6 Март, 2015 19:18, обновена 9 Март, 2015 11:15 23 780 87

Продава се уникално Audi S1 от великата Група Б

  • audi-
  • s1-
  • rallye-
  • рали-
  • group b-
  • група б

Това уникално Audi Quattro от 1982-ра година с номер 900012 е било управлявано от Хану Микола в рали "Монте Карло" същата тази година. Тогава той се изправя в пряка битка с великия Валтер Рьол в Група 4. За жалост не успява да го победи и завършва втори. Тогава Рьол управлява Opel Ascona. Колата участва също и в Рали Швеция по-късно през годината, където Микола завършва 16-ти.

През 83-та Audi използва колата главно за тренировъчни сесии. Тогава тя претърпява промяна, за да покрие стандартите на Група Б и е продадена на бившия състезател на Saab Антеро Лейн. Той използва колата още същата година в рали "Ломбардия", от което се отказва. От там нататък следват много успехи и той спечелва Финландския шампионат две поредни години 84-та и 85-та.

Лейн побеждава също и в рали "Арктика" цели три поредни години - 84-та, 85-та и 86-та. През 87-ма колата отново сменя собственика си и попада в ръцете на Ерки Хейкуринен. С нея той спечелва рали "Маната 200" от там тя отива при Сакари Виерама. Управлявана от Марко Валтонен през 88-ма и 89-та, преди да бъде продадена от Виерама на Раймо Ског.

Ског възстановява колата и се състезава с нея в рали спринтове и ледени ралита във Финландия. През 91-ва година колата отива на заслужена почивка при колекционера на марката Андерс Карлсон. Тя е негово владение чак до 95-та, когато е изложена на търга Brooks' Olympia и намира новия си собственик. От там отива за пълна инспекция в Konrad Schmidt Motorsport GmbH, за да бъде във форма.

От тогава насетне колата е добре поддържана в оригиналното ѝ състояние и с тази богата история тя се превръща в нещо много ценно. Ще бъде изложена на 21 март тази година на 73-тата среща на членовете на Bonhams’ Goodwood. Със сигурност ще подейства като силен магнит за колекционери от всички точки на земното кълбо.

Подробности за стандартното Audi Quattro (85) , ще намерите ТУК

 

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    2 0 Отговор
    Името е Валтер Рьорл, не Рьол.
  • 2 Никито Иванов

    2 1 Отговор
    що няма ЦЕНА !? май е .......... безценна :)
  • 3 сумото

    0 2 Отговор
    Километража на 130 000 ли е пак? Аз ще си чакам да влезне закона за джамбазите

    Коментиран от #4, #24

  • 4 Петров

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "сумото":

    като искаш да е на 0000000 км извади 100 бондака за едно ново и не чакаи закона за джамбазите /тука става въпрос за култов автомобил, а не на колко км е/

    Коментиран от #6

  • 5 миседниш накура

    7 0 Отговор
    това е истинско ауди,не като сегашните-електроника и пластмаса
  • 6 итало

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Петров":

    какви 100 бона бре?!?
    за такава кола,с тази история, цените започват от няколко стотин хиляди евро!
    то ако е за сто бона,и аз мога да я взема,колко му е
  • 7 Shmeker

    0 0 Отговор
    Реално струва милиони.
  • 8 gost

    4 1 Отговор
    kultov taralqsnik
  • 9 Shmeker

    3 1 Отговор
    Забележете само как всичко е като на нормално ауди - двигател, ламарини, казанчета и т.н. Точно това е най-ценното и легендарното на тая машина. Пийх е държал именно на това.

    Коментиран от #26

  • 10 орландо

    2 0 Отговор
    Забележете,че през 1982 г. е втори на рали "Монте Карло",защото я има Opel Ascona с Валтер Рьолр
  • 11 Vasik Atanasova

    5 1 Отговор
    КОЛА С БОГАТА ИСТОРИЯ
    ЗА ХОРА С МНОГО ПАРИ
    РЯДКО СРЕЩАНО БИЖУ
  • 12 Бай

    0 6 Отговор
    Реално това е една купчина метал и не струва повече от останалите си наборници. Голям праз, че минала през ръцене на някви си там...и вече "ОХ, голямата кола",щот, разийш ли, имало и лепенчица с името на някъв състезател...такава простотия има само при хората. По тая логика и това, което е направил с оназ си работа е в пъти по-стойностно от вас...това вече е по-вероятно сигурно...Сега ще изръсите и че преди колите били по-качествени...и като е тъй, дай да струват колкото 50 чисто нови ?!? Ми дайте тогава една колесница, дето няма какво да й се счупи да струва милиони и да се рекламира и да се изхвърлят с нея, че било голямо бижу...

    Коментиран от #15, #64

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Име:

    2 2 Отговор
    Само човек, който не се интересува от коли не могъл да оцени тази кола и историята, която стои зад нея.
    Иначе .*х тфа ауди, оня с асконата го бил... :D :D :D :D
    Шмекер: Било му всичко като на нормално ауди? - ХАХАХА
    Айде спри се малко.

    Коментиран от #16, #17

  • 15 ярослав станчев

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "Бай":

    Леле мале.Образовайте се малко бе,човек.Само простия по тези форуми.
    Тази кола и лепенчицата с името на калника са от онази Група Б,за която великия Юха Канкунен е казал-“WRC е за момчета. Група Б беше за мъже”.
    Микола,Рьорл,Бломквист,Ватанен,Мутон,Канкунен,Тойвонен,Салонен са пилоти от ерата,когато рали-колите са били зверове с по 500-600 коня.Ма ти от къде да знаеш.Ланча 037,Делта С4,Ауди спорт куатро,Пежо 205 Т16,Рено 5 Турбо,Форд РС,Опел Аскона група Б са коли легенди,ма то от де да знаеш.Нямат нищо общо със сегашните детски играчки във ВРЦ.
    Ако имаш късмета,някой ден,да се повозиш при Хану Микола в тази дърта купчина ламарини,айде да не е на втория,ама на третия завой ще си напълнил гащите.

    Коментиран от #23

  • 16 ярослав станчев

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "Име:":

    Малко са се объркали Факти.През 1982г. Микола остава трети,втора е Мишел Мутон,макар че има 3 спечели ралита.А световния шампион Валтер Рьорл има 2 победи през сезона.И все пак Рьорл е ставал шампион един път през 1980 г. с Фиат.
    Ауди все пак печели шампионата при производителите през 1982 г.
  • 17 Shmeker

    3 1 Отговор

    До коментар #14 от "Име:":

    Ми не е ли - моторът, колекторите, казанчета, радиатор са си като на серийната кола. Даже и надписът ТУРБО. Естествено има разлики. Но като цяло си е максимално до серийното ауди.
  • 18 георги колев

    4 0 Отговор
    В този случай!За този модел кола,парите са без значение и губят смисъла си.
  • 19 роман ценов

    4 0 Отговор
    уникална кола
  • 20 джи джи праднята

    1 7 Отговор
    голям буклук няк,во старовремско алуди и ще му искат 10000 евро.Тази кола от 1883 е все едно москвич,но за германци,но някой продава ли москвич за 10000 кинта

    Коментиран от #21

  • 21 Georgi

    5 0 Отговор

    До коментар #20 от "джи джи праднята":

    Ти първо се научи да пишеш на български след това коментирай !

    Коментиран от #87

  • 22 Д Константинов

    5 0 Отговор
    До коментара на " Джи Джи праднята" - И името ти и коментара ти,са еднакво слабоумни.... Първо колата е 1983г. Второ ясно се вижда колко разбираш от коли и колко много ти се струват "10000 кинта". Цената на този автомобил е далеч над 10000...
    Като НЕ можеш да оцениш и да си позволиш такъв автомобил,не се изказвай толкова неподготвено.
  • 23 Бай

    1 3 Отговор

    До коментар #15 от "ярослав станчев":

    Офф...големия специалист по автомобили, какви разлики само и оценки м/у преди и сега. Големи експерти сте в простотията. Единственото детско е образованието и акъла ти. Ти щот само в WRC бегачки се возиш от 30 години насам и си въобразяваш че много ги разбираш, също както разбираш как да си напълниш гащите. Ма то от де да знаеш. Колко по-лесно е да пишеш празни приказки...

    Коментиран от #25

  • 24 Maurice

    0 4 Отговор

    До коментар #3 от "сумото":

    Въй, маняк! Ти честно ли? Къде е тази състезателна кола на 130000 км? Това ще е перпето мобиле.... Ти освен от фигурно пързаляне с пазарски колички не разбираш от друго?!? Относно колата, не щем Алуди, което е било победено от ръждив Опел Аскона. Историците да си я ценят. Аз не обичам историята, предпочитам физиката и географията...
  • 25 ярослав станчев

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "Бай":


    Кой те пусна теб до компютъра бе?Бягай да пишеш домашни,че утре е понеделник,пак ще напълниш бележника с двойки.

    Коментиран от #29

  • 26 някой

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Shmeker":

    г-н Водопад от Глупости, кое й е като на нормално Ауди? Аааа...казанчетоооо!:))))
    Дечко, остави с какви лъжи ни заливаш, забрави това, а направи следното: дай си почивка няколко месеца и се образовай на тема коли, защото нищичко не разбираш. А и не си виновен, защото не си пипал автомобил на живо. В тази кола няма нищо като на серийните, образно казано - ако не броим калниците, стоповете и....казанчето. "Пиех това, Пиех онова" - Пиех е джудже в сравнение с поне 30 други конструктора през годините и това го знае всяко хлапе - с изключение на хлапето Шмекер явно.
    И това е първото S1, второто е далеч по-сполучливо, ама как ще знаеш ти точно.
    И да, това са истинските коли, които заслужават уважение, вече всички станаха сапунерки

    Коментиран от #27

  • 27 Shmeker

    0 3 Отговор

    До коментар #26 от "някой":

    Буахахаа ти виж Пежо 205 Турбо 16V колко общо има със серийния модел, особено като му вдигнеш предния капак и пак ще говорим. Ще те е срам какво си написал отново. Ама така е. Аз ги помня ти коли, макар и само по новините да ги даваха. А ти си бил в т...ците на баща си тогава още

    Коментиран от #40

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Бай

    0 4 Отговор

    До коментар #25 от "ярослав станчев":

    Добре, че не пълня лесно бележника с двойки, както ти гащите с а*о по завоите с гоУемите бегачки...Абе сега разбрах, защо толкова държат цена - сигур има някой кафява коричка, засъхнала на седалката, поддържайки и специфичен аромат в купето от време оно...и ценителите като го усетят(аромата) и оценяват възможностите на колата. Колкото по-силен е - толкова колата е с по-големи възможности и съответно по-висока цена. Ако на кафявото има изписано името на някой "велик" нам к'ъв си, тогава е уникат направо...цена няма...
  • 30 аматьор

    6 1 Отговор
    За този автомобил , един от спортните състезатели управлявали го в състезанията си спомня следното: Ако си на коя и да е предавка с 4500 обор./минута и си натиснал педала на газта 5-8 мм, то при подаване на пълна газ получаваш прираст на скорост м/у 80-100 км/ч за по-малко от секунда. Само огромен респект и възхищение към тези произведения на човешкия гений в моторните спортове и човеците пилотирали ги на ръба на възможностите им.

    Коментиран от #32, #33, #41, #42

  • 31 GT 500

    2 0 Отговор
    Ей тоя шмекера не се спря ей.Всичко в тази кола било като на нормалната серийна кола.Шмекера има нужда лекарска помощ,и то спешно.
  • 32 Бай

    2 2 Отговор

    До коментар #30 от "аматьор":

    Това беше върха вече! А тогава Асконата какви способности е имала пред Аудито, че не са могли да я бият ?

    Коментиран от #34, #38

  • 33 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #30 от "аматьор":

    И това с почти стоков мотор, естествено с някои различия като по-голяма турбина например.
  • 34 шруум гъбков

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Бай":

    много си зле...

    Коментиран от #46

  • 35 Skier

    0 5 Отговор
    Тоя дърт кошник и 5 лева не струва
  • 36 асдфгх

    2 0 Отговор
    Skier, тая кола е по-ценна от всичките, които ти някога си видял и ще видиш. Карай си жигулката и си трай. :)
  • 37 бурето

    0 1 Отговор
    Хаха Валтер Рьол с опел асконата требе да е бил голям дивак за да го е наказал това ауди :) :) :) ОПЕЛ ФОРЕВЪР !!!!!
  • 38 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Бай":

    Хах асконата е била достатъчна за да бие Рьорл. Монте карло е асфалт, тясно, с много завои и не е голям+ да караш с куатро, задното предаване е било достатъчно на Рьорл да бие. Все пак говорим за един от най-талантливите, ако не и най-талантливия рали пилот за всички времена. Е, след това отива при ауди и печели монте карло отново.
  • 39 Име:

    0 5 Отговор
    пародия на кола сглобена в час по трудово
  • 40 някой

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Shmeker":

    Пежо 205 т16, което си видял преди малко в Гугъл, бие въпросното Ауди, ако трябва да сме точни. И вземи се поинтересувай малко какво означава "хомологация", да не ти обяснявам надълго как се хомологираха колите и колко общо имат и двете, защото ВТОРОТО АУДИ НЯМА НИЩО ОБЩО.
    И въпреки, че те храня, защото си неук и дразнещ с глупостите си, не съм си позволил да пиша изрази, свързани с други, а само с теб; затова не си позволявай да говориш за бащи и майки, за да не те намеря. Да не те намеря, защото е анонимно, но не чак толкова, че да не успея, ако поискам. Това разбра ли го?
    Помнел бил и знаел бил - личи ти от километри набора от 1990 нагоре

    Коментиран от #48, #49

  • 41 Maurice

    0 2 Отговор

    До коментар #30 от "аматьор":

    За 1 секунда 80-100 км може да доускори само драгстер от Топ Фюъл категория. Ти освен в NFS карал ли си кола, било то и 20 годишен АЗЛК Мустанг? 100 км разлика в скоростта се постига с поне смяната на 2 предавки, което при наличието на турбо дупката на това Алуди и ръчните скорости отнема 1 секунда само за смяната....

    Коментиран от #43

  • 42 Maurice

    0 2 Отговор

    До коментар #30 от "аматьор":

    Освен ако това Ауди не е с роторен двигател, който се развърта до 150 000 оборота в минута и аз да не знам за него.....
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 някой

    1 0 Отговор
    И да не забравяме, както каза разбиращия, собственика на 30 автомобила и 7 буса, експерта, механика, светилото Шмекер: "със стоков двигател". Дечкото, който няма и бегло понятие от науката динамика и съпротивление, за да знае каква чудовищна сила се изисква за такава скорост.
    Стоков - дори със същото.... казанче.

    И не му слагайте минуси на Морис, само защото сте се разпознали.
  • 45 Дошo

    0 6 Отговор
    Това да го набарам с една брадва мамооооо какъв кеф ще си направя охаааа.После ще го натоваря на един камион и в Надин.
  • 46 Бай

    1 1 Отговор

    До коментар #34 от "шруум гъбков":

    Ами ти като не си зле, дай характеристиките на тоя двигател, да видим откъде ще изкара такава пародия "увеличение 100км/ч за под секунда" !!! Не се усещате хич! То бива, бива, ама чак толкоз не бива...
  • 47 кото

    3 1 Отговор
    Хора, разбиращи и неразбиращи, Ники Златков има подобно S1 'реплика' идете на едно високопланинско и усетете "изрода" който разтърсва цялата гора!!! След това ще разказвате за преживяното на децата си. Не плюйте по историята на рали спорта, моля Ви!!!

    Коментиран от #50, #51

  • 48 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "някой":

    Кое ВТОРО ауди няма нищо общо?
    Неук колко да съм неук? Аз не претендирам, че зная всичко, докато ти просто явно се изживяваш като отявлен "инджинерян", който е дошъл да избива комплекси, натрупани в махалата

    Аре ся след като си толкоз пекан, да ми изчислиш колко мощност трябва на това, ПЪРВОТО, ВТОРОТО, ТРЕТОТО ауди да направи упражнението 80-100 за 1 секунда?!?! Или за секунда и нещо до две?
  • 49 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "някой":

    Мдаа. ти си по-анонимен от мен. Аз съм си регистриран, ти си някакъв си гост. Не виждам що изтъкваш това, тъй като не е в твоя полза.
    Първо изчисли каквото те накарах, после ще видим кво правим. Гимназиална физика трябва да ти стигне.
  • 50 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "кото":

    ВИДЯХ ГО

    Коментиран от #52

  • 51 Бай

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "кото":

    Защо изопачавате думите ми и се отклонявате ??? Не плюя нито Аудито, нито " историята на рали спорта" ! Писах, че това си е 1 автомобил, вярно - мощен и здрав, но си е просто автомобил с ДВГ. Нищо повече! А всички преувеличават и го възвеличават, заслепени от някаква неоснована страст !!! И като ида на това високопланинско ще видя и усетя "Ако си на коя и да е предавка с 4500 обор./минута и си натиснал педала на газта 5-8 мм, то при подаване на пълна газ получаваш прираст на скорост м/у 80-100 км/ч за по-малко от секунда" ??? Това ли искаш да ми кажеш? Мога да се обзаложа, без да съм и 20% сигурен, че това не може да стане. Ако може, лесно ще ми затворите човката и ще защитите тезата си..Везните клонят във ваша полза. Пък децата ми най-малко ги вълнуват някакви безсмилици, че да ги занимавам с това, бъди сигурен!

    Коментиран от #53, #54

  • 52 Бай

    0 1 Отговор

    До коментар #50 от "Shmeker":

    Обясни какво видя! Белким ми стане ясно и на мен и спра да се обаждам...
  • 53 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #51 от "Бай":

    Буахаха това 80-100 няма как да го усетиш, но може да ти стане ясно за каква мощност става дума. Нашето S1 обаче има други колектори, това от статията е със такива като на серийното.

    Коментиран от #55

  • 54 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "Бай":

    Чакаме изчисленията на "инджинеряна" да видим, може да се окаже че и по-бързо може да стане, може да излезе че не става толкоз бързо.. ами няколко секунди. Не знам, той знае, ше доказва теоретично нещата.

    Коментиран от #56

  • 55 Бай

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Shmeker":

    Станало ми е ясно, за какво става дума отпреди 15г, когато и аз бях запален по тез простотии...Ама понеже някои елементи пишат, че едва ли не само на това S1 като се повозя и такова "усещане" ще изпитам, каквото не с който и да е друг рали автомобил...още ми е весело, дечица мили...то няма такава комедия...

    Коментиран от #61

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 кото

    1 0 Отговор
    Ауди куатро S1 е първообраза на съвременните рали автомобили. От там на сетне всички заводски отбори са с автомобили 4х4. Колкото и да не съм почитател на марката не мога да не призная гениалният Йорг Бензингер който създава новата история на рали спорта.

    Коментиран от #59

  • 58 smolata

    3 0 Отговор
    Значи нещата на Бай ми напомнят за следния случай. Преди време качих един "пич" и едно момиче на пътя за София, защото рейса им се беше развалил. Колата беше Шкода 130 коня, която си върви екстра и тогава беше на 8000км. И ми вика - То туй дизел ли е? ...Аз - Да!....Тцтцтц..тия дизели са като каруца теглена от магарета. Замълчах си, щото глупости говореше, но тръгнах да му разказвам за другите си коли. Имам една астричка Г, която още си търкалям и му разказах, че е тромава, за разлика от Голфа (2-ка GTi), който си го взех за 1500 лв. и за ръчкане беше идеалееен. Той ми вика - То туй голфа върви, ма е голяма талига, а астрата пари да му дал някой нямало да я вземе. Той освен моторите, нищо не признавал. Говориме си нещо малко по-късно и му казах за хондата, която карах тогава - ЦБР 1000. Аааа, то туй голяма пребивачка, на такова не можеш да ме видиш. Почнах да се изнервям и го питам - Добре ти какво караш. И какво ми вика - карам един нисан микра и това няма стигане на светофара, отделно имам и напр. куанджи 50 едно скутерче, ма върви като 250. После почна да ми обяснява колко голяма била микрата и колко качвала, пък с един негов авер изпревалили Q7 и ония ги гледали като насрани от вътре. То нищо, че било 1 литър, все едно турбо имало. Та мисълта е има такива хора, които не зачитат нищо. Ако им дадеш да покарат им се напълни душата и после разправят. Колко са ми плюли голфа, но като го покарат не млъкват колко вървял. Така Бай ако покара това ауди ще му се напълни душата и тогава чак ще разправя...до тогава гроздето е кисело.....ма мъдрите хора са го казали - мнението е като г....за - всеки го има :)

    Коментиран от #65, #68

  • 59 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "кото":

    Прав си , точно това е ценното на тази кола
  • 60 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #56 от "Maurice":

    На бас се хващам че не можеш да намериш центровете на елипса.
  • 61 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "Бай":

    Кво значи преди 15 години? Вече не си ли запален? Какво правиш тук ако не си?
    Естествено, че линейната динамика може да съответства на друг рали автомобил.
  • 62 кото

    3 0 Отговор
    Не разводнявайте темата, това ауди ще се продаде за сума над 600000 евро. Без значение какви са му данните. Серийна версия в оригинален и запазен вид се търгува за 100000 евро, ако го намериш!?!

    Коментиран от #63

  • 63 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #62 от "кото":

    След още 10 години ще е х10 цената
  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Бай

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "smolata":

    В голя-я-яма заблуда си мойто момче. Нищо общо с примера ти...Не мога да ти опиша колко се възхищавах и аз преди на Ауди-тата, особено Куатро-то. Това ми беше мечта преди. И определено гроздето не е кисело, защото можех и все още мога да си го позволя. А на ГоУфчета и Астрички, че и Вектри как се радвахме - пубертетска работа. Просто вече гледам по-отгоре на нещата, но няма как да разбереш, ако не си промениш "мисленето"...

    Коментиран от #67, #71

  • 66 Бай

    0 0 Отговор

    До коментар #64 от "кире":

    Ех, Кире, Кире...ако "мислех" като теб, щях да съм най-умния сигурно!!! Всеки има право да се заблуждава. Как виждате чуждата, но не и своята собствена заблуда?!?!? А когато някой прос и заблуден ми каже, че аз съм такъв...ми щом контактувам с такива като вас, явно съм прос...
  • 67 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #65 от "Бай":

    Какво значи "по-отгоре на нещата"?!?!! Ожени се имаш деца и не даваш пари за коли ли кво?

    Астрите и голфовете са достъпни коли, и ако си минал по-надолу от тоя клас вече става малко по-малко трудно да ти дава някакво удоволствие от шофирането. Нали за това е ентусиазмът - за кефа който дава една кола?!? Или греша?

    Минал си на по-горен клас, по-тежки и тромави коли и не ти пука за вървежа, щом ти върши работа?
  • 68 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #58 от "smolata":

    По повод на това кой-кого бил изпреварил и как го гледал после. Като видя някоя щайга, дето се е засилила да ми изпреварва поршето, редовно я оставям да ме мине. Ако за тези хора това е смисъла на живота, да разказват как са изпреварили порше с каручка - да заповядат. Иначе са опасни, правят глупости по пътищата и като цяло това си е бг каруцарски манталитет.
  • 69 смотльо

    0 0 Отговор
    ша омра. колата, както и всяка друга техника е за мандръцане. кво им се кланяте на тия тенекии.. незнам

    Коментиран от #70

  • 70 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #69 от "смотльо":

    Важна автомобилна история. Майлстон. За ценители. Тва е.
  • 71 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #65 от "Бай":

    Човек,хубаво е,че си над нещата,но е добре да имаш малко уважение към нещата.
    Гледай какво може един 70 годишен майстор с една 30 годишна "най-обикновена" купчина ламарини.
    Walther Rohrl drives the Audi Quattro up the Col de Turini
    Пожелавам ти здраве и дълъг живот.И когато станеш на 70 години и успееш да направиш това,което прави Рьорл на Кол де Турини наистина ще си над нещата.

    Коментиран от #72, #73

  • 72 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #71 от "ярослав станчев":

    И двамата са в добра форма. Да си кажа честно, възхитителни са все още. И Валтер отново е железен и ерудиран най-просто казано.

    Макар, това ауди да не е най- мощното от онази ера, си е все още добър рали-автомобил.
  • 73 Бай

    0 0 Отговор

    До коментар #71 от "ярослав станчев":

    Към кои неща да имам уважение? Към ДВГ-та, които бълват отрови във възуха, който дишаме ли ? Да имам уважение към боклуците, които унищожават нас и планетата? И какво като ги имат тези умения състезателите? Какво приложение имат? По-умни ли станаха? По-интелИгентни? С по-висше съзнание? НЕ ! Ще ти кажа кого и какво уважавам! Уважавам ХОРАТА, които се стремят към усъвършенстване и се опитват да помогнат и на околните към същото. Никола Тесла, един от най-великите - него уважавам. Ако не бяха разни паразити, като Морган и подобни на него, светът да е бил светлинни години напред. Енергия от етера, безжично електричество, а кой знае и колко други по-съвършенни и по-ефективни неща. За телепорта да не говорим. Ама затвореното съзнание пречи мноогооо...Къде по-хубаво е да се радвате на някаква ръбата безформена изм*т и как с тая из*ет се "кара" по пътищата. Кво от туй, че замърсява - нали ви прави неописуем кеф. Щом ви харесва да стоите в невидение и простота - стойте си. Щом уважавате такива простотии, значи нямате уважение дори към самите себе си. За какво уважение тогава въобще ми бълнувате. Изгледайте няколко филма от колибката за Тесла и пак елате да си приказвате простотиите за 4х4 и извънземни ускорения за няква спъната каруца отпреди 30г. с нищо по-различна от днешните...

    Коментиран от #74

  • 74 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #73 от "Бай":

    Абе колега, ти си съвсем си се облъчил. Къв телепорт и безжично електричество? Първото е научна фантастика, а Тесла само по някакви слухове са го набедили, че прави такива неща. По-скоро са били някакви си опити. Колкото до както ти го наричаш "безжичното електричество", то е доста по-вредно дори в кратък период, от това, че наоколо има разни ДВГ-та, които вече са и доста екологични.
    Алтернативния транспорт все още не може да замени този, задвижван от ДВГ работещо на петролни продукти.
  • 75 smolata

    2 0 Отговор
    Бай, бай...прав си... я кажи сега как е с кракомобилчето. Пробвай сега да работиш на две места в София и после обяснявай кое мислене трябва да се промени и кое цапало, кое не. Трябва ми кола - ползвам я. На теб като не ти трябва - еваларка, може да ходиш да засадиш и някое дръвче да ни намалиш въглеродния отпечатък. Пък и я сподели ако не е тайна като едно време си се радвал на астрите, аудидата и вектрите, а вече не - какво караш дявол го взел - колело ли, електромобил ли, лодка ли ...какво? И още нещо - кажи ми една малолитражка (бензин), която реaлно да гори по-малко от астра 1.7dti ....
  • 76 smolata

    3 0 Отговор
    Само още нещо да вметна, че не се бях зачел в предишния пост на бай:
    1. Не Морган се е бъзикал с Тесла, а Томас Едисон
    2.Сам тесла признава, че безжичното предаване на електричество на дълги разстояния е сложно, защото КПД-то отива по дяволите
    3.Най-велито откритие на Тесла е променливия ток, който използваме и днес, докато Едисън е залагал на правия (още се ползва в умразните ти автомобили като това мръсно империалистическо ауди :) ).
    4. Телепортацията и дете ще ти каже, че са глупости ... ходи да ти щракнат един скенер, че плашиш хората в коментарите.
    5. Я ми помогни малко с теорията за етера - за това ренесансово твърдение ли говорим, за което аз си мисля, дето е пълна глупост и вземи прочети някой ред накрая да видиш защо точно това не може да съществува....а ако извлечеш малко енергия от него и се телепортираш... дрънни едно телефонче след като минеш червеевия тунел отатък черната дупка, пък ние ще те чуем по андронния колайдер...
  • 77 Бай

    0 0 Отговор
    Пожелавам на цялото човечество да се отърси от невидението и невежеството най-накрая и да почне да си използва това, което му е дадено - съзнанието и умЪТ, защото в момента не се използват...Дано по-скоро всички почнат да ползват поне 15% от потенциала си, вместо скромните 2-3%...но така като гледам, малко са тези, които го искат...Лошо, много лошо...Егото и комплексите си казват думата пак...

    Не съм против развитието на техниката, а против развитието й в грешна посока. Енергия може да се добива и чрез студен ядрен синтез, чрез имплозия също...доказано е, че са в пъти по-ефективни и екологични в сравние с това, което се ползва в момента...

    Ами като сте много умни, хайде кажете как се пренася енергията в природата и в космоса??? Да не би навсякъде да гъмжи от жици и кабели??? Не знам, откъде какво сте чели, ама източника ви не е достоверен! Защо ако не е вярно това, ще избиват изобретателите, намерили начин да бъдем независими и свободни??? Сигурно защото не са дрънкали простотии като вас.

    Морган е финансирал Тесла, но когато Тесла му казва за намерението си, че кулата, която строи е за предаване на безжично електричество, Морган спира спонсорирането, защото е правил пари от кабелчета и жички и други дрънкулки. Това е щяло да му попречи на бизнеса. Определено най-великите открития на Тесла са засекретени и няма да се дадат на обществото...можете да прочетете за Елдридж...там пък, другия агент - мишока Айнщайн, пратен от евреите да пречи на Тесла, да отклони развитието на техниката в друга насока...чак в края на живота си на смъртното легло си признава, че е бил в грешна насока, въпреки че Тесла му го казвал преди години...

    Хайде сега приведете в действие промитите си мозъци и почнете да ги използвате. 2% пак биха ви стигнали, за да приемете информацията, ама вие и толкоз не използвате, даже няма и 0.2% и няма как да проумеете...горкичките зомбИнца те...жал ми е за вас...

    Коментиран от #78

  • 78 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #77 от "Бай":

    То хубаво, ама всичките тия неща на практика са опасни и процесите се контролират трудно. Това е основния проблем за повечето

    Коментиран от #79

  • 79 Бай

    0 0 Отговор

    До коментар #78 от "Shmeker":

    Това пък от къде го измисли? Пишат ги тея простотии, че да се оправдават и да не ги пускат в употреба. 100 пъти по-лесно и безопасно е. То щото термоядрения синтез и бълвоча от атомните централи лесно се управлява. И малко по-към темата. Процесите в ДВГ също не ги управляват. Всъщност могат, но не искат. Затова има толкова загуби. Затова има толкова емисии, доизгаряне след изпускане, бла-бла...Пол Пантоне нали има патент на GEET реактора?! Защо щом има такъв ефект не го внедрят в автомобилостроенето? Ами защото никой от тях няма да има файда, освен потребителите. Защо разхода да е до 3 пъти по-малко и износванията също? За вредните емисии да не говорим. И всичко това без "капка" електроника? Без ламда-сонда и катализатори...Ами Браун ? И там ли ще измисляте оправдания и че не съществувало и че било легенда...брей, как на лъжите вярвате без капка съмнение, а за друго се кривите и не приемате!!!

    Коментиран от #80

  • 80 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #79 от "Бай":

    GEET реактора го има в нета. Направи си и виж дали работи

    Коментиран от #82

  • 81 кире

    1 0 Отговор
    Аве Бай... ша ми са издигниш в очите с тези цитати. философ ша излеиш май а.
  • 82 Бай

    0 0 Отговор

    До коментар #80 от "Shmeker":

    Ами ако улучиш правилните размери ще работи. То всеки се фанал да прави, ама какво правят и те не знаят. Иска се все пак да имаш някакво понятие. Има и сполучливи резултати. То по таз логика - фани се да си направиш ДВГ и виж дали ще работи...там също не е станало отведнъж...ама и там са били дебели глави...


    Киреее, пак си правиш грешни заключения...простено да ти е...

    Коментиран от #83, #85

  • 83 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #82 от "Бай":

    Човек,почини малко.Изписа тонове мисли и факти,което не е лошо ама няма общо със статията.Ако няма какво да напишеш по дадения материал по-добре не пиши.Защо разводняваш излишно темата.Като толкова ти се занимава с нови и революционни енергийни източници има си специализирани форуми,там пиши колкото и каквото искаш.Специалисти в нашата Родина дал Господ.
    А относно колата от статията.Реално погледнато и тя е довела след себе си революция.В ралитата.След Ауди куатро нищо не е същото.И няма да бъде.Значи е допринесла с нещо за развитието на автомобилната индустрия.Е не е като разбиването на атома,ама все е нещо.
  • 84 Бай

    0 2 Отговор
    Писах, че това е купчина метал и се почна, та се стигна до тук, благодарение на вас и на мен, че се опитвах, да ви вмъкна нещо в празните глави...но уви...знаех си, че няма да стане по този начин...

    Добре, че не са всички като вас, иначе и това Ауди нямаше да види бял свят...сигурно е било невъзможно...хах...

    Относно безформената форма - за последен път - никока не е струвала и никога няма да струва толкова голяма сума. Това, че има глупаци, даващи такива пари за безсмилици е пак друга тема...хайде адиоС амигоС...

    Коментиран от #86

  • 85 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #82 от "Бай":

    Така ли? То щот малко трудно да получиш плазма от тва. По-скоро става един "набалбукатор"... безплатен.. но и непотребен
  • 86 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #84 от "Бай":

    "...хайде адиоС амигоС... "
    Единствено смислено нещо,което си написал до сега.
  • 87 джи джи праднята

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "Georgi":

    Ае адаш аз да не пиша на шотландски,дори пиша на кирилица а за годината се обърках и написах 1883 година.