Запис от пилотската кабина на диалога между двамата пилоти на полета на „Еър Индия“ (Air India), който се разби миналия месец малко след излитането си от индийския град Ахмедабад на път за Лондон, подкрепя теорията, че капитанът на полета е прекъснал подаването на гориво към двигателите на самолета, заяви източник, информиран за ранната оценка на доказателствата от страна на американските власти. По този повод Ройтерс представя кратка справка за двамата пилоти въз основа на доклада от предварителното разследване на и съобщения в медиите, предаде БТА:
КАПИТАН СУМЕТ САБХАРВАЛ
56-годишният пилот е имал разрешително за управление на транспортен самолет, което е било валидно до 14 май 2026 г. Той е получил разрешение да лети като командир на няколко самолета, включително „Боинг 787“, „Боинг 777 и „Еърбъс А310“. Общият му летателен опит е 15 638 часа, от които 8596 часа са на „Боинг 787“.
Сабхарвал се е обадил на семейството си от летището, уверявайки ги, че ще им се обади отново, след като кацне в Лондон. Пилот, който е общувал за кратко с него, е казал пред Ройтерс, че той е бил "джентълмен".
ПЪРВИ ОФИЦЕР КЛАЙВ КЪНДЪР
32-годишният пилот е имал разрешително за управление на граждански полети, издадено през 2020 г. и валидно до 26 септември 2025 г. Той е получил разрешение да лети на самолети „Чесна 172“ и „Пайпър PA-34 Сенека“, както и да бъде командир на самолет и втори пилот на самолети „Еърбъс A320“ и „Боинг 787“. Общият му летателен стаж е 3403 часа. От тях 1128 часа са като втори пилот на „Боинг 787“.
Още от ученическите си години Къндър се увлича по летенето и през 2012 г. е започнал работа като като пилот, съобщават индийските медии, като се позовават на негови роднини. Той се присъединява към „Еър Индия“ през 2017 г.
Според издания като „Дейли мейл“, "Дейли Телеграф", „Ню Йорк пост“ и "Ивнинг стандарт" се проверява медицинска документация, свързана с командира на полета насред тиражирана информация, че той може би е страдал от депресия и от други психически проблеми и може би нарочно е разбил самолета, искайки да се самоубие.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Капитан
- Мемед, земе конски клещи и реже това маркуч, пълни по две туби нафта за Тата ! Нема падне, капиан знае...
09:18 18.07.2025
3 нннн
Коментиран от #20
09:21 18.07.2025
4 007 лиценз ту кил
09:22 18.07.2025
5 Пилот от Вевесе
09:22 18.07.2025
6 Някой
09:24 18.07.2025
7 Само
09:24 18.07.2025
8 Съмнителен източник
Коментиран от #36
09:26 18.07.2025
9 Статия търсеща
Коментиран от #14
09:27 18.07.2025
10 Наблюдател
09:27 18.07.2025
11 Кико
Хмммм, вече не си спомням колко пъти.....
09:28 18.07.2025
12 Гост№4442
09:28 18.07.2025
13 разбор
09:28 18.07.2025
14 демократ
До коментар #9 от "Статия търсеща":
Не говори тъ потии с гравити ще захранва двг на самолет.Акак цел Свет лето на б787 само Жагал Айрлайнс пада?
Коментиран от #17
09:33 18.07.2025
15 Госあ
Коментиран от #32
09:36 18.07.2025
16 Госあ
Коментиран от #23, #25
09:38 18.07.2025
17 А ти какво по точно разбираш
До коментар #14 от "демократ":
От самолети? На мене поне това ми е работата!Коментиран от #21, #22
09:38 18.07.2025
18 ХаХа
09:39 18.07.2025
19 ПАДНАЛИЯ САМОЛЕТ
09:41 18.07.2025
20 точно така е
До коментар #3 от "нннн":
защото немогат да обвинят разследващите във укриване на истината09:41 18.07.2025
21 демократ
До коментар #17 от "А ти какво по точно разбираш":
Каква ти е работата чистачка на салона?Кажи ми как гравитационно ще захраниш двг на самолет чри излотане сиреч набиране на височина. Механика на флуиди учил ли си поне.
Коментиран от #26, #28, #31
09:43 18.07.2025
22 Госあ
До коментар #17 от "А ти какво по точно разбираш":
кръглите глави разбират от всичко ! Цецо цвичката се оказа къде, къде по-голем капацитет по бойна авиация от бившия главнокомандващ на ВНС и доказан пилот ген. Румен Радев, нали помниш ?Коментиран от #30
09:44 18.07.2025
23 Дреме
До коментар #16 от "Госあ":
Ни на уревете.09:46 18.07.2025
24 Бойкот на О.Л.Хлъц
09:53 18.07.2025
25 Госあ
До коментар #16 от "Госあ":
Аерофлот ползват предимно Еарбъс, японците ползват почти само Еарбъс, китайците - предимно Еарбъс, само арабелите и турчаците ползват боинги. И въпреки че са ми по-удобни сега, когато няма възможност за Аерофлот, повече никога няма да летя с турските ! По добре да ходя до Германия с Еър Чайна или Луфтханза и да се връщам до България, отколкото да се гъчкам като сардина у тия краварски коптори на турците09:56 18.07.2025
26 То ясно че
До коментар #21 от "демократ":
С неграмотни няма как да се спори. Хайде когато се научиш да пишеш на български правилно пак се включи :)10:03 18.07.2025
27 Българин
10:04 18.07.2025
28 Хайде чети и се ограмотявай.
До коментар #21 от "демократ":
The gravity feed system must be capable of providing enough fuel pressure to the engine, especially during the high fuel consumption of takeoff.Имам свободни места за чистачи. Все отнякъде да започнеш де.
10:09 18.07.2025
29 Пилот
Да бе капитан на самолет в Индия с немислимо голяма заплата за там, пред пенсия "искал да се самоубие" - разправяйте ги на някой друг. Поредното "независимо разследване" което да скрие какви големи боклуци произвеждат от Боинг. Пък и защо ще спира горивото а после ще се мъчи да приземи самолета а няма просто да натисне щурвала напред и да го забие в земята.
10:12 18.07.2025
30 Справка
До коментар #22 от "Госあ":
28. Аман от разбирачи!10:13 18.07.2025
31 Пилот
До коментар #21 от "демократ":
"Кажи ми как гравитационно ще захраниш двг на самолет чри излотане сиреч набиране на височина"А ти ми кажи какво ще стане ако тия помпи откажат. Не си ли чувал че самолетите имат алтернативни начини почти за всичко и всички системи са подсигурени. Пък точно при излитане резервоарите са пълни и по гравитачен път горивото може да отиде в двигателите - двигателите са под крилото а резервоарите са в крилата. Второ тези помпи просто закарват горивото до двигателя с ниско нялягане - на самия двигател има отделна "помпа" която впръсква горивото в него според оборотите, температурата, налягането и много други фактори с високо налягане.
Ама най е лесно да се коментира когато изобщо нищо не ти е ясно но трябва някак си да се защитят господарите че самолетите им се превърнаха в летящи ковчези.
10:27 18.07.2025
32 От Китаѝ
До коментар #15 от "Госあ":
всезнаико я кажи защо император Си лети с Boeing 747-400 ?Коментиран от #33, #38
10:37 18.07.2025
33 Пилот
До коментар #32 от "От Китаѝ":
"защо император Си лети с Boeing 747-400"Защото е от старите модели които бяха все още истински самолети а не летящи ковчези. Ти ми кажи защо не лети на някой от серията МАХ или на "Дриим-лайнер" - Китай не може да си го позволи ли?
10:40 18.07.2025
34 УСМИВКИ ОТ СТАРИТЕ ЛЕНТИ
МОСКВИЧИТЕ И ЛАДИТЕ
ЗА ДА СЕ „СПЕСТИ” МАЛКО БЕНЗИН
СЕ ИЗКЛЮЧВАХА ОТ СКОРОСТ И
СЕ ГАСЕХА...КЛЮЧА НА ПОЗИЦИЯ„ ЗАЖГ.”...
И ПОСЛЕ НА РАВНОТО...3/4 СК. И ОК👍
10:47 18.07.2025
35 шерше ла фам
10:54 18.07.2025
36 Тролей
До коментар #8 от "Съмнителен източник":
Индийци си разслидват случая и това са техните заключения . Може и да има съдействие от Боинг но по периферно10:57 18.07.2025
37 Помните ли
11:05 18.07.2025
38 От Китаѝ
До коментар #32 от "От Китаѝ":
у тия краварски коптори...???11:46 18.07.2025
39 Ей тия мисирки се чудят как да се
12:06 18.07.2025