Черната десетка или електромобилите, които не е добре да купувате

31 Октомври, 2025 11:32 18 303 20

  • електромобили-
  • ненадеждност-
  • класация

ТОП 10 на най-ненадеждните електромобили в Европа

Черната десетка или електромобилите, които не е добре да купувате - 1
Снимка: Shutterstock

Електрическата революция е напът да стане факт, но перлата в короната на електромобила – обещанието за безупречна надеждност заради по-малкото движещи се части – често се пука като сапунен мехур. Докато лидери като Tesla Model Y диктуват пазара по продажби, сенчестата страна на електрификацията разкрива скрити неразположения – от капризни софтуерни системи до скъпи проблеми по окачването.

На базата на последните шокиращи данни от мащабни европейски проучвания (TÜV Report 2025, What Car? Reliability Survey), които анализират процент на значими дефекти и честота на аварии в рамките на първите няколко години експлоатация, представяме черния списък на моделите, които най-често „свиват перките“ и изискват посещение в сервиза.

Въпреки че Tesla Model 3 е един от най-продаваните електромобили, той очаквано или пък не оглавява класацията за най-ненадеждни в доклада на TÜV (Германия) сред автомобилите на възраст 2-3 години. При 14.2% от инспектираните бройки са открити значителни дефекти – цифра, която стряскащо надхвърля средното за класа.

И любопитното е, че не батерията, а компоненти по ходовата част и спирачната система са причина за ненадеждността на модела – парадокс, който се дължи на високата маса и мощност на електромобила.

Разбира се, надеждността не е само механика. Софтуерните бъгове и информационно-развлекателните системи продължават да бъдат Ахилесовата пета на много производители, превръщайки рутинното пътуване в нервна авантюра.

Показателно е, че в този списък фигурират както нови, така и по-утвърдени модели, което подчертава трудността при въвеждането на комплексната електрическа архитектура.

Ето и топ 10 на най-ненадеждните електромобили в Европа, като данните са от TÜV Report 2025 (Германия), What Car? Reliability Survey 2024 (Великобритания) и актуални потребителски доклади от европейски форуми и специализирани издания, публикувани до септември 2025 година.

Черната десетка или електромобилите, които не е добре да купувате


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    58 14 Отговор
    Общият въпрос който си задават мъж каращ електромобил и мъж тичащ по тротоара
    (с разстройство)🤔
    "Ще успея ли да стигна ?"

    Коментиран от #7

  • 2 Хаха

    33 13 Отговор
    Каквато и електричка да купите,все тая.
  • 3 Хаха

    27 12 Отговор
    Все същият боклук.
  • 4 Паисий е жив

    32 7 Отговор
    Ееее, коги се електрифицираме, коги сдадоха багажа новите кошници. Срамота.

    Коментиран от #10

  • 5 6135

    24 9 Отговор
    Безплатна идея за производителите на електрички: слагате тиранти на колите и ги приспособявате да могат да се закачат към трамвайните и тролейбусните жици!
    Извън града... Извън града, те така и така и за чеп не стават!
  • 6 ха ха ха

    7 14 Отговор
    Потребителски доклади или иначе казано - хейт по форуми.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 6135

    7 5 Отговор

    До коментар #7 от "мдааа":

    И на село и в града - истината е една!
  • 9 демократ

    21 33 Отговор
    Тесла 600км пробег с едно зарежсане от 15 минути и прави по над 1000км пробег а върви на самолет няма двг с подобни показатели
  • 10 ИСТИНАТА

    19 30 Отговор

    До коментар #4 от "Паисий е жив":

    Жалки сте, като чартистите от миналият век, и като днешните путлеристи! Колкото и да ги плюете, електромобилите и фотоволтаиците са бъдещето!
  • 11 Има ли изненадани

    12 4 Отговор
    Това е като да се изненадаш, че автомобилът който е ходил 10 пъти в сервиза по някакви причини минава по-лесно преглед, отколкото автомобил който за същото време никога не е стъпвал в сервиз
    .

    Да не говорим, че 8 от тези 10 пъти собственикът е ходил за да оправят проблема създаден от сервиза при предишното ходене. Като междувременно са му сменили окачването няколко пъти и на прегледа всичко по окачването е чисто ново.
  • 12 авто маниак

    26 8 Отговор
    Чист бензин (без турбо ) или дизел(с турбо) , 4х4 ако е възможно , ръчни скорости ! Питайте всеки механик или авто инженер и ще ви каже същото .

    Коментиран от #14

  • 13 Баце

    4 17 Отговор
    Сервизите са масларници. Тесла сервиза е аптека.

  • 14 Немски ТЮВ

    10 11 Отговор

    До коментар #12 от "авто маниак":

    Най-старият сервиз за електрички в Загреб е на друго мнение.
    Среден пробег на T. преди да влезе в сервиз: 300 хил.
    Среден пробег на Стелантис, Мерцедес, Рено и другите до първите ремонти: 10 000

    Тюв и журналистите пишат едно, в сервиза истината лъсва и е друга.

  • 15 Който

    14 7 Отговор
    Който твърди, че електричните се чупят, да си вземе Хикс петица;)

  • 16 Асасас

    6 3 Отговор
    Нищо не разбирате и сте много далеч от истината. Срам сте
  • 17 МАЙ ПО КАЧЕСТВЕНИ

    13 5 Отговор
    ОСТАНАХА САМО КИТАЙСКИТЕ
  • 18 Жорко

    14 4 Отговор
    Прави впечатление,че няма китайски коли в класацията.

    Коментиран от #19

  • 19 Добруджанец

    11 0 Отговор

    До коментар #18 от "Жорко":

    MG е китайска.
  • 20 Иван Иванов

    3 0 Отговор
    РАДО, МОМЧЕТО МИ , ТИ ДА НЕ СИ ГАДЕН РУМЪНСКИ ВЛАХ - КЪДЕ ТУРИ ДЪРВЕНАТА ДАЧИЯ В ТОЗИ СПИСЪК