Вече в продължение на десетилетия возилата с емблемата на Audi не спират да доказват класата си, а през последните няколоко години инголщадци затвърдиха впечатлението, че са намерили най-прекия път към сърцата на купувачите. Амбициозните германци съумяха с много усилия и качествени екземпляри да си завоюват златото дори в класа на най-луксозните лимузини, където преди години не се чувстваха чак толкова комфортно. Така че закономерно пред тях сега се отварят нови хоризонти - при най-скоростните резачки.
Типичен представител на последните е и дебютиралата във Франкфурт студия Le Mans Quattro. Държаният до последния момент в тайна концепткар продължава списъка от
приятни изненади на Audi
след Avantissimo, Pikes Peak и Nuvolari, които всъщност съчетават в себе си доста сходни дизайнерски елементи и подчертано спортно излъчване. Задачата на новия атлет обаче няма да е никак лека, след като конкуренцията също едва ли ще остане безучастна...
Все пак създателите на Le Mans Quattro са убедени, че с решенията, които са “имплантирали” при своето отроче, ще успеят да привлекат значителен брой клиенти. А последните със сигурност ще има с какво да бъдат очаровани.На първо място силен плюс във визитната картичка на атлета е неговият дизайн.
Очарователната визия на студията веднага влива отрова във всяко сърце, запленено от високите скорости. Широката и издължена предница, ниският клиренс, както и впечатляващият дизайнерски “коктейл”, включващ в себе си най-добрите “съставки”, познати от модели като ТТ, студиите Avus и Nuvolari, както и от състезателните екземпляри от Льо Ман, лесно може да изкуши всеки почитател на “адреналиновите” четириколесни.
Подобно спортно очарование властва и във вътрешността на возилото. Пилотът е разположен ниско, непосредствено между средната конзола, основната част на арматурното табло и вратата като цялата атмосфера наподобявя усещането в болид от Формула 1... Малкият спортен волан е богато “гарниран” с най-различни копчета, които осигуряват по-лесното и практично управление на автомобила.
Информационните символи са разположени непосредствено пред водача и особено нощем определено биха впечатлили спътницата до вас...Конструкторите на Audi обаче все още не са готови да спрат дотук. Явно само атрактивна визия не е достатъчна, затова те се насочват и към търсенето на максимално подходящ агрегат за возило с подобен нрав. Така се стига и до избора на
V-образен десетцилиндров двигател
“взет на заем” от модела на Lamborghini Gallardo. За да бъде обаче връзката със спортните возила подчертана още по-ясно, конструкторите монтират и FSI-система за директно впръскване на горивото (по подобие на състезателния Le Man R1), а за по-голяма мощност са добавени и два турбокомпресора. Последните създават доста главоболия на създателите си при охлаждането на двигателя, но пък усилията си струват. Постигната е мощност от 610 к.с. при 6 800 об./мин., а пиковата стойност на въртящия момент от 750 Нм се достига при 1 750 об./мин.
В резултат на това тежкото 1530 кг двуместно возило с дължина 4 370 мм ускорява от 0 до 100 км/ч за нищожните 3.7 сек. По-сложната задача - от 0 до 200 км/ч се изпълнява с лекота за 10.8 сек. Максималната скорост, която развива Le Mans Quattro е 345 км/ч, като инголщадци не възнамеряват да налагат електронно ограничение на скоростта до 250 км/ч. В противен случай серийното производство на шампиона не би имало много голям смисъл...
Станислав Гавазов
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Audi fen
20:51 01.02.2010
2 Audi Forever(Black)
20:08 12.02.2010
3 luxeon
11:20 23.11.2010