Легендите и реалните събития често се преплитат в историята на компании като Mercedes-Benz. Символ на престиж, новаторство и техническо съвършенство още от основаването си, този немски производител сякаш не крие нищо непознато от миналото си. Дори и най-запалените почитатели на трилъчевата звезда обаче има какво още да научат за любимата си марка.
През 1998 г., когато е пуснат в продажба, Mercedes-Benz CLK/LM (правилно произношение Мерце́дес-Бенц) става най-скъпият сериен автомобил в историята. Цената му нахвърля половин милион долара.
"Мерцедесите" са доказвали надеждността си в най-екстремни ситуации. През 1998 г. грузинският президент Едуард Шеварднадзе оцелява след атака, в която над 10 нападатели обстрелват неговия S600 W140 с автомати AK 47 и гранатомет.
Mercedes-Benz държи на имиджа си до такава степен, че изисква от продуцентите на отличения с "Оскар" филм "Беднякът милионер" да заличат емблемата в сцените, заснети в бедните райони на Индия.
В гробище в американския щат Ню Джърси може да се види надгробен паметник от гранит с тегло 36 тона, оформен като Mercedes-Benz 240 Diesel от 1982 г. Поставен е на гроба на 15-годишно момче на име Рей, което искало повече от всичко на света да притежава точно този модел. Богатият му брат осъществил тази мечта - за жалост посмъртно.
В гаража на саудитски принц има Mercedes-Benz SL 500, покрит изцяло с диаманти. Скъпоценният автомобил е струвал на собственика си почти $5 млн.
Покойният основател на Apple Стийв Джобс си купувал само "мерцедеси" и ги карал без регистрационни номера. Законите на щата Калифорния позволяват това, но само в рамките на първите 6 месеца след деня покупката. Джобс просто връщал колата след половин година и вземал нова.
Mercedes-Benz произвежда и бронетранспортьори. Компанията създава и първата бронирана железопътна машина в света. Разработена е от руското поделение на компанията през 1911 г.
От началото на новия век Mercedes-Benz гради истинска медийна империя. Компанията притежава три автомобилни списания и собствена интернет телевизия.
Mercedes-Benz 770, по-известен като Großer Mercedes ("Големия Мерцедес"), е любимият автомобил на националсоциалистическия елит и някои от най-влиятелните фигури между двете световни войни. Сред собствениците му са Адолф Хитлер, Херман Гьоринг, Папата, японският император Хирохито и много други.
През 1940 г. конструкторите на Mercedes-Benz създават експерименталния T80 с единствената цел да постави нов световен рекорд за скорост. Опитът трябвало да се състои лично пред Хитлер, а автомобилът да бъде украсен с националните цветове на Германия, орел и свастика. Втората световна война обаче осуетила намеренията на компанията, T80 бил евакуиран в Австрия, а двигателя монтирали на самолет.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 AMG
13:22 01.09.2015
2 Дошо
13:50 01.09.2015
3 CDI
Коментиран от #6, #9, #20
14:09 01.09.2015
4 ХРадев
14:39 01.09.2015
5 Христо Радев
14:42 01.09.2015
6 Kompressor
До коментар #3 от "CDI":
Еми пич, карай си Мерцедесите от 1995 - а, а аз ще си карам E- Klasse от 2011, пък нека да видим, кой е по-зле и кой е с бараката и кой с еднодневката.14:46 01.09.2015
7 мм84
15:06 01.09.2015
8 Веско
Коментиран от #16
15:15 01.09.2015
9 МSux
До коментар #3 от "CDI":
Тия стари лафове не ви ли писна да ги използвате? Или пък, че форд не палели зимата, може и така да е било за кратък период от време, но нещата се променят само лафовете ви стоят. Приятелката ми има Форд и да ти кажа е страхотен автомобил и никога не е имал проблем с паленето. Същата работа е и тука Мерцедес след 98 са имали няколко проблемни автомобила Вито, А класе и Е класе от тези години и вие продължавате да си повтаряте лафовете от преди 15 години. Имам наблюдение над W211 който е след проблемната Е класа и мога да ви кажа, че много близък приятел я кара от вече близо 5 години и е врътнал уникално много километраж около 300 хил, почти всеки ден Блг-Дупница-Самоков-Костенец-Пазарджик и обратно + че със сигурност я е купил на минимум на 300хил, а не на 150 хил "реални", сметките излизат към 600-700 хил километра и е имал 1 по-сериозен ремонт за около 3хил лева и яде доста накладките. Аз за мен си знам, каква ще ми е следващата кола.Имам поглед и върху друг автомобил БМВ Х5 първата генерация 2ма познати има с такива джипки(поевтиняха и станаха модерни), единя си я прави в сервиза дето посещавам и аз:
2 пъти му падаха въздушните възглавници а ремонта е 4 цифрен, още си спомням как беше клекнала задницата до земята.
1 път троши скорости и ги рециклира за някаква огромна сума.
за по-малките ремонти не знам, но със сигурност е имало.
Другата Х5 прави пак скорости и пича ми каза, че при Х5 си било като консуматив и че скоростите хич не им държели.
Коментиран от #10
15:24 01.09.2015
10 нереален
До коментар #9 от "МSux":
За автоматиците на тази генерация Х5 съм съгласен, че може да има нещо такова, защото и на мен са ми казвали, че не били много читави, но за ръчката не съм чувал оплаквания! А за въздушните възглавници... тук или приятеля ти те е излъгал или ти лъжеш, една възглавница за Е53 е около 300лв. Две ще ти излезнат около 600 лева и да ти ги сложат - не повече от 800 лева!Гледах един МЛ от 1ва генерация, ами то 4х4 не зацепваше ...
16:43 01.09.2015
11 мм84
Коментиран от #12
16:57 01.09.2015
12 нереален
До коментар #11 от "мм84":
Те ще продължават дълго време да стават все по-големи милионници, но попадне ли на батко от ''маалаата'' са обречени!17:04 01.09.2015
13 ЛК80
Изгледайте и двете части и замълчете.
17:05 01.09.2015
14 Йори
17:09 01.09.2015
15 бай Иван
18:47 01.09.2015
16 бай Иван
До коментар #8 от "Веско ":
Бая не ти достига!18:48 01.09.2015
17 Gosho
Коментиран от #23, #32
19:14 01.09.2015
18 Илияна
19:19 01.09.2015
19 Роман Ценов
Коментиран от #21, #36, #60
19:28 01.09.2015
20 Роман Ценов
До коментар #3 от "CDI":
И това е така колега,след 2000г. почнаха да пестят от материала и качеството на изработка.Визирам моят S280 W140 1993 и S430 W220 2002 на един приятел.Моят по интериора няма големи признаци на износване,нищо не тропа не хлопа и моторът е много здрав за пробега си от почти 400 000 км.А другият нещо много скърцоти тъблото и е доста захабен интериора за кола на 220 000км.,пък и визуално не ме кефи толкова,но пак е Бенц и много върви много се стяга.А и по-старият модел ми се струва по-масивен,но и W220 е много добър модел,който ми харесва много.Коментиран от #31
19:35 01.09.2015
21 Иван
До коментар #19 от "Роман Ценов":
Разбирам че харесваш мерцедеса си, но защо е нужно да изказваш некомпетентното мнение за останалите марки, поставяйки БМВ до Фолксваген...?Коментиран от #53
19:43 01.09.2015
22 Mercedes-Benz
20:16 01.09.2015
23 anesti
До коментар #17 от "Gosho":
Първо се научи да пишеш. Тогава може и да ти повярвам,че си карал някога Мерцедес. А камо ли и нов!21:03 01.09.2015
24 гражданин
22:04 01.09.2015
25 Веселин Желязков
22:48 01.09.2015
26 Георги
23:07 01.09.2015
27 taka e brat
23:10 01.09.2015
28 taka e brat
Коментиран от #33
23:15 01.09.2015
29 roky
00:01 02.09.2015
30 Волен Сидеров
00:18 02.09.2015
31 миседниш накура
До коментар #20 от "Роман Ценов":
на теб къде ти отиде маверика00:55 02.09.2015
32
До коментар #17 от "Gosho":
Ако имаш предвид ML, вярно е, първият ML е най-прецаканият Мерцедес.06:52 02.09.2015
33 бай Иван
До коментар #28 от "taka e brat":
Не е задължително , но е желателно.Всеки разумен човек стига да има възможност да си позволи да има Мерцедес би трябвало да слуша музиката на фактите а когато фактите говорят ......07:12 02.09.2015
34 бмв е61
който го кара знае какво иска от една кола
09:00 02.09.2015
35 опсмопсус
Пенсионерскаа кола, скучна!
Скъпа марка и скъпа подръжка.Който има излишн пари да купува!
Иначе турските части и коли са еФтинджос, ама гаранция Франция!
10:31 02.09.2015
36 Гост
До коментар #19 от "Роман Ценов":
Даже....... и по-малко от 20 години.11:31 02.09.2015
37 копеле
13:56 02.09.2015
38 mf2
Мерца е добра кола, но изключително много надценена. То всички немски са такива де! Разумите хора не плащат луди пари за едната марка. Но в Абсурдистан няма разумни хора - тука всички сме гъзари. Пари нямаме да се обръснем, но караме БМВ, Ауди, Мерцедес... Е, по на 15 г. ама наш как върви (когато не е в бокса)...
Коментиран от #42
15:42 02.09.2015
39 AAffalterbach
16:04 02.09.2015
40 Истината
16:08 02.09.2015
41 Лъжата
16:17 02.09.2015
42 бай Иван
До коментар #38 от "mf2":
Вероятно си прав , но карал; лиси Мерцедес на 15 години?Ми това е луксозен автомобил и си остава такъв а не като японската кола.Влез под една японска кола и виж окачването и!Ако успееш да отвиеш и един болт от ръждата аз черпя!Коментиран от #45
19:27 02.09.2015
43 205 GTI
19:57 02.09.2015
44 Не знаещ
22:37 02.09.2015
45 Ронин
До коментар #42 от "бай Иван":
Бай, Иване! Ти, най- вероятно, си от тези, които си купуват " австрийки" , защото са по- евтини от другите заради ръждата! Там всичко, от 6- 7 години нагоре, е като проядено от дървояд- толкова агресивни са зимните им добавки за почистване! От едното самолюбие никой не смее да признае, че вече световни лидери са японците и корейците- 7- 8 000 000 км. не са им проблем!Огледай се колко таксите " Мерц" и " БМВ" има? Не издържат!!!
Коментиран от #48
22:41 02.09.2015
46 Vasik Atanasova
Коментиран от #57
23:20 02.09.2015
47 doka
Коментиран от #51
11:21 03.09.2015
48 бай Иван
До коментар #45 от "Ронин":
Е стига де!13:01 03.09.2015
49 mf2
За лукса съм съгласен - мерца е много напред.
15:33 03.09.2015
50 mediator37
Въпрос: Защо японците не умеят да произведат такава лимузина ? И знам какво ще ми отговорят- Защото не искат.
Не, просто не могат.
08:11 04.09.2015
51 Гост
До коментар #47 от "doka":
Това в NFS ли го прочете, дечко???08:55 04.09.2015
52 работи в сервиз па тогава хули Марките а
02:26 08.02.2017
53 Hristiansen
До коментар #21 от "Иван":
Прав си колега ,БМВ не трябва да се поставя до VW .Виж по улиците колко коли над 20 г се движат и каква марка са ,тогава говорете за качество на изработка и ресурс19:37 05.03.2017
54 Бай Каруцар
22:51 05.03.2017
55 Живко Абрашев
13:50 10.03.2017
56 Живко Абрашев
14:02 10.03.2017
57 хахахахах
До коментар #46 от "Vasik Atanasova":
Хахахахаха тва кой ти го каза бай Кольо от сервиза в махлата ли ??? По добре като не знаете нищо и не сте запознати замълчете 😉 !03:03 15.05.2017
58 Ест1912
Ами зависи кое с кое се сравнява, приятели...
Ако нямате възможност да поддържате една кола, то каква е ползата, че карате 10 годишна Е класа, вместо чисто нов Голф?
Колкото по-нова е една кола, по-добре! Тук разбира се изключваме бюджетни решения като Дачия, които също не са лоши автомобили, но там каквото е можело да се спести, е спестено!
Да, една S класа е много комфортен автомобил, но ако я поддържате с турски части, е срамно, че така излагате производителя и марката!
18:57 29.07.2017
59 Луд самурай
18:51 15.01.2018
60 Низнам
До коментар #19 от "Роман Ценов":
За мен бмв е колата от 18 годишен до 40 от там на татък само мерцедеси може и бмв 7 а когато умреш едно ауди да умре до теб защото не си го карал на сервиз от половин час09:05 31.03.2018