DS Automobiles, марката, която превърна "изкуството на пътуването" във своя философия, направи сериозна заявка в света на електрическите автомобили. Техният нов флагман, DS N°8 Etoile FWD Long Range, не просто обещава дълъг пробег, но го потвърждава в реални, ежедневни условия, превръщайки тревогата за спиране за презареждане в отживелица.
Във време, когато електрическата мобилност е синоним на удобство в града, но често повдига въпроси за междуградските пътувания, DS N°8 демонстрира впечатляваща издръжливост. Производствени модели на електрическия седан преминаха безпрецедентен тест в реалния свят, изминавайки 750 километра между Велизи и Бискарос, Южна Франция, без нито едно междинно презареждане на батерията.
Маршрутът, преминаващ както по скоростни магистрали, така и по второстепенни пътища, е бил значително по-взискателен от лабораторния цикъл WLTP. При средна скорост от 54 км/ч и променящи се температури (от $12^{\circ}\text{C}$ до $19^{\circ}\text{C}$), DS N°8 уверено финишира с остатъчен капацитет на батерията между 5% и 8%. Този остатък е достатъчен за изминаване на още близо 50 километра, което изтласква теоретичния максимален пробег над психологическата граница от 800 км!
Ключовият показател за успеха е изключителната енергийна ефективност. Средният разход на енергия по време на теста е бил едва 11,7 кВтч на 100 км, което е забележимо по-ниско от официалната WLTP стойност от 12,9 кВтч на 100 км. Този резултат е красноречив за перфектната комбинация между оптимизирана аеродинамика (коефициент на въздушно съпротивление $C_x=0.24$) и ефективно задвижване.
Ксавие Пежо, главен изпълнителен директор на DS Automobiles, не крие гордостта си: „Батерията на новият DS N°8 ви позволява да пътувате без чести спирания за презареждане. Тя е комбинация от мощно електрическо задвижване и уникалното „Изкуството на пътуването“, което само марката DS Automobiles може да предложи.
Технологичният гръбнак на DS N°8 е изграден изцяло върху френския индустриален опит. Батерията Long Range с внушителен капацитет от 97,2 кВтч, произведена от Automotive Cells Company (ACC) в Били-Беркло, предлага една от най-добрите енергийни плътности на пазара – 264 ватчаса/кг. Електродвигателят също е продукт на местно производство, идващ от завода в Тремери.
DS N°8 е проектиран и произведен в Европа, съчетавайки авангардни технологии, изискана елегантност и динамичен комфорт. Със своя луксозен интериор и изключителна автономност, той е повече от електрически автомобил – той е декларация за ново поколение премиум пътуване. Очаква се скоро новият DS N°8 да пристигне и на пазарите в региона, предлагайки максимален лукс и автономност на феновете на марката.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
17:33 22.10.2025
2 Симеон Иванов
17:46 22.10.2025
3 Карайте
17:53 22.10.2025
4 Турбо
Коментиран от #6, #7, #8, #9
17:56 22.10.2025
5 ?????
18:33 22.10.2025
6 Георги
До коментар #4 от "Турбо":
и зареждаш за 5 минути, а след 10 години няма мужда да го плащаш втори път за батерии. Ако пък решиш да го продаш държи цена, защото следващия няма да се налага да купува батерии.19:22 22.10.2025
7 глупости на търкалета
До коментар #4 от "Турбо":
Стигади хвалил старата френска кока със 75 коня. Това е кайво ти ПОЙАЗВА колко ТЕОРЕТИЧНО би изминал, а не колко РЕАЛНО СИ ИЗМИНАЛ. ФЕЙК.23:42 22.10.2025
8 ха ха ха ха
До коментар #4 от "Турбо":
това на снимката е мерака на някой автомобилен компютър на който му е зададено, че при пълен резервоар може да измине това разстояние. Да ма не. И моя дизел показва 950км като го напълня до горе, но реално над 600 не прави.13:02 23.10.2025
9 Е така де
До коментар #4 от "Турбо":
Ама ти така си караш, а това в статията е направено един единствен път и не мислят да го повтарят, защото нямат нерви.Точно както бяха изминали около 3 000 км за едно денонощие по обществени пътища, още когато нямаше 250 kW зарядни станции на Тесла. Сега вече има много по-бързо зареждане, но никой не иска да се изгуби 24 часа от живота за да подобри този "рекорд"
На писта постигнаха и 5 500 км за 24 часа с електромобил. Тоест какво точно искаш да ти се доказва? Хвалиш се че зареждаш два пъти по-малко бройки на месец отколкото електромобил? Това е единствената разлика и на повечето хора не им пречи дали ще заредят 3 или 6 пъти. Особено пък на тези които зареждат в гаража и по желание зареждат 30 пъти на месец, а не защото е необходимо.
13:26 23.10.2025