Last news in Fakti

16 Ноември, 2015 09:39 36 407 87

Изтича ли времето на бензиновите коли?

  • електромобили-
  • бъдеще
Електромобилите се появиха в серийно производство съвсем неотдавна, но стават все по-популярни с всеки изминал ден. Те естествено имат и своите противници, които все още държат на класическия двигател с вътрешно горене. Големите автомобилни производители обаче разработват усилено возила, задвижвани само от електричество и са на мнение, че рано или късно електромобилите ще се противопоставят сериозно на класическите леки коли с ДВГ. Електрокарите все още не са идеални, но определено имат своите достойнства.
 
Преимущества и недостатъци на електромобилите
- Основното им достойнство е това, че не замърсяват околната среда. Този проблем, който все още не се отчита с нужната сериозност у нас, е доста наболял в по-развитите страни.
- Второто важно нещо е, че електродвигателите са по-надеждни и дълговечни, а обслужването им е значително по-евтино от това на моторите с вътрешно горене.
- На трето място идва икономичността. Горивото за електромобилите е ток, който зарежда акумулаторните батерии. Той може да се набави и от вкъщи и излиза в пъти по-евтино от бензина.
- На четвърто място идва високото КПД на електромобилите. Това прави повечето електромобили по-ефективни и дори по-бързи при ускорение.
- Що се отнася до недостатъците, то те са свързани основно с високата крайна цена на електромобилите. В противен случай те вече щяха да са масово явление.
- Бавното зареждане на батериите е другият минус, който специалистите се опитват да разрешат, но на този етап темповете на напредък не са големи.
Ето какво правят някои от големите автомобилни производители глобално по темата електрическите си коли и как виждат бъдещите си електромобили.
 
По-евтни електромобили Tesla
Най-популярният електрически лек автомобил е дело на компанията Tesla, но на този етап той все още е скъп, а и мрежата от зарядни станции все още не покрива всички региони. От компанията на Елън Мъск обаче продължават да работят, като плановете им са през 2018 година да пуснат на пазара напълно автономен автомобил. По-интересното обаче е планирано да се случи година по-рано. През 2017-а на пазара трябва да се появи значително по-евтината Tesla Model III, цената на която няма да превишава $30 000. Огромният гига завод за батерии на марката пък има за цел да снижи цената на акумулаторите, а последната насока в която работи Tesla е увеличаването на броя на зарядните станции по целия свят.
 
Какво да очакваме от Nissan?
През 2015 година на автомобилното изложение в Токио станахме свидетели на всевъзможни концептуални автомобили на бъдещето. Болшинството от тях бяха електрически, а едни от най-интересните прототипи бяха тези на японците от Nissan. Тяхното творение IDS Concept предизвика сериозен интерес от страна на специалистите основно заради уникалния електрически силов тракт, енергията на който идва от усъвършенстван блок от акумулаторни батерии. Въпросното возило може да се управлява както от водач, така и автономно, а от арматурното табло постепенно ще изчезнат всички механични бутони. Те ще бъдат заменени от сензорни панели, а много от командите ще се осъществяват чрез жестове или гласово.
 
Иновационен електрокар и от Lexus
Марката Lexus предвижда създаване на значително по-мощен и същевременно икономичен електромобил. Според японците разработваният от тях електромотор ще е най-икономичния, като наред с това ще разполага с уникални динамични характеристики. В този аспект компанията подготвя и електрически суперкар, който ще разполага с мощност от порядъка на 500 конски сили и по динамика ще превъзхожда всички известни до този момент електромобили.
 
Марката Audi и електрическите и автомобили
Предвид разразилия се "Дизелгейт" скандал, немците отново се връщат към идеята за електрически и луксозен автомобил. Според плановете на компанията от Инголшат това ще се случи през 2018 година. Новото електрическо Audi ще разполага с иновационни батерии, които се разработват от LG и Samsung и благодарение на тях колата ще може да изминава с едно зареждане повече от 500 километра. Към момента специалистите от Audi усилено са занимават с разработката и на нов електрически агрегат, който ще разполага с мощност от 435 конски сили. Електромобилите, оборудвани с този електродвигател ще могат да развиват максимална скорост от 210 км/ч.
Така според много от водещите автомобилни компании именно електромобилите са тези мобилни устройства, които ще помогнат на човека да премине в едно екологично по-чисто бъдеще, а осъществяването на идеята за масови електрически превозни средства намира все по-голям отклик у всички големи автомобилни производители. Въпреки очертаващата се тенденция обаче, дали тези намерения ще се осъществят, е рано да се прогнозира.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хадви на 20

    3 1 Отговор
    Нека изтича.Тъкмо повече бензин за мене.А и по-евтин.
  • 2 The King

    2 1 Отговор
    Ще ви се, не ще ви се, това е положението. Електромобилите са бъдещето. Казах!
  • 3 jp power

    2 1 Отговор
    Най-голямата заблуда е , че са по екологични. Миии за направата на тия батерии какви отрови се изхвърлят..... а тоз ток да не се произвежда от въздуха,???То въглища, уран и т.н. Цената на тока е евтина сега, мааа да не стане както с течните горива, от 0.50 лв.литър на 2.5 лв. литъра..Образно казано, заместват се едни горива с други. Дали арабите ще спрат да карат на бензин, ааа???

    Коментиран от #6

  • 4 Дошо

    3 3 Отговор
    Марката Audi и електрическите и автомобили - е те такова животно нема!
  • 5 Панайот

    7 0 Отговор
    Само да не мине градския транспорт изцяло на ток, че тогава от къде ще намираме евтина нафта за TDI-тата? Ще трябва да започнем ток да крадем.
  • 6 Ел Фючър

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "jp power":

    "jp power"... относно екологичната страна става дума предимно за локално замърсяване в ргадовете... не дишаш пряко изгорелите газове на 5 метра от ауспусите на колите около теб, не се получава смог в градовете... а има все по-екологични начини за производство на ток... така че не е нужно да се набавя от ТЕЦ-а, но дори той е с все по-модерни методи за пречистване на отпадните продукти във въздуха... А за батериите също се развиват методите им за производство... Така че в пъти по-екологични са електромобилите... тук не може да става дума за съмнение...
  • 7 ххх

    6 0 Отговор
    И кой гледа колата на първата симка?!?
    Така де, аз не мога да прместя погледа от надписa TESLA...
  • 8 Киро

    2 2 Отговор
    Крайно време беше електромобилите да почнат да заместват колите с ДВГ!
    И това е добре за бъдещето на всички нас.

    А за тия, дето се напинят, че бензина бил друга работа, скоро Тесла смаза някакви бензинови "суперкари" и ги остави да и дишат праха!

    Коментиран от #41

  • 9 гост

    1 0 Отговор
    Много е хубава девойката с надписа ........ Душичка ...
  • 10 2gw

    1 0 Отговор
    Не ззная в кое бъдеще елекромобилите и т.н. , но мацката от снимката определено има голямо.... бъдеще!
  • 11 Жоро

    1 0 Отговор
    Това е бъдещето,за да има прогрес трябва да се движим напред. Относно коментарите за НЕ екологичното производство на ток : Само страните от източния блок и Азия все още произвеждат тока си от не възобновяеми източници. Вятърната и слънчева енергия,която е популярна в развитите страни... Освен това Тесла пускат на пазара от лятото на 2016 зарядна станция за дома,която не само стига за зареждане на ел.автомобил,но и покрива нуждите на едно средно домакинство.
    пп.И аз винаги съм твърдоглавчил ,че V8-ка нали.... но от как ходих на тест драйв на Тесла.. абсолютно нищо общо с какъвто и да е ДВГ. Както си на място, натискаш газта и докато се бориш с гравитацията да не ти изпопадат зъбаците вече си на 120. :)

    Коментиран от #21, #25

  • 12 чочо

    1 1 Отговор
    Ако става въпрос с приятели сме гледали цените на електрическите коли и мога да кажа че са над 100,000 лева и ако аз мога да си позволя кола за тези пари ще е бензин 100% А и е имало проучване на 1700 собственика на тесла и над половината се оплакват от нея

    Коментиран от #18, #19, #22

  • 13 Дам

    1 0 Отговор
    Тази бройка 1700 са хората които са имали оплаквания(бях чел статията, но не ми се търси) от модел S, но колите им са още под гаранция и ще им ги оправят. Нормално е за нов производител да не е изпробвал и оптимизирал всичко.
    http://www.roadandtrack.com/new-cars/news/a27332/elon-musk-claims-model-s-problems-reduced-by-half/
    Нисан Лийф проблеми нямат ли? Капацитета на батерията им пада с 10-15% на всеки 20 000км. А съвети от Нисан към собствениците на нещото им е да не се държи прекалено дълго на минусови температури или горещо. Зимата май ще трябва да и търсят гараж с калорифер, а лятото само под дървета.
    Чочо, това изказване "ако имах пари щях да си го купя това" съм го чувал често, но защо все от хора които не са заможни. Като нямаш средства гледаш имотите и колите по един начин, но като ги имаш започваш да подбираш ЯКО.
  • 14 Дядо поп

    3 0 Отговор
    Ако Тесла извади кола около 30 к$,това ще бъде голяма
    тесла за другите производители,но сигурно ще се чака
    ред като за жигули по татово време.Ясно е Ауди и другите
    колко са напред след като чак през 2018 гласят модел с
    характеристики на Тесла отпреди 4 години.
  • 15 Чукча

    2 1 Отговор
    Не се облизвайте за мацката,защото не знаете дали всичко не е бутафория.Да не говорим за възможната изненада между краката на същата.Така че умната.
  • 16 бай иван

    2 2 Отговор
    А някой казва ли ,че за да се получи това електричество в централите от тях също се отделят вредни емисии от изгарянето на твърди горива ?
    Тоя ток ранени да идва от нищото?Представете си че в и също време към мрежата се включат 50 -100 милиона автомобили? Какво ще стане с мрежата?
  • 17 Jacques Yves Moineau

    1 1 Отговор
    Ами аз смятам да си купя електромобил.....само че първо ми трябва около 350 метров кабел, за да го пусна от 3-тия етаж до колата ми, която е паркирана на три пресечки от блока.
  • 18 Електрик

    4 0 Отговор

    До коментар #12 от "чочо":

    Чочо, като сте гледали цените на електричките погледнахте ли на другите с такава мощност? Примерно версията на Тесла Модел S 85D е с 417кс и задвижване на двете оси. Хайде сега ми намери друг седан НОВ ОТ ПРОИЗВОДИТЕЛЯ 4х4 с над 400кс, дълъг 5м и 2м широк за под 120 000лв.
  • 19 Електрик

    1 1 Отговор

    До коментар #12 от "чочо":


    ТОЗИ МАЙ Е МАНЯК
  • 20 некойси

    2 0 Отговор
    Технологията съществува и е достатъчно узряла. Петролното лоби упражнява натиск за да може изкуствено да продължават нещата по старо му.
    Да ме прощават тези, които се хващат за ндостатъците на електромобилите, нека производството да се разшири до обемите на сега произвежданите конвенционални автомобили и ще видим многократно поевтиняване и невероятно развитие на самата технология.
    Могат да станат истински екологично чисти при ползване на възобновяеми източници, затворен цикъл на рециклиране и използването на безвредни химикали за направата на батерии.
    Едно е ясно, трябва да има плавен преход от едната технология към другата, ясни и точни регулации в които да личи насърчаването.
  • 21 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Жоро":

    Браво - с един тестдрайв и си станал инженер и енергетик. То било толкова лесно, а хората ходят да учат по 5 години, вместо да врътнат едно кръгче с теслата.
    Абе пич, това сънува ли го, че основната част от електроенергията не се произвежда от АЕЦ и ТЕЦ, а от енерговъзобновяеми източници? Що така не четете, а повтаряте като папагали едни и същи простотии? Киселината в батериите с какво ще я замените, г-да еколози и технически прогресивни мозъци?
  • 22 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "чочо":

    Не си съвсем прав. Собствениците казват, че са имали технически проблеми или забележки към качеството на Модел С, но по-голямата част от тях за казали, че следващата им кола отново ще е Тесла.
    Когато производителя е нов и подхожда с уважение, открит е с намеренията и целите си, тогава хората са готови да дават повече пари или да са наясно с дребните проблеми които може да имат.
    Тесла има безупречно обслужване, взимат колата на адрес, работят и в рамките на 24/48 часа ти връщат колата. За да се постигне това сменят цели възли, в повечето случаи проблем са правели дребни конектори или датчици.
    Колите са им хит, но трябва политика каквато има в Калифорния, за да се развиват. Другите производители съвсем скоро ще усетят удара, хората нямат разбиране към лъжи и празни обещания, не се прави нищо иновативно при старите коли, за да струват толкова много.
  • 23 Ъъъъъъ

    6 0 Отговор
    По коментарите тук се оказва че в България е пълно с еколози. И на тия същите еколози маслото от чистия им дизелов двигател тече на всяка улица. Като го сменят започват да си палят печката с него. Пак същите си хвърля боклуците където им падне и не им се ходи 10м да го пуснат в кошче.
  • 24 Бхд БхД

    2 1 Отговор
    Нищо няма да се промени ще се произвеждат бензини дизели с електричество и разни хибриди
  • 25 jp power

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Жоро":

    Яяааа виж на каква цена излиза тока от тия възобновяеми източници, пък пак пиши. Що според тебе ни увеличават тока, и кой лапа от цялата далавера. Казах ти , че ако сменим горивото, от нефт на ток, и тока ще стане много по скъп. Само че, няма да печелят арабите и евреите, а само последните. А за неудобствата на еликтричките изобщо не ми се говори. Основното което се рекламира е, че са екологични и евтини. Пълна лъжа...
  • 26 Дам

    3 0 Отговор
    От всички производители на електрички Тесла използва батерии с най-висока енергийна плътност, а те не са евтини. 85кWh струва 33-35к$ колкото е цената на цял Нисан Лийф. Ако някой си купи електричка с малък пробег трябва да инвестира и в друг автомобил за инвъградски пътувания. Чел съм доста коментари от собственици на Модел S и Nissan Leaf. Собственици казват че за 100х. км батерията на Модел S85 губи 4%(и то при ) от капацитета си, докато претенциозната за горещо или студено на Лийф губи 10-20% на всеки 30-40х.км. Нова батерия за Нисана струва 5500$ с това падане на капацитета май не излиза на кирия. Модел S може да си избие цената от икономия на скъп бензин докато Лийфа не може заради късия живот на батерията. Тесла дават 8 години гаранция на батерията, докато Нисан 50х.км без допълнително заплащане. Лийф е 2,5 пъти по евтин от Модел S85, но е и 5 пъти по-безполезен. А да не правя сравнение с грозното BMW i3 с пробег 115км и цена 75 000лв. Ами електрическия Голф с пробег 120км струва 66 000лв, а нов бензинов 27000лв
  • 27 селянин от обеля

    2 2 Отговор
    Електрическите и хибридните автомобили са само маркетингов трик за промяна на автопарка. Има толкова екологично чисти горива като метан, LPG и др. обаче проблема е че няма печалба от тях. Колко е екологично чиста кола на ток произведен на въглища и батерии?

    Коментиран от #33

  • 28 Бай Коста

    1 0 Отговор
    Я да си признаем какво караме, новатори и консерватори....
  • 29 КАН

    2 1 Отговор
    Дали пък ще пък ще бъдат екологически чисти за возещите се в колата подложени на силно електромагнитно облъчване от стотиците ампери протичащи по проводниците и ел.агрегатите.Или ще кажете - прав ток не облъчва , или са взели мерки срещу това. Времето ще покаже.ТОД

    Коментиран от #32

  • 30 копеле

    1 0 Отговор
    Лексуса кърти с визия...........но е правен от италиански дизайнер
  • 31 гост

    3 1 Отговор
    По коментарите дотук най-добре може да разберете защо Америка е Америка , а България е България . Така че не се чудете защо "краварите" чакат по две години за Тесла за 120000$ и ги имат накуп , а вие карате Гоуфове от моргата за 1000 лева и обяснявате колко са незаменими .

    Коментиран от #34

  • 32 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #29 от "КАН":

    А ти не мислиш ли , че "облъчването" е измерено още преди колата да бъде сертифицирана и пусната в производство , или си мислиш , че това е Фолксваген и смятат , че всички са тъпаци и няма да ги хванат
  • 33 Дам

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "селянин от обеля":

    Все ми е на ума, че всеки каращ на газ го прави, за да е по-екологичен.
    Като са екологично чисти метана и пропан-бутана, защо не си запушиш ауспуха и източи всичкото масло на двигателя. Тогава вече ще ти призная екологично чистия двигател. Не наливай масло, защото щи прокапе двигателя и при един дъжд маслото ще стигне до реката.
    Големите еколози се оказахте всички. Досега не съм срещал някой да си купи нещо освен храна, защото е по екологично. Хайде стига глупости и обърнете внимание на някой друг аспект.

    Коментиран от #35

  • 34 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Комплексарче, като се срамуваш, че си българин, ходи в САЩ - никой не те спира. Ама такъв евтин популизъм ръси на друго място! Хорицата у нас държат на Голф, защото се спукват от работа, но не могат да си позволят друго. Това, че са бедни не означава, че не са достойни, но на теб не ти стига акъла да го проумееш, както не ти достига да проумееш, че никой в САЩ не чака Тесла 2 години, без да ползва през това време кола с ДВГ.
    лаик!!!
  • 35 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #33 от "Дам":

    Ами нали се биете в гърдите, че електричките са много еко? Когато човек ви извади доводи, че не е така, веднага започвате друга песен да пеете!
    А това с маслата пък беше апотеоза на некомпетентността ти. Или според теб електричките нямат движещи метални части и не ползват окачването на обикновените коли? О да, забравих, че това е технология от бъдещето и те летят.

    Коментиран от #36

  • 36 Дам

    1 1 Отговор

    До коментар #35 от "Гост":

    Голям еколог се оказа ти. Кажи честно в какво точно ти се изразява екологичността? Само в това че харесваш водорода като гориво ли? Да и в Теслата има масло, но не се сменя на всеки 10 000км и за 1мил км да ти трябват 600-800 литра(за мощен мотор). От което една трета ще изтече по улиците. Ходил ли си на някой обществен авто-канал да видиш екологичния българин как полива с масло?
    Лично за теб смятам, че си хейтър който никога нищо няма да постигне.

    Коментиран от #39, #43

  • 37 petkov

    2 2 Отговор
    Хайде да не бъдем по-католици от папата. Първо електромобилите не са по-екологични и няма как да бъдат. По принцип темата е много дълга за дискутиране, но ще се опитам да я "опиша" набързо. Литиево йонните батерии без да си кривим душата са... токсични и то дори повече от колкото отработените масла на автомобилите, да и едните и другите могат да се рециклират до известна степен и ако при батериите нивото на рециклиране е 15-20% то при маслата е над 95%. Относно изгорелите газове, ами те и ТЕЦ-овете изхърлят въглероден двуокис и финни прахови частици и какви ли не други боклуци, а тока в колата все трябва да дойде от някъде... слънчеви колектори ли? Секунда, цената на 1 киловат от слъчев колектор е 70ст.... за 100км дистанция при средна скорост 90км/ч трябват около 36 kW или казано по друг начин 25 лева/100 км .... ами на бензин ми излиза по-евтино, моята гори по 5,5/100 в този режим... (а някой отчита ли енергията и токсичността при изработката на тези колектори). По принцип има бъдеще в технологията на елкетрическия транспорт, но тя се казва суперкондензатор. Основно е приложимо на малки разстояния и не случайно китайците пуснаха наскоро автобуси с такава технология , пробега е много малък около 15-20 км, но се зарежда за секунди на всяка спирка...

    Коментиран от #80

  • 38 да

    0 1 Отговор
    Ще си карам трабанта и ме боли .......... за тока
  • 39 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "Дам":

    Сега и хейтър ли излязох щом не ти ходя по акъла? А ти шизофреник ли си щом пишеш с няколко ника и раздаваш по няколко + на собствените си мннения?
    Аз поне имам позиция и ценз, а ти освен заслепена и фанатична фенщина, нямаш друго!!!
  • 40 да

    2 0 Отговор
    Ама ква девойка има на първата снимка, а?
  • 41 radiator

    0 1 Отговор

    До коментар #8 от "Киро":

    Айде пуснете "великата" мотика (пЪрдон теслА) на 24 часа ЛьоМан да я видим колко е велика наистина.Бас хващам,че ще я бия със Юго(за технически неграмотните и пълните авто безхаберници, това е може би най-отвратителната и безполезна кола с ДВГ някога правена)...ТеслАта ще издържи 50-60 минути на максималното си натоварване и после какво..ще стои във бокса да и се зареждат батериите,като на някой епилатор...
  • 42 Жирафа с късата шия

    0 2 Отговор
    Нека и аз споделя мойте възгледи,та ще стане като едно време в Америка,ще дойдат на мода електромобилите за няколко години и пак,ще им отмине манията и ще се върнем на двг,защото ако дойдат на мода тези електромобили и зе задаржат прекалено дълго време на пазара,Американците,Арабите и други индиянци каде ще си продават горивото ? Какво става с голямите петролни компании,мчи те командват света не водят парада,таи че тва ще е само времена мания и ще си я позволят по заможните хора,защото за нишата и средната класа.като нас който пишем тука ние по изгодно да си караме двг,мчи тоя електромобил струва колкото 1 бугати бе ....
  • 43 petkov

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "Дам":

    Я ми обясни защо трябва маслото да ми изтече на улицата (освен ако няма някое ПТП) Лично аз си паза маслото от всяка смяна, събирам го, като събираме и маслото от останалите семейни автомобили и веднъж в годината го предаваме в специализирани пунктове за изкопуване на отработени масла, такива има във всички по-големи градове. Миналата година ми го изкупиха по 80 ст/литър (ако не се лъжа), не че правя бизнес от това...

    Коментиран от #46

  • 44 Morgoth

    1 0 Отговор
    Технологията е нова и с времето ще поевтинее, а бензина може да върви само нагоре като цена. Големия бум с Тесла се получи, защото цените на течните горива си подобряваха рекорда всеки следващ месец преди няколко години. Сега малко спаднаха, но спрат ли войните и меренето на пишки с Русия пак ще тръгнат нагоре.

    Още няколко технологии се подготвят макар и бавно - водородните клетки в които инвестира Тойота биха могли да заместят батериите с нещо по-чисто, а ако френския ITER бъде успешен човечеството ще се сдобие с екологично чист ток в невъобразими количества.
  • 45 Dante

    1 0 Отговор
    Толкова с тъпи държавниците които са въвели субсидиране за електричките след като са толкова мръсни?
  • 46 Дам

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "petkov":

    Ти проблем ли имаш със зрението? Не съм виждал улица по която минават коли без капало масло. А да не говорим какво е паркингите. И къде отива това масло след един дъжд?

    Коментиран от #50, #51

  • 47 mediator37

    1 2 Отговор
    Заради високото кпд от 96% принципно съм почитател на електричките.
    Обаче!!! Както стана с ел.крушките да не стане и с електричките.
    В момента искат да ни пробутат LED -крушки и казват - Ооо, в халогенните крушки има живак, те са вредни, минавайте на LED. Питам : Абе, когато се опитвахте да ни откажете от обикновените крушки и да почнем да купуваме халогенни, защо не ни казвахте , че са вредни и че има в тях живак?
    Да не се окаже, че като подкараме електричките, смъртността от ПТП ще се увеличи 10 пъти, защото те са безшумни и хората, като не чуват рева на ДВГ, без да се оглеждат ще скачат на улицата. Иби нещо друго премълчано, но известно.

    Коментиран от #53

  • 48 petkov

    0 1 Отговор
    Да де, ама нали знаеш, че от тази технология ток няма да получим следващите 50 години, и после още 50 за да стане масова (да се разпростани достатъчно и да няма държава с монопол)... и нали знаеш, че гориво за бъдещите централи трябва да се кара от Луната, а програмите там са все с 20 годишна ... переспектива... всичко това е още много далечно бъдеще....
  • 49 Dante

    0 1 Отговор
    Толкова ли са тъпи държавниците които са въвели субсидиране за електричките след като са толкова мръсни?

    Коментиран от #52

  • 50 petkov

    1 0 Отговор

    До коментар #46 от "Дам":

    Човек, техническата изправност на автомобилите няма нищо общо с определна технология.... Искаш да ми кажеш, че на 30 годишна Тесла, без адекватна техническа подръжка няма да и тече маслото ли? Или то на Тесла-та маслото е екологично чисто? Не бъркайте технология, екологичност и отговорно отношение. Битовия отпадък изхвърлен от прозореца е свинщина, този изхвърлен в кофата за боклук е отговорност, но и двете са отпадък, въпроса е че този, в кофата ще отиде (надяваме се) там, където ще положат необходимите усилия за да го превърнат в нещо полезно.. поне до колкото е възможно... Надявам се разбрахте правилно аналогията ми.

    Коментиран от #62

  • 51 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #46 от "Дам":

    Защо продължаваш да показваш пълна липса на логика и познания? Да не би да различаваш маслото в локвите дали е моторно, дали е от трансмисия или е от компресора на климатика?
    А въпросът на Dante е доста неуместен, защото аз не съм видял интелегентен държавник!
  • 52 мухаха

    2 3 Отговор

    До коментар #49 от "Dante":

    Ми те тез държавници субсидираха Осама бин Ладен, Ал кайда, Ислямски Идиоти, и т.н. А преди субсидираха Хитлер- нищо против него, ама е така, ся се замечтах да се появи пак, Ленин, Сталин, Садам, Кадафи и мнооого още други.
  • 53 Естребовски

    2 0 Отговор

    До коментар #47 от "mediator37":

    В халигенките има халогенни газове.Живак има в луминесцентните лампи.
  • 54 dhcp

    2 0 Отговор
    Бензина в кръвта си е мъжка болест от която няма излекуване. Електричките са за жените!

    Коментиран от #69

  • 55 stefan atanasov

    0 1 Отговор
    Бензиииин
  • 56 onq s konq

    0 2 Отговор
    Имаше тука едни залитнали по бензина индивиди,а то кво стана-ще го забранят и ще остане ВЕЗДЕСЪЩИЯТ ДИЗЕЛ!
  • 57 Васил Василев

    2 0 Отговор
    Дизеловите ще изчезнат преди бензиновите.

    Коментиран от #58

  • 58 onq s konq

    0 2 Отговор

    До коментар #57 от "Васил Василев":

    Чувай х...:)Как си го представяш 6 цилиндров 3 литров дизелов двигател с 200 коня,произведен не от "КИА",не от Дачия" или "Толиати",а ЛИЧНО ОТ "БАВАРИЯН МОТОР ВЕРКЕ" да изчезне "ей така"?!!

    Коментиран от #61

  • 59 Geril

    1 0 Отговор
    В един американски щат имаше закон, който задължаваше водачите на автомобили да спират и да превеждат коня край автомобила за да не се плаши. Това е отношението към новото винаги има противници. Но съществуват и хора с по различно мислене и те движат прогреса напред за добро или за лошо.
  • 60 Краси

    2 1 Отговор
    Тесла ще това, Тесла ще онова, а токът ще идва от космоса и т.н? Бъдещето време обикновено е много щедро, ама само на обещания...

    Та, пичове, аре първо да вземат да направят некви по-читави батерии за смартфоните ви и методи за зареждането им , че всичките все тичате да ръгнете УСБ-то някъде, пък после да мислим за големите консуматори, а?
  • 61 super 100

    1 1 Отговор

    До коментар #58 от "onq s konq":

    А ти си представи един 2.7-4.0Т бензинов мотор с 250-400 коня. Как си го представяш да изчезне? Изчезването го има само в очите на хората каращи с гориво за селскостопанска техника.

    Коментиран от #64

  • 62 Папур Шпеков

    1 0 Отговор

    До коментар #50 от "petkov":

    кво масло те гони в Tesla бе
  • 63 БАТ мишо

    0 1 Отговор
    кат менете повечето на електрички бензина ше паднеи ше си джиткам с бавареца.... пък дотогас кат гледам винетки данъци и дупки по пътя ше си впрягам на дядо каруцата- пък нека да е отживяла технология- и е 4 по 4 и нема винетка и синя зона не важи и гори по една две бали слама на ден а лятото пасе и се самозарежда....накрая можеш да го изядеш на наденици
  • 64 за коня

    1 0 Отговор

    До коментар #61 от "super 100":

    На тоя години от живота му ще минаха по форумите, да се хвали с възрастната си печка. Не му обръщайте внимание, не е наред момчето. Хората карат коли по 300-400 коня, той с дъртата си евтина печка избива комплекси в нета.

    Коментиран от #66

  • 65 стефчо

    2 0 Отговор
    аман от хора дето не виждат по-далече от нафтовата печка и кюмюра...
  • 66 onq s konq

    0 1 Отговор

    До коментар #64 от "за коня":

    Грацки..."Накои хора" верно че карат 300-400коня,други като мене се задоволяват с 200,а трети-КАТО ТЕБЕ са на "пляс пляс педалите":)Аре сега "покажи на тия хора" как потриваш доволно ръце до запалване като чуеш че са тряснали солена глоба на някой,който е карал с 200+!?
  • 67 хичо

    1 1 Отговор
    Изтече ли времето на бензиновите автомобили значи и моето време е изтекло....Но какво да се прави,няма нищо вечно.Така е устроен света..
  • 68 гост

    1 1 Отговор
    НЯКОЙ ХОРА СА ПИЯНИ - ДИЗЕЛ ГЕЙТ ПЪРВО КРАЯТ НА ДИЗЕЛА СЯ ЗАПОЧНАХА КРАЯТ НА БЕНЗИНОВИТЕ АВТОМОБИЛИ БАХАХА ЕВТИНИ ЖУРНАЛЯ НИ ЗАНИМАВАТ С ГЛУПОСТИ
  • 69 Чиста мощ

    1 0 Отговор

    До коментар #54 от "dhcp ":

    Само газ в задника имаш май с тва изказване на 13-14 годишен пубертет. 100% караш на газ или нафта с около 100кс и като си махнал катализатора и гърнето си мислиш че са станали 300-400кс.
    Лично аз карам бензинова кола с градски разход 10-17литра/100км и извънградски 6-7. Въпреки че колата не е голяма за 500 000км трябва да хвърля 80 000лв за гориво и още поне 40 000лв за поддръжка. Ами, ако си бях купил автомобила нов за 50-60 000лв колко щеше да стане всичко.

    Коментиран от #72, #78

  • 70 Plovdiv

    1 0 Отговор
    Само да попитам: Имам сертификат за управление на електрокари - то достатъчно ли ще ми е, за да карам електромобил? Иначе ми е все едно какво слагам в резервоара си. Електричество, газ, метан, биогорива, синтетични горива или нещо друго - въпросът е да е на изгодна цена и колата да върви.
  • 71 до майната

    1 0 Отговор
    като гледам как се взимат книжки сега, сертификатът ти е достатъчен !
  • 72 един от многото

    1 1 Отговор

    До коментар #69 от "Чиста мощ":

    не те разбрах-хвалиш ли се или се оплакваш...?!кеф цена няма. И защо си мислиш, че в електромобилите няма разходи-след 3-4000 цикъла на зареждане, колкото са в момента най-качествените литиеви батерии изхвърляш целия блок и слагаш нов, който е от порядъка на много хиляди в зелено... Бъдете реалисти и не се изказвайте неподготвени!

    Коментиран от #76

  • 73 Румен Янев

    1 0 Отговор
    Да ама това под надписа "тесла" на момето са си чисти бомби....и то големи
  • 74 Георги Алексиев

    1 0 Отговор
    по напредналите страни ще се откажат от бензиновите коли и ще доидат при нас и ние ще им турим гас и ще ги влачим още 20 години до тогава по напредналите страни ще измислят летящи чинии после и те ще доидат на горубляне при нас след 50 - 60 години и готово къв е проблема
  • 75 Morgoth

    1 0 Отговор
    Проблема с безшумността е сериозен - някои вече са инсталирали допълнителен звук отвън, други пък са сложили дори и вътре за тези които имат голям мерак да слушат бученето на V8-ак. Дори четох, че някъде искали със закон да го наложат.
    Но решението е лесно и евтино, така че това няма да е пречка.
  • 76 Morgoth

    1 0 Отговор

    До коментар #72 от "един от многото":

    Не залагай много на това. Аз съм с хибрид и батерията се зарежда и разрежда учудващо бързо - прави го по няколко пъти дори за кратки разстояния в града. До сега със сигурност е минала тези 3-4к пъти, но няма проблеми. А с такива батерии хората са изкарвали по над 10 години.
    Има си чалъми да се избегне скапването на батерията, просто тази на телефона е твърде евтина и лесно заменима за да се прилагат.
  • 77 РАСО

    1 0 Отговор
    Като населението мине на електромобили как ще облага АЛЧНОТО ПРАВИТЕЛСТВО с АКЦИЗ ,,,горивото'''' на електромобилите., особенно ако зареждат в къщи или от солари.Това са милиарди левове...
  • 78 Христо Тодоров

    1 0 Отговор

    До коментар #69 от "Чиста мощ":

    Не карам 300 коня битурбо бензинка. Още нещо?
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Електрик

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "petkov":

    Господин Петков, хубаво сравнение сте решили да направите, но изключително неточно.
    "цената на 1 киловат от слъчев колектор е 70ст.... за 100км дистанция при средна скорост 90км/ч трябват около 36 kW или казано по друг начин 25 лева/100 км .... ами на бензин ми излиза по-евтино, моята гори по 5,5/100 в този режим... "
    Двойно си завишил разхода на Модел S който за 100км при 90км/ч е 18-19kWh. Има загуби в инвертора и от съпротивлението на батериите при зареждане и разреждане, но не е чак толкова.
    Твоят автомобил гори 5,5л/100км, но 5м дълъг и 2 метра широк седан ли е с 370кс автомат? Един колега има бензинов 350кс и му гори извън града 16-17литра бензин за 100км.
    Хайде сега сметни пак!!!
  • 81 Чочосан

    0 1 Отговор
    Това ,че електрокарите не замърсяват околната среда са спекулации от рода на тази на Фолксваген в Америка. Ми нали за да се произведе това електричество и за да могат те да заредят акумулаторите трябва да бъде изгорено гориво било то въглища или атомни централи дори още по зле за екологията!

    Коментиран от #82, #83

  • 82 Електрик

    1 0 Отговор

    До коментар #81 от "Чочосан":

    Ами в Норвегия тока като идва само от водноелектрически централи. Хората усвояват и енергията от вълните. Фото-волтаиците са скъпи и трудни за избиване. Има и други енергийни източници като вятър, геотермални, биомаса и т.н.
    Тесла Модел S изминава с еквивалент на 1 галон гориво 90 мили, а подобен бензинов седан 17-20mpg. На малките хечбеци с 90кс разхода е 40-45mpg извънграда, а градско 20-25mpg.

    Производството на батериите не е чисто, но предложете друго. Има ли друг седан като Модел S с по-евтина поддръжка и по-евтино гориво?
    Електрички с батерии не са най-доброто решение, но са стъпка към промяна. Ако електричките са достатъчно разпространени лесно батериите могат да бъдат заменени с друго в бъдеще.
    Какво ще кажете за най-евтината Тесла Модел S 70kWh с едно от тези наместено в предния багажник?
    http://tesla.galaxysss.ru/production/5
    Това е по-малкия вариант.
    http://www.videoclip.bg/watch/425046
    Принципа му на работа.
    https://www.youtube.com/watch?v=4DPXmvTwTpA
    Русия не е далеч и може който не вярва да отиде да го тества за 3-4 часа, ако иска да го купи.
  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Електрик

    1 0 Отговор
    На празния ред трябваше да имам линк за сравнение на вредните емисии от електричките Ако някой ще каже че пакистанеца от последния линк на предния ми коментар е измамник ето генератора от турчин пред учени
  • 85 Електрик

    1 0 Отговор
    https://www.google.bg/search?q=efficiency+map+usa+hybrid+car&biw=1515&bih=865&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI09rT6OaZyQIVxIksCh2ybghU&dpr=1#imgrc=xuM-CDKwHO7XtM%3A
    А за магнитния генератор напишете в youtube - Muammer Yildiz и му вижте представянето пред учени.
  • 86 ИЗТИЧА МНОУ ЯСНО

    0 0 Отговор
    http://www.ecars.bg/blogs/1227-yellow-taxi-oficialno-osveteno-za-uspeh
  • 87 Е КАК ДА НЕ ИЗТИЧА

    0 0 Отговор
    Вие кьорави ли сте?

    https://www.facebook.com/teslamotors/posts/10153709904117801

    Как ще сравниш пърдялник със 100 маркуча и вакуумни тръбички на кокал дето тече отвсякъде
    http://www.landrover-adventure.co.uk/wp-content/uploads/2013/10/Repair-41.jpg

    С космически кораб с 2 багажника бе?!

    http://static2.therichestimages.com/cdn/1498/784/100/c/wp-content/uploads/2014/02/tesla-model-s-battery-chassis-e1393431813227.jpg

    https://pbs.twimg.com/media/CTTuzmyXAAEgDUn.jpg:large