Last news in Fakti

14 Юли, 2014 11:11 42 057 66

Продава се султанска Alpina B12 5.7 Coupe

  • alpina-
  • b12 5.7 coupe-
  • bmw

Изключително рядко баварско купе, принадлежало на султана на Бруней, се предлага от британски дилър на класически автомобили. Alpina произвежда едва седем екземпляра B12 5.7 Coupe с десен волан. Само два от тях са с ръчна скоростна кутия, включително героят от обявата.



Султанската Alpina напуска завода през далечната 1993 г., но е навъртяла скромните 10 500 км. Под предния капак се крие 5.7-литров 12-цилиндров двигател с мощност 416 к.с. и максимален въртящ момент 571 Нм.



B12 5.7 Coupe ускорява от място до 100 км/ч за по-малко от 5.0 секунди и вдига 290 км/ч. По онова време тези показатели го правят най-бързото серийно купе на Alpina.



Освен със сериозно доработена механика, B12 се отличава и с множество модификации по външността. През 2001 г. султанът на Бруней продава автомобила, който се озовава във Великобритания, където навърта около 6 500 км.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Никой

    8 3 Отговор
    E31 винаги са ми били слабост. Дано да попадне при някой, който ще я цени и кара.
  • 2 zendera

    6 2 Отговор
    Наистина едно от най-красивите БМВ-та създавани някога.Алпина наистина доработи сполучливо върховия двигател на Е31,но мен лично по-ме впечатлява Е31 860 hartge.
  • 3 Кобрата

    1 5 Отговор
    Alpina-та е немски донор

    Коментиран от #5, #6

  • 4 Симеон Тасев

    2 11 Отговор
    бмв е все пак
    колкото и да хейтвате марка е и то каква само
  • 5 zendera

    1 2 Отговор

    До коментар #3 от "Кобрата":

    Добре де,но какво от това?
  • 6 zendera

    4 1 Отговор

    До коментар #3 от "Кобрата":

    Значи Алпината била 416кс...хм, в моят пример става въпрос за 455кс.Авторе,нищо лично,но Хартге е по-рядък и по-мощен вариант на Е31..
  • 7 zendera

    5 0 Отговор
    Всъщност,като се замисли човек,тази Алпина има динамични характеристики като на Ферари,е,поне ускорението.Все пак колата е двутонно купе.

    Коментиран от #12

  • 8 Златин Славчев

    2 7 Отговор
    stara kola s diasna direkcia i to bliak

    Коментиран от #10, #11, #13

  • 9

    5 2 Отговор
    Ето това е кола,а не като сегашните конфекции
  • 10 M3 E30

    6 3 Отговор

    До коментар #8 от "Златин Славчев":

    Стара бе ама все пак по хубава от твоята кофа

    Коментиран от #16

  • 11 Никой

    9 2 Отговор

    До коментар #8 от "Златин Славчев":

    И какво като е стара? Просто страхотна машина - стара и мощна, но в същото време запазена и с малък пробег.Не знам защо някои хора веднага отричат кола, която е стара, но изобщо не знаят възможностите й. Бих я предпочел пред нова кола от по-нисък клас. Та това е 8 серия ! Навремето тази кола е била супер напредничава и футуристична и все още е много по-добра от повечето коли на пазара.

    Коментиран от #18

  • 12 Shmeker

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "zendera":

    Ми да. Моторът е много добър, особено за времето си. Просто колата е тежка. Ако се направи с карбонови елементи ще падне до 4 секунди поне
  • 13 zendera

    6 2 Отговор

    До коментар #8 от "Златин Славчев":

    Незнам изобщо как да ти го обясня.Не си живял в края на 80-те,за да знаеш какъв фурор предизвика БМВ 8-ма серия.Този автомобил предизвиква носталгия-качество във всеки детаил,огромен двигател с колосален въртящ момент,супер дизаин за времето си и модни фарове,четири гърла отзад и още какво ли не.Този автомобил беше супер тежкарски.Той беше това което сега 6-та серия неможе да бъде независимо от модерните си двигатели и безпорния дизаин....

    Коментиран от #15

  • 14 Атанас Добрев

    3 3 Отговор
    Това е кола-мечта...no coment
  • 15 Атанас Добрев

    3 3 Отговор

    До коментар #13 от "zendera":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • 16 Златин Славчев

    0 5 Отговор

    До коментар #10 от "M3 E30":

    tui e bilo hubava kola kapaka i farovete sa iaki no za vremeto si e bilo kol sega e antika i ne ne e po hubavaot moita kola
  • 17 Монго

    7 0 Отговор
    Тази кола има само един недостатък, волана не е от правилната страна...
  • 18 Златин Славчев

    0 10 Отговор

    До коментар #11 от "Никой":

    drugo e chuvstvoto da si karash po nova kola povarvai mi

    Коментиран от #19, #20, #24

  • 19 ярослав станчев

    11 1 Отговор

    До коментар #18 от "Златин Славчев":

    Абе Злати,ти виждал ли си БМВ 8-ма серия на живо?Аз съм виждал през 90-те,имаше едно такова в Шумен,850.Карал съм и чисто нова Дачия Логан.Между това БМВ и Дачията има само едно общо нещо,че имат по 5 гуми и толкоз.
    Това е 20 годишен лъв бе Злати,къде буташ калинката Пунто при зверовете.

    Коментиран от #21

  • 20 триста итридесети

    7 2 Отговор

    До коментар #18 от "Златин Славчев":

    Злати прав си брат, новата кола си е нова, за нея няма да ти трябват памперси.

    Коментиран от #22

  • 21 Златин Славчев

    0 9 Отговор

    До коментар #19 от "ярослав станчев":

    toz pak kalinka 90 godina e bilo kola tova bmw sega e antika ne sam chuval za kola s 5 gumi a i dacia kola li e

    Коментиран от #23

  • 22 Златин Славчев

    0 10 Отговор

    До коментар #20 от "триста итридесети":

    da kato karash sas 100-130 ako stane neshto i katastrofirash pampersi po moje da ne ti triabvat
  • 23 ярослав станчев

    8 2 Отговор

    До коментар #21 от "Златин Славчев":

    Злати,виждам,че разбираш от коли.
    Я кажи сега на десен завой с 6 процента наклон,коя гума на колата не се върти?
    Ако отговориш правилно,значи всяка кола има по 5 гуми.
    После пак ела да спорим дали Дачия и Фиат са по-коли от БМВ 850.

    Коментиран от #25, #26

  • 24 Никой

    8 2 Отговор

    До коментар #18 от "Златин Славчев":

    Колега, разликата в класовете е огромна и дори след още 30 години Пунто пак няма да превъзхожда този звяр от към нищо друго освен разход и поддръжка, повярвай ми. Карай 8ца и се убеди. Разбирам да говореше за някоя уморена на 1 милион км, но тази си е реално чисто нова с най-добрите технологии от 90-те. Пунтото ти е бюджетна кола и в нея има множество компромиси и нито материалите, нито технологийте в нея са реално съответстващи на годината на производство. Пунтото ти по-комфортно ли е? Може ли да вдигне 290? 0-100 за 5 секунди?? Има ли завиване на 4те гуми? По-просторно ли е? Съмнявам се. Разбира се, за човек като теб Пунтото може да е по-добрата кола ако я използваш предимно в града и искаш сравнително ниски разходи, но да говориш, че най-доброто от БМВ през 90-те е по-зле от най-евтиното от Фиат през 200х год. е глупост. Както каза колегата по-долу: не може да сравняваш вчерашна калинка с лъв, дори лъвът да е 30 годишен :)

    Коментиран от #29, #30

  • 25 Златин Славчев

    0 6 Отговор

    До коментар #23 от "ярослав станчев":

    dacia nikoga ne sam gi haresval a i te se vdignaha malko kato vzeha da im slagat reno dvigateli a fiata go zaobichah sled kato se kachih

    Коментиран от #34

  • 26 Златин Славчев

    0 9 Отговор

    До коментар #23 от "ярослав станчев":

    dnes edno priatelche shte pravi barter e 36 kompakt 96 godina za fiat punto 2000 godina

    Коментиран от #31

  • 27 Boris Botev

    9 2 Отговор
    Да не говорим за усещане при шофиране. В новите Пунтота и какви ли други щайгички с ел-серво и друго подобни системи, нито усещаш колата нито се чувстваш като част от шофирането. Това е кола за Шофьори, не за да ходиш до кауфланд и кафето. С такива коли не е важно къде отиваш а самото пътуване. А колкото до памперси, съм обеден че ако се качиш да се возиш дори в такава кола, и водача я настъпе, ще ти трябва само защото не си усещал такъв въртящ момент през живота си

    Коментиран от #28, #47

  • 28 Никой

    2 3 Отговор

    До коментар #27 от "Boris Botev":

    Добре казано
  • 29 Златин Славчев

    0 8 Отговор

    До коментар #24 от "Никой":

    290 kilometra na koi e nujno 290 putoto moje da vdiga 230 no nikoga ne bih vdignal takava skorost,odobno mi e i e prostorno ima dobra vozia karam ia predimno izvan gracko po tvoita logika edna elitna k..va na 5

    Коментиран от #33

  • 30 Златин Славчев

    0 8 Отговор

    До коментар #24 от "Никой":

    ...po tvoiata logika edna elitna k...a na 50 godini e po dobre ot edno obiknovenno momiche na 20 super logika
  • 31 Никой

    7 2 Отговор

    До коментар #26 от "Златин Славчев":

    Какво ми намесваш е36 компакт в статия за 850i... Това е най-евтината кола в гамата на БМВ през 96-та.

    Коментиран от #32

  • 32 Златин Славчев

    0 9 Отговор

    До коментар #31 от "Никой":

    mi i az prah barter bmw e 60 -2005 za putoto evo 2012 godina
  • 33 Никой

    8 3 Отговор

    До коментар #29 от "Златин Славчев":

    За това говоря - ти изобщо не си за тази кола и не знам защо продължаваш да коментираш. Карай си колата, която е само кола превозваща те от А до В и остави маниашките и спортни коли на хората, които ги ценят. Сравнението ти е неуместно. Тук разглеждаме коли, не жени Абе просто си замълчи най-добре и не изкарвай новата ти таратайка по-добра от спортни коли в пъти по-високи класове с няколко години по-стари само защото не обичаш да караш бързо. То не беше хвалене, направо я обожестви тая италианска кочина.
  • 34 ярослав станчев

    9 2 Отговор

    До коментар #25 от "Златин Славчев":

    Злати,Злати,не си чувал че колите имат по 5 гуми,седнал за коли да спори.4 гуми контактуват с пътната настилка,мойто момче и единствено и само благодарение на тях колата стои на пътя и се движи,а 5-та обикновено е в багажника,в по-редки случаи извън него и се нарича РЕЗЕРВНА. Ама то в Нийд фор Спийд и на Плей стейшъна гуми не се пукат и не се сменят,та затова и не знаеш.
    И си седнал да ми обясняваш как,развийш ли,Фиат Пунто Ево било мега по-яко от БМВ 850 Алпина.Ако знаеше къде е резервната гума на колата,едва ли щеше да напишеш такава простотия.
    Я бягай да тренираш още на плейстейшъна,че с това Пунто докато стигнеш до Алпините,Вейроните и Поршетата голямо каране ще пада.
  • 35 Shmeker

    7 3 Отговор
    Пичове, сега като гледам снимките на интериора ме хваща носталгия по БМВ, моята беше с подобен цвят вътре, велура по пода беше същия направо... подобно табло имах... ехее.. може да мина на БМВ пак да си спомня старите години

    Коментиран от #36, #37

  • 36 zendera

    2 3 Отговор

    До коментар #35 от "Shmeker":

    Незнам братле,аз бмв го сменям само за бмв.За да не ме хваща носталгията по марката,не за друго...................
  • 37 Никой

    0 2 Отговор

    До коментар #35 от "Shmeker":

    Успех :) ти 8ца ли си имал?
  • 38 Stanislav Instruktora

    0 3 Отговор
    golqm smok
  • 39 Росен Димитров

    4 0 Отговор
    колата е кола
  • 40 Бай Иван

    9 4 Отговор
    Учудвам се с каква смелост коментират тук някой хора коли които дори не са виждали на живо през живота си и как е възможно да сравняване с тази скъпа кола насраното Пунто което освен да вози някоя бабичка до супермаркета не става за нищо друго?
  • 41 Stone Kold

    6 8 Отговор
    боклук е колата във всяко 1 отношение нито салон нито двигател нито външен вид нито от към характеристики....2 тона купе, стар муден тежък двигател с 2 бензинови помпи и 2 акомулатора, ми то кормилото на моя боклук е 36 е същото..преди години се бях засилил да купя такава и ходих до перник 4е имаше една за около 20 000лв се даваше ама беше о4укана покарах я малко и собственика и каза 4е хар4и по 1 лв на километър бензина да е бил тогава около 1.40лв тва примерно около преди 10 години

    Коментиран от #42, #43, #48, #50, #51, #52

  • 42 Златин Славчев

    3 6 Отговор

    До коментар #41 от "Stone Kold":

    eto edin chovek koito im go kaza che tova e bokluk

    Коментиран от #45

  • 43 bmw e36

    4 5 Отговор

    До коментар #41 от "Stone Kold":

    ха оште един като злати карай си баничарката и не се бутай при колите и се научи малко да пишеш

    Коментиран от #44

  • 44 Златин Славчев

    3 5 Отговор

    До коментар #43 от "bmw e36":

    avei mnogo ti znae ustata pred kompa vsichki sa negramotni ia vij ti kav si ve posle komentirai drugite
  • 45 bmw e36

    3 3 Отговор

    До коментар #42 от "Златин Славчев":

    злати тук направо с твойте коментари къртиш фията ти бил по хубав хахахаха та погледниси колата на кво прилича че няма по грозен автомобил от тва особено отпред

    Коментиран от #46

  • 46 Златин Славчев

    0 4 Отговор

    До коментар #45 от "bmw e36":

    ne te karam da go haresvash az si go haresvam i si go karam s kef ti kato karash 2 godishna kola togava mi kazvai kakvoto i da e

    Коментиран от #49

  • 47 bmw e36

    6 2 Отговор

    До коментар #27 от "Boris Botev":

    хахаха ша му трябва пет памперса за всяка предавка по един и при триста да си покаже от прозореца може да му се оправи п...лския вид
  • 48 ярослав станчев

    8 1 Отговор

    До коментар #41 от "Stone Kold":

    Да бе,ама как,разбира се.Те на султана на Бруней всичките му коли са боклуци.И Ферарито-комби и Ролс Ройсите и Бентлитата от 1920 г. и Ламботата и Мерцедесите и тези дето не ги знаем даже.Ама ко да прайш,не е ли то Пунто Ево дет вдига 230 ....... градуса на водата зимно време,не ми го хвали.
    Мъка,мъкааааа,колко мъка има по този свят,каза Боне крайненеца докато баба Илийца форсираше река Днепър с тежка картечница на рамо,а Стиви Уондър гледаше жално и рисуваше иконата на майка Тереза с големите пломби от ван Кломб.
  • 49 bmw e36

    7 1 Отговор

    До коментар #46 от "Златин Славчев":

    разбирамте и аз бих карал такова пунто с кеф но само до тоалетна
  • 50 Никой

    9 1 Отговор

    До коментар #41 от "Stone Kold":

    Голям си разбирач май. Щом 5 секунди до 100 и 290 км/ч през 90-те са ти "мудни" то тогава няма какво повече да ти кажа. Карай си баничките и не се прави, че много знаеш, защото има хора, които наистина са карали тези коли и споделят истинско мнение, а не някаква предубеденост, че всичко, което не може да си позволиш е боклук. И да кажеш, че е грозно и няма хубав салон, си е направо върха на сладоледа. Виж се първо ти какво караш и не коментирай коли, които се представаш че си карал, но всъщност най-много да е било някое 840 автоматик и ужасно скапано. Хем не разбирате, хем сте много устати. То твойта баничарка сигурно има салон от S класа и 0-100 за 3 секунди минимум

    Коментиран от #53

  • 51 Никой

    9 1 Отговор

    До коментар #41 от "Stone Kold":

    2 тона купе, ама е по-технологична от всичките кенефи, които караш, а за характеристиките???Ти сляп ли си? 0-100 за 5 секунди имаш ли си на представа колко е това?
    Големи разбирачи, коментират кола, която когато е излязла е била една от най-добрите и все още е по-добра от повечето таралясници на коментиращите.

    Коментиран от #54

  • 52 Никой

    6 1 Отговор

    До коментар #41 от "Stone Kold":

    Това баничките могат ли да го направят?
    https://www.youtube.com/watch?v=VpvrRB79koU
  • 53 zendera

    5 3 Отговор

    До коментар #50 от "Никой":

    A ве пич,що се връзваш,те такива сополанковци коли нямат ,ти се мъчиш да им обясниш това или онова..
  • 54 bmw e36

    0 2 Отговор

    До коментар #51 от "Никой":

  • 55 РОРО

    7 1 Отговор
    Незнам дали има думи, с които да опиша тази машина. Истинско творение на изкуството от 90-те насам! Почитател съм на коли от 87-ма до 94-та сегашните клозети не струват. Имам само един минус който трябва да отбележа а той е именно десния волан, който е там поради разбираеми причини. Просто се чудих да кажа нещо отрицателно за това возило и то е мястото волана
  • 56 триста итридесети

    5 2 Отговор
    Представям си го злати как слиза от пунтото и се приближава към тая кола, и вика на собственика: абе каква е тая алпина бе, ела да ти покажа какво е кола, и човека от чисто люботство тръгва със злати ииии зад ъгъла ги чака пунто ево 1.2 инжексион, пастирано, с лети джанти с нови гуми втора ръка, затъмнени джамове, люк и затъмнени мигачи

    Коментиран от #57

  • 57 Златин Славчев

    1 1 Отговор

    До коментар #56 от "триста итридесети":

    mi po hubavo e puntoto no za godinite si alpinata e bila mn dobra mashina ne otricham nqmam luk nito zatamneni jamove gumite sa originalnite sas kolata

    Коментиран от #58, #59

  • 58 Никой

    2 2 Отговор

    До коментар #57 от "Златин Славчев":

    Тя колата с V12 вдига 290, 0-100 за 5 секунди и има окачване от 7-ма серия, ти викаш "нямам люк, нито затъмнени стъкла" де да беше само това предимство, щях да се съглася с теб.

    Коментиран от #60

  • 59 zendera

    1 2 Отговор

    До коментар #57 от "Златин Славчев":

    Момче,нямаш право да коментираш такива автомобили.Като си фен на Фиат имаш ли си на представа каква стойност има Фиат Уно Турбо......

    Коментиран от #61

  • 60 Златин Славчев

    1 1 Отговор

    До коментар #58 от "Никой":

    govorih za moita ko niama nali tova me pita, a i kakvo znachenie ima kolko vdiga ?

    Коментиран от #62

  • 61 Златин Славчев

    0 1 Отговор

    До коментар #59 от "zendera":

    sigorno 500 lv toi e star model ot nego izliza modela punto
  • 62 Никой

    3 1 Отговор

    До коментар #60 от "Златин Славчев":

    Разбира се че има значение, това е спортна кола. За някои хора ускорението и максималната скорост имат по-голямо значение от шибидах и други глезотии. Говорим за кола, за карачи, а не недвижима собственост. Това е кола, която е за забавление без да се интересуваш колко гори или колко е данъкът. Пунтото ти е за ходене до магазините и толкоз. Освен, че е по-компактна и с по-ниски експоатационни разходи по нищо не е по-добра от колата в статията. Тръгнал да ми сравнява пунто (видиш ли чисто ново) с "дъртата" осма серия. Бих предпочел да живея в имение от 80-те отколкото в чисто нов кемпер. Сравнението ти е нелепо.

    Коментиран от #63, #64

  • 63 Златин Славчев

    0 1 Отговор

    До коментар #62 от "Никой":

    tvoito sravnenie e nelepo
  • 64 Златин Славчев

    1 1 Отговор

    До коментар #62 от "Никой":

    puntoto v grada pochti ne go karam puntoto go karam za izvan gracko ili izvan darjavata ako hodia garcia tribva mi sigurna kola a ne stara tarataika sashtoto taka sam si ia vzel za gazaria gledash otstrani horata karat 30 godishni bokluci pojelavam ti edin den da go izpitash tova udovolstvie

    Коментиран от #65

  • 65 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #64 от "Златин Славчев":

    Карай си новия паркетник и си мисли, че е по-хубав от 30 годишните "боклуци". Проблема е че явно така и не успя да ми намериш нещо с което да е повече от а4-ката или другите стари премиум коли, освен това че е нова, което само по себе си не значи нищо.
  • 66 Boris Botev

    0 0 Отговор
    Щом си си взел малка кола за дълъг път не е нужно повече да коментирам. Не съм наясно какво си карал до сега, но качи се на някое голямо купе, дали 20 30 или 10 годишно да караш по магистралите и виж разликата. Една кола като пунтото наистина е идеална за в града, лесно се паркира и е компактна но за дълъг път е леш. Ветрец да повее се усеща, центъра на тежеста ти е на 1 метър от земята, малкия мотор се тормози при по високите скорости, стойката на водача е много изправена. Премисли пак за какво искаш да ползваш колата и я смени