Last news in Fakti

11 Януари, 2003 00:00 2 469 0

Жокерът от Мюнхен

  • bmw-
  • cs1-
  • xactivity-
  • bmw х3

В Детройт европейците от Mercedes и BMW са решили да се представят на ниво с презентацията на нови модели и най-вече концептуални автомобили.

2003-та, а в голяма степен и 2004-та и 5-та се очертават като съдбоносни за синьо-белите от Мюнхен. През есента на пазара излиза новата 5-та серия, а също и 6-цата. Догодина се очаква вседеходът Х3. Две години по-късно ще бъде атаката на Golf-овия клас в лицето на 1-ва серия. Чуха се слухове, че мюнхенци ще пускат и ван, но засега от централата опровергават тези твърдения.

Навярно всички си спомняте красивия прототип на малък кабриолет, който бе представен от BMW в Женева преди почти година, носещ инициалите CS1. Предполага се, че той носи много от типичните черти на бъдещата 1-ва серия. Сега, в Детройт, е представен друг, не по-малко интересен концептуален автомобил. След някои промени се очаква да влезе в серийно производство като Х3. Прототипът е назован xActivity. Това наименование издава точно клиентелата, която ще се стремят да привлекат мюнхенци. Цветовата гама, както и много от елементите по екстериора xActivity приличат на миналогодишния концепт CS1. Това подсказва, че в BMW изграждат нов комплекс от отличителни белези за всички свои модели, задаващи се в близките 2-3 години. Предположенията, че настоящата 7-ма серия поставя началото на нова генерация в дизайна на автомобилите от Мюнхен се потвърждават.

BMW Х3 попада в класа на предшественика си xActivi­ty. Като габарити новият високопроходим мюнхенец се нарежда между Х5-цата и 3-ката с четири задвижвщи колела. Цената на модела също ще е в този диапазон. Въпреки че по дължина, ширина и височина ще отстъпва на Х5, Х3 ще предлага същото пространство в купето и багажното отделение. При това се очаква практичността да е водещ елемент при конструирането на интериора. Така Х3 ще се пре­върне в автомобил подходящ за любители на екстремните спортове. Багажникът на xActivity е с около 50 л по-голям от този на Х5, чийто обем е 465 л. Впечатляващото пространство в купето се дължи на голямото междуосие, което е от калибъра на по-големия мюнхенски автомобил с висока проходимост.

Техниката на Х3 ще е събирателна от всички модели на BMW. Що се отнася до двойното предаване, очаква се то да е перманентно, подобно на това при Х5, но ще претърпи някои промени и подобрения. Предвижда се монтиране на спирачна система, която да задейства спирачката на дадено колело, когато то пробуксува. Това ще са техническите елементи, които имат за задача да повишат проходимостта на Х3. Тези системи най-вероятно ще са достатъчни, тъй като целта на инженерите от Мюнхен си остава подобна на тази при проектирането на Х5, както и на Porsche Cayenne. За тези автомобили приоритет е постигането на добро пътно поведение на асфалтирани участъци, а пък извън пътя, каквото дойде.

Все още във фирмата се дискутира дали Х3 да се оборудва с въздушно окачване или с възможност за регулиране на клиренса (височината) на автомобила. Не е решено съшо така дали е удачно и в този модел да се монтира “активната” кормилна уредба, която сама нанася корекции на ъгъла на завиване на колелата.

Ясно е обаче, че в оформлението на интериора BMW търси нов, революционен облик и непрестанно усъвършенстване на функционалността. Позицията на водача и пасажерите ще се разполага по-високо от досега приетите норми.

Системата i-Drive при Х3 няма да обобщава толкова много функции в един джойстик, както е при 7-цата. Съмнително е, че ще бъдат включени в серийното оборудване, но със сигурност ще се предлагат като екстра седалки, които се самонастройват към физическите данни на водача.

При дебюта си през първата половина на следващата година Х3 ще се появи с два шестцилиндрови агрегата: 2.5-литровия бензин с мощност 231 к.с. и 3-литровия дизел, развиващ 184 к.с. На разположение ще са шестстепенна ръчна и петстепенна автоматична скоростна кутия.

Засега не се предвижда конструиране на М-версия на Х3, тъй като инженерите се надяват използването на леки материали да повиши скоростните и динамични показатели на серийния вариант до нивото на Х5 4.6is.

Светослав НАУМОВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА