Най-големите летища в Европа искат от инвеститорите отлагане на дълга за втори път от началото на коронавирусната пандемия. Лондонското летище Хийтроу, най-натовареният център в Обединеното кралство, заяви, че е привлякло подкрепа за нов кръг oт откази в размер на 1,6 млрд. долара. Собствениците на дългове в размер на 730 милиона, които има летището в Брюксел, възнамеряват да обсъдят удължаването на подобни откази и риска от неизпълнение, предава Блумбърг.
Исканията идват, тъй като нарастващият брой нови случаи влошават перспективите за възстановяване на туристическата индустрия. Повече от 16 месеца след като Световната здравна организация обяви заразата от ковид за пандемия, препятствията за пътуване в чужбина продължават да намаляват броя на пътниците.
"Компаниите подцениха колко под очакванията могат да бъдат показателите за трафика и колко време ще отнеме да се разхлабят ограниченията", каза Мария Нургазиева, анализатор на лондонските летища в изследователската фирма CreditSights, Inc.
"Първоначалните им прогнози през лятото на 2020 г. бяха, че пандемията ще намалее след първите няколко месеца".
Трите най-големи летища в Лондон и белгийският авиоцентър получиха право на откази за една година напред през миналото лято, когато ограниченията им попречиха да спазват определени споразумения. Инвеститорите отново се съгласяват да разхлабят някои защити, тъй като летищата и анализаторите намаляват препоръките.
Хийтроу привлече подкрепата на 77% от кредиторите си, за да се откаже от споразумението за лихвено покритие за 2021 г., заяви финансовият директор Хавиер Ехаве в телефонно интервю. Това покрива повече от две трети от необходимото за одобряване на подобен отказ, което е предпазна мярка в светлината на продължаващата несигурност относно броя на пътниците, пише Блумбърг.
Британският авиоцентър намали очакванията си за пътниците за 2021 г. до 21,5 милиона през юни от 36 милиона през април и 37 милиона през декември. Рейтинговата агенция Fitch понижи прогнозите си за въздушния транспорт в Европа, Близкия изток и Африка до 35% от нивото през 2019 г. от 45% и до 65% от 70% за 2022 г.
"Вече няколко пъти трябваше да коригираме прогнозите си за тази година. Първата половина на годината беше по-лоша, отколкото си представяхме, каза Натали Пиер, говорител на брюкселското летище.
Според говорител на Хийтроу различните ограничения за пътуване, които могат да бъдат променени в най-кратки срокове, създават несигурност за индустрията. Някои авиокомпании обаче залагат на възстановяването. Ryanair Holdings Plc планира да увеличи капацитета си на европейските пазари, за да надмине конкурентите, когато пътуванията се възстановят, дори и след доклад за загуба в понеделник.
Въпреки че облигационерите обикновено имат малко причини да се откажат от защитата, те не могат да направят много, тъй като според Нургазиева от CreditSights възстановяването на трафика е независимо от туристическата индустрия.
"Не мисля, че има смисъл инвеститорите да се оттеглят агресивно сега", добави още тя.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 др Гей Билтс
11:51 27.07.2021