През 1977 година в главата на Йорг Бенсингер се ражда идеята за направата на спортен автомобил със задвижване на четирите колела, който да превъзхожда всички в снега. Точно след три години на автосалона в Женева премиера прави Audi Quattro задвижвано от 5 цилиндров 2.1 двигател с 200 конски сили и създава фурор. Освен това 80-та е и първата състезателна година на модела и първото му участие в Австрийското Янер Рали, а през 81-ва титлата в генералното класиране е спечелена от Мишел Мутон и така тя става първата жена постигнала този резултат. През 82-ра навлиза великата група Б и Quattro бързо бива преустроено, за да се състезава в този клас и до забраната му през 86-та доминира над всички. Пътната версия продължава своето производство до 91-ва година.
Повече технически подробности за Audi Quattro , вижте ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Vasik Atanasova
01:18 30.04.2015
2 Shmeker
Хубавото на куатрото е че е вечно и няма какво да се сменя по механиката освен някой друг стар тампон, висящ лагер или масло.
08:18 30.04.2015
3 Shmeker
Истински фен!
08:19 30.04.2015
4 wwww
Ай стига бе,2 пъти шампион и доминира над всички... Уикипедия не мисли така :D :D! Иначе спор няма ,колата си е цяла институция и е страхотна! Истинска класика
Коментиран от #9
09:28 30.04.2015
5 ярослав станчев
Коментиран от #11
09:31 30.04.2015
6 Пакман
09:49 30.04.2015
7 wwww
Неизбежното се случва по време на рали Порт Вайн – Португалия през 1986г., когато Ford RS200 губи контрол и излита от пътя, врязвайки се в многобройната публика. На място загиват трима души а десетки са ранени. След инцидента всички отбори се оттеглят от състезанието.
На 4май 1986г. се случва и друг фатален инцидент предвещаващ края на Група Б. По време на рали Корсика, пилота на Lancia Хенри Тайвонен, който доминира през сезона излиза от пътя на една макадамова отсечка, удряйки се в дърветата край пътя докато пада към пропастта.Тайвонен и неговия навигатор Серджио Кресто загиват на място, а колата е буквално стопена от последвалия пожар. От автомобила останала само неговата тръбна конструкция! Audi и Ford незабавно прекратили своето участие в Група Б, а останалите отбори сторили това в края на сезона.
Коментиран от #10
09:58 30.04.2015
8 Кобрата
10:52 30.04.2015
9 Shmeker
До коментар #4 от "wwww":
Ами така е, с изключение на Пежо 205, което няма нищо общо със серийния модел обаче.Аудито си е много много по-близо до серийните аудита, като това от клипа.
Коментиран от #12
11:15 30.04.2015
10 Shmeker
До коментар #7 от "wwww":
.. то за тва и никой не се изхвърля да говори много големи хвалби за серийното 205 по тоя повод, не че не беше приятен модел.11:16 30.04.2015
11 Shmeker
До коментар #5 от "ярослав станчев":
Някой много те хейтва за любовта ти към Ауди.Коментиран от #20
11:17 30.04.2015
12 wwww
До коментар #9 от "Shmeker":
Ти ако мислиш,че Ауди е било близо до серийното жестоко се лъжеш. На вид да,но нищо повече. Гледах точно документален филм за тия от Група Б и при Ауди и Форд РС споменаха,че приликата със сериен автомобил е забележителните... 7 части , 2 от които емблемата сигурно.Коментиран от #13
11:22 30.04.2015
13 Shmeker
До коментар #12 от "wwww":
Аудито е особено близък до серийния автомобил в началото, като излиза Пежото вече правят малко подобрения, но пак не местят мотора в средата на купето както е при Пежото. На това е държал Пийх - искал е да си е с предно разположен изнесен мотор както си е стандартно.Коментиран от #15
11:29 30.04.2015
14 бончук
Коментиран от #17
11:45 30.04.2015
15 wwww
До коментар #13 от "Shmeker":
Мисълта ми беше,че няма общи части със серийния модел. То е ясно,че начина на разположение на мотора като цяло и конструкцията на самата кола е запазена.Идеята ми е ,че карантия,ск кутия,ходова част,гуми и дори купе не са едни и същи със серийния модел .Коментиран от #16
11:53 30.04.2015
16 Shmeker
До коментар #15 от "wwww":
Блокът на колата със сигурност е сериен, буталата може да са ковани, както и коляновия валГлавата е серийната, колектори и т.н. с различни диаметри на клапаните. За куатрото и скоростите не съм сигурен дали не е сток изцяло
11:56 30.04.2015
17 Shmeker
До коментар #14 от "бончук":
трай си като не знаеш11:56 30.04.2015
18 wwww
Коментиран от #21
12:04 30.04.2015
19 wwww
И обенма на двг е намлен и т.н.
12:05 30.04.2015
20 ярослав станчев
До коментар #11 от "Shmeker":
Все тая.Има два етапа в Световния рали шампионат,преди Ауди куатро и след Ауди куатро..Ауди отвориха очите на цял свят как се прави истинска рали кола.Кой каквото иска да говори,пише,да пее ако иска,това е истината.Audi quattro.
Коментиран от #22
12:30 30.04.2015
21 Shmeker
До коментар #18 от "wwww":
То има серийни аудита няколко години след това с 6 скорости, точно на 5 цилиндров мотор, кутията вероятно е подобна. Не е някаква извънземна.12:34 30.04.2015
22 Shmeker
До коментар #20 от "ярослав станчев":
Не quattro, а Quattro. Това е моделът с официално главно Q12:35 30.04.2015
23 Shmeker
12:37 30.04.2015
24 Роман Ценов
Коментиран от #25
19:47 30.04.2015
25 onia
До коментар #24 от "Роман Ценов":
Къде го видя?21:07 30.04.2015