Last news in Fakti

17 Юли, 2014 14:17 4 704 14

Японски дебют за новата Mazda2

  • mazda-
  • demio-
  • mazda2

Четвъртото поколение на най-малкия модел на Mazda бе представено официално в родината си. Demio, както е известна там "двойката", има ново шаси, четирицилиндрови двигатели и скоростни кутии от семейството Skyactiv. Световната премиера на автомобилчето ще се състои на изложението в Париж през октомври. Продажбите в Япония започват през наесен, а на останалите пазари - към края на годината.



От Mazda не съобщават точните габарити на модела. Според австралийското сп. Drive обаче те са нараснали. Дължината се е увеличила на 4 060 мм (+160 мм), височината - до 1 500 мм (+25 мм), а междуосието - до 2 570 мм (+80 мм). Широчината от 1 695 мм е останала същата.



Новата Mazda2 няма нищо общо с третото поколение, което споделяше платформата си DE/B3 с Ford Fiesta. Дизайнът, демонстриран с женевския прототип Hazumi, е изпълнен в новия фирмен стил Kodo - "Душата на движението".



Салонът е станал по-просторен в сравнение с този на предшественика, а ако се съди по снимките, интериорът може да посрами дори някои премиум модели от по-горния клас.



На арматурното табло има сензорен екран, на който се извежда информацията и контролът на мултимедийната система MZD Connect. Срещу допълнително заплащане ще се предлагат прожекционен дисплей и комплексът от средства за активна безопасност i-ActivSense.



Под предния капак ще се монтират два 1.5-литрови четирицилиндрови двигателя - бензиновият Skyactiv-G (107 к.с., 139 Нм) и турбодизеловият Skyactiv-D (105 к.с., 250 Нм). На някои пазари ще се предлага и 1.3-литров мотор със 75 к.с. и 135 Нм. Механичната трансмисия и автоматикът имат еднакъв брой предавки - шест.



Demio и Mazda2 ще се произвеждат в завода в Хофу, префектура Ямагучи, и новооткритата фабрика на компанията в Самаланка, Мексико. Моделът ще се произвежда и под марката Toyota, като най-вероятно ще се превърне в следващия Yaris.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 M_SUX

    4 0 Отговор
    Mazda напипаха верния път, колите им са технологични и красиви, макар и те като ауди само размера пипат и малко фаровете :)

    Коментиран от #6

  • 2 Shmeker

    0 0 Отговор
    Като цяло приятна визия с много груба решетка.. като присадена.
  • 3 Никой

    1 0 Отговор
    Свежа е
  • 4 Кобрата

    1 0 Отговор
    Не е лоша Маздата
  • 5 Дошo

    0 4 Отговор
    .аси яката колица
  • 6 Дошo

    0 3 Отговор

    До коментар #1 от "M_SUX":

    Да ама в момента Мазда си е Мазда докато Алуди продължава да бъде СОЦваген/Шкода с други тенекии

    Коментиран от #7

  • 7 Shmeker

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Дошo":

    Mazda си е FORD.
    VW си има доста голяма доза порше инженеринг, все пак ползват общи инженерни решения от край време. Освен това са икономични и здрави коли. И доста по-дълговечни от японките

    Коментиран от #9

  • 8 Гешшът

    1 2 Отговор
    "On November 18, 2008, Ford announced that it would sell a 20% stake in Mazda, reducing its stake to 13.4% thus surrendering control of the company, which it held since 1996."

    Това е от Уикипедия.

    Case closed.

  • 9 Anonymous.

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "Shmeker":

    Новините са ти стари. Мазда вече си е Мазда и колите са им "rebuild from scratch".

    Skyactiv двигателите и трансмисиите са страхотни.

    Преди един месец си купих Мазда 6 2015 2,5л. За сравнение Пасат за същата цена се предлага с 1,8Т(170кс) - По-ниска надежност с по-висок разход, по-голямо обезценяване, по-грозен, 16" железни джанти с тасове и тн.

    До скоро съм проверил всички нови коли, които се предлагат в Сащ и в момента по-изгодно от Мазда нама. Естествено става дума за ниския ценови клас.

    http://jalopnik.com/the-ten-worst-german-cars-ever-made-1605266861

    Коментиран от #13

  • 10 hienata

    0 0 Отговор
    Моторите и платформата са съвместна разработка с FORD, но Маздата е далеч по-добра от Фиеста и като визия и като изработка (мое мнение).Тук основния въпрос е : дали са намерили решение относно ръждата по окачването.Колегата с Мазда 6 , макар и нова след 2-3 години да си прегледа всичко по окачването, изгниват и изчезват всички дребни скоби, ламаринки и т.н.

    Коментиран от #11

  • 11 Благовест Стефанов

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "hienata":

    Какъв форд бе пич? Мазда нямат нищо общо с Форд от няколко години. Платформата, както и всичката техника е нова.

    Коментиран от #12

  • 12 hienata

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Благовест Стефанов":

    За новата може и да си прав , но настояшия модел в момента който се продава в България е на една и съща платформа с Фиеста. Моторите са съвместна разработка,само че Форд не дадоха на Мазда новия си мотор 1.0 (100 к.с.).
    А видях си грешката не съм уточнил в предния си коментар, че пиша за настоящия модел. . Мазда и Форд продължават да имат общо, само че вече Форд не са най-големия акционер в Мазда,защото намалиха дяловото си участие на половина.
    "...двете фирми ще продължат да си разменят технологии и информация, казва шефът на Mazda Такаши Яманучи." край на цитата
  • 13 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Anonymous.":

    При Пасат най-добрия избор е tdi. Икономичен, пъргав и доста надежден. Не може да очакваш от 1.8 бензин с турбо и 170к.с. да е икономичен и то при такава голяма кола.
    А тази класация, която я показваш явно е направена от сляп Мерцедес хейтър, който явно никога не е карал кола, нито е имал такава. Сериозно?! Голф 4, Кадет най-лоши коли, защото са направени да са евтини и надеждни? А 5 ГТ е на базата на §ма серия, така че се различава от нормалната 5ца с доста повече отколкото тоя си мислил, има и по-голям багажник, а според мен отзад след фейслифта е доста страховита.
  • 14

    0 0 Отговор
    Готина количка, но нямаше нужда да толкова намръщена отпред.