Last news in Fakti

16 Юли, 2015 10:46 32 043 38

Компактни коли с турбодизел до 6000 лв

  • автомобили-
  • mobile.bg-
  • autocredit

Тези автомобили са перфектни за градски кръстоносци, но стават и за пътуване до морето

Все повече хора търсят автомобили с дизелови двигатели. Разбира се, в това има голяма логика, тъй като тези коли са доста по-икономични от своите бензинови събратя, а освен това разполагат с достатъчно въртящ момент, за да ви измъкнат от сложно изпреварване или от поредното изкачване по пътя към лятната почивка в планината. Дизеловите двигатели навлязоха дълбоко в автомобилната индустрия, така че не е учудващ фактът, че от десетилетия много производители ги вграждат дори в най-малките си модели. Те са чудесен избор за хората, които кръстосват градските части по цял ден, а понякога имат нужда от превозно средство и за дълги разстояния. Предлагаме ви 5 компактни модела, които са оборудвани с турбодизелови двигатели, произведени са след 2005 г. и струват не повече от 6000 лева.

Източник: blog.autocredit.bg


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ivvo

    3 0 Отговор
    Рено Клио с ДЦИ двигателя мисля че трябва да е в класацията....
  • 2 Ехааа

    2 2 Отговор
    Ехаааа, най-накрая статия за истински КЕНЕФИ!!!!!!!!!!!
  • 3 ххх

    2 0 Отговор
    Fiat Punto 1.3 JTD- за тия пари по-добре GRANDE Punto 1.3
    Ford Fiesta 1.4 TDCi- ОК, ама не хвалете 1,6 дизела че е малко трудно да се попадне на запазен екземпляр
    VW Fox 1.4 TDI- няма го във вариант с 4/5 врати... По-добре Ибиза вместо пред VW Fox
    Skoda Fabia 1.4 TDI- трудно се намират екземпляри с някакво прилично ниво на оборудване
    Peugeot 207 HDI- кенеф на който му се чупи какво ли не. По-добре си купете 206+
  • 4 орел

    1 1 Отговор
    Къде забравихте Опел Корса Ц 2000-2006 г с двигателя 1.3 CDTI 70hp, спечелил приза най-добър двигател на 2005. Колицата е перфектна и харчи градско 5,5 нафта, извън 4.

    Коментиран от #6

  • 5 гост4

    2 0 Отговор
    Пежото от началната снимка е с пребоядисвана врата :D
  • 6 Aleks Todorov

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "орел":

    ТОЗИ ДВИГАТЕЛ Е 1.3 CDTI e италианския jtd, ако не си на ясно!!!!
    даже незнам как са спечелили опел награда с чужд двигател :)
    https://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine
  • 7 разбирач

    2 2 Отговор
    по-скоро статията трябваше да е кои колици да избягвате да купувате:) супер дръгливи сте подбрали! а и сума пари струват хаха набутване...
    въртят се около 4 бона, че и нагоре... пф, ужас... за подобни каруци толкова мно' пари? :) беги ве! само за дизеловата фиестичка си струва, ама по-тънка цена - до 4 бона максимум и да е с 5 врати... мдам:)
  • 8 фрост почти прост

    1 0 Отговор
    ''орел''ли си врабче ли си не те знам,ама ти добре ли си?знаеш ли цената на турбинката си?а,на помпичката?аре бегай....
  • 9 Аlexi

    1 0 Отговор
    Относно пежото. Имаме такова на работа, 2009 година на 101 000 км. Служебна кола. Колегата и съсипва от каране. Счупи скоростна кутия преди 10 000 км. Ако се кара нормално харчи около 5.5 ако се кара хептен икономично може да падне и под 5 градско по компютър. На дълго със 100 км/ч показа 5.5-6 на сто, просто плаче за 6та скорост. Преди да се развърти турбината е труп. Ако тръгнете от 1000 оборота имате чувството че ако слезете да бутате ще е по-добре. Имам хонда от 92ра година, по бързо набира от тези обороти. Жабката на пежото, поне служебното (ван е) буквално я няма. Не можеш да сложиш нищо, освен ръкавици. Иначе ако на външен вид ми харесва и на разход нищо друго. А и музиката е доволно силна и с добро качество.

    Коментиран от #10, #16

  • 10 207 sucks

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Аlexi":

    Минало е 100 000 км и само 1 куия е правена? Браво, случили сте!! Сега е момента в който ще почнат да се чупят от странни все-странни неща...
  • 11 mutzo

    1 0 Отговор
    Мицубиши Колт 6 - 1,5 DID - 95 к.с. двигател Мерцедес с верига, разход- 4/100км. Това е най доброто за тези пари. Навъртял съм за пет години 250000 км. без никакви проблеми. Само смяна през 15000 км. на масло и филтри.

    Коментиран от #35

  • 12 незнайко

    2 0 Отговор
    В БЪЛГАРИЯ всичко се чупи. Дупки навсякъде- окачването се поврежда. Нафтата некачествена- помпите отказват. Зимата ръсят с луга- колите гният. Няма кола която да остисква на такива издевателства.
  • 13 LPG

    3 0 Отговор
    Която и да е бензинка с газова уредба ще гори откъм пари по-малко от тези дизели. Да не говорим, че ще е и по-широка като вътрешен обем.
  • 14 топ гиър

    1 2 Отговор
    като притежател на една от посочените коли,съм съгласен.е,аз я ползвам за градско,за извънградско имам нещо 2 пъти по-голямо:)А относно газта-и такива имах,но ...Най-невинното при тях е пробиването на гърнето и запушването на дюзите.Е,ако говорим за споменатата дума "кенефи"-карайте си на газ.Икономията НЯМА да е голяма!Казвам го от личен опит.Дерзайте:)))
  • 15 гост

    1 0 Отговор
    Рено Клио ДЦИ задължително трябва да е в класацията като надеждна и икономична кола.
    Инак Фиат е най-добрият избор: евтин за покупка, достатъчно добър на изработка и на вървеж. Фиат са едни от големите технологични новатори и те са представили за първи път голяма част от сегашните масови техники при дизелите, но остават неоценени заради други по-дребни дефекти при изработката и лошата си слава. 2,4 JTD е един от най-здравите двигатели за тунинг.
  • 16 опа

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Аlexi":

    Аз карам Волво 220к.с. бензин и тя ми дава 6-7л/100км ако карам със 100км/ч. Нещо не е много икономично това Пежо. Относно дизел или газ, аз си карам София-Бургас за 3 часа 40-45лв. За дизела не знам и не ме интересува, но една дюза е мама и тате, колкото скоротстите на бензина струва.

    Коментиран от #23

  • 17 100qn

    0 0 Отговор
    Карам такава Фабия и съм много доволен,икономична е и е ефтина за поддържане.
  • 18 Шиничи Ясуко

    0 0 Отговор
    Ето заради такива изпърдени дизели,сменям филтъра на климатика на всеки 2 месеца,а момчетата в сервиза ме питат къде карам.А ми карам зад такива бързи ""екологични" дизелчета, на по 500 к. км.

    Коментиран от #22

  • 19 гошо прупрунков

    2 2 Отговор
    поло 1.2 12v газов инжекцион 5.4 /100 София -Бургас 20 лева . двигател с верига само масло и газззззззззззззз. евал съм ви дизелите

    Коментиран от #21

  • 20 firstpage

    0 0 Отговор
    Много са си хубави колите, специално за 1.3 Multijet мога да кажа, че е много иконоличен и здрав. А тия с газовите, какво ги изкарахте, че тия коли горят по 3/100, та сигурно и разхода пада спрямо този на бензин. :D :D :D To ако беше толкова хубаво всички щяха на газ да карат и да влачат бутилката в багажника. Отделно комън-реъл с турбо и кулер дори и 70кс има въртящ момент много повече от 1.6 атмосферка на газ, и с такова малко купе тръгва доста прилично градско.
  • 21 Ilyan

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "гошо прупрунков":

    Евала и ако сте 3-ма или не дай боже 4-ма климатика се пуска само по нанадолнище. Средната ти скорост едва ли надвишава 60км/ч.
  • 22 Ilyan

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Шиничи Ясуко":

    Ти сериозно ли..?!
  • 23 Ilyan

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "опа":

    Събота тръгвам за морето. Ако си навит ти давам 50лв. да ме закараш за 3 часа ;)
  • 24 Маурчи IV

    0 1 Отговор
    Ся. Дяда ви Маурчи четвърти, син на Маурчи трети и внук на Маурчи втори, ся ще ви обясни нещата.
    Всичкото изброено таралясник у статията е радост за простолюдието и повод за пъчене и показване на колко са му рошави космите на гърдите.

    Всичкото дизел автомобил е извръщение. Това е нещо което бръмнчи много, тресе много, гори почти колкото бензиня и не върви. Честите и скъпи ремонти на дизелта са способни да доведат представителя на простолюдието закупил тва извръщение до състояние в което да набие жинъ си, дечията и след това да се пропие от мъка.

    Но нивгаш нема да признае колко пари налива у туй извръщение.

    Изтинскио двигателъ е бендзиновия! Там имаш равномерная работа, тишинъ в купету. рядко счупвание и многу кеф от вървението.
    Ся ако си земете некой бендзин скопен от сейде шъ ви се утели воля, ама земете ли си убав мотор некой пет-шест ил восем цилиндрув ше си кефете кефенето и ще си пътувайте конфортно.

    Та дяда ви Маурчи читвърти, у момента пришпорва едно в осим и си му е кеф. от Софията до мурето оди за 5-6 часа по магистралта, и си му е кеф щото нищо не му бръмва кратуната от дизеля удобно му е и за кво да бърза?

    Коментиран от #25, #28

  • 25 firstpage

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Маурчи IV":

    В тоя коментар освен простотия друго нема, и това може да го каже само един, който е много далече от истината. Сигурно още кара Жигула, Астра или ако е тежкар някоя "вървежна" 316ка, щом за 6 часа пътува до морето и най-готЕния дизел, който е виждал е ЯМЗ.
  • 26 Жоро

    0 0 Отговор
    Карал съм пунто 1.2 60кс. Проблема е че като те срещне една жигула 1.2 и те прави спрял. А и климатика може за спирачка да го ползваш.
  • 27 555

    0 0 Отговор
    firstpage......Голям ясновидец се извъди.Знаеш всички какви коли карат и какви двигатели са виждали.Ти дори не схващаш уловката в статията.И понеже много си много близо до истината и веднага различаващ простотията ще ти кажа,че някои от големите производители обявиха,че след 2017 година прекратяват производството на дизелови автомобили.Защо .. щото сигурно по разбират от теб и мен.Относно твърденията в статията,че все по-вече хора предпочитали дизелови автомобили ме навежда на мисълта ,че някои много обичат да пишат,ама не и да четат.
  • 28 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Маурчи IV":

    Викаш дизела не върви а? Ако сравня един турбодизел(примерно ТДИ или ДЦИ) и една бензинова кола (примерно някаква двувалка пълен инжекцион) със сходни параметри като година на производство, кубатура и коне спестяваш към 1000лв. с дизела на само 10хил. км. Отделно мога да ти кажа, че вървежа на турбодизела е ПО. Подръжката на дизела била скъпа. Да по-скъпа е от подръжката на бензинова, но и бензиновата не е без пари все пак. Всеки си носи глава на раменете и преценява какво да кара. Всичко по джоба
  • 29 Колев

    0 0 Отговор
    Имъл съм две бензинови и три дизелови коли дизела превъзхожда по всичко освен шума. Градското каране с него е най икоомично а това е нй важно.
  • 30 Понти

    0 0 Отговор
    Само за статистиката:
    Понтияк Транс-Спорт
    миниван 7 места, 5 метра
    3800 см2, V6, 174 к.с.
    Газов инжекцион
    Разход: градско 20 в София, извън 10 (лесно се смята в пари)
    Карам и поддържам от 3 год. Цените на частите са същите както на всички други, немски, италиански или японски коли.
  • 31 onq s konq

    0 0 Отговор
    На тоя "Масурчи" ном 4 и най-вече на такива като него ще кажа,че няма една верна дума в изреченията си за дизела,освен ако не говори за таралясници за по 2 хил.лв. И нека не бъркаме "скъпа техническа подръжка" с общински данъци и застраховки!А който си купува употребявана кола,неминуемо се налага да вкара пари в нея,без знач дали е бензин или дизел.
  • 32 LPG

    0 0 Отговор
    Всеки си избира какво да кара, но за тези пари можеш да си купиш бензинова кола и да сложиш газов инжекцьон, с който разхода за гориво става по-малък, това 1-во. 2-ро поддръжката и обслужването на бензинов двг. в сравнение с дизел са по-евтини и безпроблемни. и 3-то и не най - малко важно, защо никой не се сети нещо за вредните емисии от тези дизелаци или какво дишаме не е важно за вас.
  • 33 statiqta

    1 0 Отговор
    Само не знам какво толкова по-скъпо има в поддръжката на дизела. Бензиновите коли отдавна не са с делко и карбуратор с газова с плочка. И те имат дюзи, турбина (в много случаи като ecoboost или TSI дори повече от една, или турбина + компресор), и те имат кулер, на повечето от тях и маховика също е демпферен. Все пак не става въпрос за бензинов двигател на 20 години. Колкото до шума комън-реъл дизелите почти не тракат и въпреки, че понякога може да се долови дизеловия звук, не мисля че това е проблем. Все пак в лимузините от висок клас и SUVове масово се предлага дизел. Колкото до замърсяването отново сте далече от истината, да не мислите, че бензинов двигател който не пуши видимо не отделя CO2. При дизелите черния пушак е повече сажди, с не въглероден диоксид. И все пак вече и те не пушат, повечето покриват евро5 и евро6 нормите, за които DPF филтъра е задължителен. Колкото до Понтиака, тази мощност извадена от този работен обем си е смешно. Ако примерно беше някакъв ван 2.0 дизел 170кс. щеше да гори под 10 на 100 нафта градско, и щеше да върви много повече. Още през 90те VW например имаха 1.8 160кс. Същото важи и за другите производители от тогава. В италия и холандия се кара на газ и доста производители вече имат поне един модел на газ или метан, но масово например във франция, испания, германия, швейцария, австрия, дания, швеция, САЩ, Япония и тн. Мислите ли, че са по-прости от нас и не знаят каква далавера е да се кара на газ. Колкото до бензиновите коли (не на газ) нямам нищо против тях, за спортна кола, мотор или резачка са супер. При най-обикновените коли също са си супер, за който може да си позволи да се вози на бензин, без да се лишава, и ако кара малко и не може да избие от икономията по-скъпата първоначална цена на дизела, но като цяло поддръжката не е много по евтина и за всекидневна употреба дизела е по-разумния избор.
  • 34 Роман Ценов

    0 0 Отговор
    шкодата ми най-допада
  • 35 Галант

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "mutzo":

    11/100 бенз, много ли е, бре??? Густо цена няма.
  • 36 gaz

    0 0 Отговор
    kak moje da sravnqvate disel s benzin,dizela e ostatu4en product i zamursqva v puti pove4e ot benzina,za tova vuv Franciq ima zakon za ograni4avane na dizelovite dvigateli s cel postigane na po-dobri ekologi4ni stoinosti,otnosno gazta,tova e moje bi edin ot nai-ekologi4nite varianti,izkarva samo voda i malko CO2,nqma kak,gazta e po-evtina s pove4e ot 2,5 puti ot dizela,karam na gaz, za 20 000 kilometra sum smenil 1 filtur,nqma kakvo da mi govorite za dizeli mizeli
  • 37 мраза кюмура

    0 0 Отговор
    пулни глупости,това означава бензиновия двигател да има и турбо,кубатурата същата и колко ще станат конете тогава??,
    и ако има гас кой ше се вози по евтино??? за тия 10000км
  • 38 само селяните карат хонда

    0 0 Отговор
    относно дизелите само бмв и ауди тея фолкове само бензин дизела им не става