Last news in Fakti

28 Август, 2004 13:29 1 501 0

Изгряваща звезда

  • mazda-
  • mx-flexa-
  • mazda mx-flexa

По време на автомобилното изложение в Женева през март тази година самураите от Mazda представиха концептуалната версия на миниван, който трябва да попълни моделната гама на компанията и ще влезе в серийно производство още през 2004-та с названието Mazda 5. Иначе студията MX-Flexa впечатлява с дълбочината на идеите си и с реалистичните си решения, които позволяват бързото превъплъщаване на концепткара в сериен автомобил. По подобие на

останалите модели

от последните няколко години, MX-Flexa е с динамично излъчване, стилен и функционален интериор и определено разполага с всички предпоставки, за да се превърне в сериозен конкурент в своя клас. Миниванът е с отлични пропорции и много обемно купе. Във външният дизайн обаче не се акцентира върху еднообемната и масивна архитектура, а вместо това на преден план излизат динамичната осанка на автомобила и стилното му излъчване.

Возилото предлага достатъчно място и удобство за шестима пасажери, като всички седалки са индивидуални и абсолютно еднакви и предлагат максимален комфорт за всеки един от пътуващите.

Местата за сядане са изключително функционални и предлагат най-различни модификации, което от своя страна позволява моделирането на интериора изцяло според моментните нужди на собственика на Mazda MX-Flexa, в зависимост от това, дали акцентът се поставя на превоза на пътници или на товари. Задните места например могат да се сгъват само с едно движение, а втората редица може да се мести напред и назад.

На централната конзола и под седалките пък има отделения за различни предмети, а на покрива има две рейки с още затварящи се ниши. Освен всичко това Mazda MX-Flexa разполага и с разработената от концерна система E-ZZ-Four, която позволява пътниците да превозват четири велосипеда - два вътре и два отвън. За

задвижване

на MX-Flexa конструкторите гласуват доверие на четирицилиндров бензинов двигател с шестнадесет клапана и работен обем от 2.3 литра, който осигурява на автомобила отлична динамика. Може би немалка заслуга за това се пада на 172-те конски сили, които при необходимост се мобилизират от японския агрегат. В оборудването е използвана и петстепенна автоматична скоростна кутия, значително облекчаваща задачата по управлението на четириколесното. Предвидена е и опция за ръчно превключване на скоростите, което би следвало да се хареса на хората, предпочитащи по-динамичния режим на шофиране.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА