13 Февруари, 2015 22:20, обновена 14 Февруари, 2015 09:38 9 010 51

Борбата при спортните хечбекове продължава с отговор от Seat

  • seat-
  • leon-
  • sc cupra-
  • cupra-
  • sub8

Битката на горещите хечбекове с предно задвижване продължава с пълна сила. Ценните секунди и стотни в битката за крал на "Нюрбургринг" са целта на Seat и Renault. След последния рекорд на Megane 275 Trophy-R испанските тореадори трябва да отговорят подобаващо. Последното им творение Leon SC Cupra 280 ще мине на диета наречена Ultimate Sub8 Performance Pack, което да го превърне в още по-опасен конкурент.

Премахването на екстри трудно може да се нарече подобрение, но когато това се прави заради теглото на една спортна кола, това е възможно. Първото нещо, което е изчезнало, е климатичната система. Тя е заменена по-лека обикновена вентилационна система. Озвучаването също е паднало "под ножа" и от 8 тонколони са останали само най-необходимите 4. Изчезнали са и подлакътникът и вентилацията към задните седалки.

Според компанията основното предимство пред конкурента им Renault Megane Renaultsport 275 Trophy-R е, че испанският автомобил може да се използва като ежедневна кола. При него задните седалки са си на мястото, както и дигиталното аудио, електрическите огледала и дори навигацията. Така нивата на комфорт приближават до нормалните. Външно впечатление правят оранжевите 19-цолови джанти.

Мощността остава на същото ниво от 280 конски сили от 2.0-литровия турбодвигател. Спирачките обаче вече са с нови апарати Brembo и нови дискове с увеличен с 30 мм диаметър. Лепкавите полусликове Michelin Pilot Sport Cup 2 се появяват като опция в борба с времето. Скоростните кутии са две - шестстепенни ръчна и автоматична DSG. Цената е също силната страна на Seat и тя ще е осезаемо по-ниска от тази на Renault.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Kiskinoff

    1 3 Отговор
    Уникалнаа.... Много ми харесва. Сред конкуренцията се откроява и то доста
  • 2 некойси

    1 2 Отговор
    Едва ли ще се открои колкото това: http://fakti.bg/avto/131174-270-km-ch-za-honda-civic-type-r
    Като гледам с цена от £36,430 не е и много евтина.

    Айде бе хейтърите, къде сте? Спите ли още какво ви става?

    Коментиран от #3

  • 3 Тошо

    1 2 Отговор

    До коментар #2 от "некойси":

    Дошо , стига си спамил!
  • 4 ATZ

    1 1 Отговор
    Като цяло подобна надпревара ми се струва напълно безсмислена. Това са "съблечени" от нормално оборудване автомобили, които са "прекалено твърди" за нормална употреба. Това да създадеш най-бързата кола с предно предаване е самоцел, която, според мен, не е оправдана. Това може да бъде 2-ра или дори 3-та кола в семейството на някой petrol head, но въпросът, който логично идва, е дали наистина нещо подобно е за предпочитане пред истинска бегачка със задно предаване

    Коментиран от #28

  • 5 некойси

    1 2 Отговор
    Още материал за хейтърите: https://www.youtube.com/watch?v=Qqd5USwCC00
    230 коня Civic Type-R 7-ма генерация срещу 280 коня Seat Leon Cupra 280

    Нека хейтването започне сега :)

    пс: не съм Дошо

    Коментиран от #10, #31

  • 6 занекойси

    0 3 Отговор
    Глупаво е да се сравняват Леон Купра и сивик, т.к. леона тежи поне с 300 кила повече от 900 килограмов сивик.

    Коментиран от #8

  • 7 гошо прупрунков

    1 1 Отговор
    каква работа да търси в гаража ми кола която е направена само за нюрбургринг

    Коментиран от #9

  • 8 некойси

    1 2 Отговор

    До коментар #6 от "занекойси":

    http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=12229
    Сивик 7-ма генерация Type-R - "Собствена маса 1200 кг."

    http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=19483
    Сеат Леон Купра или кипра квото му е името: "Собствена маса 1375 кг."

    Чисто математически далеч по-дъртия и слаб сивик без турбо, със стокови 17 инча колела е 175 килограма по-лек. По скоро жокерите са на страната на Сеата.
    Дори и да съм безпристрастен (а повярвай ми не съм) не мога да кажа на черното бяло :)
  • 9 некойси

    1 2 Отговор

    До коментар #7 от "гошо прупрунков":

    Тонове фън човече! ... освен ако не си в диапазона 50+ де. Тогава вече мога да те разбера

    Коментиран от #13, #14

  • 10 стара ти е информацията

    1 2 Отговор

    До коментар #5 от "некойси":

    Тук както виждаме е стария леон , вижда се по А-образната греда на вратата и кръглата духалка , леон който има задължително 5 врати и тежащ доста повече от хондата , плюс че в допълнение има само електрически псевдоблокаж , стара генерация , сега сме 2015-та година и тук става въпрос вече за леон купе , малко по-нови технологии и т.н. , няма смисъл от сравнението което ти направи , дори няма за какво да те хейтва някой , защото не е по темата :)

    Коментиран от #12

  • 11 купра

    0 2 Отговор
    https://www.youtube.com/watch?v=4xKmYAto5OU айде ето ти захранка за размисъл , стига говори глупости :)
  • 12 некойси

    2 2 Отговор

    До коментар #10 от "стара ти е информацията":

    Ами давай аз да те хейтвам тогава :)
    Кажи ми къде на снимката виждаш врата отзад --> http://i.imgur.com/xjOpxKI.png
    Помогни ми да намерим Seat - Leon III (280 Hp) Cupra с 5 врати.
    2012-та година срещу 2001-2005-та Сивика.
    Темата беше че това е бърз (и скъп) хеч, ако го съпоставим с новия Type-R не ми се мисли :)

    Коментиран от #29

  • 13 ha ha

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "некойси":

    Тук с 50+ не съм съгласен! Баща ми е на 60 и кара уникално.(говоря за мощни коли ,не за такива по 200 коня) Когато на човек реакциите и зрението са му наред няма никакво значение на колко години е! (даже колкото-повече опит трупа толкова-повече се пази от леваците и жените)
  • 14 гошо прупрунков

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "некойси":

    пич , на 30 съм и карам WV 1.2 16V 64 HP . нямям нуждата да карам 500 коня щото к... ми е 28 см.

    Коментиран от #15, #16, #19, #22

  • 15 tost

    0 2 Отговор

    До коментар #14 от "гошо прупрунков":

    В статията става въпрос са спортни коли,а не колко ти е голям „скоростния “ лост.

    Коментиран от #17, #18

  • 16 некойси

    0 3 Отговор

    До коментар #14 от "гошо прупрунков":

    Е да речем че аз съм некъде 25 см с малко жокери.
    Комплекса за размери бива захранван от неща обикновенно големи по размери и най важното скъпи.
    Като съм написал 50+ не съм визирал групата от стари и сакати старци ами по-скоро големите луксозни и тежки салони тагетирани за бизнес класа. Според някои хора са коли за каране, ама всеки си има гледна точка.

    Коментиран от #20

  • 17 гошо прупрунков

    1 1 Отговор

    До коментар #15 от "tost":

    в статията става въпрос за един пътнически автомобил тунингован до ниво спортен , а за лоста ---- гледай да не сядаш.

    Коментиран от #21

  • 18 ХУАвей

    0 2 Отговор

    До коментар #15 от "tost":

    Пупрунков ,а виси ли мощно!:-)!До там ли опря-да се хвалиш с грездея си!Ей, ще се спукам от смях!
    Идеологията ти е ясна- за какво ми е бърза кола,като имам голям...!За твое съжаление няма жени във форума,или ти искаш да впечатлиш някой "мъж"!Кажи нещо за Сеата!
  • 19 ХХХ

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "гошо прупрунков":

    28 сантиметра.......................................................................ТИ ДА НЕ СИ ПОРНОАКТЬОР-НЕГЪР С 5 ОПЕРАЦЙИ ЗА УГОЛЕМЯВАНЕ...........................
  • 20 Съмнителен

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "некойси":

    Много точен коментар-има коли за удоволствие от карането-адреналинки,има и "кораби" за демонстрация на парички,по-добре инкогнито с една такава резачка,знаеш ли кой те наблюдава със тоя скъп "кораб"!?
  • 21 tost

    0 2 Отговор

    До коментар #17 от "гошо прупрунков":

    Ako обърна резбата,веднага ще ти се обадя.

    Коментиран от #23

  • 22 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #14 от "гошо прупрунков":

    Ot pupa li go merish?
  • 23 гошо прупрунков

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "tost":

    благодаря за предложението но ще откажа . не си падам по момченца.а за сеата казах : кола която е тунингована за писта няма какво да обсъждаме . все едно да спорим колко е готино да караш болид от формула 1 по пътя от пловдив до смолян

    Коментиран от #27

  • 24 спа

    1 2 Отговор
    туй, чи му влиза 28см. ни значи чи му излиза толкоз!

    Коментиран от #25

  • 25 МИСЪЛ

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "спа":

    ГЕНИАЛНО!!!!!!!!!!!!!!
  • 26 nikitoblend

    1 0 Отговор
    Изглежда симпатяга. :)
  • 27 tost

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "гошо прупрунков":

    Нищо лично пич,но като започнал да бъдеш „откровен“.....моята кола в момента е Тойота „Аурис“ 2014 г 100 коня ,дизаин 6+,електроника 6+,двигател 3+ ,според мен не повече от 75 коня(една от малкото коли които ме е разочаровала как върви.Мога да си представя кола с 64 коня как върви и единсвеното ценно нещо в нея е дължината на скоростния лост,който го имаш за свой.Все пак не си спомням да съм ти правил предложение.
  • 28 S Doichinov

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "ATZ":

    Истинските бегачки само със задно ли са?Сега разбирам.Дори и Сеат да си върнат титлата няма да е за дълго.Рено ще върне много бързо.
  • 29 Реалиста

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "некойси":

    ти си уникален... къде си виждал сеат купра 2012 , който стоков е 240 к.с. , със 2(3) врати бе?! :D :D :D забавляга , погледни таблото - кръгла духалка , в новия не са кръгли , погледни предната врата , има малко прозорче и 2 греди под формата А + че дръжките на тоя сеат са скрити до прозорците като на алфа 156 примерно, няма как да ги видиш в огледалото... няма смисъл просто да се говори с капацитет като теб.. :)

    Коментиран от #30

  • 30 некойси

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "Реалиста":

    Аааа, значи вероятно става въпрос вероятно за това http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=13611
    Прости ми непознаването на всички представители на VAG групата, но дори и да е той, масата за 2-те врати в повече няма да е повече от 50-100 кг.

    Еми ако си забелязал в началото на клипа пише "Program" демек ъплоуднали са му някъв фирмуер, който да скъси и без друго краткия живот на вагеновия мотор и скоростна кутия за да вдигне с 40 коня.
    От друга страна на прима виста видях че Сивика е ъпгрейднат само със спортна генерация от което идват близо 20-30 коня в повече. K20 мотора изплаща добре ъпгрейди.

    По интересното ще е на писта, където Сеата ще започне да изправя завоите :)

    Коментиран от #32

  • 31 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "некойси":

    То хубаво, ама остава неизяснен фактора ГУМИ. Демек дали двете коли са с еднакви и нови гуми.
  • 32 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "некойси":

    Хехехе,тоз същия ли е К20 дето износва разпределителни валове или е същия,който гори масло,заради валовете??? Май е същия мотор,на който ако не му сменяш маслото на 5000 км и валовете си отиват??.Същия ли е???И маслото задължително ли е 0W20???Или не,може и с 10W40 или 15W50 Motul????Както повечето хондаджии карате???Щото само него не го гори???
    Ако съм сбъркал нещо да ме поправиш,ако обичаш.

    Коментиран от #34, #38

  • 33 Shmeker

    0 0 Отговор
    Аз им препоръчвам CASTROL 10W-60
  • 34 некойси

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "ярослав станчев":

    Хаха ... не имах в предвид точно K20A2 двигателя от клипа, който го суапват и турбинират в Lotus Exige и който го монтират в Ariel Atom да речем, нещо ти се разминава информацията.
    Ето ти захранка https://www.youtube.com/watch?v=sdLu5jBWZVI
    На практика е невъзможно да износи разп. валове понеже върху тях търкалят ролки с цел намаляване на съпротивлението от триене (това е 2001-2005-та г.). Двигателят гоял масло ... може и да гори ако както в клипа е надут до 500 кс. и се кара в лютеницата.
    Карам 20 годишна Хонда с масло Motul 6100 Synergie+ 10W40 редовно в лютеницата и не ми се е налагало да доливам.
    Чудите се кво да пишете вече :)

    Шмекера проспа цялата събота, това гарантира че от тук нататък всичко написано отива по дяволите.

    Коментиран от #35, #40

  • 35 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "некойси":

    Сори за което. Просто ходим с децата на природа като е хубаво времето.
    Кажи кои двигатели на Хонда са добри - основно дето горят малко ме интересуват. VTEC-E бе интересен на времето, но той гори малко само като го караш с 70-80.

    Коментиран от #36

  • 36 некойси

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Shmeker":

    На K20A2 какво му е? 210 коня 7л/100км извънградско (обзалагам се че не е при 70-80 км/ч). Дори повече да е какво от това?
    Какво очакваш да кажа ... всички двигатели на Хонда са добри.
    Не забравяй че освен производител на коли са и №1 производител на мотоциклети, джетове та и роботи с изкуствен интелект и какво ли още не.
    Всичко идва от прословутия им мантатлитет ... когато пускали кораб във вода главният инженер е стоял с катаната готов да я забоде в корема си ако нещо не минело както трябва.
  • 37 Shmeker

    0 3 Отговор
    А не може ли на половина? 100 коня и да гори под 5. Щото 7/100 гори 3.0 на 330i извънградско, а тва е много по-кола

    Коментиран от #39

  • 38 drdrdr

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "ярослав станчев":

    Ти знаеш ли какво означават числата преди и след "W" та си тръгнал да говориш. Знаещ ли с какво масло карат Сирокото на ХЕЕД? Също така и други състезателни коли? Само да знаеш, че не е 0W20 или 0w30.

    Коментиран от #41

  • 39 некойси

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "Shmeker":

    Да де, говориш пак за колите дето вървят бързо само направо. Това и американците го могат. За съжаление идеално правите пътища са много кът у нас. Иначе правят много добри дрифтове ако не друго :)
    Поразрових се малко в auto-data но не намерих 330i с разход под 6л/100км извънградско. Да не става въпрос за разхода на маслото :)
    Я пейстни от някъде линк да прочетем, ама виж нещо в тоя таймлайн от 2001-2005-та ако ще сравняваме.

    Коментиран от #44, #45, #46

  • 40 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "некойси":

    Двигатели Хонда K-серии

    Ето малко информация за К серията на Хонда.Да не кажеш,че си измислям.Не,че са лоши,но точно този модел си има особености и страда от това.Прочети го и ще видиш.Хората се занимават само с Хонда и описват много ясно предимствата и недостатъците на моторите им.За останалите серии двигатели нищо лошо не мога да кажа.

    Коментиран от #42

  • 41 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "drdrdr":

    Цъ,никаква представа нямам за числата и за буквите.Би ли ни просветлил,ако обичаш.И с какво масло карат състезателните коли?

    Коментиран от #47, #48

  • 42 некойси

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "ярослав станчев":

    Моля, да не се бъркат K20A и К20А2 двигателите.
    Четеш селективно май.
    Това са едни от най тунингованите и що годе евтини за обслужване мотори и най вече здрави!
    Какви особенности какви 5 лв?

    Коментиран от #43

  • 43 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "некойси":

    Така е, в статията си пише,че к 20 подлежат на тунинговане.Никой не го оспорва.Но кое е избирателното в случая?К серията включва 9 разновидности от к20 а до к20z4.Като разликите са минимални.Главно в мощността и оборотите при които се достига.И системите за газоразпределение също са идентични.Поне така пише в описанието на двигателите.
    И освен това пише,че до 2004 г. няма проблеми с входящия разпределителен вал.След това започват да се развалят.Но като главна причина се посочва неправилната поддръжка на двигателите.И то заради специфичната i-VTEC.При к20а2 е малко по-опростена и затова няма толкова проблеми.
    Може и да бъркам,но не съм специалист.Просто от прочетеното си направих извод.
  • 44 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "некойси":

    "Да де, говориш пак за колите дето вървят бързо само направо. Това и американците го могат. За съжаление идеално правите пътища са много кът у нас. Иначе правят много добри дрифтове ако не друго :)
    Поразрових се малко в auto-data но не намерих 330i с разход под 6л/100км извънградско. Да не става въпрос за разхода на маслото :)"

    Говорех, че 330i гори 7 извънградско, а не че гори под 5:

    Тва е доста приятна кола, не знам що си мислиш, че върви само в права линия, след като има брилянтно управление и поведение за кола без да е "спортна".

    Иначе по принцип ми трябва икономична малка кола най-добре комби от голфовия клас, най-добре бензинка, за това се интересувам. Колите на хонда 1.6 160+ коня не са ми интересни за закупуване, щото нямат смисъл, все пак има 330i да речем.

    Коментиран от #49, #51

  • 45 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "некойси":

    BMW 330i E46 каталожни данни :
  • 46 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "некойси":

    http://auto.ru/cars/bmw/3er/iv/group-sedan/mod-1802/?search%5Bstate%5D=1&search%5Bcustom%5D=1
  • 47 drdrdr

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "ярослав станчев":

    В нета има много инфо, потърси си! ;)
  • 48 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "ярослав станчев":

    Истинските състезателни коли карат със състезателни масла. С нисък пробег и без особено много миещи добавки. Правиш състезанието и сменяш.
  • 49 некойси

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "Shmeker":

    Въпрос на вкус, преди 100 години на мода са били пухкавите жени :)

    Коментиран от #50

  • 50 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "некойси":

    Преди 100 години са били на мода дебеличките, пухкавите винаги са били на мода. Дето си имат всичко
  • 51 Ицо

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "Shmeker":

    7 извънградско гори 330i ............... и като се събудиш ,колко си облян в пот от тези розови сънища ? Това и с 60 на "седма" да караш по надолнище няма как да го постигнеш :) Или може би говориш за разход на масло ?