Четвъртото поколение на най-малкия модел на Mazda бе представено официално в родината си. Demio, както е известна там "двойката", има ново шаси, четирицилиндрови двигатели и скоростни кутии от семейството Skyactiv. Световната премиера на автомобилчето ще се състои на изложението в Париж през октомври. Продажбите в Япония започват през наесен, а на останалите пазари - към края на годината.
От Mazda не съобщават точните габарити на модела. Според австралийското сп. Drive обаче те са нараснали. Дължината се е увеличила на 4 060 мм (+160 мм), височината - до 1 500 мм (+25 мм), а междуосието - до 2 570 мм (+80 мм). Широчината от 1 695 мм е останала същата.
Новата Mazda2 няма нищо общо с третото поколение, което споделяше платформата си DE/B3 с Ford Fiesta. Дизайнът, демонстриран с женевския прототип Hazumi, е изпълнен в новия фирмен стил Kodo - "Душата на движението".
Салонът е станал по-просторен в сравнение с този на предшественика, а ако се съди по снимките, интериорът може да посрами дори някои премиум модели от по-горния клас.
На арматурното табло има сензорен екран, на който се извежда информацията и контролът на мултимедийната система MZD Connect. Срещу допълнително заплащане ще се предлагат прожекционен дисплей и комплексът от средства за активна безопасност i-ActivSense.
Под предния капак ще се монтират два 1.5-литрови четирицилиндрови двигателя - бензиновият Skyactiv-G (107 к.с., 139 Нм) и турбодизеловият Skyactiv-D (105 к.с., 250 Нм). На някои пазари ще се предлага и 1.3-литров мотор със 75 к.с. и 135 Нм. Механичната трансмисия и автоматикът имат еднакъв брой предавки - шест.
Demio и Mazda2 ще се произвеждат в завода в Хофу, префектура Ямагучи, и новооткритата фабрика на компанията в Самаланка, Мексико. Моделът ще се произвежда и под марката Toyota, като най-вероятно ще се превърне в следващия Yaris.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 M_SUX
Коментиран от #6
14:56 17.07.2014
2 Shmeker
16:11 17.07.2014
3 Никой
17:11 17.07.2014
4 Кобрата
18:36 17.07.2014
5 Дошo
09:48 18.07.2014
6 Дошo
До коментар #1 от "M_SUX":
Да ама в момента Мазда си е Мазда докато Алуди продължава да бъде СОЦваген/Шкода с други тенекииКоментиран от #7
09:49 18.07.2014
7 Shmeker
До коментар #6 от "Дошo":
Mazda си е FORD.VW си има доста голяма доза порше инженеринг, все пак ползват общи инженерни решения от край време. Освен това са икономични и здрави коли. И доста по-дълговечни от японките
Коментиран от #9
15:46 18.07.2014
8 Гешшът
Това е от Уикипедия.
Case closed.
16:23 18.07.2014
9 Anonymous.
До коментар #7 от "Shmeker":
Новините са ти стари. Мазда вече си е Мазда и колите са им "rebuild from scratch".Skyactiv двигателите и трансмисиите са страхотни.
Преди един месец си купих Мазда 6 2015 2,5л. За сравнение Пасат за същата цена се предлага с 1,8Т(170кс) - По-ниска надежност с по-висок разход, по-голямо обезценяване, по-грозен, 16" железни джанти с тасове и тн.
До скоро съм проверил всички нови коли, които се предлагат в Сащ и в момента по-изгодно от Мазда нама. Естествено става дума за ниския ценови клас.
http://jalopnik.com/the-ten-worst-german-cars-ever-made-1605266861
Коментиран от #13
16:42 18.07.2014
10 hienata
Коментиран от #11
13:46 19.07.2014
11 Благовест Стефанов
До коментар #10 от "hienata":
Какъв форд бе пич? Мазда нямат нищо общо с Форд от няколко години. Платформата, както и всичката техника е нова.Коментиран от #12
14:18 19.07.2014
12 hienata
До коментар #11 от "Благовест Стефанов":
За новата може и да си прав , но настояшия модел в момента който се продава в България е на една и съща платформа с Фиеста. Моторите са съвместна разработка,само че Форд не дадоха на Мазда новия си мотор 1.0 (100 к.с.).А видях си грешката не съм уточнил в предния си коментар, че пиша за настоящия модел. . Мазда и Форд продължават да имат общо, само че вече Форд не са най-големия акционер в Мазда,защото намалиха дяловото си участие на половина.
"...двете фирми ще продължат да си разменят технологии и информация, казва шефът на Mazda Такаши Яманучи." край на цитата
15:07 19.07.2014
13 Никой
До коментар #9 от "Anonymous.":
При Пасат най-добрия избор е tdi. Икономичен, пъргав и доста надежден. Не може да очакваш от 1.8 бензин с турбо и 170к.с. да е икономичен и то при такава голяма кола.А тази класация, която я показваш явно е направена от сляп Мерцедес хейтър, който явно никога не е карал кола, нито е имал такава. Сериозно?! Голф 4, Кадет най-лоши коли, защото са направени да са евтини и надеждни? А 5 ГТ е на базата на §ма серия, така че се различава от нормалната 5ца с доста повече отколкото тоя си мислил, има и по-голям багажник, а според мен отзад след фейслифта е доста страховита.
12:59 22.07.2014
14
02:17 25.07.2014