Ако има автомобилен производител, който никога не дава заден ход, то това е Mercedes-Benz. В продължение на повече от един век германците не спират да доказват имиджа си на компания, която не просто следва, а определя повелите при създаването на качествени и луксозни возила на четири колела. За пореден път този факт намери потвърждение по време на автомобилното изложение във Франкфурт, където прусаците отново се чувстваха изцяло в свои води и не пропуснаха да изненадат публиката с поредния си шедьовър. Новото попълнение в редиците на щутгарци се нарича Mercedes-Benz Vision CLS и разкрива виждането на конструкторите в концерна за това как би следвало да изглежда следващото суперспортно купе на Mercedes-Benz... Всъщност автомобил от подобен клас няма да бъде новост за компанията, но едва ли някой е очаквал то да се появи в такъв “формат” - с четири врати...
Това пък едва ли ще разочарова потенциалните клиенти. ”Шпагатът” между купе и лимузина, който правят конструкторите, води до създаването на изключително
екзотичен коктейл от стилистични елементи
присъщи на двата твърде различни четириколесни “вида”. Така например задните врати при Mercedes-Benz Vision CLS са издържани изцяло в стил “а ла лимузина”, изглеждат достатъчно внушително, а всеки опит да проникнете във вътрешността на возилото показва, че осигуряват и достатъчно удобство при “наместването” в салона. Противно на това специфичното разположение на седалките, ниската позиция, както и подчертано дъгообразната линия на покрива красноречиво говорят, че имате работа именно с расов купе-екземпляр. Усещането за това допълнително се подсилва от плавно преливащата към покрива задна част на автомобила, както и от формата на страничните стъкла.
При купетата най-честият проблем е свързан с пространството в салона, и най-вече за пътуващите отзад. Не и при Mercedes-Benz Vision CLS обаче! Междуосието на атлета е цели 2 850 мм, което на практика отговаря на габаритите при лимузините от E-Klasse, което само по себе си свидетелства, че новото спортно возило от Щутгарт ще предлага максимум комфорт и гостоприемство на клиентите си. Багажът явно също няма да създава главоболия - с обем от 470 литра товарното отделение е в състояние да побере доста инвентар... Допълнителен комфорт при пътуването внася панорманият стъклен покрив, който в значителна степен спомага за подчертаването на изискания и луксозен интериор, където основно триумфират кожата и скъпото дърво. Като стане въпрос за скорости едва ли автомобил от ранга на Mercedes-Benz Vision CLS ще запази мълчание. Предвижда се при влизането му в серийно производство купувачите да се ползват с широка свобода на избор от
богатата гама двигатели
на компанията. Към момента студията е оборудвана под предния капак с истинска дизелова перла. Добре познатият ви шестцилиндров редови агрегат с работен обем 3.2 литра е бил подложен на значителни процедури за укрепване. Вместо с един, той вече разполага с два турбокомпресора, а също така и със система за впръскване на горивото Common-Rail. Ако това само по себе си не е достатъчно да ви убеди в преимуществото именно на тази “екипировка”, тогава бихте могли да се обърнете и към статистиката.
Осигуряваната от дизеловото сърце мощност е 265 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва от германеца за 6.4 секунди. Още при 2 000 оборота пък “на разположение” е пиковата стойност на въртящия момент от 560 Нм. И всичко това само срещу 7.5 литра нафта на 100 км смесен пробег...
Очаква се возилото да бъде “екипирано” и с новата седемстепенна автоматична трансмисия на Mercedes-Benz - 7G-Tronic, за която “Авто пазар” вече писа в миналите си броеве.
Станислав Гавазов
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 mercedes
17:50 06.11.2010
2 ddd
15:01 20.12.2010
3 iliqn
00:03 31.01.2011