Въглеродните влакна буквално са превзели автомобилния бизнес и използването им се разширява все повече, не само в интериорни и екстериорни елементи. Има един детайл, който обаче не сме свикнали да виждаме често "карбонизиран" и се предполага, че е в територията на супер автомобилите и това са карбоновите джанти, като за пръв път видяхме такова решение от шведите Koenigsegg.
Това е на път да се промени и американците от Ford Motor Company ще предлагат новия им върховен Shelby GT350R с тях стандартно, не че Mustang GT350R е нещо стандартно, но не може да бъде сравняван с няколко милионна машина. С размер от 19 на 11 цола отпред и 19 на 11.5 цола отзад със сигурност направата им от суперматериала ще намали теглото им значително.
Всъщност намаляването на теглото е почти двойно, като стандартното алуминиево тежи 15 кг, а карбоновото само 8.1. Това ще се отрази благоприятно върху много аспекти, като спирането, ускорението, маневреността на колата и разхода на гориво. Един радикален проблем възниква при този материал и това е температурата отделяна при спиране възпроизведена от огромните спирачки, с които е въоръжен модела.
Естествено Ford имат решение и това е полагането на специален керамичен лак във вътрешната част на джантата. Технологията е вдъхновена от космонавтиката и той се нанася с плазма, която директно втечнява керамичното покритие. Освен теглото другото главно преимущество е здравината, като всичките тестове са преминати с лекота. Освен тези преимущества джантите са със защита от корозия, UV лъчи и химикали.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 джантаджията
01:31 14.07.2015
2 Бхахаха
02:28 14.07.2015
3 незнайко
09:43 14.07.2015