Тест на зимни гуми ADAC 2025: Стойте далеч от евтините гуми

14 Октомври, 2025 09:52 60 236 45

  • зимни гуми-
  • класация

Само шест модела са препоръчителни

Тест на зимни гуми ADAC 2025: Стойте далеч от евтините гуми - 1

Спирачен път, страничен контрол, управление – Гумите са по-важни за безопасността на шофиране от която и да е система за подпомагане, тъй като те гарантират, че превозното средство може да прехвърли всички динамични движещи сили върху пътната настилка по най-добрия възможен начин. За да се постигне това, те трябва да отговарят на компромис от много различни критерии, което само по себе си е предизвикателство.

Към това се добавят и сега високите изисквания за комфорт и въздействието върху околната среда на микропластмасите, които са включени в рейтинга на ADAC от 2023 година. Въпреки това, променливите пътни условия през сезоните надвишават възможностите за компромис дори на най-прецизния инженерен продукт. Поради тази основа зимните гуми все още се предлагат и няма индикации, че това ще се промени скоро.

Общо измерение за средната класа

Вече традиционният тест за зимни гуми на ADAC през 2025 година включваше 31 гуми с размер 225/40 R18. Той включваше тестове за шофиране на сухи настилки в Италия, тестове за мокри и ледени настилки в Хановер и тестове за сняг в северната част на Финландия. Размерът беше избран, защото е подходящ за много компактни и средноразмерни автомобили, като Audi A3, BMW 1 Series, Mercedes A-Class, Opel Astra, Skoda Octavia, Toyota Camry, VW Golf и много други.

Исторически голямото тестово поле би трябвало да помогне да се изясни, наред с други неща, дали така нареченият бюджетен сегмент вече е научил нещо ново. Преди всичко, трябва да се разбере, че все още не правите грешка, ако се придържате към скъпите качествени продукти. Добрите гуми могат да отговарят на много различни изисквания едновременно. Това прави тяхното разработване и производство сложно и скъпо. В сравнение с техните характеристики обаче, евтините гуми са твърде скъпи. Да не говорим за риска от повреда на превозното средство или здравето на участниците в движението.

Само шест гуми са „добри“

От 30 гуми само шест са „добри“, дванадесет са препоръчани само в ограничена степен от експертите и са оценени като „задоволителни“. Почти половината от тестваните гуми са се провалили с оценка „не се препоръчва“. Въпреки че някои от тях са постигнали доста добри резултати по определени критерии, никоя от тях не е успяла да изпълни противоречивите цели, които могат да възникнат при различни пътни условия.

Дори най-добрата гума не постигна най-високата оценка. Тестовите инженери дадоха на Goodyear UltraGrip Performance 3 „добра“. Силата ѝ се крие в доброто ѝ представяне на мокра настилка, което е най-често срещаното зимно пътно състояние в Централна Европа, дори преди да завали сняг, поради което това е основният критерий с най-висока оценка от 40 процента. Ето и пълния списък.

Тест на зимни гуми ADAC 2025: Стойте далеч от евтините гуми

Тест на зимни гуми ADAC 2025: Стойте далеч от евтините гуми


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 49 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Георги

    44 13 Отговор
    че то има ли още зима? Нали глобално затопляне, едно - друго ... ???
  • 2 Мерси за измамите

    74 31 Отговор
    Никой не ви чете цензурата и западната пропаганда платена с подкупи под формата на "дарения"(грантове).
  • 3 Аахахах

    54 32 Отговор
    Западните измамници са "решили" да тестват зимни гуми на дъжд, понеже няма как другаде да спечелят

    Коментиран от #14

  • 4 Механик

    67 17 Отговор
    Само 6 модела??? Най-скъпите, предполагам??
    А защо се допускат на пазара всички останали модели ? Нали ДЪРЖАВАТА уж мисли за "нашата безопасност"???
  • 5 карчи

    33 13 Отговор
    Зимните Goodyear UltraGrip Performance са мн. добри гуми! От 2017 до сега 2-ри комплект такива търкам😉 Доба е но и доста скъпа, ама кеф цена няма😅

    Коментиран от #39

  • 6 Историк

    31 13 Отговор
    Michelin Crossclimate са перфектния избор за нашия климат.
  • 7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    46 26 Отговор
    Нищо лично.
    Със зимни Корморан нямах проблеми в 10см сняг на проходи и планински терен.
    Купих ги след като с Мишелин Алпин буксувах на ДВА см сняг❗

    Коментиран от #27

  • 8 дедо..

    46 21 Отговор
    А съм на китайски сдеяни в масква с рускаучук-без пластмасови примеси..там зимите са студени и холодни и кремля не се бъзика със смеските за гумите

    Коментиран от #12

  • 9 име

    42 2 Отговор
    Джypналистчето да си беше направило труда да преведе таблиците в заглавието. Отделно, че сайтове за тестове на гуми има колкото искаш, нови модели гуми не се изкарват всяка година, и на стари данни може да се разчита, голям праз че адак направили тест.

    Коментиран от #11

  • 10 Кирил

    24 11 Отговор
    Те масово селчовците припнали към софията карат с галоши за да бРъкат лютиницатЪ и да пИкат шушки.
  • 11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    62 4 Отговор

    До коментар #9 от "име":

    "Тестът бе с гуми с размер
    225/40 R18.
    Размерът беше избран, защото е подходящ за много компактни и средноразмерни автомобили,
    като Audi A3, BMW 1 Series, Mercedes A-Class, Opel Astrа...."
    Тези верно ли са масово с 18-ки 🤔🤔🤔

    Коментиран от #25

  • 12 Гост

    20 13 Отговор

    До коментар #8 от "дедо..":

    От две години карам с едни украински, за такива ги дават уж .Малко грубоватички изглеждат, нито сняг,нито дъжд им се опират вече две зими.
  • 13 Край

    56 9 Отговор
    Който платил гумите му добри ги изкарали кой не платил - лоши. Който дал малко - средни били.
    Кола до 200 к.с. нормален шофьор, които не живее в Чепеларе или Самоков и не е заклет скиор - всесезонни гуми. Сменя ги на 3-4 г. изтъркани и пак с нови всесезонки. И зимата никога не го изненадва и винаги е със сравнително нови гуми. А и не се реди по гумаджиинци да му обясняват гумаджииски мъдрости как "зимни джапанки няма".

    Коментиран от #16

  • 14 ои8уйхътгрф

    30 4 Отговор

    До коментар #3 от "Аахахах":

    Ами то за зимната гума у ивропътъ в последните 10 години най-важното е как се държи в граничните градуси около нулата- тоест на мокро и на киша... Строго зимни гуми, че и с шипове се ползват по Скандинавието и в Русия...

    Гледам цените и виждам Конти за 321лв. и Матадор за 169лв. (моделите от таблицата), но 17 цола като за моята кола... Как аджеба шъ мъ убедите да платя двойно повече за някакви "премиум" гуми като дори и по таблицата разликите са минимални в поведението и реална разлика никой няма да усети...
  • 15 007 лиценз ту кил

    27 14 Отговор
    Моят гумаджия ми даде съвет купувай евтини ктайчета и ги сменяй по-често с нови. Правя го и проблеми нямам.

    Иначе едно време един царвул, викаше стар Мишелин няма, купуваше регенерат и го караше още 10 години.

    Коментиран от #20

  • 16 ои8уйхътгрф

    31 7 Отговор

    До коментар #13 от "Край":

    На теория- да, на практика- според зависи... Ако живееш в голям град и НЕ ходиш по села и паланки като завали сняг- с 2 ръце и 3 крака съм ЗА всесезонките... Ако обаче все пак ходиш по села и паланки като завали сняг- 2 комплекта гуми с джанти среден клас щото на втората зима всесезонките на сняг не стават за нищо...

    Коментиран от #28

  • 17 Вълкорак

    37 5 Отговор
    В България зимната гума е без значение реално ако падне метър сняг. Вериги, зимни гуми, 4х4 е все едно. Държавата се затваря докато се извали, а в някой региони и като се стопи (Троян - Кърнаре)!
  • 18 редник

    17 11 Отговор
    Тази зима ще ми е трета с Фулда - никакви проблеми и на сухо, и на мокро, и на сняг. Като допълнение - на ГТП спират валците! 😁
    Следващите гуми вече ще са всесезонни - смяната е губи време и пари, а зимите са меки и почти няма сняг...
  • 19 Ганчо тариката

    19 12 Отговор
    Купува само китайско
  • 20 Гумаджията

    19 3 Отговор

    До коментар #15 от "007 лиценз ту кил":

    И ти му поверява а, агънцето ми то

    Коментиран от #21

  • 21 007 лиценз ту кил

    13 10 Отговор

    До коментар #20 от "Гумаджията":

    Както казах, проблеми нямам. Карам ги докато се изтърка мекия каучук най-отгоре и ги хвърлям, грайфер не меря.

    Коментиран от #22, #23

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 ои8уйхътгрф

    23 10 Отговор

    До коментар #21 от "007 лиценз ту кил":

    Чак и сам си вярваш като лъжеш... Иди на доктор, положението ти ще става все по-лошо...


    Иначе да, гумаджията ще ти каже "купуваш боклуци и ги сменяй по-често"... Щото ще ги смениш при него... И ще ти вземе парите... Онзи ден спуках гума на джипката, скромни 19 цола- монтаж, демонтаж, лепенка, баланс, 20 минути време и 35лв. излезли от джоба ми... Без лепенето цената за смяна е 25лв. на гума... Евтини 19-ки ще ми спестят не повече от 200лв. общо спрямо средният клас гуми с които карам... И като ги сменя след 2 вместо след 3г. каква е ползата? За 6 години ще купя 3 комплекта китайци и ще ги сменя 2 пъти или ще купя 2 комплекта нормални гуми и ще ги сменя един път- китаеца губи по всички параграфи...
  • 24 Сър Мастър Бейтс

    13 12 Отговор
    Преди 4 години си купих 4 летни евтини китайчета (марка Сайлун) въпреки подобни статии, където на пиадестал са Континентал и Гудиър - никакви проблеми. Сега трябва да купувам зимни и обмислям направо всесезонни, защото зимата карам само в града. Единственото, което ме спира е, че не знам как всесезоннките се държат през лятото на 40 градуса асфалт, което стана нормата по нашите ширини. Разликата между топ 5те марки и среден клас гума е 1-2 метра разстояние от 100 до 0. Колко пъти му се налага на човек да спира така, а и тази разлика реално да има значение?
  • 25 Не са,

    8 3 Отговор

    До коментар #11 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    само най0високите им нива на оборудване и то са такива ЛЕТНИ терлици. При някои като БМВ примерно, ако си взел М-Пакет, дори не можеш да сложиш по-малък размер (заради дисковете). Подозирам, че при МБ и Ауди е подобно, ако си взел ЕС-лайн или АМГ пакет.
  • 26 Луд

    23 3 Отговор
    Размер 225/40 R18. само 5% карат с такъв размер.Така че статистиката е безмислена но добре платена.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Дедо Ви

    5 8 Отговор

    До коментар #16 от "ои8уйхътгрф":

    От 15+години съм решил проблема "смяна летни/зимни" просто сменям колите при нужда.....имам 3.. 2 от които 4х4............

    Коментиран от #29

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 София

    4 1 Отговор
    Continental WinterContact TS 870 P се произвежда в Чешка република , а Continental WinterContact TS 870 - в франция .
  • 36 Кочо Честименски

    8 2 Отговор
    Pirelli не виждам...
  • 37 демократ

    10 3 Отговор
    Тва да не е Канада тука зима почти няма
  • 38 205/55

    0 7 Отговор
    винаги само Goodyear UltraGrip Performance
  • 39 Аз преминаха през Мишлен

    6 2 Отговор

    До коментар #5 от "карчи":

    Алпин 5 и сега съм с Алпин 6 от миналата зима, скъпи са но си заслужават всяка стотинка. Чудя се защо за 2025 показват Алпин 5, като има 6 от 2 години.
  • 40 Ивайло

    4 3 Отговор
    Аз със фалкена не фигурирам никъде така че съм спокоен.
  • 41 Купих гуми за джипката

    4 2 Отговор
    ханкук 265/60/18 АТ 305 лв броя, има малолитражка 205/55/16 зимни ханкук 180 лв броя. Това да сменяш през 3 сезона гума на лека кола си е безбожно скъпо
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 отец инжинер Ганю

    4 4 Отговор
    ефтино и скъпо всичко идва от Китай, купих си чистачки мишелин и гудиар с произход Китай и Виетнам
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Знаещия

    1 0 Отговор
    Ми то нито една Китайска гума , що ли....!!!! Ако правеха и за мобилни телефони .....нищо няма да има......хахаа , статистика писана от германски специалисти