергей Караганов говори за необходимостта да се заплашва с ядрени удари в Европа, за да се сплашат и "отрезвят" враговете на Москва.
Уилям Алберк, автор на доклада на Международния институт за стратегически изследвания, посочва, че Караганов е част от по-широка дискусия в Русия относно неуспеха на нейните военнослужещи да спечелят войната в Украйна решително и бързо.
"Те се страхуват, както става ясно от собствените им дебати, че това допълнително ни е насърчило, така че ето защо този ядрен дебат се случва сега - те смятат, че "трябва да направим нещо друго, за да изплашим страхотно Съединените щати".
Той заяви, че западното разузнаване ще може да улови редица сигнали, ако Русия действително се готви да използва нестратегически ядрени оръжия.
Те ще включват движение на оръжия от централно хранилище до въздушна база и евентуално конвенционални удари в близост до планираната целева зона, за да неутрализират радарите и противоракетната отбрана.
В този момент Путин вероятно ще се премести в ядрен бункер и ще постави цялата система за ядрено командване и контрол на Русия в повишена готовност в случай на масивен ядрен отговор от страна на Съединените щати, отбеляза Алберк.
По негови думи всяко използване на нестратегическите ядрени оръжия ще изисква Москва да изчисли правилната "доза", за да принуди своите противници да отстъпят, вместо да предизвика цикъл на ескалация.
Въпросът как да се отговори на такъв сценарий е това, което "държа плановиците на САЩ будни цяла нощ", посочи Алберк, който преди това е работил в Пентагона и НАТО.
"След като другата страна премине ядрения праг, как предотвратявате логиката на ескалация - ескалация до унищожение? Как я сдържате, как я възпирате? Това е един от най-трудните проблеми, това е проблем, който съществува от зората на ядрената ера".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 малиии
22:24 22.01.2024
2 Верно ли
Коментиран от #12
22:24 22.01.2024
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Пич
Коментиран от #20, #71
22:25 22.01.2024
5 Дядо ви Курти от село Пиперково
Дано никой не е оглупял да ги използва...Тогава е свършено с целия свят...
Коментиран от #58, #72
22:25 22.01.2024
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Бай Канур
До коментар #7 от "Бесен-_ Язовец":
Грешиш 6-7 пъти да опечат цялата земя22:27 22.01.2024
12 Верно е ..
До коментар #2 от "Верно ли":
Ракетите не летят само в една посока . Запомни го най-после деКоментиран от #18
22:27 22.01.2024
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 пешо
До коментар #3 от "Русофил":
и затова гризна дръвцето22:28 22.01.2024
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 ОТ ХУМАТА
До коментар #10 от "ГРЪКА АЛКЕОС":
Абе да ти не слагат нешто о узотоКоментиран от #26
22:29 22.01.2024
18 Верно ли
До коментар #12 от "Верно е ..":
Мало.мник, в която и посока да летят няма да си на кяр, разбра ли или нема как???Коментиран от #42
22:29 22.01.2024
19 Сметах, сметах
До коментар #13 от "пешо":
Вече трябваше да са в околностите на Вашингтон.Коментиран от #21
22:29 22.01.2024
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Да ама
До коментар #19 от "Сметах, сметах":
През адеевка трябва да минат че миналата година бахмутово разполови руската армия сега адеевка да не в привърши22:31 22.01.2024
22 Един голям мит
Една термоядрена бомба унищожава всичко в кръг с радиус 5км. Нека го приемем за квадрат 10х10км=100кв. км. Площта на сушата е 149млн. кв. км. т.е. са необходими 1,5 милиона бойни глави. При 15 000 ядрени оръжия това е 1% от площта на Земята. Големите градове ще бъдат унищожени и жертвите огромни. Ще останат хората от малките градчета и селата. Огромният проблем ще е ядрената зима и радиацията. Живите ще завиждат на изпарените. Това ли е победата на която някои се надяват и заплашват? Радиацията ще ни унищожи и при 1 500 бомби. Нагледах се на ентусиасти дето викат "Вова, хвърляй атома". Всъщност повечето държави ще останат незасегнати от преките удари поради липса на подходящи цели - например в Африка, Ю. Америка, голяма част от Азия, Австралия. В САЩ, Канада, Сибир, Европа ще има незасегнати градове и села и тогава пак който има превес в конвенционалните оръжия ще победи и ще накаже виновните за апокалипсиса. Разбира се след това радиацията няма да пожали никого.
22:32 22.01.2024
23 Да обобщим
22:32 22.01.2024
24 Ядреното оръжие
Коментиран от #79
22:32 22.01.2024
25 ....
22:32 22.01.2024
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Путин им го каза
Ама наглите и лицемерни англосЪксонски паразити продължават да се ежат !
22:33 22.01.2024
29 Мда
Коментиран от #39
22:33 22.01.2024
30 Русия е огромна и ще оцелее
Коментиран от #44, #66, #93
22:33 22.01.2024
31 Ххх
22:34 22.01.2024
32 Бялата Златка
22:34 22.01.2024
33 Да бе
До коментар #20 от "И те наистина умират":
А ти от чувала ли пишеш?22:35 22.01.2024
34 Тия ватенки
22:35 22.01.2024
35 Пропагандата ви
22:35 22.01.2024
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Ядренни БЪЛГАРСКИ РАКЕТИ ЛЕТЯТ
Коментиран от #40, #45
22:36 22.01.2024
38 Дядо ви Курти от село Пиперково
До коментар #10 от "ГРЪКА АЛКЕОС":
Те с Украйна не могат да се справят,пък със сащ как ще стане незнам...Стига с тези заплахи,и Русия и Америка са империи на злото...22:36 22.01.2024
39 Мдааа
До коментар #29 от "Мда":
Всички знаем, че крайцерът Москва плава, а екипажът е жив и здрав.22:39 22.01.2024
40 ЕДИН ЛЕКОВОДОЛАЗ ВЗЕЛ МНОГО ЕВРАЦИ
До коментар #37 от "Ядренни БЪЛГАРСКИ РАКЕТИ ЛЕТЯТ":
ВОДОЛАЗЪТ ТРЯБВАЛО ДА НАСТИГНЕ -Новата атомна подводница К-329 "Белгород И ДА И ЗАЛОЖИ МИНА -Морските мини могат да бъдат полагани по различни начини: от специално предназначени минни заградители, подводници, самолети или - ......... - дори на ръка, когато се поставят в пристанище. Много варианти са евтини, макар някои по-сложни мини да могат да струват милиони.
22:43 22.01.2024
41 хммм,
22:45 22.01.2024
42 Верно е ..
До коментар #18 от "Верно ли":
Що , ти само ще си наблюдател , а ?!🤫 Омник22:46 22.01.2024
43 Дон чичо
Американска технология.
Коментиран от #51, #57
22:47 22.01.2024
44 Пусин
До коментар #30 от "Русия е огромна и ще оцелее":
Да ама писинннене съгласен с тебе, за това все в бункера се крие като плъх да не стане като а генерала от Иран накрая?Коментиран от #52
22:50 22.01.2024
45 Балалайкин ,
До коментар #37 от "Ядренни БЪЛГАРСКИ РАКЕТИ ЛЕТЯТ":
ОСВЕН ТИ ДА СИ ИЗМИСЛИЛ ТИЯ БЪЛГАРСКИ РАКЕТИ , ДОКАТО СИ УЧИЛ У Петър Берон ..🤭22:50 22.01.2024
46 АЗ СЪМ ДРЕБОСЪК
Коментиран от #53
22:50 22.01.2024
47 ха, ха, ха...
Коментиран от #55
22:51 22.01.2024
48 ОТ ХУМАТА
До коментар #26 от "ГРЪКА АЛКЕОС":
А ти да спираш Тиа препарати за вани бе а не станеш ГРЪКА АЛКАШОРЕС22:52 22.01.2024
49 Мнение
22:54 22.01.2024
50 Голям праз
22:55 22.01.2024
51 100 ПОДВОДНИЦИ ПОКРАЙ ФАЩ
До коментар #43 от "Дон чичо":
И КОЙ СЕГА Е НОМЕР ЕДНОКоментиран от #59, #62
22:56 22.01.2024
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Е добре де,
До коментар #46 от "АЗ СЪМ ДРЕБОСЪК":
Всички почваме от там, но накрая накрая ти дойде акъла нали? А този дребосък още се мисли за велик, защото още му угаждат и не е ял бой, но тепърва му предстои.22:58 22.01.2024
54 Урюрвкос
22:59 22.01.2024
55 Голям праз
До коментар #47 от "ха, ха, ха...":
Нещо бъркаш за Сталин, но за Хитлер си прав. И все пак Хитлер спаси Европа с лудостта си, а Сталин е симпатяга , никой не е избил повече комунисти от него.23:00 22.01.2024
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 100 броя F 117 от Днепър до Урал
До коментар #43 от "Дон чичо":
F-117 също участваха в конфликта в Югославия , по време на който един беше свален от ракета земя-въздух (SAM) през 1999 г.23:02 22.01.2024
58 Китин от Китен
До коментар #5 от "Дядо ви Курти от село Пиперково":
Дедо, Русия може да използва тактически ядрени оръжия срещу Украйна, а не срещу натовски страни, та да оторизира НАТО за отговор. И никой копче не може да й каже, вече има прецедент в хубавата Япония.Ако се случи това - язък за украинците, ще ги размажат до седмица. После язък за хората в Централна Европа / ударите най-вероятно ще са по Ивано-Франковск и Лвов/ язък за поляците по границата, язък за молдовяни и румънци, а след това за язък ставаме ние...
Това е положението. Трябва да сме благодарни на руснаците, че засега се справят и с конвенционални средства. Иначе просто ще избомбят украинците и после всички наоколо ще патят.
23:02 22.01.2024
59 мдаааа
До коментар #51 от "100 ПОДВОДНИЦИ ПОКРАЙ ФАЩ":
И после да не викат норвежците , а ги вадят ...23:03 22.01.2024
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Русняците имат една подводница,
До коментар #51 от "100 ПОДВОДНИЦИ ПОКРАЙ ФАЩ":
край Камчатка.Потънала.Облъчва рибите на чукчите.23:07 22.01.2024
63 Бесен-_ Язовец
До коментар #16 от "Aлфа Bълкът":
Ням да жив да го видиш!23:10 22.01.2024
64 ИСКАМ ЗА ПОСЛЕДНО ДА СЕ ПЕКА ЯДРЕННО
Коментиран от #68
23:11 22.01.2024
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Никой не иска
Коментиран от #69, #87, #90
23:12 22.01.2024
68 СтаМат Мага Рето
До коментар #64 от "ИСКАМ ЗА ПОСЛЕДНО ДА СЕ ПЕКА ЯДРЕННО":
Суссс ,бе Мокра массс тийоо,иди наХ.Коментиран от #70
23:13 22.01.2024
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 МАГАРЕ БОБ ЯДЕ ЛИ
До коментар #68 от "СтаМат Мага Рето":
СтаМат Мага Рето МАГАРЕШКА 1 МЕТЪР ЧИШКА ДАЛИ Е ЛАПАЛ И МАРКО ДАЛИ ГО Е ГОНИЛ КАТО МАГАРИЦАКоментиран от #73, #75
23:18 22.01.2024
71 Лудия касапин
До коментар #4 от "Пич":
То на някои руснаци ще им дойде дюшеш,,то в тоя коптор живот ли е? Виж западняците ги е страх, ама всеки го е страх,когато има за какво да живее. Хората имат домове,семейства...свобода,все неща за които,да се страхуваш,че може,да ти ги отнемат. Руснака,какво има? Водка,външен клозет и ГУЛАГ, ако случайно решиш,че имаш собствено мнение.23:19 22.01.2024
72 Ти дедо 100години ли ще живееш
До коментар #5 от "Дядо ви Курти от село Пиперково":
Време е да се използва ядренната мощ, за да е ясбо дали е такава тая мощ и да се знае занапред чеВойните са лошо нещо
Може и да загинат хора ама те и сега загиват , време е за няколко по мошни бомби
23:21 22.01.2024
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 ХАЙДУТИТЕ и ПАРТИЗАНИТЕ
23:22 22.01.2024
75 Илиян Илиин
До коментар #70 от "МАГАРЕ БОБ ЯДЕ ЛИ":
Стамат Магарето каза ,че си искал да ти духам безплатно.Не става мой човек,наготви си 5тарка и започваме.23:25 22.01.2024
76 СТАМАТ СТАНАЛ МАГАРИЦА
До коментар #73 от "СтаМат Мага Рето":
И МУ РЯЗНАЛИ ЧЛЕНА И МУ ГО НАЛУЛИ ОТЗАДКАКоментиран от #85
23:25 22.01.2024
77 Ха-ха-ха
Коментиран от #82
23:26 22.01.2024
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Ами всъщност
До коментар #24 от "Ядреното оръжие":
Ядреното оръжие има смисъл ако се използва далеч от мястото където си, иначе си е чисто самоубийство........... това че ще утрепеш и враговете си, а после ще загинеш и ти е неприемливо. Със сигурност Русия няма да използва ЯО в Източна Европа, тия тъпотии дето ги плямпаха западналите че Путин щял да пусне тактически ядрени бомби в украйна бяха проява на малоумието и страха им. На кравите им се искаше да направят някоя ядрена поразия в украйна и най-удачния обект беше запорожката АЕЦ, те укрите затова стреляха по нея обаче Путин като им обясни на тъпанарите че ако стане какъвто и да било ядрен проблем в близост до Русия ще удари краварника с ЯО и ония се кротнаха и спряха с това.Коментиран от #89
23:30 22.01.2024
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Продължение...
До коментар #77 от "Ха-ха-ха":
А опасен противник биха били само Нато или Китай, за които така и така ще се използват само стратегическите им сили. За какво са им тогава силни и съвременни конвенционални оръжия? В момента Русия може да ги разкатае, ако не дай Бог се стигне до такава война. Западналите са повече, като бройка жива сила, но в една съвременна стратегическа война това изобщо не е важно. А също и ядрените оръжия днес могат да бъдат и с много ограничено радиоактивно заразяване, с цел след разрушенията да могат да се използват там инфраструктурата и територията. За това в Русия ми обясниха, че в Посейдон им се наложило да добавят радиоактивен Кобалт, понеже водородният взрив е много разрушителен, но няма остатъчна радиоактивност след удара, а така с Кобалта ако някой остане жив, то след това ще бъде унищожен от радиацията на целия район. Много жалко, че в днешният свят още се налага да има такива оръжия, но виждаме, че различните народи не могат да се разберат по мирен начин. Щом не щеш мира, на ти секира!Коментиран от #126
23:36 22.01.2024
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 СтаМат Мага Рето
До коментар #76 от "СТАМАТ СТАНАЛ МАГАРИЦА":
Магарицата е май каати .23:41 22.01.2024
86 Пиночет
До коментар #84 от "Баро":
Лекувам русофили!23:46 22.01.2024
87 Това е безспорен
До коментар #67 от "Никой не иска":
Факт.23:47 22.01.2024
88 "Запада не вярваме
(дословен превод от доклада на британското разузнаване)
23:48 22.01.2024
89 Не си информиран!
До коментар #79 от "Ами всъщност":
САЩ използваха подземен ядрен взрив на 11 септември 2001-а година в Ню Йорк, та ако се наложи, Русия да не използва такива в чужди вражески страни? Зависи от големината на заряда и какъв е. Водородните са много мощни, но радиоактивността им за радост не е много голяма, след като премине взрива. Имат малки заразявания от наличието на Плутонии или Уран, които се използват в тези само, като запалител на термоядрения синтез. Вижте Хирушима и Нагазаки! Е, живеят ли и днес там хора? Ако в съвременен водороден ехсплозив се използва малко Уран или Плутонии, колкото до 20 Килотона, примерно (като бомбите в Япония), то и след пораженията ще може да се използва бързо пак територията на противника. Иначе се губи смисъла от такава война. Дори и ядрена война се планира, не се правят хаотични удари.23:48 22.01.2024
90 Гадател на пъп
До коментар #67 от "Никой не иска":
Дословно моите предсказания! Браво!23:50 22.01.2024
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Да ама не
До коментар #30 от "Русия е огромна и ще оцелее":
Това де не ти е Холивудски филм?Как смяташ, че може да се получи на практика, в рамките на минути дяла ударят хиляди силози, тайни векове, кораби, подводници и др.носители на ядрени ракети, по тази огромна територия, а подводниците не ги броим!
От къде и как ще бъдат изстреляни хиляди ракети, които ще преодолеят тази гъста пво мрежа на хиляди километри по цялата територия на Русия?
23:56 22.01.2024
94 Aлфа Bълкът
До коментар #65 от "Реалист":
И не е Питър, а е Петербург. Я по славянски, какви са тия западни влияния?00:00 23.01.2024
95 Евала и аз така!
До коментар #83 от "Онзи":
Вече над 30 години им опознах и кътните зъби на този Запад!За нищо не стават и още повече започнаха да потъват. Те не са единни общества, на никой не му пука за страната им. Ако ги накараш да я отбраняват, няма да отидат, ами ще бягат и те, като украинците и руснаците днес. Отделно също армиите им са от назначени на работа хора. А те са там само заради парите. Стане ли нещо по-сериозно, ще се опитат да се скътаят. Слаби са военно, много са по-слаби, отколкото можете даже да си представите. Дори милионери нямат и представа от оръжия, от как се оцелява във война. Освен пистолети, в Европа автомати масово не са виждали на живо. Не са ходили в казарма и повечето от тях не стават изобщо за война. Лошото е, че такива налазиха и по правителствата им и се заяждат с Русия, понеже нямат и представа от собствената си военна слабост. И то даже и в страни, като Германия примерно. Военните им министри не са генерали или военни хора, до скоро бяха някакви жени. А и този сега, също е много бос в тази сфера. Това силно увеличава опасността от директни войни с тях.
Коментиран от #97, #109, #123
00:02 23.01.2024
96 Смех в блатото
Тва трябва да си уникално неумен, за да получаваш адреналин винаги от една и съща глупост :)))
00:04 23.01.2024
97 Европеец
До коментар #95 от "Евала и аз така!":
"в Европа автомати масово не са виждали на живо. Не са ходили в казарма и повечето от тях не стават изобщо за война"Във Финландия. Швейцари и други страни военната служба е задължителна, а всички професионални армии в Европа не само, че са "виждали" ами и имат къде къде по-добро въоръжение от рушките скъсаняци.
"Опознал" си ти европейците, но само от руската пропаднала пропаганда.
Коментиран от #101
00:06 23.01.2024
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Aлфа Bълкът
До коментар #98 от "Философа":
Кои са тия други хубави руски градове?Челябинск с комините?
Новосибирск? Те там са дръпнати очи?
Екатеринбург пък въобще не го броя за руски!
Много скоро ще е независима европейска държава.
Коментиран от #100
00:15 23.01.2024
100 Историк
До коментар #99 от "Aлфа Bълкът":
Няма нищо, което да е руско и да е хубаво, а ако някой се е объркал да създаде нещо хубаво в империята на Злото, или не е с руски корени, или рано или късно или се озовава в концлагер, или бива обявен за предател и бива третиран като такъв, или бяга от Русия по един или друг повод.Понякога и четирите наведнъж.
00:20 23.01.2024
101 Не четеш внимателно!
До коментар #97 от "Европеец":
Говорех горе за нормалните им граждани. Професионалната армия естествено има допир и опит с автомати. НО, то е ясно, война Нато-Русия няма да остане само с конвенционални оръжия. Нека опитат, ще се убедят.Отделно горе писах, че Русия заложи през последните 20 години на стратегическите си сили, не на конвенционалните. И ми е все едно, за пропаганда или не. Аз съм за Русия, ако се стигне до война на САЩ/Нато с тях. Западналите са безумци, които си го търсят! И къде ги виждаш швейцарците да воюват с Русия? Те не са луди. Те всичките служат в армията им и имат в къщи и оръжия, но не съм срещнал до сега нито един швейцарец, който да иска да воюва някога с Русия...
Коментиран от #102
00:23 23.01.2024
102 Европеец
До коментар #101 от "Не четеш внимателно!":
Ти не знаеш какво пишеш. Искал да каже за "стратегически сили", но пише за автомати. Отделно че опита ти да се напънеш се оказа неуспешен, защото даже не си запознат с това, че в определени европейски държави наборната служба си съществува.Ти ли си "за Русия"? И какво руско имаш, освен пропаганда, което ти да си ИЗБРАЛ целенасочено, ако си имал избор?
00:27 23.01.2024
103 Отново глупости
Колкото се бави с обявяването на капитолацията, толкова повече руснаци ще са груз 200/300💩💩💩💩💩💩💩💀💀💀💀
Коментиран от #104
00:28 23.01.2024
104 Европеец
До коментар #103 от "Отново глупости":
Кремъл знае, че няма да преживее ядрена атака, тъй че приказките с ядрените оръжия са само за да се надуват пред крепостните. Тези оръжия все едно не съществуват.00:29 23.01.2024
105 Едуард Петров
Другото е много лошо! Помага на Украйна срещу Русия!
Забравяте, че Русия е с най-голяма Територия, с най-големи ресурси и с най-голям ядрен потенциал!
Още навремето Фон Клаузевиц изказа свежата мисъл: - С Русия - само търговия! Защото там има много сняг, много студ и много войнствен народ!
Вярно е, че 30 000 000 ( Трийсет милиона млади и безпътни биологични руснаци, за една нощ панически избягаха в чужбина, където им видят очите, само да не бъдат мобилизирани! В. Путин правилно отбеляза:
- По добре, че избягаха! Нехранимайковци и страхливци не ни трябват! Въобще да не се връщат! В Русия ги чакат 30 години затвор!
Коментиран от #106
00:38 23.01.2024
106 Дано
До коментар #105 от "Едуард Петров":
Само решителните действия на Путлер могат гарантирано да разпаднат Русия.Да му пожелаем да е здрав и да прдължи с делото си.
00:40 23.01.2024
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 Едуард Петров
До коментар #95 от "Евала и аз така!":
Прав си за жените на власт в Германия! Скоро видяхме една нехранимайка - Ана-Лена Бербок!Ако продължава тази безпътица, Европейския Съюз е под въпрос!
00:55 23.01.2024
110 ЯМБОЛИЯ
00:59 23.01.2024
111 В какво вярва Москва не е важно
Коментиран от #127
01:00 23.01.2024
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 Всичко е ясно, само не става ясно
01:14 23.01.2024
114 Споко бре
01:18 23.01.2024
115 Акула
01:21 23.01.2024
116 Да се чете:
01:27 23.01.2024
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 Ъхъъъъ
До коментар #117 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
И Зеленски е най-красивият на земята.....01:38 23.01.2024
119 Абе ако имат много малки, ама много ....
01:41 23.01.2024
120 САЩ що ги метна
01:42 23.01.2024
121 украинеца
До коментар #117 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
като обичаш Украйна ела, кога да мина да те взема, търсим месо..02:11 23.01.2024
122 Роки
До коментар #83 от "Онзи":
Отивай в Сибир при Путин. Какво правиш на запад. Руснаците са обречени на неуспех защото не са щастливи.03:42 23.01.2024
123 Бърнс
До коментар #95 от "Евала и аз така!":
Опознайте и Архипелаг ГУЛАГ тогава какво правиш на запад.03:44 23.01.2024
124 Име
Ще трябва да минат стотици години - да се възстановят нещата.
При ядрена война - магистрала "Хемус" ще стои отново - на - проекти.
03:48 23.01.2024
125 Развийш ли
05:53 23.01.2024
126 Направи един
До коментар #82 от "Продължение...":
коментар какво ще стане с РФ, с Путин и тия около него, къде ще гърми шампанското след победата над НАТО-то. Къде ще е парадът на победата, Шойгу ще стане ли маршал най-сетне. Стига си оплаквал само Европата и САЩ.09:34 23.01.2024
127 Червената линия
До коментар #111 от "В какво вярва Москва не е важно":
е една и тя е натовски войски на територията на РФ. Това НАТО няма да го направи, те искат да освободят завзетите от РФ украински територии и ще спрат до границите от 1991г. РФ няма право да ползва ЯО дори по своите закони - външна заплаха за съществуването на РФ. Заплахата ще бъде предимно вътрешна.09:42 23.01.2024
128 Слади Сладев
21:33 24.01.2024