Ница, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Пазарът на електрическите SUV автомобили е арена на ожесточена битка, а последният участник, който хвърля ръкавицата, е Leapmotor B10. Тази нова кола, плод на китайската технологична марка, пристига в България с амбицията да предложи изобилие от иновации и лукс на изключително атрактивна цена. След като автомобилният гигант Stellantis придоби контролен дял в Leapmotor, мисията стана кристално ясна: да се създаде достъпна електрическа алтернатива, която да се изправи срещу утвърдени играчи като Kia, Hyundai, Skoda и Dacia.
Leapmotor B10, със своите впечатляващи 4.5 метра дължина, се позиционира в златната среда на компактните SUV-та. Докато конкуренти като Skoda Elroq и Enyaq може да се похвалят с по-голяма известност, B10 ги подбива безмилостно по отношение на цената. Ценовата оферта на Leapmotor B10 го превръща във феноменално съотношение между цена и качество.
Въпросът е: какво точно получаваме за тази сума и къде се налагат неизбежните компромиси? Отговор на тези въпроси получихме по време на нашия обстоен тест драйв, който марката проведе на Френската Ривиера и където, естествено, присъства и наш екип. Ето и впечатленията ни от модела B10.
Екстериор
Плюсовете на външния вид не са никак малко. С модерен, изчистен силует, B10 демонстрира гладки повърхности, които излъчват съвременно излъчване, напълно в тон с актуалните тенденции. Автомобилът ни впечатли и с интересни цветови решения. Възможността да се избира между атрактивни, дори леко екстравагантни цветове като металическо лилаво „Dawn“ или пастелно синьо „Starry Night“, несъмнено добавя нотка индивидуалност.
Но естествено визия има и минуси. те са свързани с неоригинален дизайн: Честно казано, външният вид на B10 е производен и до голяма степен прилича на безброй други електрически SUV-та, които вече кръстосват пътищата, но пък от друга страна дизайнерите са успели да вземат всичко най-позитивно от различните дизайни. Но уникалност, тук тя липсва.
Един такъв пример е с омръзналата вече LED лента: Задната светлинна лента, макар и неизбежна, вече започва да изглежда изтъркано. В заключение ще кажем, че B10 е красив, но не запомнящ се. Дизайнерите очевидно са заложили на безобидната елегантност, която се харесва на повечето хора, вместо на смелостта.
Интериор
Тук основният плюс е усещане за лукс и простор. Интериорът е едно от ключовите предимства на Leapmotor B10. А светлата изкуствена кожа, съчетана със стандартния панорамен стъклен покрив, създава въздушна и приветлива атмосфера. Още нещо, което трябва да споменем е богатото оборудване: Отопляеми и вентилирани седалки, например, са стандарт.
Място за пътниците е повече от адекватно. Пространството на задната седалка е много добро, предлагайки комфорт дори за по-високи пасажери. Мултимедията и екрана пред водача са силно информативни, контрастни при всякаква светлина и доста по-интуитивни от вече уж доказали се модели, като тези на Volkswagen, например. Но именно тук се крият и малкото минуси по отношение на интериора.
Основният е прекалената екранна зависимост: Подобно на Tesla, почти всичко се управлява чрез масивния 14.6-инчов сензорен екран. Дори контролите за климатика са заровени в менютата, което може да бъде дразнещо по време на шофиране, но както вече споменахме, липсата на физически бутони се компенсира донякъде от простотата на използване на екраните.
Качеството на материалите и това на самата сглобка също ни впечатли. Още повече, че отидохме до Франция с нагласата за недотам качествен китайски автомобил. Реалността обаче се оказа съвсем друга. Перфектно пасващи си детайли, материали изгреждащи скъпи и абсолютно прецизни луфтове между отделните детайли.
Връщайки се на недостатъците, ще споменем, сравнително малкото багажно пространство: С 430 литра обем, багажникът е приемлив, но изостава сериозно от конкурентите в класа. Това обаче е един от неизбежните компромиси за сметка на пространството за пътниците, което при B10 e в изобилие.
Двигател и Ходови Характеристики
Ако трябва да определим представянето на Leapmotr B10 с една дума, то тя ще е "Адекватно". Единственият за момента задномонтиран електромотор с мощност 215 конски сили осигурява достатъчно пъргавина за ежедневна употреба. А ускорението до 100 км/ч за осем секунди пък е повече от прилично.
Батерията с капацитет 67.1 kWh (LFP) предлага автономен пробег от около 435 км по WLTP, както и впечатляваща скорост на зареждане с до 168 kW. Но това го имат и останалите конкуренти. Тук нещото, с която Leapmotor B10 превъзхожда болшинството от по-именитите си конкуренти е изключителният комфорт на возене. Това е определящата характеристика за такъв тип автомобил, а B10 е безсрамно ориентиран към комфорта, като плавно поглъща дори и по-големите неравности.
Естествено тази перфектна мека возия води и до неизбежните недостатъци при по-спортно шофиране. При по-рязко завиване с висока скорост не се усеща значително накланяне заради ниския център на тежестта, породен от батерията в пода на автомобила, но пък усещането за люлеене на каросерията е по-осезаемо.
Системите за подпомагане на шофирането (ADAS), с които китайците много се гордеят всъщност са свръхчувствителни и алармират за най-малкото нещо, което може да бъде изключително обезсърчително по време на път. "Боже мой!", казва си човек, докато воланът се опитва да го коригира без видима причина, но на фона на това, че се грижат за безопасността ви, можем да си затворим очите за този, така наречен недостатък.
Заключение и цена
Преглеждайки цените на преките конкуренти на B10, можем спокойно да кажем, цената е един от основните козове на този автомобил. Leapmotor B10 в България се предлага на цени, започващи от малко под 62 000 лева с ДДС. Тази сума го прави неоспорим ценови лидер в сегмента, тъй като е видно, че автомобилът е значително по-евтин от утвърдените конкуренти със сходни характеристики.
Нашето мнение е, че Leapmotor B10 е изключително привлекателна оферта за хора, които търсят максимално оборудване и технологии за минимална цена. С приличния си пробег, бързо зареждане и луксозен, просторен интериор, той е перфектният семеен електромобил за ежедневна употреба и комфортни пътувания.
Но! Това не е автомобил за т.нар. "стрийт рейсъри". Ако динамиката на шофиране е "светая светих" за вас, тогава небрежният контрол на каросерията, свръхчувствителните ADAS системи и нуждата от истински звук от ДВГ могат да ви откажат. Ето и цените за България:
От друга страна обаче B10 е перфектният прагматичен избор или иначе казано - "умна" покупка. На практика имате приблизително 80% от качеството на премиум моделите, но плащате под 50% от цената им. За нас, въпреки някои компромиси, Leapmotor B10 си струва заради комфорта и впечатляващото количество технологии, които получавате на ток за тези пари. Въпросът е дали ще сте готови да повярвате на този китайски стартъп, но пък от друга страна имате обещанието от Stellantis, които едва ли биха включили "калпава" китайска марка в портфолиото си, ако не бяха сигурни в качествата ѝ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Балканкар ги правеше преди 70 г.
Коментиран от #3, #28
09:15 22.10.2025
2 Бай Пешо Карбуратора
Коментиран от #33, #37
09:19 22.10.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 665
09:22 22.10.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 наблюдател
09:32 22.10.2025
7 Име
Коментиран от #10
09:35 22.10.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Антикомуне
09:47 22.10.2025
10 фебача
До коментар #7 от "Име":
да не ти е приятел че му говориш на малко име09:48 22.10.2025
11 така
Коментиран от #39
09:50 22.10.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Купувам го, но с една уловка
10:20 22.10.2025
17 Ззз
Коментиран от #30
10:36 22.10.2025
18 Киро
10:39 22.10.2025
19 Гого
10:48 22.10.2025
20 Тенденцията е:
Коментиран от #53
10:49 22.10.2025
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 НПО Точко чат бот
11:02 22.10.2025
23 Сзо
11:04 22.10.2025
24 Георги
11:17 22.10.2025
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Георги
До коментар #25 от "Добре де":
че то има ли някой, който да не го знае11:30 22.10.2025
27 Гост
11:31 22.10.2025
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 не мерси
12:32 22.10.2025
30 Хой
До коментар #17 от "Ззз":
Китайците имат доста добри електрокари,но този грозен куфар не е от тях.13:18 22.10.2025
31 Бабата на Ради
Недей ще се полъже некой булгарин да даде трудно сбирана пара и после ще плаче. Не е хубаво, баби.
Баба иска да те види на европейско, от нашите евро чиляци направено.
13:48 22.10.2025
32 Тошо
Коментиран от #36
14:35 22.10.2025
33 ха ха ха ....
До коментар #2 от "Бай Пешо Карбуратора":
Дай да видим твоята жена какъв крокодил е .....14:43 22.10.2025
34 Китаец
Тия съвсем взимат хората за глупаци!
Коментиран от #35
14:45 22.10.2025
35 Жеко
До коментар #34 от "Китаец":
Ма ти сериозно ли ???То ясно че няма как да я купиш за 5 000 лева .
За тебе НОВ ВНОС на 20 години ще ти пасне идеално .
Коментиран от #55
14:56 22.10.2025
36 Само питам
До коментар #32 от "Тошо":
А какво ти е известно за немските премиум кашони на ток за по 120 000 бона ?Коментиран от #38
14:57 22.10.2025
37 Читател
До коментар #2 от "Бай Пешо Карбуратора":
В Stellantis, нали знает, че основен акционер и президент е пра-пра-пра внукът на Джовани Анели - основателян на FIAT, Джон Елкан, така че това е китайски FIAT :) днес всяка трета кола в света (и не само) е произведена под ръководството на семейство Анели...14:59 22.10.2025
38 Тошо
До коментар #36 от "Само питам":
Не се интересувам от немските електрически коли.Карам си кола с двг, купена нова от Еспас Ауто, доволен съм и не мисля за покупка на ел кола.Толкоз.Коментиран от #41
15:10 22.10.2025
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 налазвайте колата е топ
15:39 22.10.2025
41 Само питам
До коментар #38 от "Тошо":
Е що се изказваш тогава ?16:00 22.10.2025
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Тити
Коментиран от #45
17:59 22.10.2025
44 MaKaTa
18:02 22.10.2025
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Фори
19:04 22.10.2025
47 Дрън, дрън съветски чугун
Няма и да види, защото са за еднократна употреба. При първия проблем и хвърляш.
Коментиран от #50
19:12 22.10.2025
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Хгнййб
Според статистиката, след 4-5 години новата кола вече струва наполовина от цената си като нова. В конкретния случай, ако си купиш някаква там Тойота Рав4 или ФВ Тиган или нещо от подобните им, одма си дал едни 100-120 бона. Демек за 4-5 години ще загубиш 50-60 бона от обезценка.
Е, тоя китаец вероятно все ще изкара 4-5 години, след които дори и да го бракуваш, пак ще си изгубил около 60 бона, т.е. същата финансова тесла.
Пак казвам, това е от чиста финансова гледна точка. Надеждността, наличието на възможност за ремонт, когато нещо се обърка (например лека катастрофа), и най-вече тежестта на емблемата са друга приказка, за която всеки "сам си преценя".
Коментиран от #51, #59
20:08 22.10.2025
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 М да
00:09 23.10.2025
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Китаец
До коментар #35 от "Жеко":
Нещо бъркаш. За 70 хил. лева може да се вземе далеч по-добър нов автомобил! Пък, ако някой държи на електричка, Шкода Елрок спокойно влиза в бюджета.Коментиран от #56
10:51 23.10.2025
56 Вико
До коментар #55 от "Китаец":
И защо мислиш, че шкодата е по-добра. Китайците са доста по-напред в електромобилите от VW. На мен тази кола ми харесва и както се казва в статията - по-евтина и с по-добри технологии и дори леко премиум.Коментиран от #57
12:07 23.10.2025
57 Китаец
До коментар #56 от "Вико":
Китайците просто хвърлят голям ресурс за производство на ел. автомобили, което създава впечатление, че са много напред. Истината е, че абсолютно винаги са имали проблем с качеството. Уж много екстри, на хартия невероятни показатели, а като започнеш да го използваш дори и половината неща не отговарят на обявените. Въпросният автомобил е много далеч от премиум. Вътре изглежда като сглобен от магазин "всичко по 1 лев" и не е по-евтин от Шкода Елрок.12:51 23.10.2025
58 Краен
13:20 25.10.2025
59 Краен
До коментар #49 от "Хгнййб":
Няма такова нещо. На Нито една европейска кола не и пада на 50% цената за 4 г. А най малко пък на японска. Не знам как си ги измислят тия глупости. Ходи в някой оказион на известа марка инвиж цените преди да се излагат. Глупостите дет ги плямпате с аверите докато люпите семки пред блока, нека си остават там.13:27 25.10.2025