Стана ясна причината за катастрофата на Air India

12 Юли, 2025 17:33 5 447 48

  • air india-
  • катастрофа-
  • причини-
  • разследване-
  • резултат

Бюрото за разследване на авиационни произшествия (AAIB) публикува предварителен доклад

Стана ясна причината за катастрофата на Air India - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС

Бюрото за разследване на авиационни произшествия (AAIB) публикува предварителен доклад за катастрофата на самолет на Air India, станала на 12 юни в Ахмедабад. Самолетът, който се е движел към Лондон, се е разбил в района на Мегани, причинявайки гъст стълб черен дим.

В документа се посочва, че работата на мястото на катастрофата, включително заснемане и видеозаснемане с дрон, е приключила, а останките са транспортирани на безопасно място близо до летището.

И двата двигателя са извадени от мястото на катастрофата и се съхраняват в хангара на летището“, се казва в доклада.

Според предварителните констатации, почти веднага след излитането, превключвателите за гориво за двигатели 1 и 2 са се преместили от положение „работа“ в положение „изключване“. Няколко секунди по-късно те са били рестартирани.

Записите от пилотската кабина показват объркването на пилотите. Единият е попитал: „Защо изключихте двигателите?“ Другият пилот отговори: „Не съм.“

Разследването продължава. Очаква се AAIB да публикува допълнителни констатации в окончателен доклад. На този етап от разследването бюрото не е издало никакви препоръки за безопасност на двигателите на Boeing 787-8.

На 12 юни Boeing 787 Dreamliner на Air India, летящ от Ахмедабад за Лондон, се разби малко след излитане. На борда е имало над 240 души. По-късно полицията откри един оцелял от място 11A.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 11 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Индианец

    4 19 Отговор
    Китай ръчка Индия.
    Китай че яде дръво

    Коментиран от #10

  • 2 демократ

    9 24 Отговор
    А бе лети ли някой още на Ту?

    Коментиран от #6, #7, #8, #36

  • 3 си дзън

    9 22 Отговор
    При авиокатастрофа винаги търси руска връзка...

    Коментиран от #9

  • 4 Програмист

    4 2 Отговор
    А-а, то самолет било. От заглавието останах с впечатление, че за компанията иде реч.
  • 5 Бялджип

    36 1 Отговор
    Интересно? Заглавието подсказва, че причината за катастрофата е станала ясна, а текста след него показва, че нищо не е станало ясно...?!

    Коментиран от #15

  • 6 Иван Иванов

    4 6 Отговор

    До коментар #2 от "демократ":

    ДА, ЛЕТИ .
  • 7 Бялджип

    23 4 Отговор

    До коментар #2 от "демократ":

    Вероятно в Русия летят. Обаче не съм прочел за толкова катастрофи и проблеми с тези самолети, колкото виждаме с "Боинг". Обективно, без политически, или други пристрастия.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Румен

    13 6 Отговор
    Като специалист и пилот видях на видието че пилота вместо да прибере колесниците прибира задкрилките. Грешка на пилота е.Без задкрилки самолета при излитане няма подемна сила. Е това е. Не лъжете хората господа индийци

    Коментиран от #17

  • 12 Калима

    5 3 Отговор
    Претоварили са самолета, какво друго?
  • 13 стоян георгиев

    18 9 Отговор
    Тия от Боинг избиха сума ти народ с тия тара.лясници
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Напротив

    7 4 Отговор

    До коментар #5 от "Бялджип":

    От текста става напълно ясно каква е причината за катастрофата.
  • 16 Мдаа

    11 0 Отговор
    Хората стават все по-неадекватни и пилотите са хора.
  • 17 задкрилките

    5 4 Отговор

    До коментар #11 от "Румен":

    Както става ясно от статията, положението на задкрилките няма нищо общо с катастрофата.
  • 18 Б а х т и т а ш а к а

    17 2 Отговор
    Да излетиш и да изключиш двигателите.

    Коментиран от #19, #22, #31

  • 19 Джагал Еърлайнс

    7 2 Отговор

    До коментар #18 от "Б а х т и т а ш а к а":

    Какво очакваш от компания с Име Еър Индиа.
    Инди Го са еена идея по добри от тес папуади.
    А после обвиниха Рафал че не ставал. Французите им казаха че индииците не стават.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 си дзън

    13 0 Отговор

    До коментар #18 от "Б а х т и т а ш а к а":

    Изключваш двигателите, прибираш задкрилките и за по-сигурно насочваш носа надолу...
  • 23 Асеня

    5 2 Отговор
    Епа яко. Малко вероятно е пилотите да са самоубийци или камикадзе. Изводите всеки сам да си прави ! Ако може .
  • 24 Бойкот на алчния сайт О.Л.Х.

    12 8 Отговор
    Прочината е ясна - Боинг.
    Толкова са добри тези самолети, че даже сами изключват двигателите вместо пилота...

    Коментиран от #34

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 К.О.Т.а.р.А.К 🐱

    9 5 Отговор
    Няма какво да се чудите!
    Boeing 787 Dreamliner е руски кюнец и това е ясно, защото само те падат.
    Освен това, трябва да знаете, че Путин е забелязан около самолета преди да излети. Пиел е новичок и е давал инструкции на онези хаймани, Боширов и Петров.
    Ако не вярвате на мен, питайте бате СтоянГергиев. Той ги знае всичките разкритя на Путин. Директно по телефона му ги съобщава Лавров.
    Даааа.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 ганю

    0 2 Отговор
    така че вирусите не прощават
    много компютри малко сигурност
    резултата е този
  • 31 За последните 10-15 години

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "Б а х т и т а ш а к а":

    Почти 1000 пътници загинаха по света заради пилоти самоубийци
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Биби

    5 0 Отговор
    Сега пилот се става с един курс.И ето го резултата.
  • 34 Също като

    7 1 Отговор

    До коментар #24 от "Бойкот на алчния сайт О.Л.Х.":

    случая в Африка - Нигерия ли бе, Етиопия ли.
    Компютъра решава че самолета се издига твърде остро и сваля носа надолу. Под хоризонта. И блокира действията на екипажа. Пилотите не са имали никакъв шанс да вдигнат носа и да изключат компютъра.
  • 35 инж.Митев

    4 2 Отговор
    На времето българските пилоти навъртаха доста години на съветските бойни таралясници и чак тогава минаваха в гражданската авиация
  • 36 Преди 2-3 години

    8 1 Отговор

    До коментар #2 от "демократ":

    имаше случай с Ту-160 ескортиран от F-35. Та Ту-то просто свил крилата и дал газ. Ф-ката й оставало само да му диша "праха". Що за изтребител е това ако лети по-бавно от стратега? Та той тежи (при излитане) 275 тона !!!!! И е по-бърз от изтребителя. Разликата във възраста няма да я споменавам.

    Коментиран от #39

  • 37 Мирилайлай

    4 0 Отговор
    Двамата пилоти са говорили на различни диалекти на хиндлиша и не са се разбрали.
  • 38 инжИнер неграмотен

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.":

    самолета е боинг, двигателите не, освен това проблема не е въобще в машината

    Коментиран от #44

  • 39 ами

    2 1 Отговор

    До коментар #36 от "Преди 2-3 години":

    Ту 160 си бяха много добри бойни машини. Укрите викнаха янките да ги нарежат на скрап въпреки молбата на Русия да си ги откупят. Но укрите се занаинатиха и им показаха с.н пръст. Дотогава янките незнаеха какво е оборудването на машината. То беше просто и безотказно без електроника без специални пособия вътре. Другите които използваха подобна опростена техника която е безотказна са Японците.

    Коментиран от #42

  • 40 Кико

    1 0 Отговор
    Поредният Боинг-резил, който сега ще се опитат да замажат с всевъзможни фейкове.
    Няма учудени.
  • 41 ХиХи

    2 0 Отговор
    Единия пилот Защо изключихте двигателите, другият пилот Не съм
    АI на Бойнга Не можете да ги включите а?
  • 42 демократ

    3 0 Отговор

    До коментар #39 от "ами":

    Проблема на туто е че свети като коледна елха на радара а ракетата земя въздух се движи със 7 Маха туто само с два.

    Коментиран от #43, #48

  • 43 Проблема на ПВО

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "демократ":

    ракетата е, че има радиос на действие 250-300км. Да приемем 1000 (шедър съм). А стратега работи от 5-6 хиляди. Схващаш ли разликата?
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Гарганелова9943

    0 0 Отговор
    Лъжа Лъжа Лъжа, както и всичко останало.....
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 ами

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "демократ":

    Ту 160 няма електроника, има само изкуствен хоризонт и най малките пособия за летене като при японските камикадзета. Добра разработка е без значение на кое конструкторско бюро и кой е конструктора. Когато няма електроника трудно се засича в пространството, а в цветовете на военните самолети дори не може да се забележи във въздуха.
Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Русия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Китай, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания