Спирачен път, страничен контрол, управление – Гумите са по-важни за безопасността на шофиране от която и да е система за подпомагане, тъй като те гарантират, че превозното средство може да прехвърли всички динамични движещи сили върху пътната настилка по най-добрия възможен начин. За да се постигне това, те трябва да отговарят на компромис от много различни критерии, което само по себе си е предизвикателство.
Към това се добавят и сега високите изисквания за комфорт и въздействието върху околната среда на микропластмасите, които са включени в рейтинга на ADAC от 2023 година. Въпреки това, променливите пътни условия през сезоните надвишават възможностите за компромис дори на най-прецизния инженерен продукт. Поради тази основа зимните гуми все още се предлагат и няма индикации, че това ще се промени скоро.
Общо измерение за средната класа
Вече традиционният тест за зимни гуми на ADAC през 2025 година включваше 31 гуми с размер 225/40 R18. Той включваше тестове за шофиране на сухи настилки в Италия, тестове за мокри и ледени настилки в Хановер и тестове за сняг в северната част на Финландия. Размерът беше избран, защото е подходящ за много компактни и средноразмерни автомобили, като Audi A3, BMW 1 Series, Mercedes A-Class, Opel Astra, Skoda Octavia, Toyota Camry, VW Golf и много други.
Исторически голямото тестово поле би трябвало да помогне да се изясни, наред с други неща, дали така нареченият бюджетен сегмент вече е научил нещо ново. Преди всичко, трябва да се разбере, че все още не правите грешка, ако се придържате към скъпите качествени продукти. Добрите гуми могат да отговарят на много различни изисквания едновременно. Това прави тяхното разработване и производство сложно и скъпо. В сравнение с техните характеристики обаче, евтините гуми са твърде скъпи. Да не говорим за риска от повреда на превозното средство или здравето на участниците в движението.
Само шест гуми са „добри“
От 30 гуми само шест са „добри“, дванадесет са препоръчани само в ограничена степен от експертите и са оценени като „задоволителни“. Почти половината от тестваните гуми са се провалили с оценка „не се препоръчва“. Въпреки че някои от тях са постигнали доста добри резултати по определени критерии, никоя от тях не е успяла да изпълни противоречивите цели, които могат да възникнат при различни пътни условия.
Дори най-добрата гума не постигна най-високата оценка. Тестовите инженери дадоха на Goodyear UltraGrip Performance 3 „добра“. Силата ѝ се крие в доброто ѝ представяне на мокра настилка, което е най-често срещаното зимно пътно състояние в Централна Европа, дори преди да завали сняг, поради което това е основният критерий с най-висока оценка от 40 процента. Ето и пълния списък.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Георги
10:01 14.10.2025
2 Мерси за измамите
10:07 14.10.2025
3 Аахахах
Коментиран от #14
10:08 14.10.2025
4 Механик
А защо се допускат на пазара всички останали модели ? Нали ДЪРЖАВАТА уж мисли за "нашата безопасност"???
10:19 14.10.2025
5 карчи
Коментиран от #39
10:25 14.10.2025
6 Историк
10:36 14.10.2025
7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Със зимни Корморан нямах проблеми в 10см сняг на проходи и планински терен.
Купих ги след като с Мишелин Алпин буксувах на ДВА см сняг❗
Коментиран от #27
10:40 14.10.2025
8 дедо..
Коментиран от #12
10:43 14.10.2025
9 име
Коментиран от #11
10:46 14.10.2025
10 Кирил
10:46 14.10.2025
11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #9 от "име":
"Тестът бе с гуми с размер225/40 R18.
Размерът беше избран, защото е подходящ за много компактни и средноразмерни автомобили,
като Audi A3, BMW 1 Series, Mercedes A-Class, Opel Astrа...."
Тези верно ли са масово с 18-ки 🤔🤔🤔
Коментиран от #25
11:05 14.10.2025
12 Гост
До коментар #8 от "дедо..":
От две години карам с едни украински, за такива ги дават уж .Малко грубоватички изглеждат, нито сняг,нито дъжд им се опират вече две зими.11:15 14.10.2025
13 Край
Кола до 200 к.с. нормален шофьор, които не живее в Чепеларе или Самоков и не е заклет скиор - всесезонни гуми. Сменя ги на 3-4 г. изтъркани и пак с нови всесезонки. И зимата никога не го изненадва и винаги е със сравнително нови гуми. А и не се реди по гумаджиинци да му обясняват гумаджииски мъдрости как "зимни джапанки няма".
Коментиран от #16
11:47 14.10.2025
14 ои8уйхътгрф
До коментар #3 от "Аахахах":
Ами то за зимната гума у ивропътъ в последните 10 години най-важното е как се държи в граничните градуси около нулата- тоест на мокро и на киша... Строго зимни гуми, че и с шипове се ползват по Скандинавието и в Русия...Гледам цените и виждам Конти за 321лв. и Матадор за 169лв. (моделите от таблицата), но 17 цола като за моята кола... Как аджеба шъ мъ убедите да платя двойно повече за някакви "премиум" гуми като дори и по таблицата разликите са минимални в поведението и реална разлика никой няма да усети...
11:53 14.10.2025
15 007 лиценз ту кил
Иначе едно време един царвул, викаше стар Мишелин няма, купуваше регенерат и го караше още 10 години.
Коментиран от #20
11:57 14.10.2025
16 ои8уйхътгрф
До коментар #13 от "Край":
На теория- да, на практика- според зависи... Ако живееш в голям град и НЕ ходиш по села и паланки като завали сняг- с 2 ръце и 3 крака съм ЗА всесезонките... Ако обаче все пак ходиш по села и паланки като завали сняг- 2 комплекта гуми с джанти среден клас щото на втората зима всесезонките на сняг не стават за нищо...Коментиран от #28
11:59 14.10.2025
17 Вълкорак
12:00 14.10.2025
18 редник
Следващите гуми вече ще са всесезонни - смяната е губи време и пари, а зимите са меки и почти няма сняг...
12:01 14.10.2025
19 Ганчо тариката
12:02 14.10.2025
20 Гумаджията
До коментар #15 от "007 лиценз ту кил":
И ти му поверява а, агънцето ми тоКоментиран от #21
12:04 14.10.2025
21 007 лиценз ту кил
До коментар #20 от "Гумаджията":
Както казах, проблеми нямам. Карам ги докато се изтърка мекия каучук най-отгоре и ги хвърлям, грайфер не меря.Коментиран от #22, #23
12:11 14.10.2025
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 ои8уйхътгрф
До коментар #21 от "007 лиценз ту кил":
Чак и сам си вярваш като лъжеш... Иди на доктор, положението ти ще става все по-лошо...Иначе да, гумаджията ще ти каже "купуваш боклуци и ги сменяй по-често"... Щото ще ги смениш при него... И ще ти вземе парите... Онзи ден спуках гума на джипката, скромни 19 цола- монтаж, демонтаж, лепенка, баланс, 20 минути време и 35лв. излезли от джоба ми... Без лепенето цената за смяна е 25лв. на гума... Евтини 19-ки ще ми спестят не повече от 200лв. общо спрямо средният клас гуми с които карам... И като ги сменя след 2 вместо след 3г. каква е ползата? За 6 години ще купя 3 комплекта китайци и ще ги сменя 2 пъти или ще купя 2 комплекта нормални гуми и ще ги сменя един път- китаеца губи по всички параграфи...
12:59 14.10.2025
24 Сър Мастър Бейтс
13:08 14.10.2025
25 Не са,
До коментар #11 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
само най0високите им нива на оборудване и то са такива ЛЕТНИ терлици. При някои като БМВ примерно, ако си взел М-Пакет, дори не можеш да сложиш по-малък размер (заради дисковете). Подозирам, че при МБ и Ауди е подобно, ако си взел ЕС-лайн или АМГ пакет.13:12 14.10.2025
26 Луд
14:02 14.10.2025
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Дедо Ви
До коментар #16 от "ои8уйхътгрф":
От 15+години съм решил проблема "смяна летни/зимни" просто сменям колите при нужда.....имам 3.. 2 от които 4х4............Коментиран от #29
14:21 14.10.2025
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 София
19:07 14.10.2025
36 Кочо Честименски
20:26 14.10.2025
37 демократ
21:00 14.10.2025
38 205/55
11:18 15.10.2025
39 Аз преминаха през Мишлен
До коментар #5 от "карчи":
Алпин 5 и сега съм с Алпин 6 от миналата зима, скъпи са но си заслужават всяка стотинка. Чудя се защо за 2025 показват Алпин 5, като има 6 от 2 години.12:11 15.10.2025
40 Ивайло
14:10 15.10.2025
41 Купих гуми за джипката
14:39 15.10.2025
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 отец инжинер Ганю
18:30 15.10.2025
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Знаещия
13:49 03.11.2025