Данните, че коронавирусната инфекция, предизвикана от варианта с Омикрон, протича по-леко, трябва да се приемат предпазливо, коментира смята епидемиологът и преподавател в Лондонското училище по тропическа медицина д-р Петър Марков в профила си във Фейсбук.
Публикуваме без редакторска намеса неговия анализ:
Индикациите за по-леко клинично протичане при инфектиране с Омикрон датират вече от над месец. Доскоро повечето експерти изчаквахме да се натрупат реални данни преди да семе сигурни в това. За радост, по-мекото засега протичане се потвърждават вече от много изследвания, както лабораторни, така вече и от някои епидемиологични.
Но този куфар е с двойно дъно. По отношение на България има поне 4 причини да не можем все още да се зарадваме.
Първо
На въпроса дали Омикрон е по-ниско патогенен сам по себе си, или регистрираме по-ниско ниво на хоспитализации просто защото в Южна Африка и Великобритания той циркулира предимно сред имунизирани, все още не е отговорено по надежден начин. Ако е вярно второто, това не е новина, ние вече знаем че инфекциите със SARS CoV-2 протичат значително по-леко при хора с имунитет.
Почти цялата информация която получаваме дотук произлиза от страни, където нивото на имунизираност в населението е високо, както посредством предимно на естествена инфекция (Южна Африка), така и чрез ваксинация (Великобритания). Поради ниското ниво на имунизираност, ситуацията в България е доста различна от тази в гореспоменатите страни, и дотук ние нямаме почти никакви обективни данни, които да ни помогнат да знаем какво ще е поведението и тежестта на протичане на Омикрон в България.
Второ
По отношение на сумарното бреме от една инфекция за обществото, пък и индивидуалният риск на всеки един от нас, заразността е много по-важен фактор отколкото патогенността. Високо заразен и нископатогенен вирус е много по-лоша новина отколкото високопатогенен, но ниско заразен. Може би най-показателният пример за това са именно два коронавируса. MERS CoV, вирусът на Близкоизточният респираторен синдром е изключително високопатогенен. Леталитетът при него е над 30%. Т.е. от трима заразени един умира. За сравнение, с леталитет малко под 1%, може да се каже че SARS CoV-2 е 30 пъти по-ниско патогенен. Въпреки това поради огромната си заразност глобалният брой на смъртни случаи от последния се измерва в милиони за последните 2 години, докато жертвите на MERS CoV за деветте години от 2012 година до сега не могат да надминат дори деветстотин души, и голямото мнозинство се ограничават в рамките на Арабския полуостров.
В България навлиза вариант, който е много по-заразен от предишните. Дори и да е малко по-нисо патогенен, високата му заразност с голяма вероятност ще доведе до голям брой тежки случаи по силата на очакваното му масово разпространение.
Трето
Все още много малко се знае за тежестта на протичане на инфекции с Омикрон сред възрастни хора и такива с придружаващи заболявания. Поради все още малкото изминало време, степента на засягане на тези групи досега все още е недостатъчна за да се направи оценка. Дали протичането при тези групи ще е по-меко? За разлика от Великобритания, в България големи сегменти от високо уязвимите възрастни хора са неваксинирани. Как ще протичат инфекциите при тях? При високата му заразност, и способността му да презаразява, какво ще стане ако/когато Омикрон влезе в домове за възрастни хора?
Четвърто
Предните дни във Великобритания, където имунизирани са много висок процент, регистрираха рекордни дневни бройки заразени, в сравнение с всички предишни вълни. В същото време досега боят на хоспитализираните и тези нуждаещи се от интензивно лечение и кислород е доста по-нисък от преди. Въпреки сравнително по-ниският брой пациенти обаче болниците там в момента имат сериозен проблем, и той е недостиг на медицински персонал. Поради високия темп на заразяване сред имунизираните, медицински лица в момента се заразяват масово. Поради заразността си те трябва да останат в къщи и да се самоизолират. Понеже тези случаи са много, болниците в момента изпитват остра нужда от персонал и имат трудности да обслужват иначе не чак толкова препълнените си отделения. За целта се налага да се прехвърля персонал между болнични отделения за да се покриват липсите.
От вчера имаме неочаквано висок брой новозаразени - близо 3х средният брой от последните дни, и над 2х повече от която и да било максимална стойност през последните 2 седмици. Въпреки че това може да е грешка или артефакт от натрупани недокладвани предните дни инфекции, намаляване на темпа на спад на дневният брой на инфекциите и изравняването им говори за нежелателна динамика. Опитът ни с експлозивния ръст на Омикрон от други страни, и фактът че той е в България вероятно вече от доста време, ме кара да очаквам край на спада и вероятно много стръмно нарастване на броя на заразените в рамките на дни.
Министерството на здравеопазването и правителството трябва да вземат предвид гореизброените рискове за България и да предприемат изпреварващи превантивни мерки за опазване на здравето и живота на гражданите. В контрола на инфекциите важи принципът "Надявай се на хубавото, но се подготви да посрещнеш лошото!".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Boxer EZ 3.0
Ваксиниране по време на епидемия е гасене на огън с бензин!
Коментиран от #39, #60, #69
12:08 02.01.2022
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 🇧🇬БАЙ Х@Й‼
Коментиран от #40, #48, #61
12:10 02.01.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Неваксиниран
Коментиран от #22, #28
12:13 02.01.2022
7 Последния Софиянец
До коментар #1 от "кучетата си лаят":
Ами за Ковид ползват лекарства против малария.Толкова са се шашнали ,че не знаят какво правят.12:13 02.01.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Дядо
12:21 02.01.2022
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
19.12.2021 г.–1.01.2022 г.
Общ брой случаи 1 821 030
Смъртни случаи 1 605
2759/100000.....последните дни има данни само за англия....Напълно ваксинирани хора
47 412 181
% от населението: 71,4%...........България
19.12.2021 г.–1.01.2022 г.
Общ брой случаи 23 847
Смъртни случаи 936
345/100000.....
Коментиран от #23
12:24 02.01.2022
13 Оксиморон
12:28 02.01.2022
14 Бета Лисицата
До коментар #11 от "Алфа Вълкът":
А защо ходят по лекари, достатъчно са умни да не се ваксинират, а не са достатъчно умни да не ходят по болници. Нещо не се връзва.12:28 02.01.2022
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Д-р П.М. Дръндрън
12:33 02.01.2022
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #5 от "Последния Софиянец":
ПРИЯТЕЛТАКА Е ти си умен ЧОВЕК12:36 02.01.2022
19 нннн
Коментиран от #21
12:38 02.01.2022
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 нннн
До коментар #19 от "нннн":
И в съня ми...12:40 02.01.2022
22 не се
До коментар #6 от "Неваксиниран":
подигравай, някои са се ваксинирали по принуда...Коментиран от #50
12:41 02.01.2022
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Хахаха
12:45 02.01.2022
25 Факт
Коментиран от #36
12:46 02.01.2022
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Аууу от БНБ така се уплашиха, че..
12:47 02.01.2022
28 КУНЧЕВ И ВИТАНОВ 🛠
До коментар #6 от "Неваксиниран":
АНТИ ВАКСИ ОВЪРГАЛЯНИ В КАТРАН И ПЕРУШИНА И ЗАТОЧЕНИ НА О.ЦЕЙЛОН👍Коментиран от #45
12:48 02.01.2022
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Посмъртно ще й сложат четвъртата доза
До коментар #30 от "Хахаха":
За да не я турят у чувал в ковчега12:50 02.01.2022
32 Hoho Boho
2) Няма причинно-следствена връзка при голям брой с естествен имунитет - Омикронът да заразява предимно сред имунизирани
Прекарали вируса:
Южна Африка 6%
България 11%
Омикрон циркулира предимно сред имунизираните, не защото е десет пъти по-заразен,
а имунизираните имат десет пъти по-слаб имунитет.
12:51 02.01.2022
33 Учуден
До коментар #29 от "Todor":
В Пирогов опашки има само от персонала пред кафе машините12:51 02.01.2022
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 На опашката на Пирогов за инжекции
До коментар #29 от "Todor":
Не видяхме нито веднъж кравяреца от наро Соломон Паси и ко---пе---л--да---шкия му син...що така!? Предатели на Вашингтон ли е Соломон Паси и сина му12:56 02.01.2022
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Пише си го
До коментар #2 от "Boxer EZ 3.0":
Върлува сред имунизираните. Да ги затворим за два-три месеца да не разнасят заразата и приключва филма. После да си берат ядовете със сърдечно-съдовите заболявания.12:58 02.01.2022
40 Кое по точно
До коментар #4 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼":
Искате да Ви се коментира?Коментиран от #47
12:59 02.01.2022
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Hoho Boho
то в България да му мислят имунизираните, защото сме по-напред от Южна Африка по естествен имунитет.
/с тях имаме еднакъв процент ваксинирани/
13:00 02.01.2022
43 Оня
До коментар #20 от "1234":
Горкия,хахахах13:09 02.01.2022
44 GTi
13:10 02.01.2022
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Hoho Boho
"Поради ниското ниво на имунизираност, ситуацията в България е доста различна от тази в гореспоменатите страни"
Ваксинирани в България - 27,6%
Ваксинирани в Южна Африка -26,7%
Коментиран от #57
13:13 02.01.2022
47 🇧🇬БАЙ Х@Й‼
До коментар #40 от "Кое по точно":
Ами ако бяха ваксинирани с физиологичен разтвор статистиката щеше да е точно същата ‼️ Та въпросът е дали България е в КОНТРОЛНАТА група при експеримента или ваксините и физиологичния р-р имат еднакъв ефект ? А може и конференцията в Болцано да коментира някой ‼️Коментиран от #59
13:16 02.01.2022
48 Boxer EZ 3.0
До коментар #4 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼":
И това при условие, че ваксинираните масово не се тестват! Те за това и са се ваксинирали, за да избегнат тестовете! За да са коректни статистиките, трябва да показват от 30000 неваксинирани, колко са положителни и съответно от 1000тествани ваксинирани, колко са положителни! А не общо от 31000 теста! Няма да се учудя, ако при ваксинираните процента е далеч над 50%!13:21 02.01.2022
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 нннн
До коментар #22 от "не се":
А дали.да гласували за партии, които са против насилствената "доброволна ваксинация"? "Да имам акъла на българина, дето после му идва!"13:33 02.01.2022
51 Марионетка
13:41 02.01.2022
52 Сивата котка
13:44 02.01.2022
53 е х о
13:46 02.01.2022
54 Hoho Boho
"фактът че той е в България вероятно вече от доста време"
Как може едно вероятно събитие да е факт?
Факт е, че тоя вероятно може да спечели шестица от тотото. Ами щом е факт - да ходи да си вземе печалбата...
13:49 02.01.2022
55 Ковидясал
13:53 02.01.2022
56 Hoho Boho
"Предните дни във Великобритания регистрираха рекордни дневни бройки заразени."
"В същото време досега боят на хоспитализираните и тези нуждаещи се от интензивно лечение и кислород Е ДОСТА ПО–НИСЪК от преди. "
==
2)
"В България навлиза вариант, който е много по-заразен от предишните."
"Дори и да е малко по-нисо патогенен, високата му заразност с голяма вероятност ЩЕ ДОВЕДЕ ДО ГОЛЯМ БРОЙ тежки случаи по силата на очакваното му масово разпространение."
Ако 1) е ВЯРНО то 2) е ЛЪЖА
14:05 02.01.2022
57 Boxer EZ 30
До коментар #46 от "Hoho Boho":
Съществената разлика е в средната възраст. За съжаление тя не е в наша полза,Коментиран от #58
14:17 02.01.2022
58 Hoho Boho
До коментар #57 от "Boxer EZ 30":
Каква връзка има между средната възраст и фактът, че Омикрон заразява предимно имунизирани?Коментиран от #64
14:35 02.01.2022
59 Разума
До коментар #47 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼":
И логиката сочат, че първите боцнати може и да са хванали физиологичния разтвор, за което през лятото нямаше проблеми. От въвеждането на зеления паспорт за дискриминация, процента на починали варира между 5 и 30. Което ме навежда на мисълта, че истинските стойности са близо до 50. Но вече имаме нови пратки от боц и буст.15:04 02.01.2022
60 Ваксиниран1403
До коментар #2 от "Boxer EZ 3.0":
За антибиотиците сте прав в момента на всеки се изписва антибиотик без изобщо да се доказва имали вече развита бактериална инфекция и имали нужда от антибиотично лечение. В другите страни преди да се пребегне до антибиотик се правят изследвания изолира се причинител установява се неговата чувствителност и едвам тогава се назначава най-ефективния антибиотик с които ще се постигне максимален ефект при минимален лечебен курс и съответно минимални неблагоприятни последици за пациента. Колкото до ваксинирането не сте прав. Ваксинирането е единствено ефективно средство за справяне с епидемия. А сравнението ви с пожар и гасене с бензин е напълно не уместно най-малкото защото пожари се гасят с бензин. Подхода се нарича насрещно палене и е широко използван подход при поставянето под контрол на горските пожари.Коментиран от #70
15:11 02.01.2022
61 Ваксиниран1403
До коментар #4 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼":
При 28% процента ваксинирани някога(основано през полета на 2021 тоест педи повече от 8-10 месеца) е напълно нормално да има 25% заразили се водещи се ваксинирани. Реално хората с трета доза в нашата страна са под 4%, а това са хората защитени ефективно от заразяване. И да разликата е в рамките на статистическата грешка. При под 4% реваксинирани съответно 3% са защитените (28-25=3%).В това няма нищо нелогично. При положение че няма масова и високоскоростна реваксинация броя на защитените ефективно от заразяване спада и процента на ваксинираните някога които са се заразили се увеличава. В началото когато почнаха да обявяват процента на ваксинираните заразилите се този процент беше много по-малак, а преди да това е бил клонящ към нула но тогава тези информация не беше публикувана умишлено и целенасочено за да може да се спекулира и да се разколебават хората. Почнаха да я публикуват релно след като почна да изтича преприда на ефективна защита на ваксинираните през полета когато реално имаше масова ваксинация за кратко.15:14 02.01.2022
62 Ами ...
Коментиран от #63
15:20 02.01.2022
63 Ами ...
До коментар #62 от "Ами ...":
на здравната система. Мога обаче косвено. Ако приемем, че съотношението хоспитализирани/починали при "омикрон" е същото както при "делта", то хоспитализираните при "омикрон" вълната" ще бъдат от 3 до 6 пъти по-малко от тези при "делта-вълната". Всъщност тя ще пълен още по-варка, защото знаем, че "омикрон" протича значително по-леко от "делта".15:25 02.01.2022
64 Ваксиниран1403
До коментар #58 от "Hoho Boho":
Омикора избягва еднакво добре и естествения имунитет изгоден след боледуване.Отделно от това и естествения след боледуване и изкуствения имунитет след ваксинация са краткотрайни както при всички други респираторни вирусни заболявания.Когато разсъждаваш върху Южна Африка отита и нивото на тестване в тази стана и факта, че в момента там е разгара на лятото хората са на открито и всяко вирусно заболяване се разпространява много по трудно. Отчитай факта, че там бяха приложени мерки за ограничаване на епидемията. Беше въведен дори вечерен час.Да епидемичната вълна затихва вече при тях, но още е 50% от височината си, която беше абсолютен рекорд за страната от началото на епидемията .При това преминаване на вълната не стана седмици, а за месец, месец и половина.Коментиран от #65, #66, #75
15:32 02.01.2022
65 Ами ...
До коментар #64 от "Ваксиниран1403":
Имунитета при MERS (Sars-Cov-1), най-близкия роднина на Sars-Cov-2, беше установен 17 години след преболедуване. Статистика на повторно преболедувалите covid не се води, защото на практика няма такива. Което оборва предположението ти за краткотрайния естествен имунитет при covid . Само нов щам може да избегне естествения имунитет. "Омикрон" е мутация, не щам. В ЮАР са налични доста тропически (а и не само) заболявания, чието разпространение бележи пик именно през лятото. "Болния" сезон там е именно лятото. Ти разбира се, не си бил в Южна Африка и не знаеш, че именно през лятото, хората там избягват да бъдат на открито през по-голямата част от деня. Имат си там една поговорка: "Слънцето убива". Така, че и третото ти предположение е невярно. От друга страна е очевидно, че "омикрон" добре се справя с имунитета придобит посредством "ваксините". И това е напълно очаквано. Именно "ваксините" са мутагенния фактор, който принуждава Sars-Cov-2 да се изменя.Коментиран от #68
16:06 02.01.2022
66 Hoho Boho
До коментар #64 от "Ваксиниран1403":
И в Австралия е лято. Виж им графиката...Сравни им процента ваксинации с този на Южна Африка
Авторът на статията казва, че с Омикрон се зарзяват предимно ваксинираните.
В Южна Африка ваксинираните са малко - и заразените са малко за разлика от Австралия,
ваксинирани 77%, заразени на 31.12 - 32000.
Всичко това доказва, че тезата на автора е вярна.
Заразяват се предимно имунизираните, от което следва, че неимунизираните почти не се заразяват.
Можеш да видиш Гърция и България - две съседни държави; много българи посещават Гърция и гърци - България
...И какво се вижда? Гърция 40 000 заразени на ден...
Коментиран от #67
16:15 02.01.2022
67 Ваксиниран1403
До коментар #66 от "Hoho Boho":
Изчакай още две-три седмици и после сравнявай Гърция с България. В Гърция омикрон е доказан преди близо месец в България едва от днес. А защо не сравниш нивото не тестване в Австралия с това в Южна Африка. Ако не правиш много тестове е напълно нормално и да не откриваш много случаи, но това изобщо не значи че ги няма. Ако вземеш някоя от още по-изостаналите стани от Африка ще заявиш, че там изобщо няма корона вирус, но това изобщо не е така. Просто Южна Африка е сред най-развитие страни от Африка и проблема там е най-видим, в другите много по-изостанали страни просто няма как да има статистика да се правят тестове или да има болници, че да могат да се препалват и да се констатира наличието на някаква епидемия.16:42 02.01.2022
68 Ваксиниран1403
До коментар #65 от "Ами ...":
Това, че боледувал от сегашния вирус не може да се разболее повторно го разясни на тези които го изкараха повторно вече знам за 33 случая на познати. Преди четири месеца бяха 14, а преди шест месеца бяха само 10. Познавам и един които преди два месеца се зарази за трети път даже. Ако някои очаква доживотен имунитет срещу респираторен вирус без значение дали естествен или изкуствен е просто наивен. Ако имаше такава нещо от грип всеки щеше да боледува само веднъж в живота си или щеше да се ваксинира еднократно.Коментиран от #71
16:47 02.01.2022
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Boxer EZ 30
До коментар #60 от "Ваксиниран1403":
Цитирах доц. Петър Атанасов от ковид отделението на Пирогов.Имаше едно време, някога там преди 2 години, едно правило, че когато не си здрав не може да се ваксинираш против каквото и да е. В момента имаме 100 000 активни случая. Според проф. Витанов, скритата заболеваемост е 4-5 пъти над официалната. Сега имаме около половин милион българи които знаят или не знаят, но са заразени. Според мен в такава ситуация, най-малкото е случите на починалите между двете игли трябва да се следят зорко и да се оповестяват отделно в статистиката, което знаем , че упорито не се прави, което е престъпна безотговорност към общественото здраве!
Коментиран от #72
19:15 02.01.2022
71 Boxer EZ 30
До коментар #68 от "Ваксиниран1403":
Това е вярно! Аз го преболедувах "нелегално" декември 2020 г, със згъба на обоняние, задух и т.н. за 5 дни у дома. После официално доказано още веднъж, през декември 2021, но много по-леко, като лека настинка. Моята имунна система отреагира адекватно на два пъти и не виждам смисъл да се ваксинирам с нещо което най-малкото, доказано ми е излишно.Според Путин, повторно заразяване има при 1% от преболедувалите и 3-4% при ваксинираните ( с руската ваксина). Каза го на 55та минута от годишната му пресконференция.
Според проф. Кантарджиев процента на преболедувалите повторно е 7-8%.
Коментиран от #73, #74
19:28 02.01.2022
72 Ваксиниран1403
До коментар #70 от "Boxer EZ 30":
Ваксинирането на вече заразен човек без симптоми не представлява никакъв повишен риск за самия него. По-скоро опасността е в това, че ако той по- късно появи симптоми или неговото състояние стане тежко или почине вследствие на вируса има склонност в обществото това да се преписва на ваксината. Реалната причина обаче е заболяването. Ковид е коварен защото понякога дори и при леко боледувалите и даже при безсимптомно преболедувалите понякога се получават сериозни усложнения и понякога дори и умират.Коментиран от #93
19:33 02.01.2022
73 Ваксиниран1403
До коментар #71 от "Boxer EZ 30":
Вероятността за по-тежко повторно боледуване е малка, но не е нулева. Зависи и от моментното състояние на човека при повторното заразяване. Спаднат ли ти антителата и срещнеш ли се с вируса ще се разболееш вече от това какъв клетъчен имунитет имаш и как функционира в момента имунната ти система зависи колко тежко ще боледуваш, но ще боледуваш и ще си заразен. Може и да го изкараш като хрема за два дни наистина, но може и да стигнеш до респиратор в болница, а от там шанса за оцеляване не е никак голям. Това, че си боледувал вече не ти гарантира нищо повече от по-големи шансове, но всичко е индивидуално и зависи от конкретното ти моментно състояние.Лично аз нямам никакво намерение да позволя антителата ми да спаднат въобще никога. Затова аз ще се реваксинирам периодични непрекъснато, а няма да боледувам периодично и да разчитам на това, че няма да е тежко. Вече си чакам четвъртата и ще си я сложа без грам съмнение или колебание.Коментиран от #77
19:47 02.01.2022
74 Ваксиниран1403
До коментар #71 от "Boxer EZ 30":
Процент на повторно преболедувалите може да се дефинира коректно само за даден период от време след първото боледуване. В началото този процент е клонящ към нула и става дума само за хора с проблеми с имунната система които не са изградили никакъв имунитет, но с напредването на времето от първото боледуването процента на повторно заразилите започва да нараства драстично и след определено време практически става клонящ към 100%.Казано с други думи естествения имунитет не позволяващ заразяване срещу този вирус като и срещу другите респираторни вируси е краткотраен. Повторното боледуване изобщо не е изключени, а си е правило и в това няма нищо странно или неочаквано.Коментиран от #79
20:01 02.01.2022
75 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #64 от "Ваксиниран1403":
Ако омикрон е Вариант на Сарс коВ2 - ковид19 той не може да пробие КлЕтъчен имунитет на преболедувал!!!това е аксиома.При положение ,че Омикрон е нов Щам то всички ще го преболедуват,но тези с Естествения имунитет имат по голяма вероятност да го преболедуват успешно отколкото ти!това също е аксиома!не се впечатлявай толкова !не съскай ами почини си малко от писане! ще има да си пишем до 24г.дотогава ще има и нов щам!Хората владеещи РЕДА....Създават Безредие...научи се да бъдеш Кратък и ясен.В логореята идеите на мисълта ти се губят!Коментиран от #76, #78
20:08 02.01.2022
76 Плитко Чуващ
До коментар #75 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Казах вече, хората ти се подиграват от 09/09, а други от по-рано. Не може да сравняваш , отминаваща делта в Бг и върлуващ омикрон в Англия. Все едно да сравняваш неваксинираният Бг гражданин , с 3 пъти вакасната си щерка. Кой е слуга на англосаксонците? Веднага казвам - 3 х вакса. А кой е карикатура? Шахмат-ЪТ.20:19 02.01.2022
77 Ами ...
До коментар #73 от "Ваксиниран1403":
След като имаш такава богата информация за повторно преболедували, бързо прави научно съобщение. Може и нобелова награда да грабнеш. 😀 Ето, главния лекар на covid отделението в "Пирогов", 2000 души наблюдава и няма и няма повторни случаи. Но при теб е друго. Хвани звездния миг. 😀 Шапка ти свалям на познанията, о корифей на имунологията. 😀 Подържай си високи антителата, също като хората болни от автоимунни заболявания. Е, те не са го направили по свой избор, за разлика от теб. 😀 Дали си се изследвал за антитела срещу полиомиелит? (Предполагам, че си ваксиниран, както повечето съвременни хора.) Тетанус? Дифтерия? Нямаш антитела? Ужас! А ако се разболееш?! 😀 Я бързо да се реимунизираш, че без антитела за къде си?! 😀Коментиран от #81
20:22 02.01.2022
78 Ваксиниран1403
До коментар #75 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Клетъчен имунитет не може да предпази от заразяване при респираторните вируси. Срещу тези вируси защита от заразяване са само антителата. Именно заради това срещу такива вируси няма и никога не може да има доживотен имунитет осигуряващ защита от заразяване. Това казва имунологията. Това, че твоята аксиома гласи друго не я прави вярна. Повторното боледуване е повсеместно и масово, а не изкушение което доказва, че и тази ти теория не издържа проверката на времето. Аксиомата се оказва, че е такава само в твоите представи. Разликата между вариант и щам е по-скоро нещо съвсем условно и свързано с натрупване на определен брой мутации определящи чувствителни разлики в поведението на вирусите и тяхното проявлениеКоментиран от #80
20:22 02.01.2022
79 Ами ...
До коментар #74 от "Ваксиниран1403":
Само да питам, това твои умотворения ли са или са базирани на някакво проучване? Ако е второто, къде е публикувано, кога и от кого? 😀20:26 02.01.2022
80 Ами ...
До коментар #78 от "Ваксиниран1403":
Боже, каква глупост. 😀 Я да ми споделиш, някой оцелял от белодробна чума (смъртоносно респираторно заболяване), колко пъти още може да се разболее? 😀Коментиран от #83
20:30 02.01.2022
81 Ваксиниран1403
До коментар #77 от "Ами ...":
Хайде докарахме до поредната теория от социалните мрежи как високите антителата предизвиквали автоимунни заболявания. Вместо да вярваш на всяка глупост от там вземи се потърси информация от някое достоверно място. Сега информация има колкото искаш и е лесно достъпна, но достоверната такава в социалните мрежи изключение. Почети малко за автоимунните запоявания. После можещ и да разбереш, че от антитела до антитела разликата е огромна. Антитела към несвойствен за човешкото тяло белтък в каквато и да е концентрация по-никакъв начин не могат да навредят никога, а евентуално може само да помогнат. Тук правилото е колкото повече толкова по-добре, а ако са с още пои голяма концентрация още по-добре. Ако беше почел повторното написано от мен щеше да видиш че сам казал че в огромна част от случаите повторното боледуване потича по-леко. Съответно няма и логика тези случаи да стигат до лекаря от Пирогов, но това не значи че тези хора не са се заразили повторно и не са заразявали и други хора при своето повторно боледуване. Кое от изброените от теб заболявания е точено респираторно вирусно, че правиш аналогия с ваксинацията срещу тях. Никъде не сам казал, че не съществува доживотен имунитет срещу вирусни заболявания, а само че няма такъв срещу респираторните вируси. От вируси до вируси разликата е огромна. Колкото има доживотен имунитет срещу грипа или другите корона вируси причиняващи обикновената настинка толкова може да има такъв имунитет и срещу корона вирусаКоментиран от #82
20:59 02.01.2022
82 Ваксиниран1403
До коментар #81 от "Ваксиниран1403":
Колкото има доживотен имунитет срещу грипа или другите корона вируси причиняващи обикновената настинка толкова може да има такъв имунитет и срещу корона вируса причиняващ настоящата епидемия. Имунологията обяснява защо това е така.21:00 02.01.2022
83 Ваксиниран1403
До коментар #80 от "Ами ...":
Първо се научи да правиш разлика между вирусно и бактериално респираторно заболяване и после прави сравнения. Когато Yersinia pestis причиняваща чумата стане вирус във въпроса ти може и да се появи някакъв смисъл.Коментиран от #84
21:17 02.01.2022
84 Ами ...
До коментар #83 от "Ваксиниран1403":
Ти пишеш, че няма траен имунитет срещу респираторни забоявания. Попитах за едно такова. 😀 После си започнал да уточняваш, че си имал предвид вирусни такива. Но добре, колко пъти може да се разболее човек от MERS? 😀 Никъде не пиша, че високите нива на антитела водят да автоимунни заболявания. Пиша, че са характерни за хората с автоимунни заболявания. До какво ще доведат изкуствено поддържаните високи нива на антитела, в продължение на две години, тепърва ще се разбере. Та не е зле да се научиш да четеш написаното, а не това, което си мислиш, че е написано. 😀 Преди да философстваш за конспиративни теории, се попросвети какви други компоненти има човешката имунна система, освен хуморален слой, към който принадлежат антителата. Що се отнася до лекаря в "Пирогов", той употреби думичката "проследявам". Така, че не само има логика повторните случаи да стигнат до него, но би следвало да се очаква това да стане. Но ти с твоите 30 случая, спокойно можеш да направиш дисертация. 😀 Но пък срещах британско проучване за повторно заболяване сред медици. Бяха изследвани 17 предполагаеми случая и нито един не се доказа. Хипотезата, че повторно боледуващите го карат леко и не търсят медицинска помощ, също не издържа. В някой случаи това би било възможно, но не във всички. Най-малкото хората с хронични заболявания, намиращи се под лекарско наблюдение, щяха да бъдат диогностицирани. И наистина има такива случаи. ЕДИНИЦИ. С тежки, хронични заболявания, компрометирали имуннатаКоментиран от #88
22:26 02.01.2022
85 Ами ...
Коментиран от #91
22:40 02.01.2022
86 Ваксиниран1403
23:48 02.01.2022
87 Hoho Boho
Що за ваксина е този препарат, който го набучиха на баламите, щом не може да осигури имунитет за повече от два месеца.
Забележка: Препаратът даже и имунитет не осигурява, защото ваксините не предпазват от заразяване, както твърди рекламата... ама карай
Коментиран от #90
23:50 02.01.2022
88 Ваксиниран1403
До коментар #84 от "Ами ...":
И преди да кажеш, че има вирусни заболявания при които има доказано доживотен имуните да ти обясня защо е така.Клетъчния имунитет не при всички вируси гарантира невъзможност за повторно боледуване.При вируси за които времето на започването на репликаците след заразяването е значително по-голямо от времето за синтезиране на антитела действително клетъчния имунитет е напълно достатъчен да те защити от повторно заразяване, но при вирусите с по-къс период каквито са всички респираторни вируси до един нямали налични антитела въпреки, че имаш клетъчен имунитет пак ще се заразиш и боледуваш. Защото докато организъма ти произведе нави антитела и те достигнат концентрация която да е ефективна да неутрализира проникналите вируси вече има достатъчно заразени клетки които са произвели нови вируси и процеса е лавинообразен и ти боледуваш. Да при наличие на клетъчен имунитет вероятността за тежко боледуване намалява драстично много, но и това не абсолютна гаранция, защото не се знае дали точно в този момент имунната ти система ще е в идеална кондиция и ще се справи бързо и ефективно с болестта. Дори и една банална настинка нарушава нейната кондиция и ако това съвпадне със заразяване и с този вирус нещата може да се усложнят жестоко Това е и причината макар и рядко при повторното боледуване при някои потичането да е дори по-тежко от първоначалното боледуване.Но самото повторно боледуване не е изкушение, а е правило и големия брой повторно заразили се вече доказва тКоментиран от #89
00:05 03.01.2022
89 Ваксиниран1403
До коментар #88 от "Ваксиниран1403":
Това е и причината макар и рядко при повторното боледуване при някои потичането да е дори по-тежко от първоначалното боледуване.Но самото повторно боледуване не е изкушение, а е правило и големия брой повторно заразили се вече доказва това.При този вирус и при всички други вируси от тази тип клетъчния имунитет не може и не пази от повторно боледуване. Пазят само антителата, но те трябва да се подържат високи непрекъснато това става само по-два начина единия е периодично докато още не са спаднали много антителата да се срещаш със вируса, но поемайки безобидни вирусни натоварвания които могат да бъдат неутрализирани успешно от наличните неутрализиращи антитела или с периодична реваксинация. Втория начин е по-безопасния и сигурния. Спаднат ли ти антителата и срещнеш ли се с вируса ще се разболееш вече от това какъв клетъчен имунитет имаш и как функционира в момента имунната ти система зависи колко тежко ще боледуваш, но ще боледуваш и ще си заразен.00:06 03.01.2022
90 Ваксиниран1403
До коментар #87 от "Hoho Boho":
Всяка ваксина пази като от заразяване така и от боледуване, но с определени ефективност за всяко от нещата.Освен това тази ефективност не константна, а с времето спада и затова има период на ефективна защита. Никога е нямало и никога няма да има ваксина с 100% ефективност. Срещу респираторните вируси какъвто е този ефективностите на ваксините не толкова голяма и имунитета е кратък.Няма как ваксина каквато и да е тя да създаде дълготраен имунитет към вирус към който и естествения имунитет получен след преболедуване е краткотраен.00:09 03.01.2022
91 Ваксиниран1403
До коментар #85 от "Ами ...":
Риск винаги има макар и рядко и повторно по тежко боледуване се случва. О освен това всеки заразил се и разпространява вируса, а ваксините ограничават това макар че това с ефективност зависеща и от конкретния вариант на вируса които се разпространява с дадения момент. Човек който не се е заразил няма как и да заразява. Така че има смилал и извън икономическия който е безспоренКоментиран от #92
00:16 03.01.2022
92 Буха ха
До коментар #91 от "Ваксиниран1403":
Когато избухна епидемията, всички експерти в един глас тръбяхте че ваксината ще ни предпази до края на живота. След това измислихте че трябва един бустер, а сега май направо обърнахте палачинката и твърдите че ефектът от ваксините и бустърите е временен, т.е. са необходими периодични реваксинации. На всичкото отгоре не се ангажирате с гаранции че реваксинациите ще ни предпазят от новите щамове. Тогава защо продължавате с бустери за старите щамове които не изобщо не предпазват от новите щамове? Не е ли логично да започнем нова поредица от ваксинации, реваксинации и бустери срещу Омикрон? И като излезе Епсилон, зануляваме предишните боцкания и като в песента “Эх, раз, еще раз, да еще много-много много раз, ну сдавай сначача...”07:37 03.01.2022
93 Boxer EZ 3.0
До коментар #72 от "Ваксиниран1403":
Според моята лична статистика (мрачна и черна), ковид е четири пъти по-опасен от ваксините. Съответно нямам нито един познат ваксиниран и починал от ковид ( 100% ефективност). Така че който го е страх само от ковид и си мисли че може да умре само от ковид, вече се е ваксинирал. Но който има предвид и другите болести, които ваксините могат да отключат, е естествено да се дърпа. Допълнително недоверие предизвика и факта, че никой не си прави труда да провери има ли връзка с ваксините (замитане под килима на случаите на пострадалите след ваксинация). За сега статистиките са в полза на ваксините, защото наблягат само на ковид и са краткосрочни!10:01 03.01.2022
94 Имунолог
14:23 03.01.2022