ТЕМА: Тест драйв

Тест на Opel Astra K

Публикувана: 26 Ноември, 2015 09:30
28 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 26272

Ако приемем, че класният ръководител на компактните автомобили е VW Golf, то един от най-добрите му ученици бе досегашното поколение на Opel Astra. И както се случва често, много от учениците надминават учителите си. В конкретния случай е рано да се говори за това, но изобщо не е изключено. Последното поколение Astra, обозначено с индекс "К", беше показано за първи път на автомобилното изложение във Франкфурт през септември, а сега, два месеца по-късно, новата Astra стъпи на българска земя. Екипът ни направи тест драйв на последната "К" генерация, за впечатленията от която ще ви разкажем сега.

Екстериор

Въпреки че на пръв поглед новата Astra не се различава много от предшественика си, като се загледа човек ще види не едно и две изменения. Екстериорните корекции са нанесени изключително прецизно, като най-съществените новости в дизайна се откриват в задната част на автомобила. Интересната извивка там прави колата да изглежда модерно и динамично. Предните светлини също впечатляват с изтънчени форми, а страничните огледала са преместени директно на вратите.

Естествено и останалите елементи от външния вид търпят изменение, защото Astra К е построена на абсолютно нова платформа. Като цяло колата изглежда модерна, динамична и значително по-лека, каквато всъщност е. Astra K е по-лека от предшественика си с цели 200 килограма. Що се отнася до габаритите, последната генерация е по-къса с 50 мм, по-ниска с 25 мм и даже междуосието е намалено с 23 мм. Всички тези промени водят до отлична аеродинамика. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0.285

Интериор

Салонът на предишната Astra J се характеризираше с изобилие на пластмасови детайли и с огромния брой бутони по арматурното табло. Последното беше широко критикувано от всички журналисти и клиенти. Когато от Opel провели проучване за следващата "К" генерация, се оказало, че много от собствениците на Astra J бързо са привикнали и одобряват решението всяка функция да се командва от отделен бутон. Все пак дизайнерите са намалили броя на копчетата, но той отново е по-голям от този на повечето автомобили в класа.

Големият сензорен екран на мултимедийния комплекс IntelliLink, промененият стил и по-качествените материали определено повишават комфорта в салона. Затова допринасят и ергономичните седалки, които в по-високите нива разполагат с ел. регулировки и дори с функция за масаж. Новите кресла са сертифицирани от AGR и са изцяло с нова конструкция.

Ярко оранжевата подсветка в салона е заменена с далеч "по-спокойната" бяла, а мястото за водача, пасажера до него и за пътниците отзад определено е предостатъчно за автомобил от този клас. Минус се явява багажникът, който не предлага голям обем. Вместимостта му е 370 литра, а отворът отново е с висок праг. Като цяло интериорът е по-модерен, по-комфортен и изработен с по-качествени материали. Множеството нови технологии, интегрирани в помощните системи, също оказват благоприятно влияние на общата оценка, която смело можем да определим като по-висока от тази на досегашното J поколение.

Двигател и ходови характеристики

Предоставените ни за тест автомобили разполагаха с един дизелов и с един бензинов агрегат, които всъщност са най-интересните в моторната гама на новата Astra. Оптимален според нас е дизелът с обем 1.6 литра, който заменя досегашния 1.7-литров мотор. Двигателят 1.6 CDTI се предлага в три варианта на мощността от 95 к.с. до 136 к.с. и с максимален въртящ момент 320 Нм. В съчетание със серийната шестстепенна механична трансмисия емисиите на CO2 винаги остават под границата от 100 грама на километър пробег.

Имахме възможността да изпитаме качествата на най-мощния дизелов агрегат. Той предлага отлична динамика, като същевременно е икономичен. Нивата на шум и вибрации са много ниски, което в съчетание с добрата шумоизолация в салона осигуряват много добро ниво на комфорт при пътуване. Старт-стоп система и още куп нови технологии, както и големите сервизни интервали в размер на 30 000 километра, също играят много важна роля при избора.

Возията може да се определи като мека. Колата е сравнително стабилна в завои, но определено няма да се хареса на уличните състезатели. Тя обаче е идеална за повечето умерени шофьори.

Най-голямата иновация в техническите елементи на новата Astra е адаптивната матрична система на фаровете IntelliLux LED. Основните адаптивни светлини се характеризират с изключителна точност и изпращат светлинни потоци в нужните зони. На практика този автомобил може да се кара само на дълги. Благодарение на тази новост за автомобил от компактния клас, колите в отсрещната лента са прецизно забелязвани от системата, която "отрязва" светлинния поток точно пред тях и не заслепява водачите им. Същото важи и за автомобилите отпред. По време на теста карахме автомобила и на тъмно, на дълги светлини, и нито един от шофьорите на насрещно движещите се автомобили не бе заслепен. В същото време пътното платно се осветява значително по-добре от досега използваните ксенонови фарове.

Цена

След пробното шофиране, което проведохме в продължение на два дни, можем да кажем, че в сравнение с предшественика си Astra K е направила голяма крачка напред. Напредъкът се забелязва най-вече в новите технологии, олекотяването на автомобила и осъвременяването на двигателната гама. В същото време това не се отразява на крайната цена, която определено е предпоставка за успех на модела. Ето и пълната ценова листа на Opel Astra K.

ТТ данни на новата Astra K, можете да видите ТУК


Подробни технически характеристики за всички предишни генерации на Opel Astra - ТУК

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Вежди Рашидов
Културният министър уверява, че ремонтът на кино "Одеон" ще приключи до края на мандата
Аз съм куче, не се притеснявайте. Искам каквото правя, да е в рамките на тоя мандат, защото искам да се хваля, да се фукам"

Още бисери