Last news in Fakti

12 Февруари, 2016 09:52 4 900 21

Tesla ще покаже Model 3 в края на март

  • tesla-
  • model 3-
  • model y-
  • елън мъск

Дизайнерите на Tesla Motors са завършили работата си над новия евтин електромобил на компанията и Model 3 ще бъде представен официално на 31 март. Новината е съобщил Илон Мъск на общо събрание на акционерите, на което са били отчетени финансовите резултати за последното тримесечие на миналата година.

Мъск не е разкрил подробности за колата, но някои нейни особености вече са известни. Model 3 ще бъде построен на изцяло нова платформа, която ще залегне в основата на бъдещ компактен кросоувър с името Model Y, комби и роудстър, който ще наследи едноименния първи електромобил на Tesla, чието производство бе прекратено през 2012 г.

Общото между всички нови модели ще бъде цената. Оригиналният Tesla Roadster струваше $110 000, а наследникът му ще бъде двойно по-евтин. Прогнозната цена на Model 3 пък е $40 000.

Според Мъск основният конкурент на новия електромобил ще бъде не друг, а самото BMW M3. Model 3 ще ускорява от място до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди. Батериите с капацитет 70 кВтч ще се произвеждат в Tesla Gigafactory и ще позволяват изминаването на 480 км с едно зареждане.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Аааааа

    2 0 Отговор
    Къде са тръгнали пак с това ускорение до 100км/ч за под 4сек. Седана им още няма кой да доближи, а те и хечбека ще помпат така.
  • 2 480

    2 3 Отговор
    480 км. пробег с едно зареждане! Но не казват неудобната истина, че това е при скорост от 90 км/ч и идеални атмосферни условия.
    При скорост от 200 км/ч, която е нормана за премиум автомобил, в нормална "бяла държава" (не булгаристан) и при външна температура от около 0 градуса и тези бактерийки ще свършат още след 200 км и тогава кво прайм? чакаме като пълни нещшастници 8 часа да заредим ако въобще на сред пътя има къде хо хо хо хо.
    Междувременно БМВ маниакът си папърка весело с практически неограничен пробег (едно зареждане за 5 мин.) из цялата държава и то пак с 200 км/ч хо хо хо хо

    Коментиран от #5, #11

  • 3 хмм

    1 2 Отговор
    до 480 - хората минават по 400км в САЩ без проблеми. Бай ганьо пак много знае... Батериите се зареждат за нула време, все пак там има много supercharger станции (на които се зарежда безплатно). И да те светна - това не е премиум автомобил, а се води кола среден клас.
    Цената не обуславя това в кой сегмент попада даден автомобил. Самият Елън Мъск категоризира колата като среден клас.

    Коментиран от #4, #8

  • 4 Краси

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "хмм":

    Колко точно е това "нула време"? Колко автомобила едновременно може да зарежда една такава "суперчарджър" станция?

    Коментиран от #6

  • 5 Този

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "480":

    Електричките се произвеждат серийно от едва 6-7 години, което все още дори не може да се нарече масово. А от колко години масово се произвеждат коли с ДВГ?
    Имаш ли си на представа колко милиарди лв/евро или $ са инвестирани, за да има хората къде да зареждат горива?
    Преди 50год дядо ти къде е можел да зареди като тръгне от София до Варна, ако въобще е имал кола?
    А колко трилиона $ са инвестирани в автомобилостроене, за да са сега автомобилите с ДВГ по-евтини от електричките?
    Преди 30год Ладите дори струваха повече от апартамент, а сега много по добри коли струват 2 пъти по-малко от 80кв.м 3ст апартамент в областен град.

    Коментиран от #7

  • 6 480

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Краси":

    "Нула време" - около 8 часа!
    Ама бае ви ганя е вдъхновен от примитивизмите на теслЪ!

    Коментиран от #9, #13

  • 7 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Този":

    Прав си, сега е много по-евтино да си набавиш кола, дори и нова, която превъзхожда старите техники многократно. Навремето първите коли са били с ел. двигатели, но се е видяло, че петролните магнати не могат да си продават горивото, въпреки че колите с течно гориво са били много по-опасни и не са превъзхождали електрическите като технически данни, но те са основата за добива и продажбата на петрол, също така за войните базирани на тази стока. Днес ни трябва много малко, за да преминат повечето хора на ток, понеже навсякъде има ел. мрежи и е необходимо само да се поставят съответните станции за бърз заряд. Днес Тесла има пробег сходен с този на бензиновите коли, но след 10г. вероятно ще има достатъчно добра батерия за изминаване на 1000км, нещо което повечето автомобили не могат да направят. Никой не е водил досега война за ток, соларни панели или вятърни генератори, въпреки че в Африка се водят войни за руди които се използват за батериите.
  • 8 480

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "хмм":

    По размери е среден клас, по цена 40 000 долара са много пари за сащ, където Форд Мустанг започва от 20 000 долара. А в БГ с тези мита и акциза тая еФтина тесличка ще започва от 100 000 лева.
    P.S. - Колите среден клас започват от около 40 000 лева!
    Сам си прави изводите!

    Коментиран от #10, #12

  • 9 888

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "480":

    Доста си парализиран. Мозъчето ти не се ли сеща че има различни зарядни станции? Може автомобила да се зарежда с 100kW или 5kW.

    Коментиран от #19

  • 10 888

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "480":

    Ти май си в бизнеса с горива или авточасти и консумативи?
    Тесла Модел S70 в САЩ е $71к, а за БГ €66к!!!
    Как ги образуваш тези цени? Като типичен български търговец внасяте в БГ и продавате на тройна цена дребни стоки.
    То хубаво си вземаш нова кола с ДВГ, но масрафа й тепърва започва. След 3-5год активно каране съм я изплатил още веднъж.
  • 11 опсмопсус

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "480":

    Карай си бе ен вето и внимавай да не те подхлъзне, ще те пишат у веснико!
  • 12 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "480":

    За да правиш изводи , първо трябва малко да почетеш , а не да плямпаш като първолак . Колата ти среден клас за 40000 за 10 години като и прибавиш поддръжката и горивото ще легне към 100-120000 лева и ще има остатъчна стойност не повече от 4-5000 . А "скъпата" Тесла за същото време ще ти струва не повече от 50-60000 и то главно заради застраховките и ще има остатъчна стойност над 80% , ако не ти се вярва провери в нета за втора ръка . И вече има фабрика в Холандия и се работи за втора в Германия , така че никакви мита и такси няма да има , да не говорим за хилядите субсидии и облекчения които се дават в Европа
  • 13 Daskala

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "480":

    Ей фес ляв я кажи как тогава хората минават 100 000км на година с Модел S.
  • 14 Кобрата

    2 2 Отговор
    Тесла бих ползвал само ако вадя пирони Тези другите не ми ги хвалете

    Коментиран от #15, #16

  • 15 Electric

    0 2 Отговор

    До коментар #14 от "Кобрата":

    Марката ти прави двигатели от 100 години и още не е произвела модел който да стигне над 2 тона кола (Модел СП90ДЛ) до 100км/ч. Ще има да съскаш само зад нея.
    БМВ и 600-700кс на седан да сложат пак няма да я стигнат и ще разберат, че без електромотори няма да стане.
    А за сапунерката i3 на марката ти какво ще кажеш?
    По-грозна кола от нея след 2000 година няма.
  • 16 опсмопсус

    4 1 Отговор

    До коментар #14 от "Кобрата":

    кобра ли си, мамба ли си,ама твойте 100г. приятели от бмв, още не могат да стигнат GTR с двг, какво остава да стигнат Тесла.
    Слаби сте в технологиите, особенно мерцедес!
    Но на лукс и скъпотия сте номер две, бият ви англичаните с Бентли, Астън и Ровър дори!
  • 17 Собственик

    1 0 Отговор
    Който не е карал Тесла няма как да разбере за какво става въпрос! Основния проблем на колата е малкия пробег - пишат че минава 500км, но максимум е 300. Всичко друго е супер!
  • 18 Чччч

    1 0 Отговор
    Разхода на всеки автомобил зависи от климатичните условия, скоростта, използването на спирачките и много други.
    https://youtu.be/RIlA7PaeHEU?t=633
    Ако не ми изтрият линка, рекорда с Модел S е 550 мили = 885км без зареждане.
  • 19 Краси

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "888":

    Това изказване за зареждането с 5 и 100kW ме навежда на мисълта, че електротехниката и химията не са ти силни науки.

    На теория има начини да се направят много мощни зарядни станции (на практика трафопостове и подстанции), но батериите няма как да я "поемат" тази мощност. Все пак дори и на теб трябва да ти е ясно, че зареждането на една батерия не е като да наливаш електрони през тръба!

    За икономическата рационалност на една такава зарядна станция изобщо няма да отваряме дума.

    Коментиран от #20

  • 20 888

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Краси":

    Краси, има много видове батерии с различна химична структура. Някои са направени, за да имат максимална енергийна плътност, други бързо зареждане или разреждане, трети имат голям брой цикли на зареждане и разреждане. Така че някои батерии понасят зареждане до 2С, а други до 20-30С за определено време.
    При ел. колите Нисан Лийф 24кВтч понася 50кВТч и се зарежда до 80% за 30мин.
    Тесла Модел С60 понася мощност 105кВт, но след първите 20% на заряд започва да пада.
    Тесла Модел S85 засега понася 121-135кВт като след 30% пада под 100кВт. Тази мощност засега може би е ограничена от електрониката на колата за която е предвидена.
    За получаването на бензин също се използва електричество.
    За получаването на 1 литър бензин в рафинерия се използват 1-1,6кВтч електроенергия и гориво. Стойността зависи от ефективността на рафинерията, която предимно е под 85%.
    При транспортиране на петрол от танкери и бензин от камиони до бензиностанциите колко още гориво заминава?
    Автомобилите извънградско използват над 2кВтч от литър гориво, но градско при двойно по-висок разход използванета енергия пада доста под 2кВтч. Средно при 50% градско и 50% извън изполваната енергия е около 1,8кВтч. При дизели, хибриди и мотори с старт/стоп система ще е повече, но при други по-малко.
    В крайна сметка се оказва, че за да получи автомобила ви тази енергия са използвани още толкова от петролния кладенец до резервоара ви.
  • 21 С Николов

    0 0 Отговор
    На мен би ми било интересно да разбера от всички тук коментиращи колко въобще някога са управлявали електромобил и колко ползват ежедневно електромобил :)