Електромобилите се появиха в серийно производство съвсем неотдавна, но стават все по-популярни с всеки изминал ден. Те естествено имат и своите противници, които все още държат на класическия двигател с вътрешно горене. Големите автомобилни производители обаче разработват усилено возила, задвижвани само от електричество и са на мнение, че рано или късно електромобилите ще се противопоставят сериозно на класическите леки коли с ДВГ. Електрокарите все още не са идеални, но определено имат своите достойнства.
Преимущества и недостатъци на електромобилите
- Основното им достойнство е това, че не замърсяват околната среда. Този проблем, който все още не се отчита с нужната сериозност у нас, е доста наболял в по-развитите страни.
- Второто важно нещо е, че електродвигателите са по-надеждни и дълговечни, а обслужването им е значително по-евтино от това на моторите с вътрешно горене.
- На трето място идва икономичността. Горивото за електромобилите е ток, който зарежда акумулаторните батерии. Той може да се набави и от вкъщи и излиза в пъти по-евтино от бензина.
- На четвърто място идва високото КПД на електромобилите. Това прави повечето електромобили по-ефективни и дори по-бързи при ускорение.
- Що се отнася до недостатъците, то те са свързани основно с високата крайна цена на електромобилите. В противен случай те вече щяха да са масово явление.
- Бавното зареждане на батериите е другият минус, който специалистите се опитват да разрешат, но на този етап темповете на напредък не са големи.
Ето какво правят някои от големите автомобилни производители глобално по темата електрическите си коли и как виждат бъдещите си електромобили.
По-евтни електромобили Tesla
Най-популярният електрически лек автомобил е дело на компанията Tesla, но на този етап той все още е скъп, а и мрежата от зарядни станции все още не покрива всички региони. От компанията на Елън Мъск обаче продължават да работят, като плановете им са през 2018 година да пуснат на пазара напълно автономен автомобил. По-интересното обаче е планирано да се случи година по-рано. През 2017-а на пазара трябва да се появи значително по-евтината Tesla Model III, цената на която няма да превишава $30 000. Огромният гига завод за батерии на марката пък има за цел да снижи цената на акумулаторите, а последната насока в която работи Tesla е увеличаването на броя на зарядните станции по целия свят.
Какво да очакваме от Nissan?
През 2015 година на автомобилното изложение в Токио станахме свидетели на всевъзможни концептуални автомобили на бъдещето. Болшинството от тях бяха електрически, а едни от най-интересните прототипи бяха тези на японците от Nissan. Тяхното творение IDS Concept предизвика сериозен интерес от страна на специалистите основно заради уникалния електрически силов тракт, енергията на който идва от усъвършенстван блок от акумулаторни батерии. Въпросното возило може да се управлява както от водач, така и автономно, а от арматурното табло постепенно ще изчезнат всички механични бутони. Те ще бъдат заменени от сензорни панели, а много от командите ще се осъществяват чрез жестове или гласово.
Иновационен електрокар и от Lexus
Марката Lexus предвижда създаване на значително по-мощен и същевременно икономичен електромобил. Според японците разработваният от тях електромотор ще е най-икономичния, като наред с това ще разполага с уникални динамични характеристики. В този аспект компанията подготвя и електрически суперкар, който ще разполага с мощност от порядъка на 500 конски сили и по динамика ще превъзхожда всички известни до този момент електромобили.
Марката Audi и електрическите и автомобили
Предвид разразилия се "Дизелгейт" скандал, немците отново се връщат към идеята за електрически и луксозен автомобил. Според плановете на компанията от Инголшат това ще се случи през 2018 година. Новото електрическо Audi ще разполага с иновационни батерии, които се разработват от LG и Samsung и благодарение на тях колата ще може да изминава с едно зареждане повече от 500 километра. Към момента специалистите от Audi усилено са занимават с разработката и на нов електрически агрегат, който ще разполага с мощност от 435 конски сили. Електромобилите, оборудвани с този електродвигател ще могат да развиват максимална скорост от 210 км/ч.
Така според много от водещите автомобилни компании именно електромобилите са тези мобилни устройства, които ще помогнат на човека да премине в едно екологично по-чисто бъдеще, а осъществяването на идеята за масови електрически превозни средства намира все по-голям отклик у всички големи автомобилни производители. Въпреки очертаващата се тенденция обаче, дали тези намерения ще се осъществят, е рано да се прогнозира.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хадви на 20
09:49 16.11.2015
2 The King
09:54 16.11.2015
3 jp power
Коментиран от #6
10:00 16.11.2015
4 Дошо
10:01 16.11.2015
5 Панайот
10:06 16.11.2015
6 Ел Фючър
До коментар #3 от "jp power":
"jp power"... относно екологичната страна става дума предимно за локално замърсяване в ргадовете... не дишаш пряко изгорелите газове на 5 метра от ауспусите на колите около теб, не се получава смог в градовете... а има все по-екологични начини за производство на ток... така че не е нужно да се набавя от ТЕЦ-а, но дори той е с все по-модерни методи за пречистване на отпадните продукти във въздуха... А за батериите също се развиват методите им за производство... Така че в пъти по-екологични са електромобилите... тук не може да става дума за съмнение...10:38 16.11.2015
7 ххх
Така де, аз не мога да прместя погледа от надписa TESLA...
10:52 16.11.2015
8 Киро
И това е добре за бъдещето на всички нас.
А за тия, дето се напинят, че бензина бил друга работа, скоро Тесла смаза някакви бензинови "суперкари" и ги остави да и дишат праха!
Коментиран от #41
11:04 16.11.2015
9 гост
11:39 16.11.2015
10 2gw
12:00 16.11.2015
11 Жоро
пп.И аз винаги съм твърдоглавчил ,че V8-ка нали.... но от как ходих на тест драйв на Тесла.. абсолютно нищо общо с какъвто и да е ДВГ. Както си на място, натискаш газта и докато се бориш с гравитацията да не ти изпопадат зъбаците вече си на 120. :)
Коментиран от #21, #25
12:04 16.11.2015
12 чочо
Коментиран от #18, #19, #22
12:14 16.11.2015
13 Дам
http://www.roadandtrack.com/new-cars/news/a27332/elon-musk-claims-model-s-problems-reduced-by-half/
Нисан Лийф проблеми нямат ли? Капацитета на батерията им пада с 10-15% на всеки 20 000км. А съвети от Нисан към собствениците на нещото им е да не се държи прекалено дълго на минусови температури или горещо. Зимата май ще трябва да и търсят гараж с калорифер, а лятото само под дървета.
Чочо, това изказване "ако имах пари щях да си го купя това" съм го чувал често, но защо все от хора които не са заможни. Като нямаш средства гледаш имотите и колите по един начин, но като ги имаш започваш да подбираш ЯКО.
12:49 16.11.2015
14 Дядо поп
тесла за другите производители,но сигурно ще се чака
ред като за жигули по татово време.Ясно е Ауди и другите
колко са напред след като чак през 2018 гласят модел с
характеристики на Тесла отпреди 4 години.
12:56 16.11.2015
15 Чукча
12:56 16.11.2015
16 бай иван
Тоя ток ранени да идва от нищото?Представете си че в и също време към мрежата се включат 50 -100 милиона автомобили? Какво ще стане с мрежата?
13:02 16.11.2015
17 Jacques Yves Moineau
13:05 16.11.2015
18 Електрик
До коментар #12 от "чочо":
Чочо, като сте гледали цените на електричките погледнахте ли на другите с такава мощност? Примерно версията на Тесла Модел S 85D е с 417кс и задвижване на двете оси. Хайде сега ми намери друг седан НОВ ОТ ПРОИЗВОДИТЕЛЯ 4х4 с над 400кс, дълъг 5м и 2м широк за под 120 000лв.13:06 16.11.2015
19 Електрик
До коментар #12 от "чочо":
ТОЗИ МАЙ Е МАНЯК
13:08 16.11.2015
20 некойси
Да ме прощават тези, които се хващат за ндостатъците на електромобилите, нека производството да се разшири до обемите на сега произвежданите конвенционални автомобили и ще видим многократно поевтиняване и невероятно развитие на самата технология.
Могат да станат истински екологично чисти при ползване на възобновяеми източници, затворен цикъл на рециклиране и използването на безвредни химикали за направата на батерии.
Едно е ясно, трябва да има плавен преход от едната технология към другата, ясни и точни регулации в които да личи насърчаването.
13:26 16.11.2015
21 Гост
До коментар #11 от "Жоро":
Браво - с един тестдрайв и си станал инженер и енергетик. То било толкова лесно, а хората ходят да учат по 5 години, вместо да врътнат едно кръгче с теслата.Абе пич, това сънува ли го, че основната част от електроенергията не се произвежда от АЕЦ и ТЕЦ, а от енерговъзобновяеми източници? Що така не четете, а повтаряте като папагали едни и същи простотии? Киселината в батериите с какво ще я замените, г-да еколози и технически прогресивни мозъци?
13:29 16.11.2015
22 гост
До коментар #12 от "чочо":
Не си съвсем прав. Собствениците казват, че са имали технически проблеми или забележки към качеството на Модел С, но по-голямата част от тях за казали, че следващата им кола отново ще е Тесла.Когато производителя е нов и подхожда с уважение, открит е с намеренията и целите си, тогава хората са готови да дават повече пари или да са наясно с дребните проблеми които може да имат.
Тесла има безупречно обслужване, взимат колата на адрес, работят и в рамките на 24/48 часа ти връщат колата. За да се постигне това сменят цели възли, в повечето случаи проблем са правели дребни конектори или датчици.
Колите са им хит, но трябва политика каквато има в Калифорния, за да се развиват. Другите производители съвсем скоро ще усетят удара, хората нямат разбиране към лъжи и празни обещания, не се прави нищо иновативно при старите коли, за да струват толкова много.
13:34 16.11.2015
23 Ъъъъъъ
13:58 16.11.2015
24 Бхд БхД
14:19 16.11.2015
25 jp power
До коментар #11 от "Жоро":
Яяааа виж на каква цена излиза тока от тия възобновяеми източници, пък пак пиши. Що според тебе ни увеличават тока, и кой лапа от цялата далавера. Казах ти , че ако сменим горивото, от нефт на ток, и тока ще стане много по скъп. Само че, няма да печелят арабите и евреите, а само последните. А за неудобствата на еликтричките изобщо не ми се говори. Основното което се рекламира е, че са екологични и евтини. Пълна лъжа...14:35 16.11.2015
26 Дам
14:35 16.11.2015
27 селянин от обеля
Коментиран от #33
14:38 16.11.2015
28 Бай Коста
14:59 16.11.2015
29 КАН
Коментиран от #32
15:03 16.11.2015
30 копеле
15:12 16.11.2015
31 гост
Коментиран от #34
15:24 16.11.2015
32 гост
До коментар #29 от "КАН":
А ти не мислиш ли , че "облъчването" е измерено още преди колата да бъде сертифицирана и пусната в производство , или си мислиш , че това е Фолксваген и смятат , че всички са тъпаци и няма да ги хванат15:34 16.11.2015
33 Дам
До коментар #27 от "селянин от обеля":
Все ми е на ума, че всеки каращ на газ го прави, за да е по-екологичен.Като са екологично чисти метана и пропан-бутана, защо не си запушиш ауспуха и източи всичкото масло на двигателя. Тогава вече ще ти призная екологично чистия двигател. Не наливай масло, защото щи прокапе двигателя и при един дъжд маслото ще стигне до реката.
Големите еколози се оказахте всички. Досега не съм срещал някой да си купи нещо освен храна, защото е по екологично. Хайде стига глупости и обърнете внимание на някой друг аспект.
Коментиран от #35
15:35 16.11.2015
34 Гост
До коментар #31 от "гост":
Комплексарче, като се срамуваш, че си българин, ходи в САЩ - никой не те спира. Ама такъв евтин популизъм ръси на друго място! Хорицата у нас държат на Голф, защото се спукват от работа, но не могат да си позволят друго. Това, че са бедни не означава, че не са достойни, но на теб не ти стига акъла да го проумееш, както не ти достига да проумееш, че никой в САЩ не чака Тесла 2 години, без да ползва през това време кола с ДВГ.лаик!!!
15:40 16.11.2015
35 Гост
До коментар #33 от "Дам":
Ами нали се биете в гърдите, че електричките са много еко? Когато човек ви извади доводи, че не е така, веднага започвате друга песен да пеете!А това с маслата пък беше апотеоза на некомпетентността ти. Или според теб електричките нямат движещи метални части и не ползват окачването на обикновените коли? О да, забравих, че това е технология от бъдещето и те летят.
Коментиран от #36
15:48 16.11.2015
36 Дам
До коментар #35 от "Гост":
Голям еколог се оказа ти. Кажи честно в какво точно ти се изразява екологичността? Само в това че харесваш водорода като гориво ли? Да и в Теслата има масло, но не се сменя на всеки 10 000км и за 1мил км да ти трябват 600-800 литра(за мощен мотор). От което една трета ще изтече по улиците. Ходил ли си на някой обществен авто-канал да видиш екологичния българин как полива с масло?Лично за теб смятам, че си хейтър който никога нищо няма да постигне.
Коментиран от #39, #43
16:10 16.11.2015
37 petkov
Коментиран от #80
16:18 16.11.2015
38 да
16:20 16.11.2015
39 Гост
До коментар #36 от "Дам":
Сега и хейтър ли излязох щом не ти ходя по акъла? А ти шизофреник ли си щом пишеш с няколко ника и раздаваш по няколко + на собствените си мннения?Аз поне имам позиция и ценз, а ти освен заслепена и фанатична фенщина, нямаш друго!!!
16:21 16.11.2015
40 да
16:21 16.11.2015
41 radiator
До коментар #8 от "Киро":
Айде пуснете "великата" мотика (пЪрдон теслА) на 24 часа ЛьоМан да я видим колко е велика наистина.Бас хващам,че ще я бия със Юго(за технически неграмотните и пълните авто безхаберници, това е може би най-отвратителната и безполезна кола с ДВГ някога правена)...ТеслАта ще издържи 50-60 минути на максималното си натоварване и после какво..ще стои във бокса да и се зареждат батериите,като на някой епилатор...16:24 16.11.2015
42 Жирафа с късата шия
16:26 16.11.2015
43 petkov
До коментар #36 от "Дам":
Я ми обясни защо трябва маслото да ми изтече на улицата (освен ако няма някое ПТП) Лично аз си паза маслото от всяка смяна, събирам го, като събираме и маслото от останалите семейни автомобили и веднъж в годината го предаваме в специализирани пунктове за изкопуване на отработени масла, такива има във всички по-големи градове. Миналата година ми го изкупиха по 80 ст/литър (ако не се лъжа), не че правя бизнес от това...Коментиран от #46
16:27 16.11.2015
44 Morgoth
Още няколко технологии се подготвят макар и бавно - водородните клетки в които инвестира Тойота биха могли да заместят батериите с нещо по-чисто, а ако френския ITER бъде успешен човечеството ще се сдобие с екологично чист ток в невъобразими количества.
16:38 16.11.2015
45 Dante
16:52 16.11.2015
46 Дам
До коментар #43 от "petkov":
Ти проблем ли имаш със зрението? Не съм виждал улица по която минават коли без капало масло. А да не говорим какво е паркингите. И къде отива това масло след един дъжд?Коментиран от #50, #51
16:58 16.11.2015
47 mediator37
Обаче!!! Както стана с ел.крушките да не стане и с електричките.
В момента искат да ни пробутат LED -крушки и казват - Ооо, в халогенните крушки има живак, те са вредни, минавайте на LED. Питам : Абе, когато се опитвахте да ни откажете от обикновените крушки и да почнем да купуваме халогенни, защо не ни казвахте , че са вредни и че има в тях живак?
Да не се окаже, че като подкараме електричките, смъртността от ПТП ще се увеличи 10 пъти, защото те са безшумни и хората, като не чуват рева на ДВГ, без да се оглеждат ще скачат на улицата. Иби нещо друго премълчано, но известно.
Коментиран от #53
16:58 16.11.2015
48 petkov
16:59 16.11.2015
49 Dante
Коментиран от #52
16:59 16.11.2015
50 petkov
До коментар #46 от "Дам":
Човек, техническата изправност на автомобилите няма нищо общо с определна технология.... Искаш да ми кажеш, че на 30 годишна Тесла, без адекватна техническа подръжка няма да и тече маслото ли? Или то на Тесла-та маслото е екологично чисто? Не бъркайте технология, екологичност и отговорно отношение. Битовия отпадък изхвърлен от прозореца е свинщина, този изхвърлен в кофата за боклук е отговорност, но и двете са отпадък, въпроса е че този, в кофата ще отиде (надяваме се) там, където ще положат необходимите усилия за да го превърнат в нещо полезно.. поне до колкото е възможно... Надявам се разбрахте правилно аналогията ми.Коментиран от #62
17:07 16.11.2015
51 Гост
До коментар #46 от "Дам":
Защо продължаваш да показваш пълна липса на логика и познания? Да не би да различаваш маслото в локвите дали е моторно, дали е от трансмисия или е от компресора на климатика?А въпросът на Dante е доста неуместен, защото аз не съм видял интелегентен държавник!
17:23 16.11.2015
52 мухаха
До коментар #49 от "Dante":
Ми те тез държавници субсидираха Осама бин Ладен, Ал кайда, Ислямски Идиоти, и т.н. А преди субсидираха Хитлер- нищо против него, ама е така, ся се замечтах да се появи пак, Ленин, Сталин, Садам, Кадафи и мнооого още други.17:36 16.11.2015
53 Естребовски
До коментар #47 от "mediator37":
В халигенките има халогенни газове.Живак има в луминесцентните лампи.17:42 16.11.2015
54 dhcp
Коментиран от #69
17:52 16.11.2015
55 stefan atanasov
18:09 16.11.2015
56 onq s konq
19:17 16.11.2015
57 Васил Василев
Коментиран от #58
19:36 16.11.2015
58 onq s konq
До коментар #57 от "Васил Василев":
Чувай х...:)Как си го представяш 6 цилиндров 3 литров дизелов двигател с 200 коня,произведен не от "КИА",не от Дачия" или "Толиати",а ЛИЧНО ОТ "БАВАРИЯН МОТОР ВЕРКЕ" да изчезне "ей така"?!!Коментиран от #61
19:57 16.11.2015
59 Geril
20:16 16.11.2015
60 Краси
Та, пичове, аре първо да вземат да направят некви по-читави батерии за смартфоните ви и методи за зареждането им , че всичките все тичате да ръгнете УСБ-то някъде, пък после да мислим за големите консуматори, а?
20:18 16.11.2015
61 super 100
До коментар #58 от "onq s konq":
А ти си представи един 2.7-4.0Т бензинов мотор с 250-400 коня. Как си го представяш да изчезне? Изчезването го има само в очите на хората каращи с гориво за селскостопанска техника.Коментиран от #64
20:42 16.11.2015
62 Папур Шпеков
До коментар #50 от "petkov":
кво масло те гони в Tesla бе21:20 16.11.2015
63 БАТ мишо
21:23 16.11.2015
64 за коня
До коментар #61 от "super 100":
На тоя години от живота му ще минаха по форумите, да се хвали с възрастната си печка. Не му обръщайте внимание, не е наред момчето. Хората карат коли по 300-400 коня, той с дъртата си евтина печка избива комплекси в нета.Коментиран от #66
21:27 16.11.2015
65 стефчо
21:38 16.11.2015
66 onq s konq
До коментар #64 от "за коня":
Грацки..."Накои хора" верно че карат 300-400коня,други като мене се задоволяват с 200,а трети-КАТО ТЕБЕ са на "пляс пляс педалите":)Аре сега "покажи на тия хора" как потриваш доволно ръце до запалване като чуеш че са тряснали солена глоба на някой,който е карал с 200+!?21:55 16.11.2015
67 хичо
22:07 16.11.2015
68 гост
22:44 16.11.2015
69 Чиста мощ
До коментар #54 от "dhcp ":
Само газ в задника имаш май с тва изказване на 13-14 годишен пубертет. 100% караш на газ или нафта с около 100кс и като си махнал катализатора и гърнето си мислиш че са станали 300-400кс.Лично аз карам бензинова кола с градски разход 10-17литра/100км и извънградски 6-7. Въпреки че колата не е голяма за 500 000км трябва да хвърля 80 000лв за гориво и още поне 40 000лв за поддръжка. Ами, ако си бях купил автомобила нов за 50-60 000лв колко щеше да стане всичко.
Коментиран от #72, #78
23:05 16.11.2015
70 Plovdiv
23:18 16.11.2015
71 до майната
01:41 17.11.2015
72 един от многото
До коментар #69 от "Чиста мощ":
не те разбрах-хвалиш ли се или се оплакваш...?!кеф цена няма. И защо си мислиш, че в електромобилите няма разходи-след 3-4000 цикъла на зареждане, колкото са в момента най-качествените литиеви батерии изхвърляш целия блок и слагаш нов, който е от порядъка на много хиляди в зелено... Бъдете реалисти и не се изказвайте неподготвени!Коментиран от #76
09:32 17.11.2015
73 Румен Янев
09:42 17.11.2015
74 Георги Алексиев
10:25 17.11.2015
75 Morgoth
Но решението е лесно и евтино, така че това няма да е пречка.
14:26 17.11.2015
76 Morgoth
До коментар #72 от "един от многото":
Не залагай много на това. Аз съм с хибрид и батерията се зарежда и разрежда учудващо бързо - прави го по няколко пъти дори за кратки разстояния в града. До сега със сигурност е минала тези 3-4к пъти, но няма проблеми. А с такива батерии хората са изкарвали по над 10 години.Има си чалъми да се избегне скапването на батерията, просто тази на телефона е твърде евтина и лесно заменима за да се прилагат.
14:31 17.11.2015
77 РАСО
17:01 17.11.2015
78 Христо Тодоров
До коментар #69 от "Чиста мощ":
Не карам 300 коня битурбо бензинка. Още нещо?20:34 17.11.2015
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Електрик
До коментар #37 от "petkov":
Господин Петков, хубаво сравнение сте решили да направите, но изключително неточно."цената на 1 киловат от слъчев колектор е 70ст.... за 100км дистанция при средна скорост 90км/ч трябват около 36 kW или казано по друг начин 25 лева/100 км .... ами на бензин ми излиза по-евтино, моята гори по 5,5/100 в този режим... "
Двойно си завишил разхода на Модел S който за 100км при 90км/ч е 18-19kWh. Има загуби в инвертора и от съпротивлението на батериите при зареждане и разреждане, но не е чак толкова.
Твоят автомобил гори 5,5л/100км, но 5м дълъг и 2 метра широк седан ли е с 370кс автомат? Един колега има бензинов 350кс и му гори извън града 16-17литра бензин за 100км.
Хайде сега сметни пак!!!
23:18 17.11.2015
81 Чочосан
Коментиран от #82, #83
08:55 18.11.2015
82 Електрик
До коментар #81 от "Чочосан":
Ами в Норвегия тока като идва само от водноелектрически централи. Хората усвояват и енергията от вълните. Фото-волтаиците са скъпи и трудни за избиване. Има и други енергийни източници като вятър, геотермални, биомаса и т.н.Тесла Модел S изминава с еквивалент на 1 галон гориво 90 мили, а подобен бензинов седан 17-20mpg. На малките хечбеци с 90кс разхода е 40-45mpg извънграда, а градско 20-25mpg.
Производството на батериите не е чисто, но предложете друго. Има ли друг седан като Модел S с по-евтина поддръжка и по-евтино гориво?
Електрички с батерии не са най-доброто решение, но са стъпка към промяна. Ако електричките са достатъчно разпространени лесно батериите могат да бъдат заменени с друго в бъдеще.
Какво ще кажете за най-евтината Тесла Модел S 70kWh с едно от тези наместено в предния багажник?
http://tesla.galaxysss.ru/production/5
Това е по-малкия вариант.
http://www.videoclip.bg/watch/425046
Принципа му на работа.
https://www.youtube.com/watch?v=4DPXmvTwTpA
Русия не е далеч и може който не вярва да отиде да го тества за 3-4 часа, ако иска да го купи.
11:01 18.11.2015
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Електрик
11:16 18.11.2015
85 Електрик
А за магнитния генератор напишете в youtube - Muammer Yildiz и му вижте представянето пред учени.
12:54 18.11.2015
86 ИЗТИЧА МНОУ ЯСНО
21:11 19.11.2015
87 Е КАК ДА НЕ ИЗТИЧА
https://www.facebook.com/teslamotors/posts/10153709904117801
Как ще сравниш пърдялник със 100 маркуча и вакуумни тръбички на кокал дето тече отвсякъде
http://www.landrover-adventure.co.uk/wp-content/uploads/2013/10/Repair-41.jpg
С космически кораб с 2 багажника бе?!
http://static2.therichestimages.com/cdn/1498/784/100/c/wp-content/uploads/2014/02/tesla-model-s-battery-chassis-e1393431813227.jpg
https://pbs.twimg.com/media/CTTuzmyXAAEgDUn.jpg:large
21:28 19.11.2015