Last news in Fakti

10 Април, 2004 11:16 793 0

Традицията повелява!

  • rolls-royce-
  • 100ех

Експерименталните автомобили на британската благородническа марка Rolls-Royce имат дълга традиция - стара почти колкото и самата компания. Свидетелство за това е, че още през 1919 година се поява екземплярът 1ЕХ, който е разположен на шасито на изключително популярния тогава модел Silver Ghost. Няколко години след това - през 1927 - островитяните за отрицателно време разработват още три автомобила, призвани да демонстрират уменията и възможностите на концерна. Четириколесните с обозначения 16, 16 и 17ЕХ използват шасито на Phantom и представляват изключително атрактивни спортни модификации, като каросериите им са изработени от едни от най-престижните ателиета по това време - Hooper, Barker и Jarvis.

През тази година британците очевидно са решили да се звърнат към корените си и към далечните славни времена, като на Женевското автомобилно изложение решиха да удивят публиката с

луксозната студия 100EX

която е специално разработена по случай 100-годишния юбилей на компанията. При нея конструкторите от Гудууд в пълна степен разкриват виждането си за това как би следвало да изглежда в техническо и дизайнерско отношение един кабриолет за баровци в началото на новото хилядолетие. Британците освен това заявяват с голяма гордост, че студията 100EX може във всеки един момент да напусне подиумите на престижните изложения и да започне да се движи по обикновените пътища. Засега обаче ръководството на Rolls-Royce не възнамерява да внедрява 100EX в серийно производство, а да го използва единствено като технологичен донор за останалите си модели.

Иначе 100ЕХ е носител на редица достойнства. Разположен на алуминиева пространствена рамка с отворена конструкция, той осигурява изключителен комфорт за четирима пътници, като дължината му е със 165 мм по-малка от тази на Phantom, а клиренсът е намален със 71 мм. Елементите по ходовата част и окачването са изцяло заимствани от Phantom. Целият лукс на четири колела пък се задвижва от V-образен шестнадесетцилиндров агрегат с 64 клапана, чийто работен обем е 9.0 литра. Двигателят е карбураторен, без турбокомпресори, но пък за сметка на това осигурява изключително меко и едновременно с това спонтанно поведение на автомобила. Предаването на въртящия момент се осигурява посредством шестстепенна автоматична скоростна кутия. Истинският подарък за феновете на Rolls-Royce обаче, 100EX поднася със своя атрактивен

външен и вътрешен

дизайн. Екстериорът впечатлява с меки и заоблени форми, които внушават елегантност и аристократизъм. За допълнително подсилване на този ефект конструкторите залагат и на премерено украсяване на външността на автомобила с орнаменти от дърво и алуминий. При направата на интериора също е използвано солидно количество махагон и тиково дърво, естествено в комбинация с естествена кожа и алуминий.

Пространството е повече от достатъчно, а седалките по комфорт, удобство и достолепие биха могли да съперничат на трона на Нейно Величество британската кралица.

Засега британците упорито отказват да признаят, на каква сума се оценява техният проект, като същевременно с това обявяват, че серийно производство не се предвижда. Поне в близко бъдеще.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА