Last news in Fakti

13 Юли, 2015 19:00 3 186 3

Освен Koenigsegg и Shelby GT350R ще бъде с карбонови джанти

  • shelby-
  • gt350r-
  • ford-
  • carbon wheels-
  • карбонови джанти
Въглеродните влакна буквално са превзели автомобилния бизнес и използването им се разширява все повече, не само в интериорни и екстериорни елементи. Има един детайл, който обаче не сме свикнали да виждаме често "карбонизиран" и се предполага, че е в територията на супер автомобилите и това са карбоновите джанти, като за пръв път видяхме такова решение от шведите Koenigsegg.
 
Това е на път да се промени и американците от Ford Motor Company ще предлагат новия им върховен Shelby GT350R с тях стандартно, не че Mustang GT350R е нещо стандартно, но не може да бъде сравняван с няколко милионна машина. С размер от 19 на 11 цола отпред и 19 на 11.5 цола отзад със сигурност направата им от суперматериала ще намали теглото им значително.
 
Всъщност намаляването на теглото е почти двойно, като стандартното алуминиево тежи 15 кг, а карбоновото само 8.1. Това ще се отрази благоприятно върху много аспекти, като спирането, ускорението, маневреността на колата и разхода на гориво. Един радикален проблем възниква при този материал и това е температурата отделяна при спиране възпроизведена от огромните спирачки, с които е въоръжен модела.
Естествено Ford имат решение и това е полагането на специален керамичен лак във вътрешната част на джантата. Технологията е вдъхновена от космонавтиката и той се нанася с плазма, която директно втечнява керамичното покритие. Освен теглото другото главно преимущество е здравината, като всичките тестове са преминати с лекота. Освен тези преимущества джантите са със защита от корозия, UV лъчи и химикали.
 
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 джантаджията

    0 0 Отговор
    Да,бе да да зарибяват балъците с тези джанти.Карбона е еластичен и здрав, спор няма, но за джанти за масово потребление НЕ СТАВА.Не заради цената.Колкото е по тънак слоя карбон толкова е по еластичен.Съответно на една джанта и трябват доста слоеве карбон,и тогава джантата става здрава и твърда но и чуплива.Доста от вас са виждали джанти алуминиеви шсчупени на парчета менте, и брутално изкривени но не пукнати.Който иска лека джанта да си купи OZ. Е на всички модели естествено са добри на тази марка.17 цола по спомен май беше 5,2кг.
  • 2 Бхахаха

    0 0 Отговор
    Ти пробвал ли си да счупиш трислоен карбон умнико???? и OZ 10 на 18 цола е 8.87 кила
  • 3 незнайко

    0 0 Отговор
    В последното изречение каква е тази корозия, UV лъчи и химикали. Уж карбона бил най- добър. Ще стане като тефлонените тигани. Сега пак рекламират стария ( чувен ) керамиката. Като се блъсне кола от карбон трябва да я хвърлиш. Никой не казва как се преработва отпадъчен карбон. Може би е вечен като найлоновите торбички, които все пак можеш да стопиш или изгориш.