Last news in Fakti

11 Юни, 2024 17:15 1 283 3

Ето как да превърнете ходенето в ефективна тренировка

  • ходене-
  • тренировка-
  • отслабване

Редувайте темпото 

Ето как да превърнете ходенето в ефективна тренировка - 1
Снимка: Shutterstock

Ходенето е полезно. То е здраве не просто защото е вид движение, а е най-естественото движение, за което човешкото тяло е създадено. Ходенето е подходящо за всички хора и възрасти, що се отнася до вид тренировка, особено когато се налага двигателен режим с цел отслабване.

Можете да превърнете ходенето в своя любима и ефективна тренировка с някои специални подобрения. Ето как.

Опитайте различни движения с ръцете

Когато ходите, ръцете ви следват естествения ход на краката. Не се замисляме как точно размахваме ръце, докато ходим, защото това е продиктувано от природата. За да направите ходенето ефективна тренировка, можете да включите различни махове на ръцете встрани и нагоре, които да допринесат към общия калориен разход. Както знаем, всяко движение изисква изгаряне на калории, така че давайте!

Забързайте темпото

Опитайте се да наподобявате спортното ходене – ритмично, балансирано и забързано. То ще ви помогне да изразходите още повече енергия.

Започнете да броите

За да превърнете ходенето в тренировка, следете разстоянието, което сте изминали. Това става най-лесно, като започнете да броите крачките си. Можете да използвате крачкомер (устройство) или приложения за телефон, които измерват направените крачки за определен период от време.

Редувайте темпото

Докато ходите, опитайте да редувате умерен ход със забързан. Този начин наподобява джогинг, редуван със спринт, но в по-лека форма. Така изгаряте повече калории и тонизирате мускулите.

Добавете наклон

Ходенето по наклон е допълнително натоварване, което изгаря повече калории и действа като кардио тренировка. Катерейки се по наклон, вие се задъхвате повече, което ускорява пулса и топи мазнини.

Ходете с тежести

Допълнителното тегло, което пренасяте с тялото си, помага за подобряване на тренировката ви. Така комбинирате кардио със силова тренировка.

Дишайте с корема

Докато ходите, опитайте да изпълвате корема си при поемане на въздух. Дишането с диафрагма позволява на кислорода да достигне до всички натоварени мускули, като по този начин се увеличава издръжливостта и ефективността на тренировката.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Скоро

    2 1 Отговор
    Докато си карах кабриото сред планинските красоти, искрено се радвах на ходещи и тичащи хора...
  • 2 Ходенето

    6 0 Отговор
    То е тренировка, само когато е по-бързо от обичайното. Не тичане. Тичането не е полезно. Товари твърде много колената. Бързо ходене, водещо до загряване. Бройте си не километрите, а крачките. На четири или на осем. 30 минути такова ходене и всичко ще е наред. Може да го използвате когато отивате към спирката, към магазина или другаде, но не с тежести. Ако ще имате багаж гледайте да е раница на гърба, плътно по вас. Движение му е цаката.
  • 3 Баба Гошка

    0 0 Отговор
    Аве какво ходене ве, ей? Инам ел тротонетка и за нула време стигам от А до Б. И после пак по гръб. Ходенето не е полезно. Изморява. Плуването е по-полезно и релаксиращо.