Last news in Fakti

30 Април, 2015 01:00 5 282 25

Audi Quattro - колата, която промени рали спорта

  • audi-
  • quattro

През 1977 година в главата на Йорг Бенсингер се ражда идеята за направата на спортен автомобил със задвижване на четирите колела, който да превъзхожда всички в снега. Точно след три години на автосалона в Женева премиера прави Audi Quattro задвижвано от 5 цилиндров 2.1 двигател с 200 конски сили и създава фурор. Освен това 80-та е и първата състезателна година на модела и първото му участие в Австрийското Янер Рали, а през 81-ва титлата в генералното класиране е спечелена от Мишел Мутон и така тя става първата жена постигнала този резултат. През 82-ра навлиза великата група Б и Quattro бързо бива преустроено, за да се състезава в този клас и до забраната му през 86-та доминира над всички. Пътната версия продължава своето производство до 91-ва година.

Повече технически подробности за Audi Quattro , вижте ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Vasik Atanasova

    3 0 Отговор
    ЛЕГЕНДАРНО АУДИ
  • 2 Shmeker

    1 0 Отговор
    Ето тия B2, B3, B4 са с минимална поддръжка, до някъде B5 са така.
    Хубавото на куатрото е че е вечно и няма какво да се сменя по механиката освен някой друг стар тампон, висящ лагер или масло.
  • 3 Shmeker

    1 0 Отговор
    .. много респект за пича от клипа, даже и номера му ROHRL

    Истински фен!
  • 4 wwww

    2 0 Отговор
    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%BD_%D1%80%D0%B0%D0%BB%D0%B8_%D1%88%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D1%82

    Ай стига бе,2 пъти шампион и доминира над всички... Уикипедия не мисли така :D :D! Иначе спор няма ,колата си е цяла институция и е страхотна! Истинска класика

    Коментиран от #9

  • 5 ярослав станчев

    1 2 Отговор
    Audi Quattro

    Коментиран от #11

  • 6 Пакман

    1 0 Отговор
    Някой може ли да ми каже защо го забраняват през 86-та?
  • 7 wwww

    2 0 Отговор
    КРАЯ НА ГРУПА Б
    Неизбежното се случва по време на рали Порт Вайн – Португалия през 1986г., когато Ford RS200 губи контрол и излита от пътя, врязвайки се в многобройната публика. На място загиват трима души а десетки са ранени. След инцидента всички отбори се оттеглят от състезанието.
    На 4май 1986г. се случва и друг фатален инцидент предвещаващ края на Група Б. По време на рали Корсика, пилота на Lancia Хенри Тайвонен, който доминира през сезона излиза от пътя на една макадамова отсечка, удряйки се в дърветата край пътя докато пада към пропастта.Тайвонен и неговия навигатор Серджио Кресто загиват на място, а колата е буквално стопена от последвалия пожар. От автомобила останала само неговата тръбна конструкция! Audi и Ford незабавно прекратили своето участие в Група Б, а останалите отбори сторили това в края на сезона.

    Коментиран от #10

  • 8 Кобрата

    0 0 Отговор
    Наздраве за Audi!
  • 9 Shmeker

    0 2 Отговор

    До коментар #4 от "wwww":

    Ами така е, с изключение на Пежо 205, което няма нищо общо със серийния модел обаче.
    Аудито си е много много по-близо до серийните аудита, като това от клипа.

    Коментиран от #12

  • 10 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "wwww":

    .. то за тва и никой не се изхвърля да говори много големи хвалби за серийното 205 по тоя повод, не че не беше приятен модел.
  • 11 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "ярослав станчев":

    Някой много те хейтва за любовта ти към Ауди.

    Коментиран от #20

  • 12 wwww

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Shmeker":

    Ти ако мислиш,че Ауди е било близо до серийното жестоко се лъжеш. На вид да,но нищо повече. Гледах точно документален филм за тия от Група Б и при Ауди и Форд РС споменаха,че приликата със сериен автомобил е забележителните... 7 части , 2 от които емблемата сигурно.

    Коментиран от #13

  • 13 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "wwww":

    Аудито е особено близък до серийния автомобил в началото, като излиза Пежото вече правят малко подобрения, но пак не местят мотора в средата на купето както е при Пежото. На това е държал Пийх - искал е да си е с предно разположен изнесен мотор както си е стандартно.

    Коментиран от #15

  • 14 бончук

    1 0 Отговор
    Шмекерче глупав ли си или на глупав се правиш?

    Коментиран от #17

  • 15 wwww

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Shmeker":

    Мисълта ми беше,че няма общи части със серийния модел. То е ясно,че начина на разположение на мотора като цяло и конструкцията на самата кола е запазена.Идеята ми е ,че карантия,ск кутия,ходова част,гуми и дори купе не са едни и същи със серийния модел .

    Коментиран от #16

  • 16 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #15 от "wwww":

    Блокът на колата със сигурност е сериен, буталата може да са ковани, както и коляновия вал
    Главата е серийната, колектори и т.н. с различни диаметри на клапаните. За куатрото и скоростите не съм сигурен дали не е сток изцяло
  • 17 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "бончук":

    трай си като не знаеш
  • 18 wwww

    0 0 Отговор
    Ск.кутия е 6 степенна ,при серийния е 5. От там и куатрото и т.н. При по-сериозно търсене се намира много инфо в нета. ;)

    Коментиран от #21

  • 19 wwww

    0 0 Отговор
    The Audi Sport Quattro S1 was a Quattro programme car developed for homologation for Group B rallying in 1984, and sold as a production car in limited numbers.[1] It featured an all aluminium alloy 2,133 cc (130.2 cu in) (2.1 L) 20v DOHC engine slightly smaller than that of the Audi Quattro (in order to qualify for the 3-litre engine class after the scale factor applied to turbo engines). In road-going form, the engine was capable of producing 225 kW (306 PS; 302 bhp),[1] with the competition cars initially producing around 331 kW (450 PS; 444 bhp).[1]

    И обенма на двг е намлен и т.н.
  • 20 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Shmeker":

    Все тая.Има два етапа в Световния рали шампионат,преди Ауди куатро и след Ауди куатро..Ауди отвориха очите на цял свят как се прави истинска рали кола.Кой каквото иска да говори,пише,да пее ако иска,това е истината.
    Audi quattro.

    Коментиран от #22

  • 21 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "wwww":

    То има серийни аудита няколко години след това с 6 скорости, точно на 5 цилиндров мотор, кутията вероятно е подобна. Не е някаква извънземна.
  • 22 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "ярослав станчев":

    Не quattro, а Quattro. Това е моделът с официално главно Q
  • 23 Shmeker

    1 0 Отговор
  • 24 Роман Ценов

    1 0 Отговор
    един много красив и мощен автомобил

    Коментиран от #25

  • 25 onia

    0 2 Отговор

    До коментар #24 от "Роман Ценов":

    Къде го видя?