Last news in Fakti

19 Януари, 2010 10:57 1 840 0

Eвропейски автомобилен салон

  • изложение-
  • брюксел-
  • citroёn-
  • fiat doblo-
  • ford galaxy-
  • hyundai-
  • alfa romeo-
  • audi a8

В деня и града, в който нашият кандидат за евродепутат Румяна Желева се печеше на бавен огън в сърцето на Европа, беше открито 88-то издание на Европейския автомобилен салон. Точно пред символа на белгийската столица - Атомиум, се намира Brussels Expo (Heysel). Внушителната сграда е с изложбена площ е 13 000 кв. м. Независимо от трудното време за много автомобилни производители и форуми, организаторите са убедени, че шоуто през 2010 г. ще остане запомнено от многобройните любители на возила и мотоциклети. В 12-те зали на изложението са разположени последните новости в автомобилната индустрия. Световни премиери са: Citroёn C-Zero, FIAT Doblo Family, Ford Galaxy, Ford S-MAX, Hyundai i30 Ecosport, Mini One Cabrio. Европейски дебюти правят: Alfa Romeo Brera Italia Independent, Audi A8, FIAT 500 1.3 Mjet 95hр, Nissan 370Z Roadster, Porsche Boxter Spyder.

Билетите за възрастни струват 10Е, за деца от 6 до 12 години - 6,25Е, входът е безплатен за деца под 6 години. Груповите карти за 10 души са на цена от 62,50Е.

История
За първи път моторно шоу в Брюксел се организира през 1902 г. Духовният баща на Brussels International Motor Show е Луи Метеуи, който е първият президент на Съюза на производителите на автомобили и мотоциклети. С подкрепата на граф Де Лидеркерке от 1905 г. до 1931 г. се провеждат 22 изложения, прекъснати единствено между 1915-1919 г. от Първата Световна война.  

Автомобилното изложение през 1920 г. възражда традицията. Появяват се нови и нови производители на шасита и купета. Тук за първи път вземат участие фирми като Van Den Plas, D’Ieteren и др.

Последното, 30-то издание на Brussels Motor Show преди Втората Световна война се провежда през 1939 г. 31-то изложение отваря врати през февруари 1948 г. Въпреки тежкия икономически климат, огромни тълпи от посетители влизат в изложбените зали.

Луи Брондеел е име, което оставя трайна следа в историята на автомобилното изложение в Брюксел. От 1948 г. до 1956 г. той превръща шоуто в брилянтна сцена. От 1950 г. насам таванът на зала 5 е покрит с невероятно красив балдахин. От 1955 г. в програмата на Brussels International Motor Show са включени официално и мотоциклетите. Оттук нататък моторното шоу се превръща във форум на производителите на автомобили, мотоциклети и велосипеди.

Въпреки че машината на времето все още не съществува, Брюксел предлага възможност да се върнем в далечната 1902-ра и да проследим по години историята на автомобилния салон на европейската столица в специализирания музей.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА