19 Ноември, 2014 09:32 33 801 48

Нов брутален руски всъдеход

  • русия-
  • армия-
  • военен всъдеход-
  • торос
Амурският завод УАМЗ представи в Москва своя нов армейски всъдеход. Бронираната машина се нарича Торос, а премиерата и се състоя в рамките на изложението "Сделано в России". Пао думи на представители на компанията Торос няма аналог в Русия. Бронираният всъдеход представлява нещо средно между БТР и лек автомобил. Той има пет врати и конструкция на кола, но в същото време може да плава, а по отношение на проходимост в пресечена местност не отстъпва на БТР-ите. Освен с брутална външност Торос впечатлява и с обща маса от 6.8 тона.
Тежкият всъдеход се задвижва от 4.7-литров дизелов двигател с мощност от 136 конски сили. Агрегатът е направен в моторния завод в град Минск. От компанията заявиха още, че в съвсем скоро време се очаква мощността на мотора да бъде увеличена до 200 коня. Бронираният автомобил има три варианта на изпълнение - базов, командирски и санитарен. В базовата си модификация Торос е способен да побере до десет човека, а предназначението му е транспорт на т.нар. мотопехота. Командирската версия представлява облекчен вариант на базовата и разполага с твърд таван.
Санитарната комплектация се явява нещо като пункт за оказване на първа медицинска помощ. Тази версия позволява извозването на четирима ранени, като освен тях са предвидени и три места за водач, лекар и санитар. Креслото на лекаря може да се върти на 360 градуса. Превръщането на Торос в амфибия е опция, която се заплаща допълнително. Любопитно е, че от компанията производител предвиждат и цивилна версия. Това обаче ще стане на по-късен етап, защото сега всички усилия са насочени към военните версии, за да могат всъдеходите Торос да постъпят на въоръжение в армията.

Ето още няколко факта за Торос. Междуосие - 3030 мм. Габарити (дължина/широчина/височина) - 5125/2145/2365 мм. Клиренс - 520 мм. Ъгъл на атака - 47/54 градуса. Окачване - независимо торсионно. Размер гуми - 13,0-18. Скорост по път с твърда настилка - 85 км/ч. Автономно предвижване по път с твърда настилка - 1000 км. Абсолютно гладко дъно. Във вода движението се осъществява посредством въртенето на колелата. Опционно могат да бъдат монтирани и други двигатели.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пламен Бакърджиев

    10 3 Отговор
    Нищо ново под слънцето. Руснаците в тази област са недостижими.

    Коментиран от #6, #34

  • 2 ххх

    4 3 Отговор
    "Торос впечатлява и с обща маса от 6.8 тона.... Тежкият всъдеход се задвижва от 4.7-литров дизелов двигател с мощност от 136 конски сили. "
    И като се напълни с хора и одорудване и стане 8 тона ще се движи от 136 к.с. по пресечен терен?!?
    Хубаво поне, че ще сложат някое турбо да стане 200 к.с., че иначе не изглежда сериозно.

    Няма инфо за въртящ момент, за кутия, за оф-род възможности, но има пък за сметка на това: " Бронираният автомобил има три варианта на изпълнение - базов, командирски и санитарен. "

    Коментиран от #4

  • 3 Бате Цецо

    2 0 Отговор
    Машината е много сериозна някъде на границата между джип и камион. Може би малко повече мощност не би била излишна.
  • 4 Shmeker

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "ххх":

    Ще се движи. Има въртящ момент просто
  • 5 Генков

    1 7 Отговор
    С тия пършиви 138 коня направо са недостижими, става само за картинки в 3 варианта...

    Коментиран от #9

  • 6 Естребовски

    2 7 Отговор

    До коментар #1 от "Пламен Бакърджиев":

    Добре,че купиха машини от Iveco да откраднат малко чалъми.Вземи прочети малко руски източници да не се излагаш.А двигателят е лицензен MAN.Токова стига.За повече сам можеш.
  • 7 Шиничи Ясуко

    6 0 Отговор
    И защо мерите всичко в конски сили ?Който е карал подобна военна техника там където няма пътища,знае какво му трябва !
  • 8 ххх

    0 2 Отговор
    Ами няма друга информация освен обема на двигателя и мощността му в к.с. -това да е единствената информация.
    Не пише нищо за въртящ момент, не пише например дали и как работи с кофти гориво и т.н. но пък има 3 хубаво светни снимки и едно клипче, на което да се радват и да цъкат с език децата
  • 9 Бате Цецо

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "Генков":

    Ако направим сравнение с ГАЗ-66 който с бензиновия си двигател е около 120 к.с. и въртящия му момент е по-малък от на леката ми кола, но се справя доста добре извън пътя. Е вярно, че не е пистова бегачка, но това не му е предназначението.
  • 10 Киро

    1 6 Отговор
    Торос впечатлява и с обща маса от 6.8 тона.



    Тежкият всъдеход се задвижва от 4.7-литров дизелов двигател с мощност от 136 конски сили. Агрегатът е направен в моторния завод в град Минск.....

    АХАХАХАХАХААА....бл.дове пак се изявиха като идиоти!

    Коментиран от #28

  • 11 Петър

    7 1 Отговор
    Ей,глупаци,не мислете конструкторите за по глупави от вас!
  • 12 Генков

    2 0 Отговор
    Само че ГАЗ-66 е два пъти по лек...

    Коментиран от #13

  • 13 Бате Цецо

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "Генков":

    Е чак пък 2 пъти. Торос - обща маса 6.8 т. ГАЗ-66 - 3.5 т празен + 2 тона товар = 5.5 т обща маса.

    Коментиран от #14

  • 14 Бате Цецо

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "Бате Цецо":

    Могат да се правят много сравнения, да добавя и БТР-60 (маса 9.9 - 11.5 тона 180 к.с.), но цифрите не са най-важното. Важното е предствянето на тези машини извън пътя и то не е никак лошо. Констръкторите са си свършили работата чрез подбора на подходящи предавателни числа така, че машините да вървят.
  • 15 Миро Минков

    6 0 Отговор
    Колеги, ще си позволя да изкажа мнение:
    Тази машина, както всички военни машини, е проектирана да се експлоатира при определени свръхтежки условия, при което не е толкова важно колко коня има в каталога на автомобила, а колко от тях са останали "живи"...
    Почти пет-литров атмосферен дизел с подобна ниска мощност/ в типичен американски стил/ означава добър въртящ момент на ниски обороти, еластичност, надеждност, непретенциозност към качество на горивото и атмосферните условия, никаква излишна електроника, евтино обслужване, приличен разход на гориво/ автономност 1000 км/ и т.н.
    Могат да се изброят още предимства.

    При тези машини много по-важни са синхрона между двигател- скорости- раздатки- диференциали, както и материалите от които са изработени, т.е. ВОДЕЩИТЕ ФАКТОРИ СА НАДЕЖДНОСТ И СИГУРНОСТ! Дори шума не е толкова важен. Всичко е тотално различно от критериите на сегашното автомобилостроене!

    Карал съм най-различни OFFROAD, американски, руски, Г-класи, японци....Всички ме кефят по различен начин, но горе-долу в същия ред! Руските машини определено са много корави- те просто са проектирани да бъдат такива!

    Казвам го като човек, който още в казармата през "НЕ"-далечната 80-82г. се е лангъркал по учения и с ГАЗ 66, и с Джоган, и с "текезесарка", а УАЗ 469 по-късно си го купих...
    Ами, много са корави! Но това си е мое мнение...

    Коментиран от #43

  • 16 Дядо поп

    1 1 Отговор
    Мога да повярвам,че цивилната версия , а и военните ще станат популярни в цял свят ако именията в Рубльовка край Москва се напълнят с конструктори и дизайнери на автомобили а не ,както сега пъка от олигарси банкери и политици.
  • 17 На Баба Злата шуреят

    1 3 Отговор
    След 20 години тотално изоставане руснаците се опитват да достигнат параметрите на американските "Брадли". Поне още десетина години ще им трябват докато се изравнят с бойните качества на "Брадли-тата ", перфектно доказали се в реална бойна обстановка в различни конфликти и на най-тежки терени.Като знаем доколко качеството на изработка в руските заводи зависи изцяло от ежедневните 200 грама водка преди началото на смяната , едва ли и десет години ще са достатъчни за наваксване на изоставането.Дори и американците да престанат да развиват "Брадли" съобразно безценния си боен опит , който руснаците нямат.
  • 18 йордан иванов

    0 4 Отговор
    Кога Руснак е правил кола или камион?????
    Отговорът е: Никога..
  • 19 Българин

    2 2 Отговор
    Бре тия братушки - как успяха от 4.7 л. дизел да изкарат 136 к.с.???
  • 20 Vasik Atanasova

    6 1 Отговор
    РУСНАЦИТЕ СА ЦАРЕ НА ВСЪДЕХОДИТЕ
  • 21 Кадилак Елдорадо

    4 0 Отговор
    Няма какво повече да се добави. Много точен коментар. Това е военна машина а не скапан SUV за гонка на магистралата. Дано вътре да има поне парно. Че руснаците не обръщат внимание на такива "дреболии".:)
  • 22 Кадилак Елдорадо

    1 0 Отговор
    Миро Минков го е казал много добре.
  • 23 горски

    2 0 Отговор
    Ами ,ако не е брутален ,няма да всъдеход а ще е обикновенно джипче за въоръжен туризъм!
  • 24 mediator37

    1 0 Отговор
    Най-добрият съвременен танк в света Леопард 2А7+ има дизелов двигател производство на кооператив МАН / Даймлер Бенц, с мощност 1500 кс. При него съотношението е 22 кс / тон.
    Като гледам руснаците копират почти същото съотношение конски сили на килограм.
  • 25 Japoneze

    4 1 Отговор
    Не, те руснаците въобще нямат боен опит!Хамър,мамър-това е като танк на колела!А колкото за двигателя-голям въртящ момент -всеки трактор има подобен двигател - те навремето и с Т34 са тръгнали от трактор!
    Да не говорим за опита в Сибир и непроходимата Тайга-там само тяхната си техника минава!

    Коментиран от #27

  • 26 Шиничи Ясуко

    2 0 Отговор
    За тези които не са си цапали ръцете с кал е този клип https://www.youtube.com/watch?v=2sLq_riLMN8
  • 27 скар фейс

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "Japoneze":

    Много точно!
  • 28 xxx

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Киро":

    Нямаш си на идея колко далече си от темата.
  • 29 GTT

    3 0 Отговор
    Някои хора да прочетат какво са конски сили и нютон-метри!
    И се чудите и смеете защо по дяволите е 136 коня?За да е икономичен колеги,на пресечените терени няма бензиностанции на всеки километър.

    След това помислете защо по нашите балкани горските работници използват Уазки,газки,татри и т.н.
  • 30 Киро

    1 4 Отговор
    Треа си страшен гений да туриш 136кс двигателче, произведено от някой мински тракторен завод, в 8 тона лумпарник!
    Те за тва руснаците не карат местните си дараци, щото знаят какво произвеждат!
    Доскоро бутаха по парадите некви щайги, проектирани преди 60-70 години.
  • 31 чирак

    3 1 Отговор
    Плюете щото е РУСКИ ако на новия брат е много добър нали

    Коментиран от #33

  • 32 Киро

    2 3 Отговор
    След това помислете защо по нашите балкани горските работници използват Уазки,газки,татри и т.н.

    =========

    Щот нямат пари за друго, а тия реликви са крадени или наследени от селския кооператив!
    Същия въпрос - що по селата още карат Москвичи, сигурно щот са много прекрасни!
  • 33 Киро

    1 2 Отговор

    До коментар #31 от "чирак":

    ходи си в политическите сайтове да си ръсиш тъпотиите.


  • 34 пурата

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Пламен Бакърджиев":

    Абе момчета,по същата логика ще изкарате че едно автомобилче от 200 к.с ще може да закачи едно тракторче от 100 к.с. и да си го разнася.А стга де
  • 35 Десислава Димитрова

    0 4 Отговор
    ако е като останалите руски машини ще си остане само със снимката и фалбите.вариантите са два крадено на 90% от някоя европейска или американска фирма с лошо изпълнение или лошо измислено и лошо изпълнено.руските машини от трактори през танкове до коли и камиони имат един основен проблем ,конструктура не е помислил за шофьора и пасажерите :)!

    Коментиран от #44

  • 36 кмета

    0 0 Отговор
    и така за всички братя и сестри по-гледайте умните канали като дават за сибир и за дървосекачи които работят с русака техника и американците работят за братушките защо не ползват немска или японска а не ма да изкара и ден с здраве а и Д.Д ако не от крадеш друг ще го направи те имат оръжия за 150г на пред засекретени още през 1920 г показват как куче с отрязана му са живяват главата и е живо .Притеснението ми е продиктувано от три причини. Първо, разпространението на ядрени оръжия в нестабилни страни като Пакистан и Северна Корея. Второ, все по-голямото количество доказателства за това как светът в различни моменти е бил толкова близо до ядрен конфликт. Третата причина за моето безпокойство е свързана с по-скорошни събития: значителното увеличаване на заплашителната ядрена реторика на Русия.

    И в официални, и в неофициални изказвания руснаците сега все по-явно се позовават на ядрения арсенал на своята страна. Преди две седмици станах свидетел как виден руснак предупреждава публиката на частен семинар във Вашингтон, че "президентът (Владимир) Путин поставя ядреното оръжие на масата". Руският президент наистина казва пред руската общественост, че външни субекти не бива "да ни се месят", защото "Русия е една от водещите ядрени сили".

    Миналата седмица "Правда" публикува статия със заглавие "Русия подготвя ядрена изненада за НАТО". Изданието тържествено заяви, че Русия има паритет със САЩ при стратегическите ядрени оръжия, и гордо изтъкна: "При тактическите ядрени оръжия превъзходството на съвременна Русия над НАТО е още по-голямо. Американците добре знаят това. Преди те бяха убедени, че Русия никога няма да се надигне отново. Сега е твърде късно."ние като българи не трябва да се месим нали в казармите настанихме сирици черни и какви ли още всеки има мнение хубаво е да погледнеш или поне да се опиташ да видиш другата гледна точка само тогава преценката ще е по ясна и приемлива
  • 37 Строим пътища

    2 0 Отговор
    Това чудо е идеално за нашите разнебитени пътища.Магистрала Тракия след ремонта е станала по зле от колкото беше преди това.Асфалта се е нагърчил като на стара баба чорапите!

    Коментиран от #39

  • 38 европеец

    0 0 Отговор
    защото хамериканците нищо не може да ги спре, освен опасността домовет им с жените им и децата им да бъдат изпипелени от ядерната вълна. Виж Сирия, Ливия, Югославия, Пакестан, Афганистан, Украйна - днес никой не е застрахован, ако не се подчиняваш на хамериканците - веднага ставаш или диктатор, или "заплашваш" някой с някое оръжие, или нямаш демокрация, или притесняваш някои права на някой.... И започват да те бомбардират. Единственото което може да ги спре - ако можеш да доставиш ядерен заряд в къщите им, в случай на бомбардирането от тяхна страна. Така че ВСИЧКИ трябва да притежават ядерно, химическо и биологично оръжие - така армиите ще са излишни, дори най-малката държава ще е на едно със всички останали - тогава ще видиш как хамериканци, британци и прочие диктатори ще се научат на дипломатия и преговори
  • 39 Десислава Димитрова

    0 3 Отговор

    До коментар #37 от "Строим пътища":

    кмете,кмете, не знам кво да ти кажа след този феноменален пост,без да те обидя,но нека не излизаме от темата.руснаците ми кажи къде си продават великата техника като е толкова убава ,дали в норвегия,канада,гренландия или антрактида някои си е купил руските убявини?ти сигурно като кмет имаш москвич,пожелавам ти да си го караш дълги години,както и да си купиш руски съдеход!

    Коментиран от #40

  • 40 европеец

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Десислава Димитрова":

    а пък то, Русия изнася техника в повече от 80 държави по света! ахахахах спирай филма и се огледай малко! това че норвегия, канада, гренландия не купуват руска техника означава само едно - че ЕС са ги надупили яко да купуват само произведеното в ЕС! Независимо дали техниката е най-добрата или не

    Коментиран от #45

  • 41 кмета

    0 0 Отговор
    ама защо трябва да се продава ти като си продажна не значи че и останалите са такива кой има цялата таблица русия кои издържа на студ в америка малко сняг и реват щото не е сладолед за ядене
  • 42 кмета

    0 0 Отговор
    имам ЗаЗ въздушно охлаждане парно топлинен удар ще получиш зимата минавам където си поискам пътя затворен от коли и камиони добре през нивата пали чекмак гори8-10л няма какво да се чупи това че повече от 110км не вдига ама къде да карам повече

    Коментиран от #47

  • 43 Един Българин

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Миро Минков":

    Браво БАТЕ Минко го е казал много добре кое как стой и защо са толкова тия пусти коне...На гъзарчетата с голф 4ки и бмв 3ки им бяха други очакванията за двигатели с турбо и чипове.И поне 700 коня нооо...за местата като гора и пресечени местности не важът тия работи...
  • 44 ххх

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "Десислава Димитрова":

    Моето момиче не си напрягай главицата за неща които са много над нейните възможности.

    Коментиран от #46

  • 45 Десислава Димитрова

    0 1 Отговор

    До коментар #40 от "европеец":

    кои са тези държави и каква техника изнася?къде в света карат руски трдктори,багери,камиони и комбаини?норвегия не е в ес ,нито пък канада ,а и япония не е ,но японско се внася навсякъде!истината е проста с руска техника няма как да постигнеш кпд ,тя се разваля постоянно,гори много,неудобна е за работа и не е производителна.няма как един норвежец да си я купи щото за него производителността е приоритет при високите надници дето дава.
  • 46 Десислава Димитрова

    0 1 Отговор

    До коментар #44 от "ххх":

    трите хикса,спок мъж съм и със сигурност съм видял поне 1 млн.работи повече от теб!
  • 47 Десислава Димитрова

    0 1 Отговор

    До коментар #42 от "кмета":

    браво кмете,допуснах че си с москал,но си бил с тешката артилерия.няква крадена от ткзс то газка нямаш ли да я пофалиш и нея дето няма равна ?
  • 48 ддт

    0 0 Отговор
    и в какво им се състои бойния опит от 70 години насам?!
    от афганистан, откъдето си тръгнаха с подвити опашки?! :)
    или от военните паради за 9 май, на които танковете им не палят?!