1 3333

Какво да правим и да НЕ правим с овесените яки

  • овесени ядки-
  • овес-
  • закуска-
  • плодове-
  • сушени плодове-
  • мляко

Правилното приготвяне на овесените ядки ще ни помогне да избегнем редица проблеми с храносмилането и нивата на кръвната захар

Какво да правим и да НЕ правим с овесените яки - 1
Снимка: Shutterstock

Овесените ядки се нареждат сред най-здравословните избори, които можете да направите за закуска. Те обаче могат да са както здравословно и правилно приготвени, така и неправилно, което да доведе до проблеми със здравето или най-малко стомашно раздразнение. Всичко зависи от това какви овесени ядки избирате в магазина, четете ли внимателно етикетите за добавени съставки, с какво поднасяте овесените ядки. Не мислете, че щом овесените ядки по същество са здравословни, значи можете да ги „украсите“ с течен шоколад за закуска, съветва az-jenata.bg.

Здравословно: накиснете овесените ядки за цяла нощ

Един от полезните начини да консумирате овесени ядки е да ги оставите да се накиснат в кисело или прясно мляко през цялата нощ. Друг начин, по който да знаете, че са приготвени правилно, е да ги сварите добре. След като набъбнат, те освобождават здравословните си елементи и стават приятни и вкусни за ядене. На сутринта добавете пресни плодове и ядки по избор, може и малко фъстъчено масло или любим тахан. Приготвени по този начин, овесените ядки имат свойството да балансират кръвната захар, което предпазва от диабет тип 2.

Нездравословно: добавяне на захар и други сладки декорации

Мисълта, че ядете овесени ядки може да ви накара да си мислите, че щом са здравословни можете да ги ядете във всякакви форми без угризения. Това понякога кара човек да ги украси с малко течен шоколад или захар. Всъщност това са едни от най-нездравословните избори, които можете да направите. Добавянето на сладки щрихи към овесените ядки ги прави още по-висококалорични, с още по-висок гликемичен индекс и обезсмисля консумацията им. Овесените ядки сами по себе си съдържат естествени захари и въглехидрати. Добавянето на още захари товари организма с излишни калории и повишава кръвната захар.

Здравословно: цели овесени ядки

В търговската мрежа можете да откриете голямо разнообразие на овесени ядки във всякакви форми – пълнозърнести, цели, рафинирани, фини и други. Най-здравословният избор е да предпочетете цели или пълнозърнести овесени ядки, които не са пречистени и не са преминали някаква рафинираща обработка. Така в тях се запазват протеините и фибрите, които имат огромно здравословно значение.

Нездравословно: ядете овесени ядки без протеин

Тъй като овесените ядки са много, много богати на въглехидрати, те товарят организма и карат панкреаса да освобождава големи количества инсулин. Ако редовно консумирате големи количества въглехидрати и захари, трябва да знаете, че това може да ви постави в риск от инсулинова резистентност и диабет тип 2 с времето. Протеините, от друга страна, имат свойството да забавят усвояването на въглехидратите и захарите, като стабилизират нивата на кръвната захар. Добавяйте протеини към закуската си с овесени ядки – бадеми, лешници, фъстъци, кисело мляко. Те ще имат положително въздействие и спрямо сърдечносъдовата система, намалявайки холестерола.

Здравословно: добавете мляко към овесените ядки

Вместо да добавяте някаква друга подсладена течност или напитка към овесените ядки, по-добре е да предпочетете неподсладено кисело или прясно мляко. То е богато на калий и калций, които държат кръвното налягане и кръвната захар под контрол.

Нездравословно: сушени плодове в овесените ядки

Сушените плодове са превъзходни на вкус, наситено сладки и леко кисели. Чудесен вариант са за обогатяване на закуската с овесени ядки и неслучайно са така изкушаващи. Някои производители ги добавят директно в пакетите с готови смеси за закуска. Те обаче не са особено здравословен избор, защото често са подправени със захар, а и сами по себе си са много наситени с естествени плодови захари. Честата им консумация и редовното им добавяне в овесените ядки повишава риска от напълняване, затлъстяване, отключване на инсулинова резистентност, диабет тип 2.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 9 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Рошко

    2 0 Отговор
    Якии, 🤔🤔🤔🤔от овес ли се правят иииии😂😂😂😂😂
  • 2 Не ям такива

    2 0 Отговор
    щуротии. И не закусвам, и не обядваме, само вечерям сурови зеленчуци. Е, от време навреме припадам, ама се свиква (въпреки синините). Сега си давам сметка, че Съдбата ме подготвя за светлото бъдеще. Не съм луда (де да бях), но бих искала да съм мъртва вече.
  • 3 За пореден път

    4 0 Отговор
    Като начало - да не ги ядем.