Volkswagen Group е застрашен от сериозна финансова криза

23 Октомври, 2025 15:00 3 372 19

  • volkswagen-
  • криза-
  • финанси

Германският автомобилен гигант, обединяващ марки като Porsche и Audi, е принуден да обяви мащабни съкращения и разпродажба на активи

Volkswagen Group е застрашен от сериозна финансова криза - 1
Снимка: Shutterstock

Volkswagen Group, един от най-големите автомобилни производители в света, е изправен пред сериозна финансова криза. Според информация на германския вестник Bild, на компанията ѝ липсват около 11 милиарда евро, необходими за осигуряване на безпроблемната ѝ дейност и жизненоважни инвестиции през следващата година.

Тези средства са от ключово значение за пускането на нови модели на пазара, особено в сегмента на електромобилите, инвестиции в иновативни технологии и дигитализация, модернизиране на производствените линии, за да отговорят на изискванията на електрическата ера.

Финансовото състояние на групата, която включва престижни марки като Volkswagen, Porsche, Audi, Skoda, SEAT и Bentley, буди сериозно безпокойство сред анализаторите. Особено тревожно е влошаването в подразделението Porsche, което е преминало от печелившо към нерентабилно. На фона на тези проблеми, изпълнителният директор Оливър Блум е напуснал поста си.

Ръководството на Volkswagen предприе драстични мерки в отговор на финансовите предизвикателства, включващи мащабни съкращения на голям брой служители, както и намаляване на разходите за маркетинг, продажби и инвестиции.

Тези мерки са насочени към намаляване на разходите и повишаване на оперативната ефективност. Икономистите обаче предупреждават, че подобни действия може да се окажат недостатъчни за трайно стабилизиране на ситуацията, тъй като недостигът от 11 милиарда евро ще остави компанията без нужните средства за развитие през 2026 година.

За да преодолее кризата, Volkswagen обмисля разпродажбата на някои от своите активи. Сред обсъжданите за продажба са Everllence (бивша MAN Energy) – компания за производство на двигатели, както Italdesign и IAV – инженерни и дизайнерски фирми в рамките на групата.

Освен това се търсят нови инвеститори и източници на капитал за подкрепа на ключови проекти. Но експертите предупреждават, че по-нататъшното влошаване на финансовите резултати на концерна крие риск от понижаване на кредитния му рейтинг.

Това би направило набирането на дълг по-трудно и по-скъпо, като потенциалните негативни последици ще засегнат всички дъщерни дружества на Volkswagen Group. Кризата поставя под въпрос способността на германския гигант да поддържа темпото на инвестиции, необходимо за успешното преминаване към електрическа мобилност.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 17 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Няма такова нещо

    29 4 Отговор
    Не е застрашена, в потопа всичко е удавено
  • 2 А не бе

    51 2 Отговор
    Санкциите работят. Първо свършиха чиповете за новия голф . Сега направо ще ги закриват . Баба им Урсула им разказа играта с нейните еко стандарти.

    Коментиран от #3, #11

  • 3 таксиджия 🚖

    11 7 Отговор

    До коментар #2 от "А не бе":

    Преди тях са Стрлантис, Нисан. Воуксваджен все още предлагат 4 цилиндъра със ръчна трансмисия.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Селянин

    23 6 Отговор
    Нека наливат още в умрелите електрокари и да се чудят що така стана.

    Коментиран от #15

  • 6 Роден в НРБ

    33 3 Отговор
    Санкциите работят. Кво ревете? Сега да видите 19тия пакет кво чудо ще е...
  • 7 Санкциите

    16 2 Отговор
    Работят
  • 8 Жоро

    25 0 Отговор
    Закакво ти е електрическо Порше,като може да си вземеш Xiaomi два пъти по евтино.
  • 9 Китайците произвеждат МПСта

    11 0 Отговор
    Но и печатат пари с които си увеличават капитала
    Докато Европа правят МПС та Ама искат да бръкнат в джоба на клиента на който клиент никой не му дава напечатани пари
  • 10 Реалност

    14 2 Отговор
    Фолксваген АГ с дъщерните марки имат 222 милиарда дългове към 2025 година.
    Тесла Инкорпорейтед има дългове: 0 милиарда. На печалба от 2020г., когато реализира +721 млн.
    Пета поредна година на плюс.

    Всичко останало е незнайно от коя година на минус. Реалната ситуация се крие, за да няма рязък отлив на инвеститори. Царят обаче е гол.
    ДВГ-тата им не струват. Електрички не могат да правят. Да сглобяваш с чаркове от доставчици (мотори, инвертори, батерии, управление) не е като да ги произвеждаш.

    Извод: произвеждайте коне с каруци и чакайте Неволята.
  • 11 Що така

    12 0 Отговор

    До коментар #2 от "А не бе":

    Да се учат от руснаците!
    Да свалят чиповете от старите перални, там има мноооого, тамън ще си оправят икономиката.
    Идеята е на Урсула 🙂
  • 12 истина ти казвам

    12 0 Отговор
    Урсулят е подписала смъртният акт на Гоуфа!!!
  • 13 Цървул

    11 0 Отговор
    Фалирайте го и после фалирайте всичките си фирми .
  • 14 тъй шъй

    13 0 Отговор
    Ами тази марка не е ли поне от 10 години така. С един приличен мотор и нищо друго, така става. Имам предвид 2.0 турбобензин, ама и за него не се знае кога ще почне да яде масло без причина.
  • 15 Селтак калтак

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Селянин":

    Кот решат туй ще стане!
    Не са решили и до пет години няма да намериш ДВГ
  • 16 Един ама много факти

    6 0 Отговор
    Няма го руския пазар, има го Тръмп и има Китай, дето правят всичко за "една купа ориз"! А Европа със сбъркана социална политика храни един кош мигранти и няма младо европейско поколение , но за сметка на това има американски възпитаници за политици! Е , какво да стане?
  • 17 ПЗпцдрцд

    10 0 Отговор
    Ами, като работещ за доставчик на части за ФВ мога да кажа, че не съм особено изненадан. От едната страна се натиска зверски за намаляване на цените на компонентите, направо е страшно. От друга, цените за потребителите растат. По този начин печалбите растат и акционерите са хвърлят шапки от кеф.

    Обаче такова насилствено разтваряне на ножицата между разходите и приходите може да работи само известно време. В един момент, потребителите просто отказват да плащат "премиум" цени за посрествени продукти и "стомната за вода се чупи". ФВ нито са първите, нито последните тарикати, които се парят по този начин.
  • 18 Истинските

    3 0 Отговор
    коли от доста време се произвеждат само в Япония.

    Коментиран от #19

  • 19 Истината е нужна

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Истинските":

    Имам Сузуки и Фолксваген, японският "герой"е като хартиен тигър пред немския изпипан автомобил.Илюзивта за японско качество върви най-много в САЩ заради американските трошки. Моля, проверете в оторизираните сервизи на Тойота в България и тогава се прехласвайте!