Рекорден брой нови "тесли" стоят по паркингите в САЩ

8 Април, 2026 20:08 3 645 53

  • tesla-
  • model 3-
  • model y-
  • model s

Компанията е произвела с над 50 хиляди автомобила повече през първото тримесечие

Рекорден брой нови "тесли" стоят по паркингите в САЩ - 1

Tesla се сблъсква с най-големия си излишък на автомобили досега, след като към началото на април 2026-та автомобилният производител разполага с около 50 363 непродадени електромобила на паркинги в САЩ. Това логистично затруднение следва изключително продуктивно първо тримесечие, през което глобалните заводи на Tesla произведоха 408 386 бройки – увеличение с 13% спрямо предходната година – докато доставките изоставаха с 358 023 сделки. Тази разлика от над 50 000 автомобила надминава предишния рекорд, поставен в началото на 2024 година, което сигнализира за охлаждане на ентусиазма „купувай на всяка цена“, който някога определяше марката.

Основният катализатор за това забавяне в продажбите изглежда е значителна промяна във федералната политика. След решението на администрацията на Тръмп да отмени федералния данъчен кредит от 7 500 долара за електромобили в края на миналата година, ефективната начална цена за нов Tesla скочи значително за средния потребител. Средната цена на нов електромобил в САЩ се движи около 55 300 долара, а загубата на този стимул накара значителна част от купувачите от „средния пазарен сегмент“ да преосмислят решението си. В резултат на това много купувачи се ориентират към пазара на употребявани автомобили, където продажбите на употребявани електромобили са скочили с 12% тази година, благодарение на средна цена на сделката от около 34 800 долара.

Рекорден брой нови "тесли" стоят по паркингите в САЩ

В отговор на този нарастващ натиск, Tesla започна радикално опростяване на своята гама в Северна Америка. На 1 април компанията официално спря да приема нови поръчки за своите дългогодишни флагмански модели, Model S и Model X. С изтеглянето от пазара на тези луксозни модели с нисък обем, Tesla фокусира производствените и маркетинговите си ресурси изцяло върху своите основни източници на приходи – Model 3 и Model Y – наред с продължаващото увеличаване на производството на Cybertruck. Въпреки високата си популярност, Cybertruck остава нишов играч в общия обем, с по-малко от 16 000 доставени бройки през първото тримесечие на годината.

Това стратегическо оттегляне към по-малка, по-фокусирана продуктова гама подсказва, че Tesla се подготвя за „ориентирана към стойността“ ера, в която чувствителността към цената определя обема. С повече автомобили на складовете, отколкото в който и да е друг момент в историята си, компанията е под огромен натиск да изчисти запасите си, преди да започнат циклите на обновяване в средата на годината. Анализаторите наблюдават отблизо дали Tesla ще прибегне до агресивни отстъпки в края на тримесечието или ще разчита на отдавна обещаваната си автономна флота „Robotaxi“, за да абсорбира в крайна сметка този излишен капацитет.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 14 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гошко

    22 3 Отговор
    Телефон на старо не купувам.

    Коментиран от #3

  • 2 МЪСК 🏆

    3 17 Отговор
    Не и в Европа. Наличности няма. В България чакаш доставка от Германия и Австрия.

    Коментиран от #13

  • 3 Име

    10 7 Отговор

    До коментар #1 от "Гошко":

    Дори да му смените батерията с оригинална, нещата се ооравят, но за около 6 месеца максимум, след това нещата пак са като преди смяната.
  • 4 демократ

    7 5 Отговор
    Давайте ги насам бря.
  • 5 Макробиолог

    19 5 Отговор
    Кибертръка прилича на съветска ютия.По редко грозно нещо не е слизало от ничий конвейр.

    Коментиран от #6

  • 6 Прави си

    2 13 Отговор

    До коментар #5 от "Макробиолог":

    уникално е грозен! Но има причина да изглежда така. Ако искаш да я разбереш има видео в Ютюб където инжинерите които са го проектирали обясняват защо изглежда толкова ръбат и грозен.
    Само част от тях - 2мм. дебела ламарина Неръждавейка! Сети се коя преса за ламарини е способна да огъва толкова дебела неръждавейка с хиляди бройки на ден, с заоблени или криви форми като на нормална кола, никоя.
    Има форма на триъгълник гледан странично, триъгълника е изключително здрава форма.
    Сами те казват, че са направили БТР за гражданска употреба...

    Коментиран от #8, #14

  • 7 ТеслатА

    15 4 Отговор
    Това не е вярно. Питайте няколко ударени от тока , които коментират тук. Те продължават да оспорват безспорният факт, че без милиардни държавни дотации, ел. автомобилите намаляват пазарен дял. А практиката доказва, че намаляването на всяко едно от различните видове държавни дотации, автоматично се отразява в намаляването на броя на продадени ел.коли в съответната държава.

    Коментиран от #18

  • 8 ТеслатА

    6 1 Отговор

    До коментар #6 от "Прави си":

    Мааааалка корекция. 16000 за 90 дни,е по малко от 180 броя на ден, това е далеч от хиляда и много, ама много далеч от "Сети се коя преса за ламарини е способна да огъва толкова дебела неръждавейка с хиляди бройки на ден" Простият отговор е - намаляване цената на производство и увеличаване на печалбата.
  • 9 Един месец преди ............

    5 5 Отговор
    През м. януари и февруари 2022г. /един месец преди да започне войната в Украйна/ военният завод Арсенал беше пуснал работниците си в принудителна отпуска поради липса на пазар за военната си продукция. После знаем какво последва. В момента Тесла се намира в своя един месец преди ............
  • 10 тъй шъй

    18 1 Отговор
    Гледам, че току се изсулват собствениците на тази брадва я до Атина, я до Букурещ за някой ремонтче. Съчетаване на екскурзия с автосервиз. Нов вид елремонтен туризъм. Това не е скучен живот.
  • 11 Айде сега

    5 1 Отговор
    Кажете , защо ли или случайно 😂👋
  • 12 Дарвин

    14 3 Отговор
    Не ги мислете карайте си дизелите, вместо да бедствате по пътищата!
  • 13 Пилотът Гошу

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "МЪСК 🏆":

    Е откъде да чакат? От завода в България? 🤣🤣🤣
  • 14 Пилотът Гошу

    9 1 Отговор

    До коментар #6 от "Прави си":

    Имало било причина... Глупости на търкалета... Още през 60те имаше такива контейнери... А иначе е копирал неща като АМ Булдог... Като третокласник колко съм рисувал същия дизайн като твоя сайбършит...
  • 15 да ги изстрелват

    5 1 Отговор
    на марс там търсенето е голямо
  • 16 Ха Ха

    7 1 Отговор
    Теслата и като нова си е тесла.
  • 17 Българин

    4 0 Отговор
    Да ги пратят в Израел при свойте собственици. И без това там са стиснати и не им се дават пари за нищо. Win Win както се казва. Или те не искат такива тостери?
  • 18 Само гледай

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "ТеслатА":

    Сега с тия цени на нефта няма да им трябват помощи.
  • 19 Слънчасалия

    2 9 Отговор
    Бъдещето е на електромобилите. Точно както ще бъде постигната и крайната цел за следващите осем години 18 милиона електромобила Тесла през 2018 година.Статистически е доказано.

    Коментиран от #21

  • 20 Слънчасалия

    1 6 Отговор
    Бъдещето е на електромобилите. Точно както ще бъде постигната и крайната цел за следващите осем години 18 милиона електромобила Тесла през 2018 година.Статистически е доказано.
  • 21 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #19 от "Слънчасалия":

    Кой ще им търси недоразуменията, след като Toyota си е поставила за цел 30% продажби на електромобили през 2030. 30% изглеждат по-малко от 50%, но това са обещани 3,5 милиона електромобили Toyota през 2030, а щом Toyota го е обещала ще го изпълни!

    Коментиран от #24

  • 22 Гост

    6 1 Отговор
    Toyota тази година обеща, че започва производството на твърдотелни батерии и след 2 години ще продава по 30 милиона автомобила годишно - всички ще предпочетат хибрид с твърдотелна батерия, затова Тесла отново ще фалира.

    Акио Тойода го е казал и ще го докаже! Toyota никога не лъже, като нагъл лъжлив Илон

    Коментиран от #23

  • 23 Хаха

    2 1 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    Цитирай тротинетка,Акио Тойода никога не е казвал подобно нещо.

    Коментиран от #26, #27, #30, #31

  • 24 Хаха

    4 0 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    Тротинетка с ник Гост.

    Коментиран от #25

  • 25 Обратното е

    0 1 Отговор

    До коментар #24 от "Хаха":

    Антиелектрик С Ник слънчасал

    Никой не е не е твърдял това което лъжеш
  • 26 Официалната цел на Toyota

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "Хаха":

    Беше 3,5 милиона продажби на електромобили през 2030 година.

    Колко пъти да ви питам дали Toyota ще си изпълни целите? Задал съм въпроса много повече пъти, отколкото въпроса През коя година ще бъде прекъснат 50% ръст на Тесла към целите им за същата 2030 година?

    Много интересно как запомнихте целите на Тесла, А за първи път чуваш както въпроса Дали Toyota ще си изпълни целите, така и че въобще е имала такава цел ?


    Сега като знаеш и въпроса и целите ще отговориш ли? Или утре пак ще се направиш че за първи път чуваш за такова нещо? В други ден пак? Въпреки че и утре ще те питам същия въпрос?

    Много ви е избирателна паметта и богато въображението кой какво бил казал въпреки че никога не го е казвал и няма откъде да цитирате..
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Понеже четеш само първите редове

    1 1 Отговор
    "До 2030 г. ще предлагаме поне 30 модела BEV и очакваме да продаваме около 3,5 милиона BEV годишно в световен мащаб. В Европа нашата гама от BEV ще се разшири до десет модела до 2025 г."


    Следващия логичен въпрос ще си изпълнят ли и целите да представят 10 електрически модела до 2025 в Европа? Как мислиш какви ще са им продажбите?

    Други цитати необходими ли са ти? Но внимавай какво ще попиташ, в зависимост от това дали можеш да понесеш отговора?
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Бекъп едно на 27

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "Хаха":

    "Цитирай тротинетка,Акио Тойода никога не е казвал подобно нещо."

    За разлика от антиелектриците и винаги мога да цитирам :




    "Rapid expansion of battery electric vehicles
    By 2030, we will offer at least 30 BEV models and expect to sell around 3.5 million BEVs a year globally. In Europe, our BEV line-up will expand to ten models by 2025."

    Ако копираш този цитат в google и го потърсиш, ще видиш че съм го копирал от официалната страница на Toyota Европа
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Интересно

    0 1 Отговор
    Не съм давал линкове а само цитат от официалната страница на Toyota за нейните цели за 2025 и 2030

    Какъв беше проблемът за премахване на съдържанието?

    Защо многократно докладвани коментари, които очевидно са некоректни, понякога обидни и не цензурирани изрази, но със сигурност спам, който съдържа очевидни лъжи и клевети си остават не премахнати?..

    В същото време факти от официални източници на автомобилен производител в автомобилен раздел биват изтривани? Каква е причината?
  • 33 Нищо ново под слънцето

    0 1 Отговор
    Антиелектриците отново са запознати много по-добре с плановете на Tesla от 2014 за 2030 и знаят точно къде са се провалили., но понеже слушат най-новите проповеди на гуруто Тойода,

    Той така им е промил мозъците, че напълно се забравили какво им е обещавал гуруто през 2021

    -10 електрически модела само в Европа до 2025

    -30 модела чисти електромобили до 2030

    -3,5 милиона продажби годишно на електромобили до 2030

    - 100% електромобили lexus до 2030 - 1 милион продажби годишно само на електрически модели lexus , включително такъв с твърдотелна батерия който ускорява до 100 за две секунди

    Тойода ги лъже за след 4 години , а те обвиняват Илон Мъск че объркал прогнозата за след 15 години?
  • 34 Гост

    1 0 Отговор
    Изпратете Теслите на адреналинката електричка, трябват му за търговията с ток.

    Коментиран от #35, #36

  • 35 Ти мислиш ли да отговориш

    0 1 Отговор

    До коментар #34 от "Гост":

    Дали Toyota ще успее да си спази целите да предложи 10 електрически модела до 2025 година само в Европа, а до 2030 да станат 30 модела и да продаде 3,5 милиона електромобила?

    Твърдотелните батерии кога ще започне да ги продава?

    Или това никога не го е казвал твоя гуру Акио Тойода?

    Се надничате в паничките на останалите?
  • 36 Чак се чудя

    0 1 Отговор

    До коментар #34 от "Гост":

    Пет години ви зададох въпросът През коя година ще прекъсне целта За 50% ръст на Тесла до 2030 година и започнахте да ми викате тесльо


    Сега като ви задавам въпроса ще продаде ли Toyota 3,5 милиона електромобила до 2030, след 2030 ще ми викате ли Тойотчо и ще лъжете ли като сега, че съм казвал, че Toyota ще продава по 3,5 милиона електромобила след 2030?
  • 37 тъй шъй

    4 1 Отговор
    Електрическата латерна спря да хвали Тесла, но два пъти по-ожесточено критикува Тойота. Ще му съсипе нервичките тази Тойота. Гледам че последните 10 години Тойота се превърна в диктатор, едноличен. Всички по нея се равняват, заимстват, копират, та даже и дизайн. Евентуален залез на марката се отлага доста напред във времето и не знам хора със слаби нерви как ще преодолеят този доминиращ дразнител.

    Коментиран от #38, #39, #40, #41, #53

  • 38 Толкова е просто

    0 1 Отговор

    До коментар #37 от "тъй шъй":

    Отговори на въпросите? Toyota ще си постигне ли целите или не? Защо избягваш въпроса? Както виждаш хваля Toyota и многократно съм повтарял че ще стана по-голям фен от вас на Toyota ако си постигнат целите! Това казвал ли съм го някога или си го измислям?

    Аз ще се радвам много повече от вас, въпросът е Ти ще се радваш ли ако Toyota prozde 3,5 милиона електромобила през 2030? Ще се радваш ли ако пусне електромобил с 1500 км пробег и 10 минути зареждане? Щеше ли да се радваш ако наистина бяха си спазили думата и бяха пуснали 10 електромобила до 2025, за да продадат обещаните 1,5 милиона електромобила през 2026?

    Упс и това влиза в въпросите ми,!

    TOYOTA ЩЕ СИ СПАЗИ ЛИ ОБЕЩАНИЕТО ДА ПРОДАДЕ 1,5 МИЛИОНА ПРЕЗ 2026?

    Коментиран от #42

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Още по-елементарен въпрос

    0 1 Отговор

    До коментар #37 от "тъй шъй":

    Защо като ви задавам въпрос за целите на Toyota за 2030 и въпрос за целите на Тесла за 2030 като съм задавал въпросите успоредно, всичкия хeйт беше само към въпроса за Тесла, а въпросът за Toyota толкова много сте го игнорирали, че даже не си спомняте да съм ви го задавал БУКВАЛНО ДО ДНЕС и се правите че за първи път чувате за цел 3,5 милиона за 2030?

    Знаеш ли поне че Toyota щеше да произвежда твърдотелни батерии тази година , а следващата да ги прави масови Или и това ще чуеш днес за първи път?
  • 42 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #38 от "Толкова е просто":

    За коя година се предвижда Тесла да произвежда 18 милиона електрокара? Колко още летища, пристанища и паркинга ще са необходими,за да си складират непродадените електрокари?

    Коментиран от #44

  • 43 Гост

    2 0 Отговор
    Абе те не бяха ли 20 милиона?
  • 44 Колко пъти да ти отговарям

    0 1 Отговор

    До коментар #42 от "Гост":

    Вече съм отговарял десетки пъти.

    Никога няма да ги произведе! Нито 18 нито 20 милиона. Хайде сега ти отговори на въпросите за Тойота?

    А дано ама надали!
  • 45 Хаха

    2 0 Отговор
    Хайде на Теслите,че имаме план по Екселските таблици да изпълняваме.
  • 46 Българин

    2 0 Отговор
    Стратегията на китайците. Складират едни коли на едни паркинги и разправят колко много били продали. Крадене на пари хахаха
  • 47 Димов

    3 0 Отговор
    Прогнозите на нашия приятел не се сбъдват.Тесла щеше да произвежда милиони електрички, микроТЕЦ в мазето, съхранение и търговия на ток в електричка - трафопост, фотоволтаични навеси в задния двор на жилищния блок.Велики идеи има нашият приятел, грандиозни бих казал.

    Коментиран от #52

  • 48 Много ми е любопитно

    0 1 Отговор
    "съхранение и търговия на ток в електричка - трафопост," тази глупост откъде я измисли?

    Давай да видим какво съм казал или по-скоро ти какво си разбрал? Защото електрическа трафопост може да го каже само технически неграмотен човек за какъвто аз не се смятам, но ти определено си такъв за да го казваш.
  • 49 Другите идеи

    0 2 Отговор
    Не знам в коя ера живееш, но Тесла от години продавам милиони автомобили на година, въпреки че още за плановете за 500 000 през 2020 всички антиелектрици един отдушно казахте, че са невъзможни за постигане и през 2020 година те лъв ще продаде дори по-малко отколкото през 2019, защото ТЪРСЕНЕТО НА ЕЛЕКТРОМОБИЛИ СПОРЕД ВАС ЗАПОЧНА ДА НАМАЛЯВА ОЩЕ ПРЕЗ 2020.

    Така ли беше или искаш да цитирам как никога Тесла няма да продава милиони автомобили, защото трябва да строи десетки заводи още през 2020, а по-късно по 100 завода на година за да постигне 20 милиона продажби! ?

    Кои идеи се сбъднаха?
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Още идеи

    1 2 Отговор
    Вашите идеи че фотоволтаиците не стават за захранване на промишлеността, защото стигат само за зареждане на лаптоп? Сбъднаха ли се?

    ФЕЦ 41,77% 2621.99
    Био ЕЦ 0,26% 16.11
    Товар на РБ 4178.61
    ССЕЕ - зареждане 197.27
  • 52 Още идеи

    0 4 Отговор

    До коментар #47 от "Димов":

    Фотоволтаиците произвеждат ли повече от АЕЦ Козлодуй в момента? И той ли не става за захранване на промишлеността?

    200-мега вата зареждат ли се в момента в батерии ЗА ДА ПЕЧЕЛЯТ ОТ РАЗЛИКАТА В ЦЕНИТЕ?

    Нали ВАШАТА ИДЕЯ беше че батериите са скъпи и никой няма да ги хаби да съхранява ток за да печели стотинки? Тези които са хвърлили милиарди за батерии да печелят стотинки, сигурно са пропуснали да ви прочетат идеите, а са чели само моите?

    Тези които си инсталират термопомпи за да си топлят вода и ги захранват с фотоволтаици , което представлява мини ТЕЦ - едновременно производство на електричество и гореща вода сигурно не са прочели идеите ти че не си заслужава?

    Всички фотоволтаични навеси в градовете, сигурно не са прочели ТВОИТЕ ИДЕИ ЧЕ НЯМА КАК ДА СТАНЕ.
  • 53 ТойоАйкидо

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "тъй шъй":

    Като бивш притежател на Тойота - трябва да си много глупав, за да ги хвалиш... Не стават за нищо