Last news in Fakti

17 Септември, 2015 11:09 18 666 16

Свръхекстравагантният VW Golf GTE Sport

  • volkswagen-
  • golf-
  • gte-
  • sport
Франкфурт, Германия. Наш екип от мястото на събитието
 

В началото на лятото Volkswagen показа във Вьортерзее тази концепция, но сега във Франкфурт немците разказаха повече неща за нея. Името ѝ е Golf GTE Sport, но прототипът няма нищо общо с хибридите, които имат същото моделно разширение. Свръхекстравагантният Golf е с габарити 4 127, 1 869, 1 235 мм, съответно дължина, широчина и височина, а междуосието му е 2 505 мм.

Автомобилът е изработен от подсилен с въглеродни нишки полимер, а вратите се отварят нагоре, като решението за техния механизъм е заимствано от модела XL1. Под капака на GTE Sport е монтиран четирицилиндров турбомотор, който пък е заимстван от рали версията Polo R WRC. Работният му обем е 1.6-литра, а мощността - 299 к.с.

Въртящият момент с максимум 400 Нм се предава на колелата през шестстепенна DSG скоростна кутия. По-интересното обаче е, че в трансмисията е интегриран и електромотор, който разполага със 115 конски сили и пиков момент от 330 Нм. На задната ос има още един електродвигател, който прибавя допълнителни 115 коня и въртящ момент от 270 Нм.

В зависимост от режима на работа последният получава енергия или от йон-литиевите батерии, или от предния електромотор, който работи и в режим на генериране на енергия (така нареченият електрически карданен вал, познат от концепцията Sport Coupe GTE). Сумарната мощност на силовия тракт достига 400 конски сили, а общият въртящ момент е 670 Нм.

Колата може да се движи само на ток, но със скорост до 50 км/ч. Иначе има два режима на работа - спортен и икономичен. Салонът е разделен на две зони - за водача и за пасажера до него. Двете седалки са подчертано спортни и са снабдени с петточкови предпазни колани. Арматурното табло също е доста необичайно.

То се състои от три прозрачни дисплея. На най-близкия, пред водача, се изобразява предавката и статуса на рекупериране на енергията. Средният показва моментната мощност, най-отдалеченият - скоростта и километрите, които остават да бъдат изминати. В спортен режим се прожектира графика на трасето, като е указана и идеалната траектория.

Представители на VW във Франкфурт разкриха, че Golf GTE Sport се явява първообраз на сериен модел със средносрочна перспектива. Това означава, че след няколко години можем да станем свидетели на сериен вариант на този екстравагантен Golf. Най-вероятно каросерията няма да е изработена от същия материал и визията ще е променена, но силовият тракт ще е аналогичен.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Миро

    0 0 Отговор
    Б.си чудовището. Дано излезе в серия. Искам го.
  • 2 Караиванов

    0 2 Отговор
    Поредното уникално творение на немската инженерна мисъл. Страхотен е!
  • 3 НИСАН ГТР

    1 1 Отговор
    Пернишки КЕНЕФ !!!!!
  • 4 евтим

    1 0 Отговор
    това да не е играчка на LEGO
  • 5 аз

    0 0 Отговор
    Супер изглежда :)
  • 6 опсмопсус

    1 0 Отговор
    Фен съм на ГТР, но и тук гоУфо е добър!
    Ако, че е кенеф!
  • 7 Десислав Попов

    0 1 Отговор
    Мяза на пернишки тунинг
  • 8 Бай хой

    0 1 Отговор
    Е ся жълтурковците ще има какво да копират.
  • 9 опсмопсус

    1 0 Отговор
    Ти май не си наред, японците не копират много отдавна!
    Сега от тях копират, ако не беше слушал бате си от селския гараж,
    щеше да знаеш.
    Явно и технологично си мноо азад!У гоуфо нема кво да се копира, в гоУфо сичко е до болка познато и отдавна измислено.
    За визията евала!
  • 10 опсмопсус

    1 1 Отговор
    Кога ТОЙОТА ще подарят или продадат ел.технолотиите си на Вмв.
    За Ваг, едва ли?
    Айде Ваг да направи ел. кола, щото Тойота има хибриди от началото на века!

    Коментиран от #13

  • 11 Japoneze

    0 0 Отговор
    Много тясно вътре ,и с тоя п...лски "волан" гарантирано ще се нацепиш някъде с тия 400 кс. ,само вратите му харесвам - много удобно,където и да паркираш!
  • 12 AZZ

    1 0 Отговор
    Е какво му е екстравагантното (камо ли "свръхекстравагантен").
    Тия винаги са правили пенсионерски и скучни коли...просто нацията им е такава бездушна и лишена от хумор и фантазия..
    Виж италианците.....там е фантазията, дизайна и......ИСТИНАТА“
    Сравнете само най-новия ПАСАТ и АЛФА РОМЕО ДЖУЛИЯ.......
    алфата е на светлинни години пред скучния Пасат.
    Е да сега ще кажете, ама Пасата е по-"качествен" и се обезценява по-малко.......
    МИ АЗ ПРЕДПОЧИТАМ МЛАДО, СЕКСИ И ЛЕКОМИСЛЕНО, А НЕ НЯКОЯ ТИП ДЕБЕЛАТА БЕРТА, ПА МАКАР И ДОБРА ДОМАКИНЯ!
  • 13 Maurice

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "опсмопсус":

    Хибридите на ВАГ газят в световния шампионат по издържливост или така наречените ЛьоМан серии. На самата Льо Ман пък имат 1 загуба през последните 45 години от Тойота. За какви технологии ми говориш? Когато немецът иска да каже нещо, жълтурите да слушат и да си записват!
  • 14 опсмопсус

    1 0 Отговор
    Льо Ман ли?Като гоУф излезе на пътя, като ПРИУС, ЛЕКСЪС, НХ, ИНСАЙД, СРВ, ТОГАВА МИ ГОВОРИ ЗА ВАГ-.Н*!
    На писта били силни, на пътя къде сте бе?

    Коментиран от #16

  • 15 тупалка

    0 0 Отговор
    299+115+115=529 к.с. Как ги сметна 400 коня не разбрах!!!!
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.