В знак на почит към стогодишнината си в Бразилия, General Motors стартира програмата Chevrolet Vintage heritage, посветена на внимателното възстановяване и продажба на търг на класически модели, произведени в страната, за благотворителни цели. Първият автомобил, излязъл от тази фабрична реставрация, е Chevrolet Omega CD Irmscher от 1994 година, който бе продаден за 437 500 реала (малко над 70 000 евро) на търг в бразилския музей Carde на 6 декември.
Omega, която GM нарече „най-луксозната национална кола на всички времена“ в Бразилия, беше версия на европейските Opel Omega и Vauxhall Carlton от онова време. Този конкретен модел, който някога е принадлежал на висш финансов мениджър, е CD вариант с подобрения от германската тунинг компания Irmscher. Реставрацията включва пълно разглобяване, проверка на всеки компонент и подмяна с оригинални фабрични части или материали, съответстващи на периода. Под капака се намира 3,6-литров редови шестцилиндров двигател, тунингован от Irmscher, за да развива около 200 конски сили, съчетан с четиристепенна автоматична трансмисия, задвижваща задните колела.

Ангажиментът на GM към автентичността се простира дори до динамични тестове на тестовата писта на GM, за да се гарантира, че колата се движи точно както през 1994 година. Продажната цена е изключително близка до цената на нов Chevrolet Silverado в Бразилия започваща от 483 900 реала, подчертавайки стойността, която колекционерите придават на фабрично сертифицирани класически автомобили.
Omega е първият от планирана серия реставрации, които ще включват както пълни „реставрации“, така и „рестомодификации“ с модерни компоненти. Други бразилски икони, които ще получат „Vintage“ третиране, включват пикап Chevrolet S10 с рали спецификации, Monza, Opala и Kadett GSi.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пилотът Гошу
Коментиран от #10
19:33 12.12.2025
2 Бай Кочо
19:46 12.12.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Оня с рикията
Коментиран от #11
19:55 12.12.2025
5 Питам:
Коментиран от #8, #9
19:58 12.12.2025
6 Спецназ
защото ръждата прехваща!
20:03 12.12.2025
7 бай Иван
20:10 12.12.2025
8 бибитков
До коментар #5 от "Питам:":
+ -10 години, какво толкова? :)))20:35 12.12.2025
9 оня с коня
До коментар #5 от "Питам:":
АМАН от Дебилски "запитвания" - НЕ колата а Моделът е от 1994г,ама едно е да четеш,съвсем друго е да асимилираш Прочетеното!Коментиран от #12
04:40 13.12.2025
10 Хората
До коментар #1 от "Пилотът Гошу":
Имат нещо наречено heritage наследство и си ценят направеното през годините от самолетна през военна и земеделска техника и само модернизират но това са непонятни неща за българския интелект тука всичко се хейти и е на разпадия. И утре поредния слабоумник като гласува в общинския съвет че ретро кола не може да мине в центъра другите слабоумни с 5ст в джоба му ръкопляскат. Чакай бе защо един стар Ролс Ройс да не може да мине или едно Бентли или ферари. Така че за тебе може да не си заслужава но някой е готов да плати много пари за да го има и вижда потенциала и смисъл да остави нещо след него.06:37 13.12.2025
11 Тод
До коментар #4 от "Оня с рикията":
Естествено, че не сложихме! Ако сложим няма да раждяса, а то това какъв Опел ще е, ако не разждяса?! То това е част от чара на марката.08:59 13.12.2025
12 Според мен
До коментар #9 от "оня с коня":
Моделът се произвежда между 1987-1994 ,а конкретно тази кола е произведена 1994г. Което си е точно 31г , а не 21г. Правилно е да се каже колата ,а не моделът!12:50 13.12.2025