Франкфурт, Германия. Наш екип от мястото на събитието.
Японците от Nissan показаха най-любопитната концепция на автомобилното изложение във Франкфурт. Името на интересния прототип е Gripz, а иновацията съчетава в себе си практичността на компактен кросоувър и динамичните характеристики на спорткар. Прототипът Gripz е разработен със съвместните усилия на европейското дизайн студио на Nissan, а при създаването му дизайнерите са черпили вдъхновение от една от първите подобни разработки - рали версията на Datsun 240Z.
Освен това в Gripz се виждат стилистични елементи от показаната в Женева през пролетта концепция Sway. Още нещо любопитно е, че дизайнът на спортния кросоувър е повлиян и от състезателните велосипеди. В този стил е и видът на 22-цоловите джанти, както и много други елементи, включително и дръжките на вратите, направени във форма, наподобяваща спортна велосипедна седалка. Прототипът впечатли и с особените гуми с високо налагане, разработени специално за модела от Bridgestone.
В предните светлини пък са монтирани малки камери, записващи пътешествието, като и това е направено по подобие на велосипедистите, които монтират видео регистратор в своите предпазни каски. Иначе, Gripz е оборудван с хибридна силова установка, състояща се от бензинов двигател и електромотор. Двигателят с вътрешно горене се използва основно с цел набавяне на енергия за електрическата част от силовия тракт. Лично Широ Накамура разказа пред нас във Франкфурт, че идеята е да се покаже на света, че спортните автомобили не е задължително да са с нисък клиренс.
В заключение стана ясно, че именно серийната версия на този автомобил може да замени модела 370Z, който ще слезе от поточните линии през 2017 година. Според вице президентът на Nissan Широ Накамура този автомобил ще удовлетвори почитателите на 370Z, но в същото време ще привлече и още потенциални клиенти. Предполага се, че в силовия тракт на серийния Gripz ще бъде включен 1.6-литров турбо бензинов агрегат, а самата кола ще се прави на новата модулна платформа CMF.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тесла
09:38 16.09.2015
2 некойси
Няма как да бъде спортен автомобил с висок център на тежестта, без значение колко солидна екетроника го държи в пътя.
Показано е наглед с коли като Ариел Атом, КТМ Ексбоу и т.н.
Чупят рекорди без каквито и да е електронни стабилизиращи системи.
Иначе на снимката изглежда добре, и това май е всичко, което може да прави :)
Коментиран от #6
09:40 16.09.2015
3 Миро
10:57 16.09.2015
4 Роман Ценов
12:47 16.09.2015
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 mediator37
До коментар #2 от "некойси":
И аз първото, за което се сетих, е високият център на тежестта и завоите. Обаче японците хитри. Не случайно е хибрид. Мъчат се да поправят високия център на тежестта с тежка акумулаторна плоча на дъното. Може и да успеят.16:02 16.09.2015
7 гост
Това е далече от 370Z, било то и да е вирнато на големи гуми.
16:10 16.09.2015
8 zmeq
Коментиран от #10
16:20 16.09.2015
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Jacues Y Moineau
До коментар #8 от "zmeq":
И VW отдавна го направиха- казва се Tuareg - както това нещо прилича на 370Z, така и tuareg-a прилича на голям golf:)))20:44 18.09.2015