Шокираща информация за падналия самолет на Air India: капитанът е прекъснал подаването на гориво към двигателите

18 Юли, 2025 09:12 4 294 39

  • air india-
  • еър индия-
  • катастрофа-
  • самолет-
  • самолетна катастрофа-
  • индия-
  • ахмедабад-
  • гориво

Капитанът на полета е прекъснал подаването на гориво към двигателите на самолета, заяви източник, информиран за ранната оценка на доказателствата от страна на американските власти

Шокираща информация за падналия самолет на Air India: капитанът е прекъснал подаването на гориво към двигателите - 1
Снимка: БГНЕС/ EPA

Запис от пилотската кабина на диалога между двамата пилоти на полета на „Еър Индия“ (Air India), който се разби миналия месец малко след излитането си от индийския град Ахмедабад на път за Лондон, подкрепя теорията, че капитанът на полета е прекъснал подаването на гориво към двигателите на самолета, заяви източник, информиран за ранната оценка на доказателствата от страна на американските власти. По този повод Ройтерс представя кратка справка за двамата пилоти въз основа на доклада от предварителното разследване на и съобщения в медиите, предаде БТА:

КАПИТАН СУМЕТ САБХАРВАЛ

56-годишният пилот е имал разрешително за управление на транспортен самолет, което е било валидно до 14 май 2026 г. Той е получил разрешение да лети като командир на няколко самолета, включително „Боинг 787“, „Боинг 777 и „Еърбъс А310“. Общият му летателен опит е 15 638 часа, от които 8596 часа са на „Боинг 787“.

Сабхарвал се е обадил на семейството си от летището, уверявайки ги, че ще им се обади отново, след като кацне в Лондон. Пилот, който е общувал за кратко с него, е казал пред Ройтерс, че той е бил "джентълмен".

ПЪРВИ ОФИЦЕР КЛАЙВ КЪНДЪР

32-годишният пилот е имал разрешително за управление на граждански полети, издадено през 2020 г. и валидно до 26 септември 2025 г. Той е получил разрешение да лети на самолети „Чесна 172“ и „Пайпър PA-34 Сенека“, както и да бъде командир на самолет и втори пилот на самолети „Еърбъс A320“ и „Боинг 787“. Общият му летателен стаж е 3403 часа. От тях 1128 часа са като втори пилот на „Боинг 787“.

Още от ученическите си години Къндър се увлича по летенето и през 2012 г. е започнал работа като като пилот, съобщават индийските медии, като се позовават на негови роднини. Той се присъединява към „Еър Индия“ през 2017 г.

Според издания като „Дейли мейл“, "Дейли Телеграф", „Ню Йорк пост“ и "Ивнинг стандарт" се проверява медицинска документация, свързана с командира на полета насред тиражирана информация, че той може би е страдал от депресия и от други психически проблеми и може би нарочно е разбил самолета, искайки да се самоубие.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Капитан

    2 15 Отговор
    Сумед към || капитан Мемед :
    - Мемед, земе конски клещи и реже това маркуч, пълни по две туби нафта за Тата ! Нема падне, капиан знае...
  • 3 нннн

    23 3 Отговор
    Обикновено виновни са загиналите.

    Коментиран от #20

  • 4 007 лиценз ту кил

    9 7 Отговор
    Избягвайте да летите със с иганск и авиокомпании.
  • 5 Пилот от Вевесе

    12 0 Отговор
    Е па оня втоеи дреме ли он първия като гинизключил втория да ги пусне бе дей ва
  • 6 Някой

    5 1 Отговор
    Това го казаха преди няколко дни по немска телевизия, а преди ден-два и по български медии видях. Само че говореха нещо за кислород по немската телевизия. И обясняваха че разните превключвания не са такива, че да стане с грешно натискане.
  • 7 Само

    10 2 Отговор
    предполагат. Може и да е той но само може би. Нищо сигурно. Дали няма така да нагласят нещата че има човешка грешка защото много ламарини започнаха да падат в последно време.
  • 8 Съмнителен източник

    16 5 Отговор
    оценка на доказателствата от страна на американските власти? докато давате на краварите да ви разследват никога няма да се оправите

    Коментиран от #36

  • 9 Статия търсеща

    11 8 Отговор
    ПОРЕДНАТА СЕНЗАЦИЯ. Дори да се изключат горивните помпи горивото продължава да захранва двигателите-gravity fuel feed!!!! Трябва да е много тъп командира за да отсече горивото с пожарните кранове!!! Доста по лесен начин да се самоубие е просто да натисне управлението надолу!!! Хайде стига ГЛУПОСТИ!

    Коментиран от #14

  • 10 Наблюдател

    11 3 Отговор
    Който не вярва тази версия е Путинист.
  • 11 Кико

    9 2 Отговор
    Как беше - всяка лъжа повторена.....
    Хмммм, вече не си спомням колко пъти.....
  • 12 Гост№4442

    2 3 Отговор
    Браво на човека
  • 13 разбор

    11 2 Отговор
    Да,прекрасни трудови характеристики,но самолета падна като презряла круша.Цял свят видя.Всички,дори и тези които не разбират от летене,видяха и разбраха,че самолета остана без тяга и скорост.Е,какво тук означават хилядите летателни часове?Нужни са сериозни независими психотестове на пилотите периодично.Защото видяхме резултата-за един миг и 260души умряха по най ужасен начин.
  • 14 демократ

    4 5 Отговор

    До коментар #9 от "Статия търсеща":

    Не говори тъ потии с гравити ще захранва двг на самолет.
    Акак цел Свет лето на б787 само Жагал Айрлайнс пада?

    Коментиран от #17

  • 15 Госあ

    9 6 Отговор
    На европейският Еарбъс такива капитани не незначават ! Затова падат само краварските коптори ! Я беей ве ! Наистина вече ще летя само с превозвачи, които ползват Еарбъс ! Разликата в цените не е голяма, а веднъж се живее ! Освен това, салона в боингите е ужасен. Полет 8-10 часа, салона като у рейс, бате !

    Коментиран от #32

  • 16 Госあ

    3 9 Отговор
    Най комфортно съм пътувал с Аерофлот полет Шереметиево - Нарита.

    Коментиран от #23, #25

  • 17 А ти какво по точно разбираш

    7 2 Отговор

    До коментар #14 от "демократ":

    От самолети? На мене поне това ми е работата!

    Коментиран от #21, #22

  • 18 ХаХа

    8 2 Отговор
    Бойнга е изключил двигателите, както на Лаудаеър се е отворил реверса от късо, техните системи са си ткива калпави. Капитана можеше да скочи от някъде и казва че не е изключвал превключвателите. Бойнг е гърмял от късо съединение поне пет пъти
  • 19 ПАДНАЛИЯ САМОЛЕТ

    7 4 Отговор
    Боинг ли е или да. Пилота бил виновен - повярвахме.
  • 20 точно така е

    7 3 Отговор

    До коментар #3 от "нннн":

    защото немогат да обвинят разследващите във укриване на истината
  • 21 демократ

    5 3 Отговор

    До коментар #17 от "А ти какво по точно разбираш":

    Каква ти е работата чистачка на салона?
    Кажи ми как гравитационно ще захраниш двг на самолет чри излотане сиреч набиране на височина. Механика на флуиди учил ли си поне.

    Коментиран от #26, #28, #31

  • 22 Госあ

    8 2 Отговор

    До коментар #17 от "А ти какво по точно разбираш":

    кръглите глави разбират от всичко ! Цецо цвичката се оказа къде, къде по-голем капацитет по бойна авиация от бившия главнокомандващ на ВНС и доказан пилот ген. Румен Радев, нали помниш ?

    Коментиран от #30

  • 23 Дреме

    3 2 Отговор

    До коментар #16 от "Госあ":

    Ни на уревете.
  • 24 Бойкот на О.Л.Хлъц

    14 2 Отговор
    Ще обвинят пилота, за да се прикрият конструктивно дефектните Боинги...
  • 25 Госあ

    5 5 Отговор

    До коментар #16 от "Госあ":

    Аерофлот ползват предимно Еарбъс, японците ползват почти само Еарбъс, китайците - предимно Еарбъс, само арабелите и турчаците ползват боинги. И въпреки че са ми по-удобни сега, когато няма възможност за Аерофлот, повече никога няма да летя с турските ! По добре да ходя до Германия с Еър Чайна или Луфтханза и да се връщам до България, отколкото да се гъчкам като сардина у тия краварски коптори на турците
  • 26 То ясно че

    5 0 Отговор

    До коментар #21 от "демократ":

    С неграмотни няма как да се спори. Хайде когато се научиш да пишеш на български правилно пак се включи :)
  • 27 Българин

    3 3 Отговор
    Тръм е наредил индийците да бъдат наказани. След това от Боинг директно са изключили двигателите. Така индийците са се убедили, че Тръмп не се шегува.
  • 28 Хайде чети и се ограмотявай.

    3 1 Отговор

    До коментар #21 от "демократ":

    The gravity feed system must be capable of providing enough fuel pressure to the engine, especially during the high fuel consumption of takeoff.
    Имам свободни места за чистачи. Все отнякъде да започнеш де.
  • 29 Пилот

    8 1 Отговор
    "той може би е страдал от депресия и от други психически проблеми и може би нарочно е разбил самолета, искайки да се самоубие"

    Да бе капитан на самолет в Индия с немислимо голяма заплата за там, пред пенсия "искал да се самоубие" - разправяйте ги на някой друг. Поредното "независимо разследване" което да скрие какви големи боклуци произвеждат от Боинг. Пък и защо ще спира горивото а после ще се мъчи да приземи самолета а няма просто да натисне щурвала напред и да го забие в земята.
  • 30 Справка

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "Госあ":

    28. Аман от разбирачи!
  • 31 Пилот

    5 5 Отговор

    До коментар #21 от "демократ":

    "Кажи ми как гравитационно ще захраниш двг на самолет чри излотане сиреч набиране на височина"

    А ти ми кажи какво ще стане ако тия помпи откажат. Не си ли чувал че самолетите имат алтернативни начини почти за всичко и всички системи са подсигурени. Пък точно при излитане резервоарите са пълни и по гравитачен път горивото може да отиде в двигателите - двигателите са под крилото а резервоарите са в крилата. Второ тези помпи просто закарват горивото до двигателя с ниско нялягане - на самия двигател има отделна "помпа" която впръсква горивото в него според оборотите, температурата, налягането и много други фактори с високо налягане.

    Ама най е лесно да се коментира когато изобщо нищо не ти е ясно но трябва някак си да се защитят господарите че самолетите им се превърнаха в летящи ковчези.
  • 32 От Китаѝ

    2 2 Отговор

    До коментар #15 от "Госあ":

    всезнаико я кажи защо император Си лети с Boeing 747-400 ?

    Коментиран от #33, #38

  • 33 Пилот

    4 5 Отговор

    До коментар #32 от "От Китаѝ":

    "защо император Си лети с Boeing 747-400"

    Защото е от старите модели които бяха все още истински самолети а не летящи ковчези. Ти ми кажи защо не лети на някой от серията МАХ или на "Дриим-лайнер" - Китай не може да си го позволи ли?
  • 34 УСМИВКИ ОТ СТАРИТЕ ЛЕНТИ

    5 3 Отговор
    ЕЕЕ ЕДНО ВРЕМЕ ПО ИНЕРЦИЯ
    МОСКВИЧИТЕ И ЛАДИТЕ
    ЗА ДА СЕ „СПЕСТИ” МАЛКО БЕНЗИН
    СЕ ИЗКЛЮЧВАХА ОТ СКОРОСТ И
    СЕ ГАСЕХА...КЛЮЧА НА ПОЗИЦИЯ„ ЗАЖГ.”...
    И ПОСЛЕ НА РАВНОТО...3/4 СК. И ОК👍
  • 35 шерше ла фам

    2 0 Отговор
    А може би стюардесата е засмукала повечко гориво.
  • 36 Тролей

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Съмнителен източник":

    Индийци си разслидват случая и това са техните заключения . Може и да има съдействие от Боинг но по периферно
  • 37 Помните ли

    2 0 Отговор
    аналогична та катастрофа на германски самолет над Алпите през 2013 година, дъщерна фирма на ЛУФТХАНЗА, след което Меркел рязко промени своята политика спрямо Русия.
  • 38 От Китаѝ

    0 1 Отговор

    До коментар #32 от "От Китаѝ":

    у тия краварски коптори...???
  • 39 Ей тия мисирки се чудят как да се

    1 0 Отговор
    и за кат. Поредната щуротия.
Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Русия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Китай, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания