При новото поколение на Nissan Qashqai се забелязва още една тенденция от световното автомобилостроене - по-голяма каросерия и по-малки двигатели. Qashqai е първият автомобил, построен на новата платформа на Алианса, носеща наименованието CMF. Предлаганите двигатели за четири - два бензинови и два дизелови. Всички мотори са снабдени с турбокомпресори, а обемът им варира от 1.2 до 1.6 литра.
Особен интерес представлява най-мощния бензинов двигател в гамата на Qashqai, който вече се предлага и на българския пазар. Става дума за мотора 1.6 DIG-T, разполагащ с мощност от 163 конски сили. Екипът ни изпробва динамиката на този нов агрегат, като предварителните ни впечатления са, че въпреки сравнително малкия работен обем, 1.6-литровото моторче се справя безпроблемно с купето на Qashqai, общото тегло на което е под тон и половина.
Новият бензинов мотор съчетава много добра динамика с ниски емисии и забележителна ефективност при разхода на гориво. Настроен специално за Qashqai, моторът разполага с доразвита технология за принудително пълнене, както и с пакет от допълнителни функции, предназначени за постигане на максимална динамика и икономичност.
Благодарение на всичко това, както и на максималния му въртящ момент от 240 Нм 1,6 DIG-T впечатлява с прилична динамика и с отличен разход на гориво. По паспортни данни този мотор харчи 5,6 л/100 км, но на практика при сериозно "настъпване" в извънградски условия и каране в натоварения трафик на столицата, новият бензинов мотор отчете среден реален разход 6.7 литра на 100 километра пробег.
Единственият му недостатък е по-слабото доускорение при скорост над 100 км/ч. Като цяло обаче и предвид типа автомобил, можем да заключим, че новия 1.6-литров мотор е отлична алтернатива на дизеловите агрегати, като предлага впечатляваща ефективност, отлично ускорение и в същото време много добър разход на гориво. Базовата цена на Qashqai с новия най-мощен за модела бензинов мотор е 41 590 лв с ДДС.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Миро
09:52 27.12.2015
2 опсмопсус
10:04 27.12.2015
3 Караман
Коментиран от #5
10:14 27.12.2015
4 тошибиян
посмъртно няма да дам 50 000лв с екстри за тоз дарак...за тез пари хората продават къщи и апартаменти а тука ламарина
10:39 27.12.2015
5 Hunter Killer
До коментар #3 от "Караман":
Хич не съм съгласен, че модерните бензинови мотори ще са по-икономични за обслужване от съвременния дизел! Ами те вече ги правят като дизела - накипрени с електроники, бъкани с чаркалъци, турбини, една камара радиатори, а и най-важното: газова уредба = полов член!10:55 27.12.2015
6 1122334455
Коментиран от #10
11:39 27.12.2015
7 Vasik Atanasova
И АЗ СИ МИСЛЕХ КОЙ ЗНАЕ КАКЪВ МОТОР ЩЕ Е
ЩЕ ГО ИЗЯМ С ДРЕХИТЕ ТОЗ
15:18 27.12.2015
8 dhcp
15:39 27.12.2015
9 гост
Влезте в немските борси и вижте 1,5дци на рено, на 3-4 годишни коли са с навъртяни 250-300х.км. После тези коли идват тук с пробег под 100х.км и хрората си мислят, че не могат да изкарат 200х.км, а те са двойно или тройно повече. Когато купите такава кола и навъртите 300х.км тогава можете да кажете имало ли е проблеми, какви са били и колко е надежден новия двигател.
Много по-добри са от всеобщото мнение.
18:00 27.12.2015
10 опсмопсус
До коментар #6 от "1122334455":
Това с малкия(къс) ресурс е мит създаден от гаражните майстори преди 40г.Малките двигатели имат не по-малък ресурс от големите!Сплавите отдавна са такива, че всеки двигател с правилна поддръжка да изкара над 500 000км!18:44 27.12.2015
11
03:26 28.12.2015
12
Коментиран от #14
18:38 28.12.2015
13 Българин
20:31 28.12.2015
14 Vasik Atanasova
До коментар #12 от " ":
ЕЙ МИТАК ЩЕ МЕ СКЪСАШ ОТ СМЯХ ВЕНЕ СЪМ АЗ
АКО СЪМ ЧЕСТЕН СЛОЖИХ НО НЕ 15
ПРИЗНАВАМ СИ
Е ЗА КОЛИТЕ СЕ РАЗМИНАВАМЕ
НО МИ ХАРЕСА КОМЕНТАРА ТИ ЗА КАФЕНЦИТО И БОЙКО
ТАМ ТИ СЛОЖИХ ПЛЮС
Коментиран от #17
23:17 28.12.2015
15 Vasik Atanasova
АВТОМОБИЛИ
АУДИ МЕРЦЕДЕС И БМВ
23:30 28.12.2015
16 Vasik Atanasova
ТО Е ГРАДСКО ИЗПЪЛНЕНИЕ
НО АКО НЯКОЙ ТЪРСИ МОЩНО ЩЕ ВЗЕМЕ НИСАН МУРАНО
23:37 28.12.2015
17
До коментар #14 от "Vasik Atanasova":
07:15 29.12.2015
18 Роман Ценов
20:27 29.12.2015