Last news in Fakti

11 Октомври, 2003 00:00 1 610 3

Олимпийско злато

  • audi-
  • le mans quattro

Вече в продължение на десетилетия возилата с емблемата на Audi не спират да доказват класата си, а през последните няколоко години инголщадци затвърдиха впечатлението, че са намерили най-прекия път към сърцата на купувачите. Амбициозните германци съумяха с много усилия и качествени екземпляри да си завоюват златото дори в класа на най-луксозните лимузини, където преди години не се чувстваха чак толкова комфортно. Така че закономерно пред тях сега се отварят нови хоризонти - при най-скоростните резачки.

Типичен представител на последните е и дебютиралата във Франкфурт студия Le Mans Quattro. Държаният до последния момент в тайна концепткар продължава списъка от

приятни изненади на Audi

след Avantissimo, Pikes Peak и Nuvolari, които всъщност съчетават в себе си доста сходни дизайнерски елементи и подчертано спортно излъчване. Задачата на новия атлет обаче няма да е никак лека, след като конкуренцията също едва ли ще остане безучастна...

Все пак създателите на Le Mans Quattro са убедени, че с решенията, които са “имплантирали” при своето отроче, ще успеят да привлекат значителен брой клиенти. А последните със сигурност ще има с какво да бъдат очаровани.На първо място силен плюс във визитната картичка на атлета е неговият дизайн.

Очарователната визия на студията веднага влива отрова във всяко сърце, запленено от високите скорости. Широката и издължена предница, ниският клиренс, както и впечатляващият дизайнерски “коктейл”, включващ в себе си най-добрите “съставки”, познати от модели като ТТ, студиите Avus и Nuvolari, както и от състезателните екземпляри от Льо Ман, лесно може да изкуши всеки почитател на “адреналиновите” четириколесни.

Подобно спортно очарование властва и във вътрешността на возилото. Пилотът е разположен ниско, непосредствено между средната конзола, основната част на арматурното табло и вратата като цялата атмосфера наподобявя усещането в болид от Формула 1... Малкият спортен волан е богато “гарниран” с най-различни копчета, които осигуряват по-лесното и практично управление на автомобила.

Информационните символи са разположени непосредствено пред водача и особено нощем определено биха впечатлили спътницата до вас...Конструкторите на Audi обаче все още не са готови да спрат дотук. Явно само атрактивна визия не е достатъчна, затова те се насочват и към търсенето на максимално подходящ агрегат за возило с подобен нрав. Така се стига и до избора на

V-образен десетцилиндров двигател

“взет на заем” от модела на Lamborghini Gallardo. За да бъде обаче връзката със спортните возила подчертана още по-ясно, конструкторите монтират и FSI-система за директно впръскване на горивото (по подобие на състезателния Le Man R1), а за по-голяма мощност са добавени и два турбокомпресора. Последните създават доста главоболия на създателите си при охлаждането на двигателя, но пък усилията си струват. Постигната е мощност от 610 к.с. при 6 800 об./мин., а пиковата стойност на въртящия момент от 750 Нм се достига при 1 750 об./мин.

В резултат на това тежкото 1530 кг двуместно возило с дължина 4 370 мм ускорява от 0 до 100 км/ч за нищожните 3.7 сек. По-сложната задача - от 0 до 200 км/ч се изпълнява с лекота за 10.8 сек. Максималната скорост, която развива Le Mans Quattro е 345 км/ч, като инголщадци не възнамеряват да налагат електронно ограничение на скоростта до 250 км/ч. В противен случай серийното производство на шампиона не би имало много голям смисъл...

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Audi fen

    5 2 Отговор
    Ето е звяр !!!
  • 2 Audi Forever(Black)

    4 3 Отговор
    От както се помня съм изключителен фен на марката Audi и това, което много ме впечатли и ме накара да се влюбя до живот в тези автомобили, са изключително бързия напредък на компанията за малко време(10-15 години), огромната база екстри, предлагани във всеки един модел, невероятния немски перфекционизъм и вниманието към всеки един детайл, качествената изработка и материали, сериозното отношение на компанията към клиентите си и най-различните атрактвини класове, многото двигатели, предлагани на пазара и т.н. Суперлативите не са малко, но наистина Audi не е за подценяване и определено спечели много сърца, включително моето. Не бих се изразил както някои "специалисти-шофьори", които изтъкват фразата, да речем: "BMW и всички други" или "Mercedes и всички останали", защото първо - не е колегиално, и второ - конкурнцията наистина не е малка, това го признавам с ръка на сърцето, но все пак Audi се явява един наистина много добре подготвен и достоен "противник" и конкурент на вече наложили се на пазара и в бранша фирми и модели. Радва ме факта, че последно време се набляга много на спортните автомобили, но не бива да подценяваме и лимузините - A8 и S8, особено ако става дума за последните 2 поколения, тъй като конструкторите на Audi от Ingolstadt винаги са успявали да съчетаят елегантността със спортната визия и излъчване и при спортните концепции, и при лимузините си. Смесването в определена степен е довело до този голям интерес, до такова мащабно търсене и купуване на моделите, а също така клиентите имат доверие на автомобилите си о по отношение на невероятната стабилност и сигурност, които те им осигуряват на пътя, извършено под формата на все повече нови, алтернативни и иновативни решения, екстри и системи за сигурност и стабилно поведение на пътя. Важен факт е и вече 25-годишната система Quattro, която тази година се поднови и добави допълнителна сигурност на шофьорите, предпочели да управляват нов автомобил Audi. Всичко това е подплътено с една любима фраза, лого на марката: "Audi - Vorsprung durch Technik" или казано на български, в буквален превод: "Ауди - Скок пред другите чрез техниката".
  • 3 luxeon

    0 2 Отговор
    e za kvo da davam pari za taq kola kadeto moita astra varvi s 270 deto s1m vlojil 8 bona v neq