Електрическата революция е напът да стане факт, но перлата в короната на електромобила – обещанието за безупречна надеждност заради по-малкото движещи се части – често се пука като сапунен мехур. Докато лидери като Tesla Model Y диктуват пазара по продажби, сенчестата страна на електрификацията разкрива скрити неразположения – от капризни софтуерни системи до скъпи проблеми по окачването.
На базата на последните шокиращи данни от мащабни европейски проучвания (TÜV Report 2025, What Car? Reliability Survey), които анализират процент на значими дефекти и честота на аварии в рамките на първите няколко години експлоатация, представяме черния списък на моделите, които най-често „свиват перките“ и изискват посещение в сервиза.
Въпреки че Tesla Model 3 е един от най-продаваните електромобили, той очаквано или пък не оглавява класацията за най-ненадеждни в доклада на TÜV (Германия) сред автомобилите на възраст 2-3 години. При 14.2% от инспектираните бройки са открити значителни дефекти – цифра, която стряскащо надхвърля средното за класа.
И любопитното е, че не батерията, а компоненти по ходовата част и спирачната система са причина за ненадеждността на модела – парадокс, който се дължи на високата маса и мощност на електромобила.
Разбира се, надеждността не е само механика. Софтуерните бъгове и информационно-развлекателните системи продължават да бъдат Ахилесовата пета на много производители, превръщайки рутинното пътуване в нервна авантюра.
Показателно е, че в този списък фигурират както нови, така и по-утвърдени модели, което подчертава трудността при въвеждането на комплексната електрическа архитектура.
Ето и топ 10 на най-ненадеждните електромобили в Европа, като данните са от TÜV Report 2025 (Германия), What Car? Reliability Survey 2024 (Великобритания) и актуални потребителски доклади от европейски форуми и специализирани издания, публикувани до септември 2025 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
(с разстройство)🤔
"Ще успея ли да стигна ?"
Коментиран от #7
11:40 31.10.2025
2 Хаха
11:59 31.10.2025
3 Хаха
11:59 31.10.2025
4 Паисий е жив
Коментиран от #10
12:05 31.10.2025
5 6135
Извън града... Извън града, те така и така и за чеп не стават!
12:07 31.10.2025
6 ха ха ха
12:28 31.10.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 6135
До коментар #7 от "мдааа":
И на село и в града - истината е една!12:45 31.10.2025
9 демократ
13:15 31.10.2025
10 ИСТИНАТА
До коментар #4 от "Паисий е жив":
Жалки сте, като чартистите от миналият век, и като днешните путлеристи! Колкото и да ги плюете, електромобилите и фотоволтаиците са бъдещето!13:25 31.10.2025
11 Има ли изненадани
.
Да не говорим, че 8 от тези 10 пъти собственикът е ходил за да оправят проблема създаден от сервиза при предишното ходене. Като междувременно са му сменили окачването няколко пъти и на прегледа всичко по окачването е чисто ново.
14:12 31.10.2025
12 авто маниак
Коментиран от #14
17:46 31.10.2025
13 Баце
18:34 31.10.2025
14 Немски ТЮВ
До коментар #12 от "авто маниак":
Най-старият сервиз за електрички в Загреб е на друго мнение.Среден пробег на T. преди да влезе в сервиз: 300 хил.
Среден пробег на Стелантис, Мерцедес, Рено и другите до първите ремонти: 10 000
Тюв и журналистите пишат едно, в сервиза истината лъсва и е друга.
18:44 31.10.2025
15 Който
19:08 31.10.2025
16 Асасас
00:09 01.11.2025
17 МАЙ ПО КАЧЕСТВЕНИ
07:53 01.11.2025
18 Жорко
Коментиран от #19
09:05 01.11.2025
19 Добруджанец
До коментар #18 от "Жорко":
MG е китайска.09:28 01.11.2025
20 Иван Иванов
13:48 23.11.2025