12 Юни, 2004 13:22 612 0

Изпитай удоволствието!

  • pininfarina-
  • pininfarina enjoy

Съвсем наскоро от Pininfarina представиха обновена версия на концепткара Enjoy, като това се случи в британското градче Уедъсдън, където от 1988 година насам традиционно се провежда парад на стари луксозни автомобили. На този фон творението на Pininfarina със сигурност е изглеждало твърде контрастно, още повече, че шикозният роудстър преди всичко е носител на подчертан спортен нрав, а и на отлични конструкторски и дизайнерски решения. В

техническо отношение

създателите на Enjoy в голяма степен използват богатия опит на британския производител на расови скоростни возила Lotus. Изцяло според техните повели са изработени олекотените шаси и каросерия, а при избора на двигател се гласува доверие на такъв от Toyota. Същият агрегат се монтира от островитяните при техните модели Exige и Elise 111R.

От Pininfarina се решават на тази стъпка, тъй като японското сърце осигурява повече от прилични изживявания на пътя. С работен обем от 1.8 литра четирицилиндровият мотор с шестнадесет клапана гарантира мобилизирането на 192 к.с. при 7 800 об./мин. и позволява достигането на максимална скорост от над 250 км/ч. В оборудването присъства и олекотена шестстепенна секвенциална скоростна кутия - отново дело на Toyota.

Благодарение на специфичната изработка на алуминиевото шаси Pininfarina Enjoy с еднаква лекота може да бъде “препускано” и по магистралата, а и да ви отсрами достойно на която и да е състезателна писта. За да се осъществи второто е необходимо единствено да остраните калниците (което се извършва бързо и лесно, благодарение на технологията на Lotus) и на мига пред вас се материализира истински пистов състезателен автомобил.

В този случай теглото на Pininfarina Enjoy “спада” далеч под 800 кг! Естествено за атлетичните мерки на четириколесното допринася и изработената от въглеродни нишки каросерия и отказът от монтирането на предно ветроупорно стъкло. За сигурността освен надежните системи и здравата конструкция се грижат и две специални стоменени дъги, разположени зад двете места за сядане, като целта им е да защитават водача и пасажера при евентуално преобръщане на автомобила. В

дизайнерско отношение

Pininfarina Enjoy съчетава интересни решения, както при екстериотра, така и при интериора. Във външността на атлета акцентът е поставен върху мощните отвори на въздухозаборниците отпред и въздухоотводите отзад. Двата хромирани ауспуха също допринасят за колоритното излъчване на спортиста.

Във вътрешността пък дизайнерите реализират всичките си представи за лукс и удобство. Средата се доминира от червена кожа и неопрен, което е разбираемо предвид отсъствието на стъкла и покрив. Поради това на седалките ви очакват и специални състезателни предпазни колани и пилотски каски...

В края на този месец започва световна обиколка на Pininfarina Enjoy, като според фирменото ръководство целта е да се проверят настроенията сред феновете и най-вече сред заможните колекционери, като това ще определи и положението в колко екземпляра точно да бъде “клониран” Pininfarina Enjoy.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА