Last news in Fakti

30 Септември, 2015 11:48 12 602 48

Най-евтината Tesla Model X е по-бърза от Porsche Cayenne GTS

  • tesla-
  • model x-
  • porsche-
  • cayenne-
  • gts

Базовата версия на първия кросоувър на Tesla Motors с двойно предаване и мощност 259 к.с. ускорява от 0 до 96 км/ч за 4.8 сек. или с 0.1 сек. по-бързо от Porsche Cayenne GTS с 440 к.с., става ясно от официалните технически характеристики на Model X 90D. Калифорнийската компания обяви пълните ТТ данни на всъдехода с повдигащи се задни врати, за който вече се приемат поръчки.

Освен модификацията 90D ще се предлага и значително по-мощен вариант с обозначението P90D. Той има два електромотора с 259 к.с. на предния и 503 на задния мост, които позволяват спринт от място до 96 км/ч за 3.8 сек., а с пакета Ludicrous Speed Upgrade - за 3.2 секунди. Model X 90D може да измине 411 километра с едно зареждане, а P90D - 400.



Първият кросоувър на Tesla има коефициент на въздушно съпротивление 0.24. Забележителната за толкова висок автомобил обтекаемост е постигната отчасти и с помощта на активния заден спойлер.



По желание на клиента салонът може да бъде с шест или седем места. Третият ред седалки се прибира в пода, образувайки равна повърхност. Дори на тях да се возят пътници обаче, място за багаж не липсва, тъй като под предния капак няма двигател.



Tesla Model X има най-големия панорамен покрив на пазара. Задните врати пък се отварят и затварят автоматично от сензори, които отчитат височината на тавана в гаража и не им позволяват да се опрат в него.

Серийното оборудване на електрическия кросоувър включва навигационна система с информация за задръстванията, дневни светлини, електрически огледала с подгряване, система за безключов достъп и програма за избягване на сблъсък. От Tesla отбелязват, че монтираните в пода батерии практически елиминират риска от преобръщане заради ниския център на тежестта, а липсата на двигател с вътрешно горене превръща предницата в гигантска зона за поглъщане на енергията при удар.



Tesla пусна онлайн конфигуратор за Model X на сайта си по-рано този месец. Достъп до него обаче получиха само клиенти, направили предварителна поръчка за първата серия на модела с мощност 722 к.с. и цена $132 000.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тАнас

    1 1 Отговор
    Помислили за всичко, само не са се сетили, че зимата като си отвориш вратите на веявицата ще ги затрупа!

    Коментиран от #4, #6

  • 2 незнайко

    2 0 Отговор
    Бъдещето принадлежи на ТЕСЛА докато другите фирми се наумуват.
  • 3 onq s konq

    2 0 Отговор
    Точно джипче Порше ГТеС искам да си купя догодина.Гледам го в обявите-супер си е отвсякъде.2007г.,405 коня,10,8л/100км/?/ и струва към 29 хил лв.А който има кинти за нова Тесла-моля...!
  • 4 Atanas Dechev

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "тАнас":

    Как ще ги затрупа снега? Вчера имаше статия за БМВ Х5 М с 575кс с цена 226000лв и може да бие Модел Х само по пробег. Х5 е доста по-малък на размери, но с тегло 2300кг, 5 местно и пак на всеки светофар ще е зад Модел Х. Някои ще кажат, че вратите на този са тъпи, но са умишлено такива заради двата реда седалки. Когато се отварят встрани не им трябва повече от 20см. Тесла моторс доста държи и на сигурността и затова Модел Х е 2 пъти по-сигурен при удар от Ауди Q5 и Volvo XC60. Ауди се хвалеха че ще изкарат електрическо Q6 с коефициент на въздушно съпротивление 0.25 през 2018г, но Тесла сега има по-добро.
  • 5 Спиро

    3 4 Отговор
    Видяхте ли новата лада веста?
  • 6 Atanas Dechev

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "тАнас":

    http://www.teslamotors.com/modelx
    Забележете какво предно стъкло. За някои сигурно модела е тъп, но дали щом са резервирани за доставки до средата на 2016г. Това спира някои клиенти като трябва да чакат по 9-10 месеца автомобила си.
  • 7

    2 0 Отговор
    Другите производители започват да изглеждат малко по-малко архаични до Тесла.
  • 8 Трифонов

    1 2 Отговор
    Виждам, компютърните автомобиладжии в този сайт, имат вече нова звезда - Тесла!!! Това ще да е новият ГТР. "На всеки светофар Х5 М щяло да бъде зад "модел Х". Идея си нямате как 20-те ви невзрачни лета, личат изпод написаното, както и реалната възраст на ограничените ви мозъци - не повече от 13. Идете първо да покарате едно Х5 М, после една Тесла, дето е като окрадена отвътре и имаш усещането, че си седнал в телевизора си, а не в автомобил и после пишете идиотщини по форумите. Многознайковци! Пет лева нямат в джобовете си да се усмихнат, най-хубавата кола, която са карали и дръгел, чиито пробег на никого не е известен, яхнали конзолата вкъщи и заговорили за автомобили!!! Жалка гледка!

    Коментиран от #9, #12, #14, #28

  • 9 Електрик

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "Трифонов":

    Значи според теб хубав автомобил е този който има поне 50-60 копчета по таблото. Стига пенсионерски тъпотии.

    Коментиран от #21

  • 10 гостов

    2 0 Отговор
    Трифонов, не се впрягай толкова ... за добро или лошо и 20 годишните имат право на мнение ...
    Но когато фактите говорят ... и защо пък изобщо трябва да се сравнява с BMW ... това са 2 несравними автомобила всеки достатъчно добър според цената си ... може би.
  • 11 Веско

    0 1 Отговор
    2007 се повтаря в друга сфера ... Тесла торпилира старите самолетоносачи, докато някои от тях потъват сами ...
  • 12 Кай чесно ся

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "Трифонов":

    Ти пък щото всеки ден си в Бееенвйе X5 M ... ай нема нужда, че на теб ти личи още по отдалече.

    Коментиран от #23

  • 13 гост

    1 0 Отговор
    Коефициента на въздушно съпротивление се дължи не на спойлера , а на абсолютно равния под отдолу , който много хора забравят , а е изключително важен за обтичането и почти невъзможен за петролен автомобил , с изключение на такива от рода на Ферари , поради нуждата от достъп и охлаждане отдолу за безнадеждно остарелите му агрегати . А за центъра на тежестта да не говорим . След няколко години като преместят и електродвигателите в колелата , разпределението на теглото и пространството ще станат максимално възможните изобщо .
  • 14 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "Трифонов":

    Г-н Трифонов , пълнолетний , ако вместо да плюете вземете малко да почетете , ще разберете , че според законите на ЕС и САЩ след 5-10 години автомобили като въпросния Х5М изобщо няма да имат достъп до градовете , така че даже няма да ги има на светофара , та камо ли да се състезават , макар че състезанието е обречено още сега , можете да видите един куп клипове за това в омразния Ви интернет.
  • 15 Електрик

    0 2 Отговор
    С пакета Ludicrous Speed Upgrade ускорява от 0 до 100км/ч като BMW M5 най-бързо ускоряващия седан. Много срамно 7 местна тъпа електричка да дърпа М5.

    Коментиран от #16

  • 16 Powa

    1 1 Отговор

    До коментар #15 от "Електрик":

    BMW M5 най-бързо ускоряващия седан" беше. Вече има Alfa Romeo Giulia.(It is powered by a 503bhp turbocharged 3.0-litre V6 and can hit 0-62mph in just 3.9 seconds / Equipped with the dual-clutch, the M5 sprints from zero to 62 mph in 4.4 seconds)

    Коментиран от #18

  • 17 Иво

    0 1 Отговор
    За мен е грозна, дори и да е бърза все ми е тая, друго си е да си чуваш рева на v8-ка :)
  • 18 Електрик

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Powa":

    Да моя грешка. Този толкова голяма и тежък SUV дърпа и Mercedes E 63 AMG (585 Hp) S-Modell 4MATIC AMG SPEEDSHIFT с 0 до 100км/ч за 3,6сек.
  • 19 Трифонов

    1 1 Отговор
    След 5-10 години, умнико, настоящото Х5М може и да няма достъп до градовете. Тогава ще има друго Х5М, което ще има. И то ще е по- добро от настоящото. За разлика от налудничавата ви количка на батерии, за която не е ясно дали ще просъществува до след 10 години. Създадени са през 2003 г. и поне до 2013г. бяха дори на загуба. БМВ са просъществували вече век. И то век все на върха. Може и да съм консервативен, но ако трябва да заложа на някоя от тези две марки за това, коя ще просъществува по-дълго, то това няма да е Тесла. Просто, когато едно нещо десет поредни години е на загуба, а продължава да съществува и да харчи милиони за безсмислена реклама, всичко започва да прилича твърде много на балон. А балоните, знаем, в един момент се пукат.

    Коментиран от #41, #45

  • 20 Трифонов

    1 1 Отговор
    Интернет е безбрежен океан от непроверена и недостоверна информация. В него плува една шепа истина. За да я откриеш ти трябва определено, доста високо интелектуално и образователно ниво. Така че не е въпроса, като глупак да блееш клипчета в интернет. Трябва да работиш в интернет... ако искаш да откриеш истината.
  • 21 Трифонов

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Електрик":

    По таблото на БМВ има не повече от 10 копчета. По цялото. Ясно е в колко БМВ-та си влизал. И в Тесла е ясно, че не си... Младежо...

    Коментиран от #26, #29

  • 22 копеле

    1 1 Отговор
    Истината е че кефа в шофирането идва от спортния рев на мотора, от това даже тръпки те побиват. А с този електричар какво да усетиш...гробна тишина, ако това искате още сега се застреляйте.

    Коментиран от #24

  • 23 Трифонов

    1 1 Отговор

    До коментар #12 от "Кай чесно ся":

    Всеки ден!!! Отказах се от останалите, както и от колите втора употреба, но след като пробвах доста от тях... до 30-тата си година. Не че се хваля, де...

    Коментиран от #25

  • 24 Трифонов

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "копеле":

    Яко... не се бях сетил да го кажа това!!!
  • 25 Powa

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "Трифонов":

    Май ти си балона приятелю .... въздух под налягане дигащ си самочувствието с измислици в интернет сайт. Кога успя да продадеш F4-ката и да вземеш X5M ...ооо забравих че си от голямото добро утро ... имаш ги и 2те (на десктопа единствено) ...лапе.
  • 26 Електрик

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "Трифонов":

    Трифонов с 40 копчета и врътки по таблото няма ли да ти е по-интересно като детска играчка да си играеш, щракаш и връткаш. С толкова копчета ще си мислиш, че имаш 2 автомобила в едно. Тогава сигурно ще я оцениш като най-невероятния автомобил.
  • 27 csherpa

    1 0 Отговор
    Всички гледаме врати , стъкла ,а никой не пише какво е задвижването и дали се използват патентите на Никола Тесла или е конвенционално.
  • 28 Неа начин

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Трифонов":

    Пич, с колата не се избиват, а се затвърждават комплекси...
  • 29 Електрик

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "Трифонов":

    Трифонов ти можеш ли да броиш?

    Колко копчета и ключа виждаш на цялата снимка?

    http://images.gtcarlot.com/pictures/72359015.jpg
    Само до 10 ли можеш да броиш?

    Коментиран от #30

  • 30 Кинч

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Електрик":

    Ах че си невъзпитан. Не е хубаво да се подиграваш на такива ... специални им се казва. :)
  • 31 Електрик

    1 1 Отговор
    Извинявай Трифонов. Не предположихме, че може да караш ново БМВ от преди 20 години, в което нямаш климатик и радио, затова да имаш само 10 копчета.
  • 32 копеле

    0 1 Отговор
    до кога ще ви чета простотиите ве
  • 33 Десислав Попов

    0 0 Отговор
    Супер гъзария
    Кви Х-шестици,кви Q-седмици
  • 34 кроко

    0 0 Отговор
    Не сматам да се включвам в тъпите спорове, ако някой иска нека да коментираме колата. На мен много ми харесва, ама наистина не разбирам що трябваше вратите да се отварят на горе - да ти пречи да излезеш ако шофьора е паркирал на по-тясно ли?

    А за тия дето мрънкат че кефа от шофирането бил в звука на вдигателя - да, така е, ама не всеки шофьор е съзтезателно ориентиран. Аз бих се изкефил на такава тиха кола като електричката.
  • 35 баси обирджиите

    1 0 Отговор
    132хил.$!!!!Това заради една мода да седнеш в тесла.Без пари направо.Голем прас,че ускорява по-бързо от Порше.Естествено,че ще ускорява по-бързо,все пак става въпрос за електродвигател.Ще и мине модата и нещата ще си дойдат на място.

    Коментиран от #39

  • 36 Дядо поп

    0 0 Отговор
    Да ви .ера на ревящите мотори с техните хиляди филтри
    масла,антифризи,датчици,сонди,ремъци и кви ли не
    простотии,дето те превръщат в роб на дараците.
    Гении е този Меск да е жив и здрав,това е бъдещето.
  • 37 555

    1 0 Отговор
    Американците обвиниха немците в лъжа за дизела-сега те не лъжат ли?Мощности -ускорения,ама що не кажат,че тия 411 км ги изминава с тестова скорост 50 мили в час.Три изрязвания по светофарите и бегом на контакта-а бедното и засрамено БМВ ще продължи да си движи още цял ден.
  • 38 Той

    0 0 Отговор
    До кроко/34/ Пич,нещо си се пообъркал.Те Теслите не паркират на тясно,защото техния паркинг е в двора на енергото пред големия разклонител.Вратите са така защото утрепаните от ток винаги се изтеглят за краката.
  • 39 Atanas Dechev

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "баси обирджиите":

    Вчера на статията за BMW X5M 575кс за 130 хил $ никой не каза, че е скъпо. Мерцедес Е63АМG S 4Matic 585кс е със същата цена. По мощния Модел Х е по-евтин и по-бърз от Porsche Cayenne Turbo S с базова цена 158к$. Ами Audi Q7 6tdi 500кс струва 255к$ нов.
    Към кроко - Вратите не са стандартни, защото са по-дълги заради двата реда седалки и ще им трябва между 70-100см за отваряне. Можеш да видиш на видеото.
    http://www.teslamotors.com/modelx
    Забележи нивото на сигурност за пътниците при удар и големината на предното стъкло. Въздушния филтър на купето е 10 пъти по-голям от на нормален автомобил и филтрира СТОТИЦИ ПЪТИ по-добре бактерии, алергени, вируси и сажди.

    Коментиран от #44

  • 40 333

    0 0 Отговор
    Старата теслА със 140 стига от София до Стара Загора, и е за зареждане. Тая със 500км+ пробег. Та ако тръгна до Бургас с тия дето си ги изброил, ще е по-бързо, отколкото с теслА. А с тоя голям джам ти трябва и голям климатик, който харчи ток...
    Между другото, теслАта като загрее, ефективността и пробега падат много, както и времената за ускрение, и тогава става по-бавна от най-евтиния Кайен.
    С кеф бих карал електричка градско, ама тая кола не е точно градска. Нито модел S е градски автомобил. За градско повече от 100kW мотор не ти трябва, и не ти трябва такъв пробег, което ще направи колата в пъти по-евтина.

    Коментиран от #43

  • 41 тиизбирибата

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Трифонов":

    Колко ограничен трябва да е човек, за да гледа на инвестицията като загуба?
  • 42 Електрик

    0 0 Отговор
    Ясно е пробега от 400км не е достатъчен за България поради липсата на мощни зарядни станции. Ако не бяхме толкова гламав народ щяхме да сме от значение за някой. Примерно Норвегия е с 5 милиона жители, имат зарядни станции и въпреки че 8 месеца в годината е зима нямат проблеми да си карат Тесла Модел S. Очевидно е че производителя има още много проблеми за решаване, но се вижда че работят. Нисан Лииф се продава от 2010г и са продадени 3 пъти повече електромобила от Тесла, но има ли в БГ тяхна 40кW зарядна станция? Представете си какво да имате електричка и детето ви израсте с мисълта, че това е стандартен автомобил.
  • 43 Ивендер Джоунс

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "333":

    Да разбираме ,че притежаваш "старата" Тесла? Би ли споделил,колко я плати,от къде я купи,че се интересувам и аз.
  • 44 баси обирджиите

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "Atanas Dechev":

    Колите които си изброил също с доста скъпи.Те обаче имат двг което струва пари.Много пари за да е с тази мощност.Теслата уж е по проста,само с електродвигатели които не били скъпи и пак е на тази цена.Какво тогава струва толкова в тази тесла?Емблемата ако не се сещаш,тя е скъпа.То и айфона не е чудо на техниката но за едното лого даваш сума пара.Така е и с този електрокар. Ще му мине модата,само почакай.
  • 45 Електрик

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Трифонов":

    Ей Трифонов не смогвам да ти отговарям на глупостите. Като залагаш на БМВ защо сега не си купиш малко техни акции или техен нов автомобил който след 1 година ще се обезцени с 30%. А как ще обясниш, че Тесла Модел S 85 нова за БГ струва 74к€, а в мобиле.бг едногодишни са по 81-90к€. Написал си че интернет е безбрежен океан от информация и за да откриеш истината е нужно високо интелектуално ниво, но определени твоето е минимало. Явно не си ходил в университет, за да те научат, че когато пишеш за нещо трябва да упоменеш и достоверен източник. Не те знам от кой месец тази година използваш интернет и затова виж как акциите на Тесла моторс от 19$ стигат до 240-260$ тази година - http://www.investing.com/equities/tesla-motors . Това как ти се струва като инвестиция? Или инвесторите закупили акции на Тесла са прости? Водещи анализатори прогнозират акция на Тесла след 2год да достигне 400$. И от друга страна акциите на БМВ - http://www.investing.com/equities/bay-mot-werke. От 40-50€ през 2006-7г до 18€ през 2008-9г, 120€ през март 2015г и от тогава само надолу до 78€ в момента. Ако заложиш на БМВ сложи малко и на VW.
  • 46 Електрик

    0 0 Отговор
    Хора не се обосновавате с нищо конкретно!!! Батериите са по около 400$ за kWh (85kWh са 34к$), модули за мониторинг на клетките 100$/kWh (за 85кWh са 8,5к$), инвертор, контролер , електромотор са по около 5к$ и още 20 по-малки електромоторчета. А колко струва един нов двигател за Мерцедес или БМВ с 500коня?
    За сравнение Мерцедес SLS AMG 591кс бензин струва 276к€, а електрическия 751к.с. е 390к€(435-550 000$) с пробег от 250км.
    Защо цената на SLS electric е толкова висока след като са използвали готово шаси и купе от бензиновата версия? Ами VW Golf 7 за 27хил лева, а електрическия е 63500лв с пробег от 140км. Тези разлики как ще ги обясниш? Кой друг електрокар има толкова голямо използваемо пространство и 2 багажника?
    Тесла използва батерии с по-висока енергийна плътност от всички производители на електрокари. Примерно батерията на Нисан Лииф 24кWh тежи 220-300кг/различно я пишат/, а на Модел S 85кWh 544кг. И процента използваем капацитет на Лииф е по-малък от на Тесла-та.
    Да сравним творението на 100 годишен всеизвестен автомобилен гигант - Mercedes SLS AMG electric за 390к€ и Tesla Model S P90D Ludicrous mode за 109к€. И двата бяха пуснати в една и съща година, за да не каже някой че се разминава във времето.
    Брой места Мерцедеса-2 Модел S - 5+
    Тегло Мер-4700lb Мод С - 5000lb
    Дължина Мер-463см Модел С - 497см
    Батерия Мер-60кWh Мод С -90kWh
    Мощност Мер-751кс Мод С -772кс
    Пробег Мер-250км Мод С - 500км
    http://www.mercedes-amg.com/webspecial/sls_e-drive/eng.php
    Ускорение от 0 до 100км/ч Мер-3,9сек Мод С - 3,0сек
    Максималната скорост е 250км/ч и за двата
    Багажници Мер-половин Мод С - 2
    Защо Мерцедеса в тази дълга предница няма никакво свободно място след като батериите са между и зад седалките? Май изълнението им е доста посредствено като на Нисан Лииф.
    Теглото на Model S P90D е доста добро като се има предвид, че SLS-са е с 34см по-къс и разликата от 50% в батерията. AMG е само с 2см по-тесен.
    Единственото по което АМГ ще бие Модел С е взимането на завоите. За тази разлика в цената какво друго предлага Мерцедеса???
    Само не ми казвайте, че Мерцедес не са се съсредоточили в тази област и затова автомобила им е зле. Все пак трябва да са научили нещо повече от КЕРС системите от Формула 1.
  • 47 гост

    0 0 Отговор
    Цялото производство за следващата 1 година е изкупено преди официалното представяне и ако имаше още толкова пак щеше да е изкупено , просто американците не са свикнали да чакат за кола , представете си колко са надъхани тези дето предплащат и чакат по повече от година за да си получат колите . И това в момент , когато старите се чудят как да си продадат застоялите "нови" модели .
  • 48 ivakavlad

    0 0 Отговор
    Електрическа кола със акумолатор може да се измине минимум 400 км с едно зареждане може и повече ако я оставяш по инерция има лост с 3 скорости напред нулева и задна