Градският транспорт в Белград вече е безплатен

2 Януари, 2025 05:09 5 702 33

  • белград-
  • градски транспорт

Столицата на Сърбия е единственият град в Европа, който предлага услугата безвъзмездно

От 1 януари градският транспорт в Белград стана безплатен. Това бе обявено от кмета на сръбската столица Александър Шапич на пресконференция, цитиран от PTC и ФОКУС.

Шапич каза, че предстои изцяло обновяване на транспорта в следващите три години, като по негови думи Белград ще е единствения град в Европа, който ще разполага с безплатен обществен транспорт за 2 милиона души.

"До края на 2025 г. няма да има превозни средства, които да са по-стари от две години, освен онези, които купихме през 2022 г.“, коментира още Шапич на пресконференцията.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 38 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БиБи

    61 8 Отговор
    Истинска държава, всичко евтино и безплатно......

    Коментиран от #13

  • 2 Тъпун

    26 58 Отговор
    Дори по соца не беше безплатен. Има нещо гнило. Вучич иска да остане на власт на всяка цена. Сърбия изобщо не е богата държава, да прави такива подаръци.
  • 3 Главчев

    34 13 Отговор
    При нас магистралите са безплатни.

    Коментиран от #6, #7, #8

  • 4 Гошо

    7 37 Отговор
    Е значи ще останат без транспорт
  • 5 Злобното Джуджи

    13 32 Отговор
    Само за Београд ли.
    Каква е логиката цяла Сърбия да плаща масрафа на столицата ? Че столичани ще искат и безплатно Парно, Хляб и Кабелна. Някой скоро няма да бъде президент.

    Коментиран от #16

  • 6 Ъхъ

    31 1 Отговор

    До коментар #3 от "Главчев":

    Особено за тези, които са платили винетка! Другите плащат глоби, за тях не е безплатно!😂😂😂😂
  • 7 А бе,

    18 0 Отговор

    До коментар #3 от "Главчев":

    и Шенгена, Главанак !
  • 8 Къде видя

    44 0 Отговор

    До коментар #3 от "Главчев":

    Магистрали у нас? Всичко е леш и кръпки отдавна.
  • 9 плюс минус

    38 3 Отговор
    По времето на соца в родния ми град билетчето беше 6 стотинки.
    Днес е един лев и 50 стотинки и разписанията са доста по-малко.
    А в събота и в неделя някои градски линии не пътуват.

    Коментиран от #11, #18

  • 10 Странни хора

    33 1 Отговор
    Странни хора тия сърби.Градският им транспорт - безплатен,автобусите - нови,а те протестират.За какво,искат си старите раздрънкани возила и скъпи билетчета?
  • 11 минус плюс

    10 40 Отговор

    До коментар #9 от "плюс минус":

    В родния ми град билетчето беше 6 стотинки при заплатата 80 лева, сега билетчето е 1,50 ,а заплатата 3,200 лева. Предпочитам този живот отколкото мизерния диктаторски

    Коментиран от #12, #15

  • 12 Буха ха

    36 2 Отговор

    До коментар #11 от "минус плюс":

    Че кой плаща такава заплата в Каспичан?
  • 13 А софийският пък е в Шенген !

    18 1 Отговор

    До коментар #1 от "БиБи":

    И скоро даже ще се плаща с евро !

    Коментиран от #17

  • 14 плюс минус до "минус плюс"

    37 2 Отговор
    По времето на соца плюсовете бяха разумни цени на ток, вода, хранителни продукти, транспорт, 14 дневни почивки на море и планина в почивните станции на всички предприятия и ученически лагери, безплатно дори и висше образование, , построени хиляди жилищни квартали и предприятия, училища, вузове, безплатен спорт, плодовете и зеленчуците от текезесетата вкусни и евтини и какво ли още не.
    Минусите бяха - заплатите малки, но стигаха за поносим живот. Имаше една партия БКП с 1 милион членове, които доста от тях днес членуват в десетките нови партии...
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 БАЦЕ ЕООД

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Злобното Джуджи":

    Върви на работа е манг ... офф, ти верно, че вече си на работа
  • 17 И ще може

    1 2 Отговор

    До коментар #13 от "А софийският пък е в Шенген !":

    Да отскача набързо до Белград да се вози на автобус без пари
  • 18 Гост

    2 14 Отговор

    До коментар #9 от "плюс минус":

    По време на соца колко заплата взимаше ? Разписанията може да са били по чести заради повечето хора (софийско гражданство ) сещай се сам къде се намират сега хората … и още и още ама ме мързи да пиша ..
  • 19 БайБоцимир

    6 2 Отговор
    Това е начинът да се ограничи придвижването с коли. Но трябва да се въведе и платен достъп до центъра например, а данъците на мпс да се вдигнат.
  • 20 Тома

    4 0 Отговор
    Едно време ни казваха че като дойде комунизъма всичко ще стане безплатно.На всеки според нуждите.
  • 21 Радев

    4 4 Отговор
    Кметът на Белград да не се дуе излишно. От 5 г. всички обществени транспортни бусове в Люксембург са безплатни

    Коментиран от #25

  • 22 бай Пешо

    3 1 Отговор
    В Талин градският транспорт също е безплатен.
  • 23 бай Пешо

    2 1 Отговор
    В Талин градският транспорт също е безплатен.
  • 24 Калмук

    1 11 Отговор
    "Безплатен" е само в главите на титовите комунисти ! Колкото "безплатно" беше здравеопазването преди 89-а - всички го плащахме през ниските заплати и полупразните магазини.
  • 25 Ано

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "Радев":

    Абсолютно вярно. Да се информира преди да се отне излишно.
  • 26 фактие за кмета ако не знае

    11 0 Отговор
    А в столицата на страна-членка София се движат автобуси пета употреба на 30-40 години - не са малко при това. Няма парно...Супер сме, само ЕС.
  • 27 Констатация

    13 1 Отговор
    Сърбия вече ни задмина поради разумна национална политика и никономическо сътрудничество с ЕС, Китай и Русия. Тя има опит в това от времето на Югославия и движението на необвързаните. В крайна сметка всеки силен играч днес се стреми да спечели Сърбия. България никога не е водила толкова независима и ползотворна политика, освен отчасти при Стамболов. Обикновено винаги сме силно-наведени, но сега такава политика ни смазва много повече отколкото по време на Соца. При Соца СССР имаше интерес соц държавите да се развиват и помагаше много. Днес виждаме пълна колониална зависимост.
  • 28 Гражданка

    1 2 Отговор
    Грешка на редактора: Люксембург е първи от почти 3 години и доста други европейски градове.

    Коментиран от #32

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Съдията

    2 0 Отговор
    И в гр. Самоков транспорта е безплатен. А в София също де юре е безплатен. ВАС е отменил цените на билетите от 1.60лв, а преди 10 години и на цените от 1лв, а билети за 0.70 лв не се продават. Освен това Центъра за градски рекет на 90% се издържа от данъците и не му се следва повторно заплащане на такса с билети. Ограничението за движение на коли в центъра подлежи също на обезщетение от кмета и СОС, така че следва ЦГР да ни плаща на нас обезщетение, че не можем да си ползваме автомобилите за които са платени данъци, преглед, рекет за гражданска и др. ВАС е отменил и Наредбата, по която контрольорите глобяват, тоест те са едни малки нищожни ментета, които можете да изгоните от автобусите, тролеите и трамваите ни, защото всеки софиянец ПРИТЕЖАВА съответна ИДЕАЛНА ЧАСТ от тях и те нямат право да ни тормозят и рекетират в НАШИТЕ превозни средства, движещи се по НАШИТЕ улици. Чужденци не рекетират, а седнали нас да рекетират. шуммммми Марица в черепа.
  • 32 Чети внимателно

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "Гражданка":

    "Белград ще е единствения град в Европа, който ще разполага с безплатен обществен транспорт за 2 милиона души"
    Нито Талин, нито Люксембург са 2 милиона. Как пък никой не написа едно Браво!
  • 33 Кармелина Колева

    0 0 Отговор
    Не е вярно, че е единствения град с безплатен градски транспорт.
Новини по държави: