Битката на горещите хечбекове с предно задвижване продължава с пълна сила. Ценните секунди и стотни в битката за крал на "Нюрбургринг" са целта на Seat и Renault. След последния рекорд на Megane 275 Trophy-R испанските тореадори трябва да отговорят подобаващо. Последното им творение Leon SC Cupra 280 ще мине на диета наречена Ultimate Sub8 Performance Pack, което да го превърне в още по-опасен конкурент.
Премахването на екстри трудно може да се нарече подобрение, но когато това се прави заради теглото на една спортна кола, това е възможно. Първото нещо, което е изчезнало, е климатичната система. Тя е заменена по-лека обикновена вентилационна система. Озвучаването също е паднало "под ножа" и от 8 тонколони са останали само най-необходимите 4. Изчезнали са и подлакътникът и вентилацията към задните седалки.
Според компанията основното предимство пред конкурента им Renault Megane Renaultsport 275 Trophy-R е, че испанският автомобил може да се използва като ежедневна кола. При него задните седалки са си на мястото, както и дигиталното аудио, електрическите огледала и дори навигацията. Така нивата на комфорт приближават до нормалните. Външно впечатление правят оранжевите 19-цолови джанти.
Мощността остава на същото ниво от 280 конски сили от 2.0-литровия турбодвигател. Спирачките обаче вече са с нови апарати Brembo и нови дискове с увеличен с 30 мм диаметър. Лепкавите полусликове Michelin Pilot Sport Cup 2 се появяват като опция в борба с времето. Скоростните кутии са две - шестстепенни ръчна и автоматична DSG. Цената е също силната страна на Seat и тя ще е осезаемо по-ниска от тази на Renault.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Kiskinoff
09:43 14.02.2015
2 некойси
Като гледам с цена от £36,430 не е и много евтина.
Айде бе хейтърите, къде сте? Спите ли още какво ви става?
Коментиран от #3
10:04 14.02.2015
3 Тошо
До коментар #2 от "некойси":
Дошо , стига си спамил!10:13 14.02.2015
4 ATZ
Коментиран от #28
10:24 14.02.2015
5 некойси
230 коня Civic Type-R 7-ма генерация срещу 280 коня Seat Leon Cupra 280
Нека хейтването започне сега :)
пс: не съм Дошо
Коментиран от #10, #31
10:45 14.02.2015
6 занекойси
Коментиран от #8
11:19 14.02.2015
7 гошо прупрунков
Коментиран от #9
11:27 14.02.2015
8 некойси
До коментар #6 от "занекойси":
http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=12229Сивик 7-ма генерация Type-R - "Собствена маса 1200 кг."
http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=19483
Сеат Леон Купра или кипра квото му е името: "Собствена маса 1375 кг."
Чисто математически далеч по-дъртия и слаб сивик без турбо, със стокови 17 инча колела е 175 килограма по-лек. По скоро жокерите са на страната на Сеата.
Дори и да съм безпристрастен (а повярвай ми не съм) не мога да кажа на черното бяло :)
11:31 14.02.2015
9 некойси
До коментар #7 от "гошо прупрунков":
Тонове фън човече! ... освен ако не си в диапазона 50+ де. Тогава вече мога да те разбераКоментиран от #13, #14
11:33 14.02.2015
10 стара ти е информацията
До коментар #5 от "некойси":
Тук както виждаме е стария леон , вижда се по А-образната греда на вратата и кръглата духалка , леон който има задължително 5 врати и тежащ доста повече от хондата , плюс че в допълнение има само електрически псевдоблокаж , стара генерация , сега сме 2015-та година и тук става въпрос вече за леон купе , малко по-нови технологии и т.н. , няма смисъл от сравнението което ти направи , дори няма за какво да те хейтва някой , защото не е по темата :)Коментиран от #12
11:35 14.02.2015
11 купра
11:42 14.02.2015
12 некойси
До коментар #10 от "стара ти е информацията":
Ами давай аз да те хейтвам тогава :)Кажи ми къде на снимката виждаш врата отзад --> http://i.imgur.com/xjOpxKI.png
Помогни ми да намерим Seat - Leon III (280 Hp) Cupra с 5 врати.
2012-та година срещу 2001-2005-та Сивика.
Темата беше че това е бърз (и скъп) хеч, ако го съпоставим с новия Type-R не ми се мисли :)
Коментиран от #29
11:51 14.02.2015
13 ha ha
До коментар #9 от "некойси":
Тук с 50+ не съм съгласен! Баща ми е на 60 и кара уникално.(говоря за мощни коли ,не за такива по 200 коня) Когато на човек реакциите и зрението са му наред няма никакво значение на колко години е! (даже колкото-повече опит трупа толкова-повече се пази от леваците и жените)11:58 14.02.2015
14 гошо прупрунков
До коментар #9 от "некойси":
пич , на 30 съм и карам WV 1.2 16V 64 HP . нямям нуждата да карам 500 коня щото к... ми е 28 см.Коментиран от #15, #16, #19, #22
12:05 14.02.2015
15 tost
До коментар #14 от "гошо прупрунков":
В статията става въпрос са спортни коли,а не колко ти е голям „скоростния “ лост.Коментиран от #17, #18
12:19 14.02.2015
16 некойси
До коментар #14 от "гошо прупрунков":
Е да речем че аз съм некъде 25 см с малко жокери.Комплекса за размери бива захранван от неща обикновенно големи по размери и най важното скъпи.
Като съм написал 50+ не съм визирал групата от стари и сакати старци ами по-скоро големите луксозни и тежки салони тагетирани за бизнес класа. Според някои хора са коли за каране, ама всеки си има гледна точка.
Коментиран от #20
12:25 14.02.2015
17 гошо прупрунков
До коментар #15 от "tost":
в статията става въпрос за един пътнически автомобил тунингован до ниво спортен , а за лоста ---- гледай да не сядаш.Коментиран от #21
12:26 14.02.2015
18 ХУАвей
До коментар #15 от "tost":
Пупрунков ,а виси ли мощно!:-)!До там ли опря-да се хвалиш с грездея си!Ей, ще се спукам от смях!Идеологията ти е ясна- за какво ми е бърза кола,като имам голям...!За твое съжаление няма жени във форума,или ти искаш да впечатлиш някой "мъж"!Кажи нещо за Сеата!
12:35 14.02.2015
19 ХХХ
До коментар #14 от "гошо прупрунков":
28 сантиметра.......................................................................ТИ ДА НЕ СИ ПОРНОАКТЬОР-НЕГЪР С 5 ОПЕРАЦЙИ ЗА УГОЛЕМЯВАНЕ...........................12:39 14.02.2015
20 Съмнителен
До коментар #16 от "некойси":
Много точен коментар-има коли за удоволствие от карането-адреналинки,има и "кораби" за демонстрация на парички,по-добре инкогнито с една такава резачка,знаеш ли кой те наблюдава със тоя скъп "кораб"!?12:43 14.02.2015
21 tost
До коментар #17 от "гошо прупрунков":
Ako обърна резбата,веднага ще ти се обадя.Коментиран от #23
12:44 14.02.2015
22 Гост
До коментар #14 от "гошо прупрунков":
Ot pupa li go merish?12:48 14.02.2015
23 гошо прупрунков
До коментар #21 от "tost":
благодаря за предложението но ще откажа . не си падам по момченца.а за сеата казах : кола която е тунингована за писта няма какво да обсъждаме . все едно да спорим колко е готино да караш болид от формула 1 по пътя от пловдив до смолянКоментиран от #27
12:51 14.02.2015
24 спа
Коментиран от #25
13:02 14.02.2015
25 МИСЪЛ
До коментар #24 от "спа":
ГЕНИАЛНО!!!!!!!!!!!!!!13:23 14.02.2015
26 nikitoblend
13:48 14.02.2015
27 tost
До коментар #23 от "гошо прупрунков":
Нищо лично пич,но като започнал да бъдеш „откровен“.....моята кола в момента е Тойота „Аурис“ 2014 г 100 коня ,дизаин 6+,електроника 6+,двигател 3+ ,според мен не повече от 75 коня(една от малкото коли които ме е разочаровала как върви.Мога да си представя кола с 64 коня как върви и единсвеното ценно нещо в нея е дължината на скоростния лост,който го имаш за свой.Все пак не си спомням да съм ти правил предложение.13:51 14.02.2015
28 S Doichinov
До коментар #4 от "ATZ":
Истинските бегачки само със задно ли са?Сега разбирам.Дори и Сеат да си върнат титлата няма да е за дълго.Рено ще върне много бързо.13:52 14.02.2015
29 Реалиста
До коментар #12 от "некойси":
ти си уникален... къде си виждал сеат купра 2012 , който стоков е 240 к.с. , със 2(3) врати бе?! :D :D :D забавляга , погледни таблото - кръгла духалка , в новия не са кръгли , погледни предната врата , има малко прозорче и 2 греди под формата А + че дръжките на тоя сеат са скрити до прозорците като на алфа 156 примерно, няма как да ги видиш в огледалото... няма смисъл просто да се говори с капацитет като теб.. :)Коментиран от #30
15:56 14.02.2015
30 некойси
До коментар #29 от "Реалиста":
Аааа, значи вероятно става въпрос вероятно за това http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=13611Прости ми непознаването на всички представители на VAG групата, но дори и да е той, масата за 2-те врати в повече няма да е повече от 50-100 кг.
Еми ако си забелязал в началото на клипа пише "Program" демек ъплоуднали са му някъв фирмуер, който да скъси и без друго краткия живот на вагеновия мотор и скоростна кутия за да вдигне с 40 коня.
От друга страна на прима виста видях че Сивика е ъпгрейднат само със спортна генерация от което идват близо 20-30 коня в повече. K20 мотора изплаща добре ъпгрейди.
По интересното ще е на писта, където Сеата ще започне да изправя завоите :)
Коментиран от #32
17:35 14.02.2015
31 Shmeker
До коментар #5 от "некойси":
То хубаво, ама остава неизяснен фактора ГУМИ. Демек дали двете коли са с еднакви и нови гуми.23:52 14.02.2015
32 ярослав станчев
До коментар #30 от "некойси":
Хехехе,тоз същия ли е К20 дето износва разпределителни валове или е същия,който гори масло,заради валовете??? Май е същия мотор,на който ако не му сменяш маслото на 5000 км и валовете си отиват??.Същия ли е???И маслото задължително ли е 0W20???Или не,може и с 10W40 или 15W50 Motul????Както повечето хондаджии карате???Щото само него не го гори???Ако съм сбъркал нещо да ме поправиш,ако обичаш.
Коментиран от #34, #38
02:09 15.02.2015
33 Shmeker
09:42 15.02.2015
34 некойси
До коментар #32 от "ярослав станчев":
Хаха ... не имах в предвид точно K20A2 двигателя от клипа, който го суапват и турбинират в Lotus Exige и който го монтират в Ariel Atom да речем, нещо ти се разминава информацията.Ето ти захранка https://www.youtube.com/watch?v=sdLu5jBWZVI
На практика е невъзможно да износи разп. валове понеже върху тях търкалят ролки с цел намаляване на съпротивлението от триене (това е 2001-2005-та г.). Двигателят гоял масло ... може и да гори ако както в клипа е надут до 500 кс. и се кара в лютеницата.
Карам 20 годишна Хонда с масло Motul 6100 Synergie+ 10W40 редовно в лютеницата и не ми се е налагало да доливам.
Чудите се кво да пишете вече :)
Шмекера проспа цялата събота, това гарантира че от тук нататък всичко написано отива по дяволите.
Коментиран от #35, #40
10:20 15.02.2015
35 Shmeker
До коментар #34 от "некойси":
Сори за което. Просто ходим с децата на природа като е хубаво времето.Кажи кои двигатели на Хонда са добри - основно дето горят малко ме интересуват. VTEC-E бе интересен на времето, но той гори малко само като го караш с 70-80.
Коментиран от #36
10:31 15.02.2015
36 некойси
До коментар #35 от "Shmeker":
На K20A2 какво му е? 210 коня 7л/100км извънградско (обзалагам се че не е при 70-80 км/ч). Дори повече да е какво от това?Какво очакваш да кажа ... всички двигатели на Хонда са добри.
Не забравяй че освен производител на коли са и №1 производител на мотоциклети, джетове та и роботи с изкуствен интелект и какво ли още не.
Всичко идва от прословутия им мантатлитет ... когато пускали кораб във вода главният инженер е стоял с катаната готов да я забоде в корема си ако нещо не минело както трябва.
11:28 15.02.2015
37 Shmeker
Коментиран от #39
12:05 15.02.2015
38 drdrdr
До коментар #32 от "ярослав станчев":
Ти знаеш ли какво означават числата преди и след "W" та си тръгнал да говориш. Знаещ ли с какво масло карат Сирокото на ХЕЕД? Също така и други състезателни коли? Само да знаеш, че не е 0W20 или 0w30.Коментиран от #41
12:40 15.02.2015
39 некойси
До коментар #37 от "Shmeker":
Да де, говориш пак за колите дето вървят бързо само направо. Това и американците го могат. За съжаление идеално правите пътища са много кът у нас. Иначе правят много добри дрифтове ако не друго :)Поразрових се малко в auto-data но не намерих 330i с разход под 6л/100км извънградско. Да не става въпрос за разхода на маслото :)
Я пейстни от някъде линк да прочетем, ама виж нещо в тоя таймлайн от 2001-2005-та ако ще сравняваме.
Коментиран от #44, #45, #46
12:51 15.02.2015
40 ярослав станчев
До коментар #34 от "некойси":
Двигатели Хонда K-серииЕто малко информация за К серията на Хонда.Да не кажеш,че си измислям.Не,че са лоши,но точно този модел си има особености и страда от това.Прочети го и ще видиш.Хората се занимават само с Хонда и описват много ясно предимствата и недостатъците на моторите им.За останалите серии двигатели нищо лошо не мога да кажа.
Коментиран от #42
13:02 15.02.2015
41 ярослав станчев
До коментар #38 от "drdrdr":
Цъ,никаква представа нямам за числата и за буквите.Би ли ни просветлил,ако обичаш.И с какво масло карат състезателните коли?Коментиран от #47, #48
13:05 15.02.2015
42 некойси
До коментар #40 от "ярослав станчев":
Моля, да не се бъркат K20A и К20А2 двигателите.Четеш селективно май.
Това са едни от най тунингованите и що годе евтини за обслужване мотори и най вече здрави!
Какви особенности какви 5 лв?
Коментиран от #43
13:54 15.02.2015
43 ярослав станчев
До коментар #42 от "некойси":
Така е, в статията си пише,че к 20 подлежат на тунинговане.Никой не го оспорва.Но кое е избирателното в случая?К серията включва 9 разновидности от к20 а до к20z4.Като разликите са минимални.Главно в мощността и оборотите при които се достига.И системите за газоразпределение също са идентични.Поне така пише в описанието на двигателите.И освен това пише,че до 2004 г. няма проблеми с входящия разпределителен вал.След това започват да се развалят.Но като главна причина се посочва неправилната поддръжка на двигателите.И то заради специфичната i-VTEC.При к20а2 е малко по-опростена и затова няма толкова проблеми.
Може и да бъркам,но не съм специалист.Просто от прочетеното си направих извод.
14:57 15.02.2015
44 Shmeker
До коментар #39 от "некойси":
"Да де, говориш пак за колите дето вървят бързо само направо. Това и американците го могат. За съжаление идеално правите пътища са много кът у нас. Иначе правят много добри дрифтове ако не друго :)Поразрових се малко в auto-data но не намерих 330i с разход под 6л/100км извънградско. Да не става въпрос за разхода на маслото :)"
Говорех, че 330i гори 7 извънградско, а не че гори под 5:
Тва е доста приятна кола, не знам що си мислиш, че върви само в права линия, след като има брилянтно управление и поведение за кола без да е "спортна".
Иначе по принцип ми трябва икономична малка кола най-добре комби от голфовия клас, най-добре бензинка, за това се интересувам. Колите на хонда 1.6 160+ коня не са ми интересни за закупуване, щото нямат смисъл, все пак има 330i да речем.
Коментиран от #49, #51
16:20 15.02.2015
45 Shmeker
До коментар #39 от "некойси":
BMW 330i E46 каталожни данни :16:22 15.02.2015
46 Shmeker
До коментар #39 от "некойси":
http://auto.ru/cars/bmw/3er/iv/group-sedan/mod-1802/?search%5Bstate%5D=1&search%5Bcustom%5D=116:22 15.02.2015
47 drdrdr
До коментар #41 от "ярослав станчев":
В нета има много инфо, потърси си! ;)18:17 15.02.2015
48 Shmeker
До коментар #41 от "ярослав станчев":
Истинските състезателни коли карат със състезателни масла. С нисък пробег и без особено много миещи добавки. Правиш състезанието и сменяш.19:36 15.02.2015
49 некойси
До коментар #44 от "Shmeker":
Въпрос на вкус, преди 100 години на мода са били пухкавите жени :)Коментиран от #50
20:02 15.02.2015
50 Shmeker
До коментар #49 от "некойси":
Преди 100 години са били на мода дебеличките, пухкавите винаги са били на мода. Дето си имат всичко20:38 15.02.2015
51 Ицо
До коментар #44 от "Shmeker":
7 извънградско гори 330i ............... и като се събудиш ,колко си облян в пот от тези розови сънища ? Това и с 60 на "седма" да караш по надолнище няма как да го постигнеш :) Или може би говориш за разход на масло ?22:09 24.02.2015