Инцидент, в който участват пожарникар и катастрофирала Tesla Model Y, подчертава рисковете за безопасността, свързани с вградените, задвижвани с електричество дръжки на вратите – дизайн, който вече е широко разпространен в много електрически автомобили. Когато електрическата система на Tesla спряла да функционира при катастрофата, един от пътниците, който е бил в съзнание, остава заклещен вътре, защото дръжките на вратите не сработват.
Макар този дизайн, който се използва и в автомобили като Ford Mustang Mach-E, Nissan Leaf и Kia EV6, често да бъде хвален за външния си вид и аеродинамичните си предимства, той може да създаде опасна ситуация в случай на авария. Въпреки че повечето от тези автомобили имат ръчно задействане на вратите, много хора не знаят къде се намира то и как да го използват. По-голямото притеснение е за пътниците, които са в невъзможност да се справят сами с механичното задействане.
В отговор на тези проблеми, свързани с безопасността, вече ви споделихме, че Китай обмисля забрана на вградените дръжки на вратите, което може да принуди автомобилните производители да използват поне частично разположени външни дръжки и механични вътрешни механизми за отваряне. Макар да не е идеално решение, такава регулация може да окаже значително влияние върху глобалния дизайн на автомобилите, като се има предвид важността на Китай като пазар. Освен Китай, още няколко държави също обмислят подобни стъпки, за да увеличат безопасността при инциденти
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Браво
13:32 15.09.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Гост
13:42 15.09.2025
4 АГАТ а Кристи
А едно време - ръгнеш манивелата в Московеца, па въртиш, въртиш, въртиш...
Изправиш се, избършещ чело с обратното на ръкава и при следващото завъртане, ако Москвето е милостиво - вземе, че запали. А ти се огледаш гордо, за да видиш колко комшиики си смаял...
13:50 15.09.2025
5 Хзспцдпзпз
Всичкото меринджеи и безбройните "отговорници по безопасност и качество" къде спаха, че изобщо са одобрили такъв дизайн? Отговорът ми е ясен, ама откога пък мнението на масовия потребител стана толкова важно?
Коментиран от #7
14:01 15.09.2025
6 Баба Гошка
14:30 15.09.2025
7 Отговарям:
До коментар #5 от "Хзспцдпзпз":
Защото гъзарията няма почивен ден! Хич не ми е мъчно за заклещеният!Коментиран от #11
14:48 15.09.2025
8 Оня с коня
Коментиран от #10
15:57 15.09.2025
9 бай Даньо
18:32 15.09.2025
10 ЕС е виновен
До коментар #8 от "Оня с коня":
Щото в страна-членка е така ... (Кипър)11:20 16.09.2025
11 сотко
До коментар #7 от "Отговарям:":
Не е само въпроса в дизайна или гъзарията. Почнаха да ги слагат тия гейски дръжки уж да намалява въздушното съпротивление при при по-висока скорост (друг въпрос е че то няма къде да се развие скорост). Само че ако толкова ги интересува по-високия разход, най-вече при електричките, що произвеждат предимно СУВ модели. Другата простотия е скапани гуми с ниско съпротивление - икономията може да излезе доста солена така.15:08 16.09.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.